35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    @ katenhond welkom, hebben ze bij de intake nog geen echo gedaan.

Zelf ben ik nu bijna 13 weken en heb er al 3 achter de "rug"
    De eerste met de intake en om te kijken of het hartje klopt. Toen was ik 8 weken. Met 10 weken was nr 2 de termijnecho en nu vorige week bij 12 weken de nekplooimeting en dat was nummer 3.

Wij hebben ook een hondje (Cesky Terrier) , nog meer huisdieren liefhebbers hier?

Het Meralgia.... is een zenuw die bekneld raakt in bepaalde houdingen. Ik merk het vooral als ik sta of loop of lig. Het geeft een heel zeurderig brandend gevoel in mijn bovenbeen en het raakt gevoelloos. Erg vreemd en ik hoop dat het hierbij blijft en niet erger wordt.

@borsten en bh's
    Zelf ben ik nogal rijkelijk bedeeld maar was 8 kilo afgevallen, hierdoor pas ik mijn bh's nog wel maar met een verlengstukje ertussen. Woensdag ga ik even op zoek naar een lekkere positiebroek en voedings bh's. Heb de tip gekregen om voedingsbh's te kopen in plaats van zwangerschaps bh's. Die kun je na de geboorte gewoon blijven dragen. De dames blijven voorlopig nog wel even goed gevoelig hoor...

@ moeheid, sommige avonden rol ik na het avondeten al om. Werk nog steeds fulltime en neem soms gewoon te veel hooi op mijn vork. Rustiger aan doen en op tijd naar bed. Wordt met regelmaat meerdere keren per nacht wakker en soms ben ik 's morgens om 4 uur al klaar wakker en kan niet meer slapen. Het wisselt heel erg per dag.

Tjee als ik jullie verhalen zo lees besef ik deste meer hoeveel geluk wij gehad hebben. Was sinds april gestopt met de pil, gewoon om de " rommel" uit mijn lichaam te halen. En we waren er niet bewust mee bezig. In november besloten om er voor te gaan, we willen beide graag een kindje en worden er niet jonger op. Meteen de 1e ronde was het raak... nooit verwacht (dat het zo snel zou gaan) maar oo zo blij.

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Bij deze praktijk geen echo bij de intake.
    En als ik eerlijk ben, hoeft het voor mij ook niet direct hoor.
    Niet dat ik het niet ontzettend mooi en ontroerend vind, om je kindje te kunnen zien, maar ik heb ook eens een paar artikelen gelezen over, hoe belastend het voor je bib kan zijn, om al die echo's te krijgen.

En aangezien ik met de zwangerschap van mijn dreumes heel erg veel echo's gehad heb, en wij best wel wat probleempjes hebben ondervonden (hyper gevoelig, sensitief, niet slapen etc.), die volgens de homeopathische arts idd ook duidden op stress in de buik, hoop ik gewoon dat deze zwangerschap veel minder in het teken van spanning mag staan en dat het voor bib ook "relaxed" toeven in mijn buik mag zijn:)

@Anja
    Misschien betere kans van slagen bij een lingeriewinkel?
    In elk geval goed van je, dat je jouw problemen bespreekbaar maakt bij maatschappelijk werk.
    Daar heb ik bewondering voor.

En zelfs al groei je nauwelijks, je lijf verandert heel erg door een zwangerschap. Ik was echt nauwelijks gegroeid, droeg mijn eigen kleding nog, etc, en toch had ik de laatste maanden echt 't gevoel dat het mijn lichaam niet meer was.

@Didi
    Fijn joh, dat je zo vlot zwanger mocht worden. Dat lijkt mij echt een feestje:)

@Borsten en Bh's
    Ah oké, ik denk dat ik 't nu begrijp.
    Gevoelig zijn mijn borsten ook wel heel erg, vooral tijdens het voeden, dat is momenteel niet echt een feestje, zal ik maar zeggen:D

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #63 Anja1977, Feb 24, 2015
    Last edited: Feb 24, 2015
    Katenhond, hopelijk kun je deze zwangerschap echt genieten!
    Kan me er wel wat bij voorstellen dat een grote frequentie van echo's invloed kunnen hebben op je baby.

