@Rina Bij onze kinderen duren de driftbuien altijd 10 minuten. Daar kan je de klok op gelijk zetten. En als ze erg vervelend zijn moeten ze bij ons ' trapzitten'. Dat betekent dat ze op de onderste tree moet blijven zitten tot ze weer normaal kan doen. Ik moet zeggen die driftbuien zijn erg vermoeiend. De nieuwe maxi-cosi:
Duurde de driftbuien van Samira maar 10 minuten, maar nee....bij haar duren ze helaas een stuk langer:x En ja, hier moeten ze ook trapzitten als ze na 3x waarschuwen nog steeds niet luisteren, maar Samira gaat dan express herrie maken, dus hard trappen op de treden of ze gaat door naar boven en gooit met een deur. Ook kan ze eindeloos blijven janken.....zij is zo anders dan Justin, hij accepteert veel makkelijker een "nee". Maar dat zal wel het verschil zijn tussen een jongen en een meid misschien. Soms vind ik mijn eigen dochter helemaal niet leuk en lief.......daar voel ik me soms wel schuldig over maar ze maakt het er zelf naar
Weet je wat misschien ook helpt? Als ze stampend de trap op gaat, en met de deuren gooit, laat je haar helemaal terug komen, en zeg je; ''En nu opnieuw, en dan wil ik je niet horen''. Dit kan 3 keer opnieuw zijn, maar echt op een gegeven moment gaat ze muisstil naar boven. Meiden zijn kattenkoppen. Ik heb me voorgenomen deze baby een 'lief' naampje te geven, hopelijk helpt het.
@Minnie, mooie maxi cosi......daar kan je meissie in gezien worden Meisjes zijn idd kattekoppen.....soms ben ik wel eens bang dat ze wat mankeert ofzo, haar gedrag is vaak zo extreem Bedankt voor je tip, dat kan ik ook wel gaan proberen. Met eten is ze thuis een drama....'s morgens eet ze soms hooguit 2 happen van haar boterham o.i.d. en moeten we haar constant aansporen om te eten...doen we dat niet, dan eet ze gewoon niets Soms heeft ze 's middags nog haar eten van 's morgens Bij mijn ouders eet ze altijd goed, 's morgens met gemak 2 boterhammen grrrrrrrrrrrrr zou je haar niet???:x:x
Dank jullie wel allemaal lieverds. Sorry als ik even niet op alles reageer. Zit nog in een achtbaan van emoties. @Rina: haar naam spreek je uit: 'ie-o'anna'. Het is de Griekse versie van J.ohanna. Ze is naar mijn moeder, J.ohanna en de moeder van mijn vriend 'S.ofia' vernoemd. Kan hier geen foto plakken omdat ik niets kan opslaan op de zh pc maar dat komt nog. We zijn zo trots en zo blij. Onvoorstelbaar hoe zo'n klein kruimeltje je leven zo kan veranderen. Nu al!
@crypto geniet ervan. het is straks net of ze er altijd al geweest is. @Rina eten is hier altijd een drama met de jongste. Savonds kunnen we haar stimuleren doordat de ijscoman langskomt. Als ze haar bord leeg heeft krijgt ze een ijsje. Smorgens eet ze graag honingpops met melk. verder brood met iets wat ze lekker vind: smeerworst of zo iets... Maar hier ook vaak een drama met het eten hoor. De 'oude' maxi cosi staat nu op MP. De blauwe hebben we ook nog die is prima en blijft.
@Crypto, wat een aparte naam zeg........nog nooit van gehoord!! Geniet maar lekker van jullie kleine hummel @Minnie, hopelijk eet Samira straks als de baby erbij is wel een beetjej door 's morgens.......ik krijg het dan 's ochtends nog drukker dus heb echt geen tijd om haar constant aan te sporen. Doodmoe wordt je er van, ze is met van alles bezig behalve eten * zucht * Ooit wordt het vast beter, toch? Ik heb opgezwollen voeten joh, niet normaal...gisteren ook al, vanmorgen toen ik op stond waren ze redelijk normaal maar in de loop van de dag zijn ze weer dik geworden. Ik hou duidelijk vocht vast
Dat hoop ik ook voor je. Anders moet je helemaal rennen...pfff. Misschien als ze grote zus is dat ze er dan anders mee omgaat. Ik heb de jongste lang van die potjes van olvarit gegeven daar was ze echt gek op. Ik ben bang dat ze daarom een moeilijke eter is geworden. De baby krijgt echt geen potjes. Desnoods pureren we het maar ik wil niet weer jaren een jengelend kind aan tafel: 'weeeeeeh ik lust het niet!' Je kan niet gezellig aan tafel praten want ze eist alle aandacht op.
