35+ en net zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by Miepje123, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Wat leuk Anja, jij ook een bruiloft op 1 mei.
    Dan trouwen onze vrienden ook.
    Ben ook op zoek naar een mooie jurk, sta naast haar als "ronde" getuige.

Computer boven nog steeds niet aangesloten. Lijstje nog niet gemaakt maar zo hebben we wel een beetje idee van elkaar, qua datum, afspraken enz.

Gisteravond huilde ik vanwege de "verbouwing".
    Vandaag omdat ik een lief kaartje kreeg van mijn schoonzus.

Nu alweer honger, kleine beetjes eten is inderdaad een oplossing maar 's avonds lijk ik wel een bodemloze put...

2. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oke dus die honger wordt niet minder naarmate je langer zwanger bent. Hmmzz dat gaat nog leuk worden dan :)

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Moet 't even checken:) maar euh... de 20e denk ik?¿

@Huilen
    Geen last van, ook niet gehad tijdens mijn vorige zwangerschap.
    Wel een kraamverzorgende die elke dag vroeg 'heb je nóg niet gehuild'? De beroemde kraamtranen dus....
    Nou, ik kreeg er mepneigingen van....;)

@bruiloften
    Leuk! Vind een bruiloft altijd zo leuk.
    Nieuwe fases, overgangen, en al die blije verwachtingen....
    <ja dat is weemoed, de mijne is al weer bijna 10 jaar terug....:) >

@shoppen
    Leuk om te doen.

Ik ben eigenlijk heel erg van 2de hands (vanuit milieutechnisch en economisch oogpunt) maar na de eerste echo gaan we even een knuffeltje voor bib kopen en met de 20 wk echo een setje kleding.

4. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh zoo herkenbaar. Ik huil ook tranen met tuiten om een kaartje :(
    En die bodemloze put is heeeel irritant :) ik vraag me soms echt af wat dat lijf er allemaal mee doet, maar goed zo lang mijn maag knort zal het de energie wel nodig hebben. Ik heb ook echt behoefte aan koolhydraten en suiker, reuze gezond dus :)
    Aankomen is voor mij wel een dingetje maar alles voor het goede doel ;)

Oh ik grijns al de hele tijd, ben zo blij met ons boontje :)

5. Miepje123

Miepje123 Actief lid

Jan 5, 2014
    206
    98
    28
    NULL
    NULL
    @emoties: heel herkenbaar. Had er met de iui & de hormonen al veel last van en het is nog niet over, arme vl hij is meestal de pineut (maar kan er nog steeds om lachen en dat is héél fijn!).

@grijns: die zit hier ook op m'n gezicht gebakken :). Durf nu voor het eerst voorzichtig te denken dat het misschien toch wel echt gaat lukken om samen een kindje te krijgen.

@gewicht: is hier ook een dingetje. Had altijd een normaal tot stevig postuur en met af en toe even op de rem trappen bleef dat ook wel zo. Door alle iui hormonen het laatste half jaar 7 kilo aangekomen, waardoor ik me niet comfortabel vorl met m'n gewicht. Dus wel een beetje aan het zoeken hoe ik er straks niet topzwaar uit kom.
    Maar ik heb honger als een paard (en zit ook wel sneller vol dan anders). Dus maar vaker een beetje eten, liefst gezond met af en toe een uitspatting ;).

En ik begin potverdorie misselijk te worden. Kwam er tot nu toe goed mee weg. Had af en toe een weeig gevoel en een vleugje misselijkheid. Lijkt sinds gisteren toe te nemen. Kijken hoe dit zich ontwikkeld...

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk om na te mogen genieten van de echo!
    Hoe dichterbij donderdag komt hoe onzekerder ik word.
    Vanmorgen wat minder maagzuur dan gisteren, af en toe steekjes in m'n buik.... Maar ja eerder een echo zou denk ik niet handig zijn, ze zullen dan nog niets zien...
    * beetje verdrietig*

