Goed Donderdag controle afspraak en kijk al uit voor de geboekte pretecho (over 2 weken) heb ik zo een zin in Met 28 weken ongeveer willen we nog een pretecho doen (naast de normale echo's), Ik vind die 3d/4d beelden super mooi om te zien. Maar zijn ook mensen die dat juist niet mooi vinden Gaan jullie ook pretecho's doen ?
Hoi Fitty, Welkom Kun je iets vertellen over je achtergrond? (wb kinderwens bedoel ik dan). Ik vind het altijd wel leuk om een klein beetje een idee te hebben van wie er mee kletst.
Ik las jullie gesprek over gewicht. Ik ben ook al aardig wat kilos aangekomen (ik schat al 5 kilo) , terwijl ik eigenlijk weinig snoep en gezond eet. Ik eet niet voor 2 maar bijv wel een bakje yoghurt en wat fruit extra Ik woog voor de zwangerschap rond de 63 kilo en nu denk ik rond de 68 maar volgens de VK hoort dit erbij en komt de een in het begin van de zwangerschap meer aan als de ander
Ja hoor Ik ben 37 jaar, we zijn ongeveer 3 jaar bezig geweest met IUI, en IVF en daarvoor al 2 jaar voordat we erachter kwamen dat zwanger worden niet zo makkelijk ging. Bij de derde IVF was ik van de verse terugplaatsing zwanger maar van korte duur; Miskraam heel verdrietig. 2 maanden later zwanger van 2e terugplaatsing cryo En helemaal gelukkig nu We maken ons nog af en toe zorgen maar ik denk dat dit normaal is voor alle zwangere vrouwen. Vooral als je al het een en ander hebt meegemaakt
Fifty, wat fijn dat het nu allemaal goed gaat. Miskramen zijn verschrikkelijk! Jij hebt het ook niet kado gekregen met alle IUI en ivf behandelingen. Herkenbaar Pret echo, ja mooi! Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet mee bezig gehouden. Zit vooral met m'n gedachten bij de eerste echo Waar in het land wonen jullie eigenlijk? Ik woon in de Bollenstreek (Z-H )
Fitty, Ik denk zeker dat die angst er voorlopig wel in blijft zitten. Aftellen tot elke echo en in de tussentijd proberen om te blijven genieten! Een mk is heel verdrietig, maar fijn dat je zo snel daarna weer zwanger bent geraakt. Dat neemt het verdriet niet weg, maar verzacht wel. Ik merk nu ook steeds vaker dat ik meer moet eten. Ik heb een geschiedenis met eet-gedoe dus dat is wel een dingetje voor mij Ik vind het echt reuze vervelend om elk uur weer een knorrende maag te hebben. Maar goed, het is voor het goede doel en zo lang mijn maag rommelt zal ik het wel nodig hebben en geef ik er maar aan toe. Merken jullie ook zo'n verandering in wat je eet/wilt eten? ik heb echt zin in dingen die ik nooit eet. Ik vraag me dan altijd af of dit gewoon toeval is of dat je lichaam onbewust om bepaalde voedingsstoffen vraagt?? Ik woon in het midden van het land, regio Utrecht..