Ik herken het traplopen als je borsten minder gevoelig zijn. Sinds vanmorgen doen ze bij mij ook minder pijn... Wat maakt je dat gelijk onzeker zeg! Het schiet gelijk door m'n hoofd, dat is niet goed, symptomen nemen af, ik ga morgen testen!
    Bah! Wil vertrouwen hebben maar ook snel van t pad afgebracht...
    Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe houden jullie het vertrouwen dat het goed zit?

Ook sinds vanmorgen last van m'n darmen, al 2 x naar de wc geweest en nu erg winderig (lekker detail :) ) zou dit te maken hebben dat je darmen plaats maken?

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh heeel irritant als die kwaaltjes minder zijn, herkenbaar!
    'gelukkig' kan ik sinds een week echt niet zeggen dat die borsten minder gevoelig worden..
    misselijkheid wisselt wel per dag, aan de ene kant natuurlijk fijn als het minder is, maar aan de andere kant ben ik ook zo blij als ik me beroerd voel, t is ook nooit goed :)

En hoe ik er mee omga? tja, proberen te denken aan het percentage dat het goed gaat en mezelf een google-verbod opleggen!

Ik merk de laatste dagen dat ik steeds vaker al aan het fantaseren ben...en dan komt dat duiveltje weer om de hoek die zegt dat ik daar nog niet aan toe mag geven, want stel dat het fout is dan komt de klap zo hard aan. Hoop dat het vrijdag goed nieuws is, dan ben ik ietsjepietsje gerustgesteld.

He bah, ik wist niet dat echo's zoveel buik-stress gaven. Hmm... ik hoop dan maar dat het geen kwaad kan.

Ik heb gisteren een oosterse drukpunt massage gehad en zij richtte zich ook specifiek op de energiebanen rondom het kindje. Toch een fijn idee dat ze helpt om mijn lichaam optimaal in balans te krijgen voor het beebje. Ze kon ook aan me voelen dat ik me veel zorgen maakte, maar aan die blokkade kon ze weinig doen omdat de grepen die daarvoor nodig zijn een drijvende invloed op de bm kunnen hebben en dat willen we natuurlijk niet. Klinkt misschien wat zweverig, maar ik vertrouw wel op die oude Chinezen ;)

hmm..wat een verhaal is het geworden..:)

oh en wat betreft darmen: hier ook veel last van hoor. Heb ik altijd wel (pds) maar nu veel erger, je hele stofwisseling verandert en je bm groeit en neemt ruimte in. Kan dus zeker daar van komen!

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vanmiddag naar de acupunctuur. Deed ik ook tijdens de icsi behandeling. Het is idd fijn dat je lichaam in balans gebracht wordt.
    Net ff centrum in, maar de muselireep die ik uur geleden heb gegeten zit me zo hoog. Voel me gewoon ook moe en in huilen uitgebarsten in de auto. Dus nu lekker thuis op de bank, stomme soap serie kijken en in de ontspan modus :)

6. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anja, goed zo, beetje lief zijn voor jezelf en jezelf een beetje verwennen! Ik vind het soms ook bizar te beseffen wat er eigenlijk allemaal in je lijf gebeurt, terwijl je nog niks ziet..
    Geniet van je acupunctuur!

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Na een powernap en acupunctuur (ze voelt mijn zwangerschap 😃) en een wandeling in de zon zit ik heerlijk met m'n mama basic meegroei bh van de Hema op de bank. De wereld ziet er weer totaal anders uit :)
    M'n tepels zijn weer gevoelig en zijn aan t veranderen. Donkerder en kleine bultjes (?) en m'n darmen zijn weer rustiger.
    Ik woon aan de kust in Z-H, bij jullie ook zo heerlijk weer

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn Anja :) een nieuwe bh doet wonderen :D
    Ik ben benieuwd hoe die 's nachts bevalt..
    Hier is t ook mooi weer, helaas een werkdag. Een strandwandeling klinkt wel aanlokkelijk trouwens :)

9. Miepje123

Miepje123 Actief lid

Jan 5, 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd naar een bh recensie na een nachtje slapen!

Heb hier een paar prut nachten achter de rug. Soms twee keer per nacht eruit om te plassen en snipverkouden, bleh!