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ach en zo relativeer ik alles weer. Loop vanmorgen naar dorp, wie zei er iets over minder maagzuur :) juist, het was er weer in volle glorie!
    Ik moet dat echt gaan loslaten, want stress is zeker niet goed voor de mini me!
    M'n schoonvader en m'n man zijn aan het schilderen boven, dus als lunch bij de snackbar lekker vette hap gehaald. Owhhhh wat was dat smullen!!! :) vanmiddag uiteraard weer keurig m'n fruit En zuivel.
    Wat mij ook opvalt trouwens, dat m'n borsten zo enorm droog zijn. Allemaal schilfertjes in m'n bh vanmorgen. Google ( weet niet of dit onder constructief googlen valt ) zegt dat dit idd voorkomt bij zwangere vrouwen vanwege de hormoonhuishouding die van padje is.
    Oke! Bodylotion smeren maar! :)

8. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Anja, ik moet ook wel om je lachen hoor. Het is erg herkenbaar, eerst die stress dat je klachtjes minder zijn en dan komen ze in alle hevigheid terug en dan kijk je er weer heel anders tegenaan!
    Misschien kun je het meer loslaten na je eerste echo. Geeft geen garanties, maar toch een stap de goede richting op!

@gewicht, hier precies andersom. Sinds de kinderwens eerst 20kg moeten aankomen en daar heb ik ruimt twee jaar over gedaan :) en nu vind ik het wel mooi geweest ;)

Heb vandaag aan mijn ouders verteld, door mams kaartjes te geven voor de 9 maandenbeurs. Ze moest helemaal huilen, zo lief. Beurs was wel leuk, hoewel heel veel kraampjes nog veel te vroeg zijn om te kijken.
    Ik heb als bedankje van mams een gouden kettinkje gekregen met een vlinder hangertje, ter nagedachtenis aan ons dochtertje. Heel lief en met die hormonen in mn lijf hield ik t natuurlijk niet droog :)
    Bij thuiskomst moest deze bejaarde eerst 1,5 uur slapen ;)

9. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief van je moeder! En een leuke manier om het te vertellen!
    Heerlijk he? Ff bijslapen &#128564; zie het maar als een goed teken!

Afvallen is lastig, maar aankomen ook! Wordt vaak zo anders over gedacht he? En vooroordelen zijn er ook genoeg. Knap dat het je gelukt is!

Ja, ik moet ook om mezelf lachen, kan me wel voorstellen datvern eerste goede echo wat meer rust geeft. Nog ff volhouden!

10. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    Begint hier een beetje vorm te krijgen qua kinderkamer.
    We hadden een leuk bedje gezien van Woood, was een showmodel maar toen had ik de 1e echo nog niet gehad en wisten we niet hoe het ervoor stond dus hebben het niet gekocht. Nu spijt van want het was weg en denk ook niet het nog een keer tegen te komen. Misschien in maart als ze een dump van showmodellen hebben. Daar hoop ik wel op. Anders toch nieuw aanschaffen.
    Kommode had ik al, is een ladekast uit onze slaapkamer die ik kan gebruiken. Ga ook wel voor het een en ander op Marktplaats kijken hoor katenhond. Niet alles hoeft nieuw en het scheelt ook nog eens in de kosten.

Sun wat lief van je mams. Leuk he om het te kunnen delen met de mensen die je lief hebt. De 9 maandenbeurs heb ik mij maar niet aan gewaagd.

Miepje wat vervelend dat je misselijk wordt, hoe gaat het nu?

Anja soms zijn de symptomen inderdaad aanweziger als anders. Is per dag verschillend. De droge borsten ook heel herkenbaar al had ik geen flauw idee dat dat het was...
    Nog een paar dagen aftellen voor jou tot de echo.
    Wij gaan de 5e naar de verloskundige, dan horen we het hartje weer en is voor mij ook een teken dat alles nog steeds goed zit. Onzekerheid blijf ik ook wel hebben hoor.

Eten en gewicht.
    Chocolade kan ik bijna niet laten staan, jummie.
    Afgelopen zomer was ik 8 kilo afgevallen door een gezond voedingspatroon en te sporten. Nu blijf ik wel gezond eten maar beweeg een stuk minder en ik eet ook meer. Ondertussen zit ik weer op 87 kilo en ben dus weer aardig aangekomen. Hoop het wel een beetje binnen de perken te kunnen houden....

Bruiloft, kijk er naar uit. Als getuige wil ik toch een beetje netjes voor de dag komen en ben op internet op zoek naar feestelijke posititie jurken. Een erg leuk merk is Tiffany Rose maar om nu € 215,- uit te geven voor een jurkje wat ik 1 keer zal dragen vindt ik eigenlijk iets te gek. Dus alle tips zijn welkom en ik blijf zoeken.
    In Amsterdam zit een winkel met veel positie mode, (heet Ruimschoots) misschien dat ik die kant maar een keer op " moet" .