Hier eindelijk het beloofde lijstje Katenhond ? 2e kindje ? MiniMeInside ? Didi78 36 jaar 1e kindje uitgerekend 1 september Sun123 35 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober Anja1977 37 jaar 1e kindje uitgerekend 23 oktober Miepje123 37 jaar 1e kindje? uitgerekend 15 oktober Fitty 37 jaar 1e kindje? uitgerekend? Afspraken Maart 05 maart Anja1977 1e echo fitty en Didi78 controle verloskundige April 16 april Didi 78 20 weken echo Iedereen mag het aanvullen hoor. Fitty welkom, volgens mij gaan wij redelijk gelijk op. Hoe voel je je? Ik woon in de kop van Noord Holland Eten, ohh zo erg inderdaad ieder uur honger, zelfs na het avondeten. In de ochtend heb ik weinig last maar in de middag en avond.... rommeldebommel. Probeer nu maar mijn lunch uit te smeren en vang de rest op met fruit, mueslirepen, Evergreens en dat soort zaken. Heb wat meer trek in yoghurt en melk maar verder geen rare zaken dingen eigenlijk. Maar wat niet is kan nog kopen. Zorgen maak ik mij ook nog steeds hoor, zal blij zijn donderdagmiddag weer een kloppend hartje te horen. Spulletjes kopen, ook ik heb gewacht tot de 1e echo (soort gevoel alsof het anders ongeluk geeft als ik eerder ging kopen) maar nu nog niet veel gekocht. Een leuke speelgoedhond en wat posititiebroeken. Van verschillende vrienden al wat rompertjes en ander leuks cadeau gekregen. Ben nu op mijn werk aan het kijken hoe ik mijn uren kan gaan indelen, werk nu nog bijna fulltime (4 om 5 dagen) en heb nog een hele rits met vakantieuren nu onze vakantie in september niet door gaat. Ik wil proberen om iedere week maar 4 dagen te werken maar dat moet wel kunnen in de bezetting. Heb nu wel lekker eind april alvast een extra week vrij.
Mooi lijstje Didi,zijn we weer up to date Ik dronk nooit appelsap en nu... Heeeeerlijk zelfde geldt voor gewone melk, dronk altijd optimel (of iets anders met smaakje) en nu..... Alsof er niets lekkerder bestaat. En gewone Philadelphia 😃 Ik moet s avonds ook echt nog wat eten anders word ik s nachts wakker van de honger. Gisteravond was ik behoorlijk misselijk en na avond eten niets meer gegeten. Ja hoor, daar stond ik weer om 4.30 in de keuken lu crackers te eten met een beker melk. Terug in bed en hoor ik m'n man weer lachen Ik heb vorig jaar november mijn baan verloren (teamleider bij de klantenservice van een zorgverzekeraar) en dus aan t solliciteren. Wil eigenlijk meer richting P&O/HR maar t valt niet mee. Afwijzing na afwijzing. Nu denk Ik ook, zeg ik dat ik zwanger ben? Als t nog langer duurt dan is t te zien. Hoe gaan werkgevers daar mee om? Ik wil na m'n bevalling (das al heeeel ver weg denken) niet fulltime blijven werken. Kijk nu dus ook al naar parttime banen. Ik zie wel wat er op m'n pad kom. Voordeel is dat elke dag tijd heb voor een middagdutje en mijn kat Ior het ook gezellig vindt 😻
@Anja Oei dat is niet leuk, je baan kwijt. Succes met solliciteren. Ik zou 't niet vertellen dat je zwanger bent, je hoeft het namelijk niet te melden. Als 't echt zichtbaar is, kun je het natuurlijk wel gewoon bevestigen, als het aan je gevraagd wordt. @Didi Grappig, heb ook tamelijk in de kop van NH gewoond. @Sun Dat lijkt mij heel lastig, als je een gevoelige relatie met eten hebt. Kun je hier geen begeleiding voor krijgen? Een zwangerschap doet nogal wat met je lichaam, je zelfbeeld etc. om nog maar niet te spreken over hormonen, soms... @Fitty Welkom!
@solliciteren:Lastig solliciteren en zwanger zijn. Ik zat laatst zelf in een sollicitatiecommissie en er kwam een zwangere sollicitant. Ze had het eerlijk in haar brief vermeld en dat kon ik wel waarderen. Er was voor ons een mogelijk om haar na haar verlof aan te nemen dus wat betreft was er geen bezwaar. Denk dat eerlijk het langst duurt maar dat het je wel op een achterstand zet met solliciteren. Hebben jullie al nagedacht/acties uitgezet rondom kinderopvang e.d.? Ik heb eigenlijk niet zo'n idee wanneer ik daar mee moet beginnen. Wij hebben geen familie in de buurt en zullen 3 dagen opvang nodig hebben. @eten: hier geen zin meer chocolade , dat ken ik niet van mezelf... @lijstje: inderdaad gaan wij voor ons eerste kindje. Ik heb 10-3 een intake afspraak bij de verloskundige staan, *yiha, weg uit mmm*, en zij wilde dan ook nog wel een echo maken om te kijken of het hartje nog klopte. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. @spulletjes: ik durf het nog niet goed om iets te kopen. Durf wel langzaam na te denken over wat we dan allemaal nodig hebben. Zal hier een mix van oud & nieuw worden. Ik vind het leuk om op zoek te gaan naar wat vintage meubeltjes e.d. Is inderdaad goed voor milieu, portemonnee en ik vind het vaak wel leuk. O ja, ik woon in Gelderland..
