Je bent niet de enige hoor die bang is. Ik ben zelf wel zover dat ik denk: dan maar een huurhuis... Daar heb ik me wel over heen gezet. Als we maar een huurhuis krijgen dan ben ik al blij.Ik vind het trouwens schandelijk wat ze gedaan hebben met de koophuizen..eerst kon je heel veel geld lenen en nu moet je eerst een deel aanbetalen. Echt belachelijk!! Het is voor de gewone mensen vreselijk wat er gebeurd maar ik heb een eigen zaak en daar komt de klap nog veel harder aan. Voor mij dus dubbele ellende en geen WW.Ach zolang we maar gezond zijn en kunnen blijven eten. E.lise drinkt wel weer beter gelukkig. En heeft neusspray; otrivin baby. Slaap lekker!
Goedenmorgen meisjes, Huurhuis. Eerlijk? Ik wou dat ik nooit een huis had gekocht. Nu ik weer huur voel ik me zoveel vrijer dan toen ik een koophuis had. Als er iets kapot is dan bel ik de verhuurder en die fixed het gratis. Nee, voor mij geen koop meer. Vroeger was het bijna een schande dat je geen koop had, nu denk ik bij mezelf 'boeiuh, ik heb een dak boven mijn hoofd en dat is alles wat telt'. En om eerlijk te zijn, het huis dat ik nu huur is mooier dan wat ik ooit koop heb gehad . Fijn dat E weer beter drinkt Minnie. Rina: het is gewoon ook kut. Ik heb een dijk van een CV. Werkervaring waar menig universitair geschoolde jaloers op is maar dacht je dat ik nog maar ergens aan de bak kwam? En ik solliciteer echt niet alleen op passende functies hoor. Kan mij niet schelen of ik receptioniste ben of iets wat meer bij mijn geschiedenis past. Werk is werk. Wat ik nog veel sneuer vind is dat je bij het UWV aangeeft dat je je desnoods wil laten omscholen maar, ik kom daar niet voor in aanmerking. Opleidingen worden zo rondgestrooid daar maar ik.... ik krijg het niet voor elkaar. TErwijl ik het zo graag wil. Goed, ik ben nu nog steeds in de ziektewet maar ja, demotiverend is het wel.
O ja, wij hebben stevig doorgetukt zeg met z'n drie. Gister om 20:00 heeft ze een flesje gehad. 6 uur later kwam ze weer. Prima, was ook een drukke dag gister. Daarna meteen weer in een lekkere tuk gevallen. Rond de klok van 7 kwam ze weer en toen hebben we nog even een after tuk gedaan . En nu is het de naamdag van mijn lief. O ja, Cindy, laat die idioot op mijn fb je niet van de wijs brengen hoor. Da's een verschrikkelijk arrogante kwal. Heb alweer ingesteld dat ie niet kan zien wat ik schrijf . Ik heb van de week een hele docu zitten kijken over de geschiedenis van Sinterklaas aka Sint Nikolaos. Da's dus ook de naamdag van mijn lief. Vandaag is de dag dat hij stierf ofwel vertrok. Ik wil niet beweren dat ik gelijk heb maar ik volg de docu. Ervanuitgaande dat ik dat toch op z'n minst veilig zou kunnen doen . Zo even een cadeautje voor lief oppikken. Anders houdt ie niet op met zeuren. Wat lekkers halen om even te vieren. Die grieken hebben het goed voor elkaar. 1 x verjaardag en 1 x naamdag :S
Goedemiddag ladies.......... Hier weer een goede nacht gehad, ben blij dat ons meisje zo goed slaapt! @Minnie, een huurhuis zou mij ook niets uit maken hoor.....als je maar een dak boven je hoofd hebt. Ik zie overal om mij heen huizen te koop staan, wat een ellende toch. Onze buren gaan ook verhuizen (YES!! maar dat is een ander verhaal hihi) ik denk omdat ze het niet meer kunnen ophoesten, ze hebben beide geen werk. @Crypto...je hebt uiteraard ook hele mooie huurhuizen...maar toch, de huurprijzen zijn tegenwoordig ook niet misselijk meer als ik zo om me heen kijk en hoor:x En mijn CV? Ja die ziet er ook spik en span uit. Okee, ik ben niet hoog geschoold met mijn MBO secretarieel op zak maar heb wel 17 jaar werkervaring.......in deze tijden is dat blijkbaar niet voldoende. Toch wordt ik wel regelmatig op gesprek uitgenodigd maar is er steeds net een kandidaat nog beter dan ik grrrrrrrrrrrr. En ja, ik solliciteer ook al heel lang niet meer alleen op secretariele functies maar ook als verkoopster, receptioniste noem maar op.....maar dan wordt je gewoon afgewezen omdat je te oud bent, je hebt geen relevente ervaring als receptioniste bla bla bla er is altijd wel wat. En scholing via het UWV??? Dat is al heel lang niet meer, is weg bezuinigd. Lang leve de huidige ecomonie, allemaal dankzij de invoering van die achterlijke Euro!! Maar goed, weer even genoeg over het (gebrek aan) werk, anders loop ik me eigen weer op te fokken hier.
