@Crypto, wij moeten Selena ook vaak wakker maken voor haar flesje, vind dat altijd zo jammer maar ja, er moet ook gedronken worden Maar okee, ze komt ook soms uit haarzelf......het is wisselend @Minnie, wat goed dat Elise haar flesje helemaal leeg heeft gedronken. Hoeveel krijgt zij per flesje?? Vanmiddag een vriendin met haar vriend op kraambezoek gehad, was gezellig. Selena heeft 10 euro gehad (haar 1e spaarcentjes hihi) en een dvdbox van Woezel en Pip.....zitten 3 dvd's in Ze heeft net weer de fles gehad en ligt nu lekker op bed
E.lise drinkt nu 70 per flesje. Hebben jullie ook moeite de bevalling te verwerken? Of ben ik zo'n gevoelig type dat er steeds bij stil blijft staan? Hier ook geld gehad voor in haar spaarpot...ik heb alleen nog geen spaarpot voor E.lise.
Welke bevalling? Ik heb niet eens een bevalling gehad. Ook geen kraamtijd en dus ook niet de aandacht die je normaal bij een bevalling hebt. Dus tja, er valt niet zoveel te verwerken. Behalve het feit dat ik het niet gehad heb. Maar ondanks dat het me soms even een minuutje verdrietig maakt ben ik ook iemand die mijn zegeningen telt en probeert te kijken naar het moois dat ik heb. Qua PE en HELLP heb ik nog wel het nodige te verstouwen. Moe, concentratieproblemen etc. etc. Dat heeft iedereen die dit gehad heeft denk ik wel. In dat opzicht bekijk ik regelmatig de foto's even van de operatie. Ze hebben in het ziekenhuis alles op alles gezet om het voor mij toch enigzins zo te doen dat ik het mee kon maken. Een van die dingen waren de foto's. Dus die kijk ik regelmatig eens door om alles eens even te laten bezinken. Maar voor de rest kijk ik in de ogen van mijn prachtige dochter en denk 'dit maakt het allemaal goed'. Ik ben zo ongelooflijk gelukkig met haar dat ik weinig tijd heb om aan het andere te denken. Zo gaan de dingen meestal in mijn leven . Nooit zoals het hoort
Ik kijk ook regelmatig terug naar de foto's. Ik wil komende week een fotoalbum maken en hoop dat ik het dan kan verwerken. De kraamweek was superfijn en ik ben zo verwend door iedereen. Alleen het stukje bevalling ging zo snel....dat moet ik nog een plekje geven. Misschien ook omdat het waarschijnlijk de laatste bevalling was. Het is een schatje en we zijn allemaal verliefd. Bij jou ging het ook erg heftig he Crypto. Jij zal dat toch ook moeten verwerken?
De klap zal vast nog een keer komen. Ik ben wel goed in het wegstoppen van dingen die dan later weer keihard terugkomen. Maar jij bent eigenlijk ook wel een mooie. Eerst was je bang voor de bevalling en hoopte je dat het snel zou gaan, nou ging het snel en nou moet je het verwerken . Nee, ik snap het wel hoor. Ik had wel graag een normale bevalling gehad natuurlijk. Alles ging heel raar bij mij. Ik kreeg te horen van de gyn dat mijn zwangerschap wel over was. Toen werd ik opgenomen en hebben we het zo lang mogelijk geprobeerd goed te houden. Tot die 33 weken dus. Waar ik meer moeite mee heb is het feit dat ik het gevoel heb dat ik als moeder gefaald heb. Omdat ik haar niet langer veiligheid kon bieden. Dat is wel iets waar ik soms heel erg mee zit. En de hele wereld kan je vertellen dat dat niet zo is, maar dat helpt niet. Daar zal ik zelf mee moeten dealen. Da's soms wel moeilijk. Jouw dochter is idd een schatje. En mooi ook!.
Weet je wat ik ook erg vond? Het feit dat er zo weinig begrip voor is. Mijn vriend doet enorm zijn best maar toen zijn moeder er was was dat stukken minder. Soms kun je beter gewoon een gebroken been hebben, dat is zichtbaar en dan hebben mensen begrip. Maar ik ben niet echt een pieperd dus werd daar heel vaak heel makkelijk over gedacht. Ook mijn eigen schld natuurlijk maar ja, wat moet ik dan? De hele dag liggen huilen kan ik ook weer niet.
Mijn angst was de bevalling. Bij mij gaat de bevalling zooo snel en niemand die dat geloofd. De gyn zei; ik kom over een uur terug. Ik heb gesmeekt en ben daarna woedend geworden maar er werd niet naar me geluisterd. In 5 minuten was ze er!!!! Terwijl de gyn al weer weg was. Dat vind ik echt erg. Een gyn moet toch ervaring hebben?? En geen excuses ofzo he. Echt erg. Misschien een tip dat jij het van je afschrijft? Krop het niet op. Jij hebt niet gefaald! Zeg dat niet tegen jezelf. Je hebt een prachtig en gezond kindje.