Lieve Crypto, ik heb in stilte en soms een beetje angst meegeleefd en ben heel blij dat je een gezonde dochter op de wereld hebt gezet! Ik ben heel benieuwd hoe alles is verlopen en hoe het met jouw PE/HELLP gaat! Ligt Ioanna in de couveuse? Van harte gefeliciteerd, ook voor vriendlief!!!
Even een foto van Crypto omdat ze hem zelf hier niet neer kan zetten. Volgens mij had ik je hier nog niet gefeliciteerd. Hoop dat het met jou ook goed gaat.
Wow, wat een mooi kind! En best 'vol', ik verwachtte echt zo'n heel klein mager prematuurtje bij deze termijn!
Dank jullie wel . Dank River. Wat is ze prachtig he . Ik ga snel weer uitgebreid reageren maar ben nog teveel onder 'influence' van medicamenten enzo.
Graag gedaan Crypto. Zo ik heb de keuken ff een soppie gegeven. Lief is alle kooien nu aan het schoonmaken. Dat zijn er 5 met al die loge papegaaien op het moment. Laatste week, volgend weekend worden ze allemaal weer opgehaald. Gisteren niet echt een succesvolle dag. Het verduisterend systeem met hor voor een dakraam was niet meer op voorraad dus moest besteld worden, en de matrassenman stond weer niet op de markt. Maar eens kijken waar ik nog meer een matrasje op maat kan laten maken. Moet ook niet te duur gaan worden want ze slaapt er uiteindelijk maar 3 maandjes ofzo op.
Goedemiddag!! @Minnie, hier hebben de kids ook potjes gekregen, alleen het 1e jaar ..heel soms vers eten gepureerd met de staafmixer. Kan best dat kids door die potjes idd moeilijke eters worden, geen idee. Bij ons 3e ukkie willen we het ook anders doen door alleen maar vers gepureerd te geven , maar goed , de potjes zijn natuurlijk wel weer handig voor onderweg Ahhhhhhhhhh gossie wat een schatje zeg het beebje van Crypto wat een klein ukkepukkie Ben vanmorgen met de kids naar Ballorig geweest, het was/is toch flutweer. Toen we aankwamen was het droog maar moest de auto een eindje verderop zetten wegens drukte, dus ja ja, we liepen richting ingang en het begon me toch te gieten Heb zover het lukte een sprintje gemaakt Op de terugweg ook onderweg pittige buien gehad, had mijn ruitewissers op de snelste stand, anders zag ik gewoon niets Nog geen idee wat we straks gaan eten, ik ga hubbie overhalen om naar het pannekoekenhuis te gaan......altijd feest voor de kids
Goedemorgen, Ik heb eindelijk weer eens redelijk geslapen. Om 3 eruit om te plassen en toen doorgeslapen tot half 6. Heel even wakker geweest en toen was het ineens 8 uur. Ontbijtje zit er weer in. Mijn vader mag vandaag misschien naar het verzorgingshuis, maar is nog niet helemaal zeker want zijn wond lekt nog en dan mag hij niet weg. Vanmiddag ga ik een paar uurtjes naar mijn werk. Gisteren wel een gezellige zondag gehad. We kregen bezoek dt bleef eten met 2 kleine kinderen. Dat was wel vermoeiend voor me merkte ik al snel. Ben dat ook niet zo heel erg gewend. Deze week dus lekker rustig aan proberen te doen.
Hier trouwens even flink aan het internetshoppen geweest voor de baby. Ik heb een matras besteld voor in de box. Blijft beter liggen dan een boxkleed kreeg ik het advies en is ook makkelijk en goedkoper om daar leuke hoezen voor te maken. Boxtas, luiertas, hangmat voor in box en voetenzak voor de maxicosi. Toen nog even getwijfeld tussen een naamsticker en een 3d baby. Het is uiteindelijk de 3d baby geworden. Kan later nog in de baby kamer gehangen worden. Volgens mij zijn we nu voor de baby wel aardig compleet. Ik heb het idee dat ik iets heel erg voor de hand liggends vergeet, maar wie weet krijg ik nog een heldere dag.
Goedemorgen dames ik ben kapot,wat een stress in de zwschap verhuizen! Pfff de babykamer is weer klaar gelukkig en onze slaapkamers zover ook! Nu nog beneden de woonkamer en keuken. Ik heb flink last van indalingsweeen eb mijn buik ligt dan ook een etage dieper,iedereen zegt duurt niet meer lang! Ben benieuwd?