Nederbelgen hier?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Zonnetje80, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Het afgelopen jaar ben ik voor de liefde vanuit de Randstad naar België verhuisd, en woon nèt bij Roosendaal over de grens. Ik heb mijn vriendinnen in NL, maar hier ken ik niemand. Ik zou het heel erg leuk vinden om nieuwe mensen te leren kennen in deze streek.....
    Wie vindt het leuk om hier bij te kletsen?

2. Annazahra

Annazahra Lid

25 jun 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zonnetje80,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ben zelf ook op zoek naar iemand aan het begin van de zwangerschap aangezien ik net naar Etten-leur ben verhuisd en nog weinig mensen ken en al helemaal niemand die zwanger is. Ik zag dat je 6 weken zwanger bent, dus net een weekje meer dan ik :)
    Heb je al een verloskundige? ik moet zelf namelijk ook nog alles regelen :p

3. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Hoi!

Jij ook gefeliciteerd! Jij zeven weken? Spannend hè? Ik merk er nauwelijks iets van en vraag mij dikwijls af of 'het' er nog wel zit..... Vorige week bij de huisarts geweest (is verplicht in Belgie) en bloed laten prikken, daar kwam uit dat ik zwanger was, dus genoeg bevestiging.

Vandaag kennis gemaakt met een vroedvrouw in Essen, erg leuke meid. Besloten dat zij de controles gaat doen en ik poliklinisch ga bevallen in Brasschaat.

Jij kunt naar een verloskundige gaan, gewoon eentje googelen. Wel leuk zo'n afspraak, maakt het meteen wat echter :)

Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Niet uit brabant? Ik kom uit Utrecht.

4. Annazahra

Annazahra Lid

25 jun 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik ben morgen precies 5 weken zwanger, als ik mijn berekeningetje mag vertrouwen. De huisarts heeft me al doorverwezen naar verloskundige dus daar neem ik morgen contact mee op :)

Ik kom uit brabant, daarom ben ik hier weer naartoe gekomen, om vlak bij mijn ouders te zijn, maar ik heb voor mijn studie een poos in Den Haag gewoond (met mijn man).

Ik studeer momenteel nog, maar over iets meer dan een week heb ik vakantie en dan kan ik hopelijk lekker ontspannen. Wanneer ik terugkom van de vakantie kan ik waarschijnlijk pas mijn eerste echo krijgen, maar ik ben enorm benieuwd om de hartslag te horen :)

En al last van kwaaltjes?

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben 8 jaar geleden verhuisd naar belgie. Vanuit Rotterdam naar Antwerpen.

In het begin was het wel heel erg moeilijk. Had veel heimwee. Was elke weekend bij mijn ouders. Al mijn vriendinnen waren daar.

Maar ik wil niet meee terug naar Nederland. Ik heb het nu goed hier met mijn man en de kinderen. Vriendinnen heb ik en ik werk ook. Ik werk als poetsvrouw dus veel contacten met mensen.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Trouwens gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

7. Annazahra

Annazahra Lid

25 jun 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Nazli,

Wat fijn dat je vriendinnen hebt kunnen vinden :) ben je gewoon op mensen afgestapt of heb je de meeste via je werk leren kennen?

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    werk en ook de mama´s waar ik van school van mijn kinderen ken.

9. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Ja sinds 13jr wonen wij in Belgie nu in Brasschaat. Ik wil nooit meer terug naar NL

10. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Nèt terug van vakantie en lees hier allemaal reacties....wat leuk!
    MamaK79: Brasschaat is dicht bij mij, ik woon in Kalmthout, wat leuk. Ga je in het Klina bevallen? Heb je daar ervaringen mee? Lees dat je al een zoontje hebt. Nooit meer terug naar NL, wauw. Ik woon hier pas een jaar en heb ruim 15 jaar in Utrecht gewoond, ik mis de stad toch nog wel hoor. Maar moet nog wennen hier, zou graag wat mensen willen kennen in de buurt, maar dat heeft natuurlijk tijd nodig.

Nazli21: contacten opdoen via kinderen is makkelijker denk ik, die stiekeme hoop heb ik tenminste. Hopelijk vinden we opvang voor de kleine waardoor ik ook andere moeders ga leren kennen.

Annazahra: hoe was je echo?

Deel Deze Pagina