Klopt. Is wegbezuinigd MAAR.... dat mag eigenlijk helemaal niet want vanuit de EU wordt subsidie gegeven om mensen te kunnen herscholen. Daarmee ging ik naar het UWV. Stonden ze met een mond vol tanden. Ja, kon wel zijn maar dat was voor mensen die geen kans hadden :S.
Zooo...daar ben ik dan...zo depri als een konijn.... Ik heb in 2006 dit huis gekocht....in de euro tijd dus... Helemaal verliefd. Ik had nooit gedacht een huis te kunnen kopen. Maar het lukte toch. Gelukkig getrouwd op huwelijkse voorwaarden net voor we het huis kochten.. Tja...ik had beter nooit kunnen trouwen misschien, want manlief zit eeuwig en altijd te mekkeren dat hij niet voor een baas kan werken. Hij had toen al zo'n 25 werkgevers gehad en wilde voor zichzelf beginnen. Goed...dan doe je dat toch? We zijn op huwelijkse voorwaarden dus ik zit veilig met mn huis. NIET DUS...manlief ging failliet....en dat zou betekenen dat ik alleen voor de inkomsten moest gaan zorgen want op zijn salaris wordt beslag gelegd. Nou jullie weten net als ik dat je met een gezin en een koophuis meer als 2000 euro binnen moet brengen. En dat ging mij nooit lukken. We hebben toen een nieuw bedrijf gestart. Liep goed, veel werk, goeie naam opgebouwd. Maar de laatste tijd liep het al iets minder goed, en nu door de crisis en de BTW verhoging en het gezeik dat er NOG MEER bezuinigingen komen is de markt ingestort. Niet alleen bij ons, maar bij bijna alle bedrijven. Ik verwacht zelf dat we het nog een maand volhouden. En dan...zit ik met een koophuis dat door de crisis in waarde is gedaald. Echt schandelijk, vroeger zeiden ze dat een huis kopen een goede inverstering is...nou mijn ouders kochten hun huis voor 105 GULDEN, dat is nu 200000 EURO waard.Dat is 4 x zoveel waard geworden. Met verbouwingen erbij enz was ons huis getaxeert op 225000 euro. In 2008. En nu??? Nu mag je blij zijn als je er nog 175.000 euro voor krijgt.Dat is toch niet normaal? Als ik nu mijn huis moet verkopen heb ik meteen een schuld van 50000 op dit huis, terwijl het een nieuwe badkamer, keuken, toilet en 3 dakkapellen heeft. Overal zitten kunststof kozijnen. En nu zeg ik; NOOIT meer een koophuis. NOOIT meer! Wat heb ik een zorgen gehad. Je houd van je huis en je wilt het niet kwijt.Ik ben er nog steeds verliefd op, en ik wil dit huis ook nooit meer zien dan, want ik ga dit huis zeker missen. Maar als ik er uit moet ga ik huren, het liefst in een vrij jonge wijk. En het liefst een huis waar je nog huurtoeslag op kan krijgen. En de auto de deur uit desnoods, want ik ga niet 40 uur werken, ik wil ook thuis zijn voor mijn kinderen, dus ik probeer de avonden en de weekenden te gaan werken. Dan maar weer op een tankstation, mij best.Dan kom ik ook op 24 uur, en hoeft E.lise niet naar de kinderopvang. Al met al een zwart gat waar ik in kijk. Maar we zijn gezond, en we hebben elkaar nog. Ik koop dus nooit meer een huis, en ik trouw ook nooit meer. Als ie hij nog zo lief die man van mij, en kan ik hem niet missen, mannen blijven gewoon kinderen, en ik ben het wel eens zat om steeds manlief af te moeten remmen. Maar goed, daar klagen meer vrouwen over. Ik ga nog een bak koffie inschenken. En bedenken wat ik vandaag ga doen...38 jaar....pfff...ik wordt oud.
