gestopt met de pil en nu ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door allstar, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hallo Allemaal,

Ik ben compleet nieuw hier en heb zojuist eeen account aangemaakt.
    Ik ben 28 jaar en vorige maand met de pil gestopt... om zwanger proberen te worden :)

Nu ben ik eind april gestopt met de pil...vervolgens normaal ongesteld geworden meteen daarna. ( nog door pil geregeld dus )

heb het idee dat ik ongeveer 2 weken daarna , wanneer ook daadwerkelijk mijn eisprong had moeten plaatsvinden, mn eisprong gehad heb... doorzichtig slijm wat ze noemen?

Nu na een cyclus van 29 dagen kreeg ik savonds ineens hevige menstruatiepijn.... ochtend erop ongeveer 4 druppels helder-rood bloed ( wat een info ;) ) en 2 dagen daarna vervolgens alleen maar heeel donkerbruine afscheiding...? wel weinig ook :(

Ik vraag mij nu sterk af of dit mijn ongesteldheid geweest is....?

Wat denken jullie? Of zal het "gewoon iets tussendoors" geweest zijn en moet mijn ongesteldheid nog komen na bijvoorbeeld nog lange tijd.... wat je blijkbaar meer hoort na het stoppen met de pil? Ben 12 jaar aan de pil geweest....

Ben benieuwd naar jullie antwoorden / ervaringen..

Slik al wel foliumzuur.... en heb zelfs al ovulatietesten gehaald...

Ben ik te enthousiast? :p

Liefs...

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    hallo,

wat leuk dat jullie met de pil zijn gestopt om een kindje te krijgen!
    Je gaat inderdaad nu eerst ontpillen, dit wil niet zeggen dat je nu niet meteen zwanger kan raken maar het is wel beter om de eerste maand te wachten...maar ook ik heb dit niet gedaan.
    het kan even duren voordat je eerste "natuurlijke" menstruatie komt.
    bij mij duurde dat 38dg en werd daarna hefig ongesteld.
    ook kan het zijn dat je deze maand allemaal symptomen krijgt van een zwangerschap..grrrr dat had ik dus ook en dacht echt dat het meteen raak was..dus ik waarschuw je alvast hahahaha

ik wens je heel veel succes met zwanger worden...succes!!

Ohja, welke ovutesten heb je?
    want ik raad je aan de goedkope te bestellen via zwanger&kids.nl omdat je er nu heel wat nodig zult hebben aangezien je niet weet hoelang je cyclus is en je ei dus ongeveer plaats zal vinden..
    als je die duren pakt dan ben je heel wat kwijt in de maand..
    bij mij is het meteen gelukt met de zwanger&kids testen :-D

3. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Die symptomen die ken ik inderdaad... maar negatief getest.

Ik heb de ovu testen van sensitest besteld op internet, werkelijk geen idee of ze goed zijn... gaan ons best doen. ;)

vraag me nu alleen sterk af of dit wel mijn menstruatie geweest is... als dat zo is, was het een cyclus van 29 dagen.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik denk dat het niet je menstruatis is geweest maar een spotting of een tussentijdse bloeding.
    ik raad je dan ook aan om de eerste menstruatie af te wachten..
    je kunt ook even je ha bellen maar ben bang dat hij je het zelfde advies gaat geven...(deed die van mij ook na een bloeding)
    succes!

(ps: jammer dat er maar weinig meiden reageren!)

5. Lunadog

Lunadog Actief lid

4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allstar, ik denk ook dat het ontpillen is. Ik heb net ook mijn eerste echte ongi achter de rug na 33 dagen. Ik weet niet hoe je menstruatie voor de pil was? Veel / weinig of regelmatig/onregelmatig? Dikke kans dat dit nu weer hetzelfde zal zijn.

Had voor mij ongi idd ook zw symptomen echt niet leuk en mijzelf zo gek gemaakt dat ik ook heb getest... Negatief natuurlijk!

Sterkte met ontpillen en dat het maar snel raak mag zijn!

6. Lunadog

Lunadog Actief lid

4 apr 2012
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens de ovu testen van zwanger en kids gekocht zijn vriendelijk voor je portemonnee en volgens de meiden hier van goede kwaliteit.

7. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Bedankt voor de reactie's... ik ben al vrij snel aan de pil gegaan dus echt werkelijk geen idee meer hoe mijn menstruatie was toen... Beter op moeten letten toen ;) Maar ik wacht gewoon af nu....

8. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Gewoon afwachten is idd het beste. Ik dacht met mijn eerste ronde ook dat ik misschien al zwanger was. dus ik getest, natuurlijk nega. nu afwachten voor de 2e ronde (1e ronde was bij mij 34 dgn. daarna na 7dgn klein beetje bloed verlies.) Ik denk dat dat ook nog ontpillen is

9. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    zoals ik het hier lees denken jullie dat mijn echte menstruatie er nog aan moet komen dus... zit nu op 34 dagen. Het gekke vind ik wel dat ik de avond voor die paar druppels helderrood bloedverlies echte menstruatiepijn had... ( of hoop ik nu teveel dat het een menstruatie was en ik dus een cyclus van 29 dagen heb ) ;)

10. an85

an85 Lid

9 mei 2012
    78
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn 1e ronde ook een keer erge menstruatie klachten gehad, maar werd niet ongi. Later had ik geen klachten en toen werd ik ongi. Ik weet niet meer precies hoeveel dagen er tussen zaten.

11. Engeltj

Engeltj Bekend lid

9 mei 2012
    764
    0
    0
    Assistent drogist '13
    Hoi allstar,

Welkom:D, leuk dat je ook zwanger wil worden!
    Ik heb even je verhaal gelezen, en het zou kunnen dat het je menstruatie is geweest maar ook net zo goed tussen tijdse bloeding. Niks ergs of geks, alleen je lichaam is gewoon aan het ontpillen.

En weet je alle meiden die hier gereageerd hebben, zullen vast en zeker in het begin hebben ervaren dat je dacht zwanger te zijn!
    Ook ik had dat, ik dacht leuk.. Maar uiteindelijk werd ik ook gewoon weer ingesteld.
    Ik zou proberen lekker rustig aan te doen, en niet te veel op je lichaam letten kwa kwaaltjes.

Hoop natuurlijk dat je snel zwanger mag zijn!!
    En uiteraard geniet!

12. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Ben zojuist flink ongi geworden na 35 dagen... :) dat van vorige week is dus iets tussendoors geweest ;)

13. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18

Deel Deze Pagina