Ik denk dat ik het laat afhangen van het gesprek/bedrijf/gevoel. Ik wil graag eerlijk en open zij, kan in je voordeel zijn, maar ook zeker in nadeel. We zien wel. Kinderopvang is lastig qua dagen omdat ik nu zonder werk zit en niet weet welke dagen ik zal gaan werken. Wij gaan met een week of 2 wat Kdv bellen wat hun wachtlijsten zijn ed Zo raar om hier zo vroeg mee bezig zijn, maar er kunnen lange wachtlijsten zijn!
Anja Ik heb ook binnenkort 2e gesprek bij bedrijf en wil gaan zeggen dat ik zwanger ben maar ben ook bang dat ik daarna niet meer word aangenomen .. Miepje Ik woon ook in Gelderland Sun Ik denk dat het inderdaad wel blijft dat angstige gevoel. En het verdriet zal altijd wel beetje bij blijven maar zolang het een plekje heeft is het goed. Ik merk wel dat hoe meer mn buik begint te groeien hoe meer ik durf te plannen en aan het genieten ben van de zwangerschap. Daar heeft de 10 weken echo ook wel heel veel mee geholpen en kijk nu al uit naar de volgende heb jij dat ook dat je zo uitkijkt naar de echos ? Didi Ik voel me goed alleen snel moe, heb jij dat ook ? Ik ben 30 augustus uitgerekend en ik heb aankomende donderdag controle afspraak bij de VK. 10 maart in het ziekenhuis (controle bekken) en 17 maart pretecho
Wat spannend fifty, 2e gesprek! Voor wat voor functie is het? Ik heb trouwens sinds 2 dgn dat de blauwe aderen op m'n borsten nog duidelijker zijn! En ik heb ipv ochtend misselijkheid avond misselijkheid. Net slok cola genomen, hopelijk helpt dat! Miepje hoe gaat t met jouw misselijkheid? Begon bij jou ook toch?
Met mijn misselijkheid gaat het wel ok. Heb er iets meer last van maar ook vooral in de avond. Blijft bij vlagen misselijkheid en een weeig gevoel. Hang gelukkig niet boven de pot.
Spannend die sollicitaties! Ik zou t geloof ik ook zeggen dat je zwanger bent, maar ja je bent het niet verplicht dus snap ook als je het liever noet doet. Inderdaad een voordeel een middag dutje *jaloers*. Leuke naam voor een kat Ior. Nog meer dierenliefhebbers hier? Ik heb gisteren mijn 2-jarige opleiding afgerond en dat betekent een dag vrij terug! Die kan ik wel gebruiken..pfff @misselijkheid, hier de hele dag door maar ook vooral 's avonds. Heb al dagen geen zin in warm eten. Toch maar gedaan, maar moet dan rest vd avond plat omdat ik me zo beroerd voel. Gisteren 's middags warm gegeten maar toen hele middag misselijk. Dus vandaag maar salade gemaakt en dat lijkt iets beter te gaan. Misschien toch maar wat beter luisteren naar mijn lichaam (hoewel de inspiratie bij koude gerechten snel op is )
@Anja Oei vervelend misselijkheid! Lauwe gele vla, lauwe cola, appels, patat.... 't helpt vaak @sun Proficiat! Als ik dit allemaal zo lees, dan voel ik mij echt een "nietsnut". Petje af hoor dames, om werk en privé zo te combineren. @Fitty Succes met de sollicitatie! @kinderopvang Dat lijkt mij idd een beetje surreëel om daar nu al over na te moeten denken. Oké, dan geef ik toch eerlijk toe dat ik dolblij ben dat ik hier niet over hoef na te denken. Sterker nog, dreumes is nog nooit zonder één van ons geweest en we moeten dus dringend op zoek naar een oppas voor als.... in oktober.... Maar we blijven 't voorlopig nog even uitstellen, wij (papa en mama) zijn er zeker nog niet aan toe en dreumes dito, want die wil toch wel elk uur BORST Maar goed, daarom wil ik ook graag thuis bevallen, dan kan dreumes fijn thuis blijven in vertrouwde omgeving.