11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @Didi
    Jammer van 't bedje.

@leuke mode
    Van King Louie heb je heel leuke jurkjes, die zijn van jersey en rekken überhaupt heel erg. Paar dames die ik ken, hebben ze tijdens de zwangerschap ook gebruikt ipv positiemode, stond erg leuk moet ik zeggen

@Anja
    Lastig hè, die twijfels en onzekerheid!

@Miepje
    Hoe is het met de misselijkheid?

Vandaag is het helemaal prut hier.
    Overeenkomstig de verwachting overigens (haha).
    Vorige zwangerschap was 't rond de acht weken en daarna ook écht beroerd, dus hallo, joepie, de zwangerschappen lijken echt op elkaar.
    ML zou weg maar is thuisgebleven om DL te entertainen, want ik kan alleen maar kokhalzen en braken:$

12. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #132 Anja1977, Mar 1, 2015
    Last edited: Mar 1, 2015
    Katenhond: wat naar zeg dat je zo ziek bent! Sterkte

Wat leuk didi om zo met de babykamer bezig te zijn! Het wordt dan "echt" :)
    Ik heb online ook het merk mama licious voorbij zien komen. Ook leuke jurkjes!

Vandaag weer wat last van m'n darmen, ben al 3 x naar de wc geweest en niet om te plassen ( dat moet ik heeeeel veel vaak)
    Voordat ik zwanger was had ik juist een moeilijke en onregelmatige stoelgang. Moest soms 2 dgn niet en dan weer 3 x op een dag.
    Ben hier wel blij mee! Ook last van m'n onderrug. Best vervelend gevoel. Nu maar kussentje in m'n rug.
    Maar niet gegoogled en hou me vast aan het feit dat t er allemaal bij hoort en juist goed is dat ik van alles voel (&#128513;) en m'n lichaam zo veranderd. Echt al een buikje hier hoor. Er wordt lekker ruimte gemaakt.
    Is het bij jullie ook zo mooi weer? Heeeeerlijk!!!

13. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Didi, leuk zo bezig met de kinderkamer, dan wordt het zo echt! :)

Katenhond, wat vervelend dat je zo ziek bent zeg, je wilt ook zo genieten maar dat wordt wel lastig :(

Anja, al een buikje? Zijn het er niet twee? :p

Oh die darmen zijn echt vervelend, hier ook erge last van. Altijd al, maar nu helemaal.
    en woensdag komt MvM :)

14. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mvm, goed dat je mee doet Sun. Donderdag staan hier de flessen in de achtertuin. (Niet de hele buurt hoeft t al te weten)

M'n buikje zullen wel m'n darmen zijn die plaats maken. Ik heb gelezen dat als je (voor je zwangerschap) last hebt van je darmen je buik opzet in t begin. Maar ja, twee is nog steeds een mogelijkheid. &#128515;

15. Didi78

Didi78 Actief lid

Dec 5, 2014
    141
    0
    0
    Reisadviseuse
    Wervershoof
    In de avonduren zetten je darmen lekker op hoor. Moet allemaal beetje plek maken.
    Hier begin ik nu een beetje te tonen.
    Voelt wel gek, eerst 8 kilo eraf en nu begin je het weer te zien alleen zijn het geen kilo's.Voegt nog niet helemaal op de een of andere manier.

Hoop dat je je wat beter voelt Katenhond, hele tijd boven de wc hangen is niks.

Ik heb hier buren die alles zien en weten en wilde niet dat ze er al achter zouden komen. Dus heb niet meegedaan aan Mvm. Super dat jullie er wel aan meedoen!

Zwangerschapsgym is nu aangemeld en ik kan niet wachten om donderdag het hartje weer te horen. Toch weer even een bevestiging dat onze kleine muppet goed gaat.

We zijn nu ook bezig met namen. Pffff lastig zeg.
    Wij willen ook niet weten wat het wordt.
    Willen jullie dit weten?

16. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    @Sun
    Leuk dat je meedoet met MvM!
    Dan krijg je nog weer even een mooi testje! En die kun je echt prima bewaren. Die van DL heb ik ook nog liggen, zo leuk.