Verder mezelf ook een google verbod opgelegd. Merk dat ik iedere scheet die dwars zit (soms letterlijk :)) ga na zoeken en dan ga piekeren. Dus ik ga mijn best doen om tot vrijdag niet te gaan zoeken op wat er allemaal mis kan gaan en wat ze misschien wel/niet op de echo kunnen zien.

Misschien wel een goed idee om weer eens naar de acupunctuur te gaan. Ga daar maar eens op googlen, dat is in ieder geval constructief :)

10. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oke, een gezamenlijke afspraak.... Google verbod tot eerste echo!
    Wie zich er niet aanhoudt trakteerd! 🍰 ☕️
    *zegt ze met een slaperig hoofd dat net weer een dutje heeft gedaan *

11. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahaha deal!
    Ik googlede vooral op kansen, miskramen, missed abortion etc. Waarom doen we onszelf dat toch aan :(

Ik ben 's avonds ook niks waard, vindt vl (een echt avondmens) ook reuze
    Leuk ;)
    Ik hou van lezen, maar als ik dat nu doe val ik over 10 blz in slaap :) dan maar stomme serie, voel me echt een bejaarde taart :D

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man gaat straks voetbal kijken bij de buurman:) dus heerlijk languit en op Netflix filmpje kijken!
    Ik heb " what to expect when you're expecting" hardnekkig gemeden, misschien nu wel een leuke 😃

13. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren nog in de stress om geen gevoelige borsten, nou dat werd gisteravond wel anders. Vooral m'n tepels zijn mega gevoelig. Zelfs een douchestraal iets te dichtbij is niet fijn. Ook sinds gisteravond komt m'n eten omhoog! Jeuj :)))
    Vanmorgen aan t oppassen op m'n buurtkind van 5. Dus spelen met Clicks en Cars kijken :)

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoe blij kun je zijn met kwaaltjes he ;)
    Ik merk ook dat ik heel snel vol zit. Kleine porties eten helpt, maar soms kan ik het niet laten om 'gewone' porties te eten om te checken of ik nog wel misselijk word. :) so far so good ;)

Hoe was je acupunctuur? en hoe is je bh bevallen? (leuk woord 'bevallen':D)
    Klinkt leuk oppassen! Heb je de film trouwens nog aangedurft?
    Ik heb hier een laatste werkdag en ik heb serieus vanaf 9.30 uur niks meer te doen. Ik denk dat ik er vroeg vandoor ga..

15. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik merk dat ik ook niet meer veel tegelijk kan eten. Maar soms heb ik zoooooo trek! :)
    M'n bh is goed bevallen, zit lekker. En geen beugel erin, dat zit echt beter. Heb nu een witte en ga ook een zwarte halen.

De film niet meer gekeken, bleef hangen bij een serie :)
    Acupunctuur was fijn, krijg er echt meer innerlijke rust van.
    Blijf nu 1 x per 4 weken gaan.

Succes met de rest van de werkdag :)

16. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    En Anja heb je de film nog gezien?
    Hij is leuk, ik heb hem gezien toen ik het vermoeden had dat ik zwanger was :)

Jullie kwaaltjes zijn herkenbaar.
    In het begin had ik ook een soort ongesteldheids "pijn" en de eerste keer dat ik het nieste had ik een scherpe steek in mijn buik. Schrok er best wel van en ben toen gaan googlen. Je komt van alles tegen op internet en dacht zelf is het misschien buitenbaarmoederlijk... Heb navraag gedaan bij de verloskundige en niets om mij zorgen over te maken. De baby groeit en je baarmoeder ook. Dit voelde ik dus.
    Dus laat je niet gek maken en google niet te veel. Vertrouw op jezelf en dat het goed komt!

Huilbuien heb ik genoeg gehad, dacht dat het over was maar vandaag toch weer emotioneler als normaal. Ben bezig met kleertjes, ledikantje en het besef komt steeds meer dat het echt is.
    Het blijft toch nog steeds onwerkelijk voelen ook al weet je dat je zwanger bent. Voel mij anders, heb de echo's gezien en toch vraag ik mij soms af, is het echt waar?