Katenhond ? 2e kindje ? MiniMeInside ? Didi78 36 jaar 1e kindje uitgerekend 1 september Sun123 35 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober Anja1977 37 jaar 1e kindje uitgerekend 23 oktober Miepje123 37 jaar 1e kindje uitgerekend 15 oktober Fitty 37 jaar 1e kindje uitgerekend 30 augustus Afspraken Maart 05 maart Anja1977 1e echo / fitty en Didi78 controle verloskundige 10 maart Miepje123 Intake bij verloskundige / fitty controle ziekenhuis 17 maart fitty pretecho April 16 april Didi 78 20 weken echo Jeetje meiden wat balen van de misselijkheid. Zelf echt maar 1 avond boven de wc gehangen en verder een licht misselijk gevoel gehad. Kinderopvang, ehhh ik wil straks 3 dagen gaan werken waarvan mijn ouders er 2 oppassen en mijn vriend 1 tenminste. Dat is de bedoeling, ga ook maar eens informeren hier in de buurt. Lekker Sun je opleiding afgerond! Gefeliciteerd Fitty succes met je 2e gesprek! Mijn moeheid lijkt iets minder te worden. Zou wel fijn zijn om eens wat meer energie te hebben. Verder blijf ik gewoon dooreten (ieder uur iets in mijn maag) en krijg ik in de avonduren last van maagzuur. Katenhond, grappig dat je ook in de kop van NH hebt gewoond, ik zit tussen Medemblik en Enkhuizen in zeg maar. Aan het IJsselmeer. Anja1977 ik hoop dat er ook een mooie baan op jouw pad komt.
Over het lijstje, *neurotische modus aan* is het een idee om de UD in volgorde te zetten? En de afspraken onder elkaar ook als er meerdere afspraken zijn op 1 dag? Ik vind dat zelf iets makkelijker lezen.*neurotische modus uit* Oh en 20 maart Sun termijnecho + afspraak gyn prenatale screening Hebben jullie dat ook, dat je nu alweer onzeker begint te worden over de volgende echo? Ik dacht echt dat ik nu wel even gerust ben, maar merk dat de onzekerheid al weer toe aan t slaan is. Misschien wat teveel verhalen om me heen van mensen die een goede eerste echo hadden, maar een slechte tweede denken jullie dat ik tussendoor nog een keer een echo kan krijgen van het zh? Durf eigenlijk niet zo goed te bellen
Loves neurotische modus Hier rotnacht gehad! Werd wakker om te plassen, terug in bed kreeg ik een zeurderige pijn /steken rondom m'n schaambot. Dat ging over in menstruatie achtig gevoel. Duurde echt wel ruim een uur. Ik kon er niet meer van slapen. Google ( i know!) zegt dat het gaat om groei van je baarmoeder, maar het spookte door m'n hoofd dat t mis zou gaan. Uiteindelijk ging de wekker van ML en ik m verteld en dat ging gepaard met veel tranen. Eruit voor ontbijt, "pijn" was weg en maakte plaats voor misselijkheid. Ik ben nooit goed geweest in overgeven, nu ook niet, maar wat zat t me hoog. Alles weer rustig, in bed, en nog weer bijna 2 uur geslapen... Voor m'n eigen gemoedsrust bel ik toch vanmiddag met de ivf verpleegkundige... Herkennen jullie deze "pijn" het is niet echt pijn, maar meer zeurderig en drukkend? En Sun, denk dat elke termijn van de zwangerschap onzekerheden met zich meebrengt. Gewoon bellen, daar zijn ze voor