Ik heb er stiekem enigszins spijt van dat ik weer meedoe, ik weet wel, 't is bitter hard nodig en "het is maar" tien weken, maar nu ik zo misselijk ben, is het echt niet grappig.
    Enfin... doorzetten maar! Nog een kleine acht weken te gaan!

@Anja
    Ik denk dat het op deze termijn nog niet uitmaakt of er één of twee kindjes in je buik zitten (ze zijn nog zo klein), het zullen wel darmen zijn, maar goed, voor de buitenkant toont 't natuurlijk wel;)

@misselijk
    bleh.... ik ben er (nu al) klaar mee:).
    Ik weet wel dat ik absoluut niet klagen mag... we wilden heel graag een kindje, we wisten dat de kans heel groot was dat ik weer zo beroerd zou zijn enz enz... maar toch baal ik een beetje dat mijn lichaam niet gewoon "leuk" zwanger kan zijn, blijkbaar.:(

@buikje
    Ik ben heel benieuwd wanneer ik ga "showen".
    Ik merk wel dat mijn buik gevoelig is en mijn darmen uitzetten (hier ook pds en nu heel erg van slag) maar 's morgens sta ik nog op met een "kuil".
    Denk wel dat ik niet tot het einde in mijn eigen kleding kan blijven lopen, deze keer. Op de een of andere manier verdwijnt mijn taille toch, hoewel er eigenlijk niets te zien is:(.
    ML kan niet wachten, hij vond het de vorige keer heel teleurstellen dat het niet zichtbaar was dat ik zwanger was, daarnaast voorliggende placenta en baby die vooral richting mijn rug schopte, dus hij heeft ook maar éénmaal het geluk gehad, om de bib te voelen schoppen, toen.

17. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    #137 Anja1977, Mar 3, 2015
    Last edited: Mar 3, 2015
    Namen... Leuk, maar ook moeilijk! Ik wil wel heel graag weten wat het geslacht is, m'n man wil t eigenlijk niet weten. Dus we hebben hier nog een discussie puntje :) meisjesnaam weten we, alleen is nog de vraag of we een tweede naam doen en gaan vernoemen naar ouders of grootouders. Ach, we hebben nog ff :))

Zw gyn/yoga vanaf hoeveel weken kun je dat gaan doen? En gaan jullie ook nog de zogenaamde pufklasjes als t zover is?

Gisteravond m'n eerste misselijkheid gehad. Al wel maagzuur en weeïg, gelukkig duurde t niet zo lang en hoefde ik niet over te geven.

Wij hebben nog niets durven kopen voor onze baby (hebben nog geen leuk koosnaampje) maar als de echo goed is donderdag dan doen we dat gelijk! Knuffel of rompertje ofzo :))

18. sun123

sun123 Fanatiek lid

Jun 25, 2014
    2,873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik durf ook nog niks te kopen voor frummel 2.0 (=de verbeterde versie van onze vorige frummel ;):)). Dat komt nog wel.

Ik wilde met onze geschiedenis in eerste instantie niet weten wat het geslacht gaat worden in het kader van 'gezondheid is het allerbelangrijkste'. Maar ik denk dat ik te nieuwsgierig ben. Bovendien zijn we nu al zo lang bezig dat ik vind dat we het ook wel verdienen om zoveel mogelijk voorpret te mogen hebben. En het lijkt me erg leuk om specifiek voor een jongen/meisje te gaan shoppen.
    Een meisjesnaam hebben we al een paar ideeen (althans ik vind 1-2 namen heeeeel mooi en ik geloof dat vl daar ook wel voor te porren is). Jongensnaam vind ik echt heel moeilijk. Maar idd, we hebben nog wel even ;)

Ik zoek nu ook continu kleding uit waarin je mijn opgezette darmen en uitpuilende boobys niet ziet ;) Ik ben vrij slank dus dat valt nogal snel op en ik wil nog niet dat mensen iets gaan vermoeden! haha

19. fitty

fitty Bekend lid

Jun 9, 2014
    913
    0
    0
    Wat een leuke groep :) mag ik ook meedoen ? Ik ben 37 en 14 weken zwanger :)

20. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

Feb 22, 2013
    2,654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk fifty! Welkom :)
    Hoe gaat het?

Share This Page