De vermoeidheid is nog niet over en ik slaap sinds een paar nachten weer slecht. Meerder keren per nacht wakker en rare dromen die nergens op slaan. Kan ondertussen al sinds week 11 niet meer op mijn buik slapen, wordt er misselijk van.

Wanneer hebben jullie je intake's en echo's?
    Misschien leuk/handig om er een lijstje van te maken?

17. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Didi, je hebt helemaal gelijk hoor door te vertrouwen op de goede afloop. Maar dat valt nog niet mee. Misschien als ik de eerste echo heb gehad en alles is goed, dat ik dan een beetje gerustgesteld ben. Maar ik vrees dat ik pas kan genieten na de NIPT en het kindje gezond is. Tuurlijk heb je dan ook weer 20 weken echo en blijft het altijd ergens spannend, maar als ik die drempel maar over ben. Stukje zelfbescherming denk ik.

Die 'menstruatie'-pijnen heb ik ook heel erg gehad. Met iets meer dan 5 weken was het over, maar nu sinds enkele dagen weer terug. Ik weet dat dit er bij hoort, pijn is ook niet continu aanwezig en niet heel heftig, maar dan ben ik liever misselijk geloof ik. Maar een kruik gekocht, misschien helpt dat.

Anja, waar had jij die bh ook al weer gekocht? Ga ik ook eens kijken, hoewel ik met beugel toch wel erg fijn vind (maar misschien met slapen niet zo prettig)

Lijstje is een leuk (en handig idee).
    Ik heb vrijdag de eerste echo, spaaannnneennd! Dat is dus 27 feb :)

18. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    @ Sun Ik heb ook "afstand gehouden" tot we wisten dat de combinatietest een goede uitslag had. De kans is 1 op 5000. Dus een hele opluchting voor ons. Nu raak ik mij er steeds bewuster van dat er echt in september een kindje in mijn armen ligt. Dus herkenbaar hoor je zelfbescherming

De "menstruatiepijnen" blijf je wel houden hoor (al kan het bij iedereen anders zijn). Ik vond het ook erg vervelend en wilde soms gewoon mij heel even niet zwanger voelen.
    Nu heb ik het nog steeds maar in mindere mate.

Lijstje iets van....

Katenhond
    MiniMeInside
    Didi78 36 jaar 1 kindje uitgerekend 1 september
    Sun123
    Anja1977
    Miepje123

Afspraken

Februari
    27 februari Sun123 1e echo

Maart
    05 maart Didi78 controle verloskundige

Nu shoppen voor een ledikantje, positiebroek en ander leuks!

19. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #79 Anja1977, Feb 25, 2015
    Last edited: Feb 25, 2015
    Vertrouwen in je lijf... Hmmzzzz na 1,5 jaar icsi behandelingen is dat wel weg. Maar heb niet meer gegoogled! Ik vraag t gewoon aan jullie:)
    Echt buikpijn is t niet, t trekt soms en is soms wat zeurig. Het was in de eerste twee weken idd veel erger.

Snap dat t voor jou spannend blijft Sun. Het lijkt me verschrikkelijk om je kindje te verliezen, zeker als je al zo ver bent.
    Hopelijk geeft de eerste echo de eerste rust. Of niet, als t een meerling is :))

Buurtkind is weer opgehaald, denk dan wel "over 5 jaar hebben we zelf een kleuter!"
    Nu ff m'n lunch herkauwen (😜) en ff een chill momentje. Het is hier slecht weer, dus wacht nog ff met boodschappen doen.

Wij hebben 5-3 de eerste echo 😃

Didi: geniet van het shoppen! Leuk!!! 👶

20. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anja, goed zo niet meer gegoogled! :) Ik ook niet, hoewel ik me soms even streng moet toespreken ;)

en een meerling...haha...dan schrik ik toch wel even. Maar het zou best kunnen en als ik de kwaaltjes vergelijk met de vorige zwangerschap zou het me niet verbazen. Ik denk steeds meer 'laat het er maar 2 zijn, dan hoef ik niet weer deze vreselijke mmm in'. We gaan het zien. Als er maar een kloppend hartje is!

Aanvulling voor het lijstje:
    sun 35 jaar (nog net een paar weekjes), 1e kindje, uitgerekend 15 oktober

Share This Page