Medische bevallingen verlopen nooit leuk volgens mij. Een natuurlijke bevalling moet zoiets moois zijn! En ik denk dat het beter is voor de baby. Ik heb een bevalling gehad van een week. Ik wou helemaal niet bevallen bij 36 weken, ik wou dat mijn kindje in mijn buik verder groeide en op zijn tijd ter wereld mocht komen. Niks van dat alles. Crypto: ik heb dat gevoel van gefaald hebben ook. Dat slijt maar heel langzaam. Ik wou thuis bevallen in mijn fijne huisje met kaarsjes aan, zo min mogelijk bemoeienis van een vk en met yoga ging ik de weeën wel wegpuffen ... Minnie: jouw bevalling was volgens mij behoorlijk gestressed allemaal. Maar je wou zelf heel graag bij 40 weken bevallen in het zh. Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom jouw baby er bij 40 weken al uit moest, er was geen sprake van een macrosome suikerbaby, toch? Ik weet niet zoveel van zwangerschapsdiabetes, maar ik dacht dat je het onder controle had en dat het met de baby goed ging? Een kunstmatig opgewekte bevalling verloopt nooit soepel. Of het komt niet goed op gang en eindigt in een langdurige lijdensweg, vaak met spoedks tot gevolg of het gaat heel snel. Té snel. Cindy: jij hebt wel een fijn gevoel overgehouden toch aan de bevalling ook al was die heel snel? Hij was iig wel natuurlijk zonder inleiding en pijnstilling. Rina: lang, maar wel dragelijk, toch? En River en Sasya: ook niet zo prettig en gegaan zoals gehoopt, denk ik. 't Is wat dat bevallen.
Ik was code paars = medisch. Het ging erg goed weinig weeen weinig pijn. Maar ik wist dat ze er uit kwam alleen werd ik niet geloofd. En dat vind ik raar. Het is een goed ziekenhuis maar dat vind ik een grove blunder. Dat stukje moet ik een plekje geven. En ook de nacht in het zhuis. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Ik moet hier ook niet over blijven piekeren. Verder heb ik een fijne week gehad. Ik vroeg me alleen af of jullie het ook moesten verwerken. Het is ook niet zomaar iets he bevallen.
Zg ik heb idd een fijne rustige snelle bevalling gehad,daar heb ik geen problemen meewaar ik oroblemen mee heb dat mijn man zoveel is werken en hij het ook moeilijk heeft op het werk Ben de hele dag/week alleen en heb geen fam of vrienden dus nu met de beeb vind ik dit well moeilijk
Jij hebt mij toch Cindy? Wat wil je nog meer LOL. @Minnie: ik heb dat advies idd al eens gehad om het op te schrijven. Ben ik ook van plan. Maar dan moet ik echt zo'n moment hebben van 'ik ga er voor zitten en nu'. En die is er nog even niet .
Hebben jullie trouwens ook last van puisten? Ik heb ze gelukkig niet op mijn gezicht maar mijn rug....... het Hymalaya-gebergte is er niets bij. En ik heb dus nooit puisten he. Hoogstens 1 als ik ongesteld ben maar dat is het dan.
@Crypto, Selena drinkt ook 100 ml per fles en dat x 6. Wij doen 90 ml water in een flesje met 3 scheppen melkpoeder, dan krijg je 100 ml @Zogelukkig, mijn bevalling ging niet helemaal zoals ik het in gedachten had maar het was te doen. Ik was alleen behoorlijk teleurgesteld dat het geen poliklinische bevalling werd maar ik overdragen werd aan de gynaecoloog en ik toch een infuus kreeg met weeenopwekkers. Maar achteraf kan ik het ook wel weer relativeren hoor, ik ben blij dat ik geen keizersnede heb gekregen Ik heb geen nare bevalling gehad, het duurde alleen wat lang doordat Selena diagonaal was gaan liggen en met haar hoofd in een hele rare knik. Als ze gewoon goed had gelegen, was ze er met 5 uurtjes geweest ofzo
@cindy dat is idd balen dat je veel alleen bent. Mijn man is er ook nooit maar mijn moeder is in huis. Gelukkig!
Ik heb mijn bevalling na 3,5 jaar nog steeds geen vaste plek kunnen geven. Heb het er nog heel vaak heel moeilijk mee. Je bent net 9 daagjes bevallen, je hoeft het -zeker in dit stadium- nog geen plek gegeven te hebben. Bovendien gieren de hormonen nu door je lijf. Zo te horen heb je geen borstontsteking. Houd die koorst wel goed in de gaten, een kraamvrouw en koorts is geen goede combi.
Dat is ook niet leuk. Mijn man moest 4 weken na de bevalling naar het buitenland en ik kon nog amper lopen, was heel moe etc. Man had gekookt, de vriezer en koelkast was vol, honden naar de opvang. Maar jij hebt nu ook een peutermeisje die tijd en aandacht vraagt, dat is wel een verschil. Kan je je grote zoon en dochter niet vragen om hulp?
Ik vond de bevalling van Justin en de periode daarna het zwaarst, hij werd 3 dagen na zijn geboorte al geopereerd en daar denken we nog regelmatig aan terug, zeker nu ik weer pas bevallen ben. Dat waren heftige tijden, Justin heeft kantje boord gelegen, dat gaat niet in je koude kleren zitten. Het op en neer gereis van huis naar ziekenhuis, terwijl ik kraamvrouw was. Als ik foto's van hem terug zie, schieten de tranen me weer in de ogen.