Vanmorgen in het zonnetje even lekker gewandeld met pup en kind. Nu aan het kolven en wachten tot Y wakker wordt voor haar fles. Dan kan ze daarna boven slapen en kan ik even de was doen enzo. Ik hoor het eerste geluidje al dus het gekolfde kan meteen in haar fles zo.
Ik heb trouwens mijn diploma voor leidster kinderdagverblijf...volgens mij is dat ook niks meer waard tegenwoordig. Het schijnt dat er veel kinderdagverblijven failliet gaan.... Cindy waar zit je? Zeker een sneeuwpop aan het maken??
Gefeliciteerd Minnie. je bent nog hartstikke jong. Hier een koophuis, en net weer een nieuwe rentevasteperiode afgesloten. We gaan ook weer meer betalen. Maar ik zou niet kunnen huren waar ik nu in woon. Gelukkig redden wij het financieel goed. Is wel anders geweest hoor, ook wij hebben magere jaren gehad toen we ons nog blauw betaalde aan alimentatie. Dat je hart oversloeg als de postpode iets in je brievenbus deed of er aangebeld werd, want ojee het zal maar een incassobureau zijn.
Nu we het toch over geld hebben, sparen jullie voor de kinderen? Wij hebben een spaarrekening voor Y. Daar stort ik sinds ik zwanger ben elke maand 50,- op. Ook de kinderbijslag wordt daar op gestort.
Heftig Minnie. En herkenbaar zoals je weet. Ach, hier hebben we het arm maar we zijn gelukkig. Ja, het is zwaar in de WSNP maar het is het me ook alles waard. Ik ben ook heel dankbaar dat hier zoiets bestaat want ieder mens maakt nu eenmaal vergissingen. Waarom zou je je hele leven moeten boeten. Ik kan er nog meer over zeggen maar op een forum doe ik dat liever niet. Dat laat ik aan anderen over die daar blijkbaar meer de behoefte toe voelen . Sparen voor de kleine doen wij niet zolang ik in de WSNP zit. Het mag wel hoor, maar liever het zekere voor het onzekere. Ik zou het vreselijk vinden als ze haar geld af zouden pakken. Haar opa's en oma's doen het geloof ik wel maar dat staat allemaal op hun eigen naam. Ik hoef daar ook verder niets van te weten. Wij doen het van 60 euro per week. Daar gaat de babyvoeding en alles van af maar het is het me alles waard. En heel goed te doen hoor als je maar goed uitkijkt. Je kan heel uitgebreid en luxe eten voor heel erg weinig. Leerzaam is het dus ook nog wel. Als ik straks uit de WSNP ben dan gaan we wel een rekening voor haar openen.
Cindy is moe. Ik ook trouwens. Cindy en ik hebben ontdekt dat zowel S als I samen een sprongetje doormaken en dat kan behoorlijk vermoeiend zijn . Hier ligt I net op bed. Ik ga even boven wat was wegwerken en een beetje opruimen. Ik heb kleerhangers moeten bijkopen voor haar want ik kon het niet meer kwijt . Nu dus weer wel dus maar even alles op een hangertje doen .
Ik vraag me af hoeveel wij mogen houden als we in de WSNP komen en of we het huis uit moeten..... Ik heb laatst een proefberekening gemaakt wat hier de vaste lasten zijn met kinderen, en gewoon de normale vaste lasten. Echt....dat was in de gulden tijd een stuk beter. @Alimentatie Gelukkig niet aan de orde.... @Kinderbijslag gebruiken wij voor rekeningen @Sparen De curator van manlief heeft het spaargeld van de kinderen in beslag genomen..... Nu sparen wij niet meer op de bank voor ze Hiet net wentelteefjes gebakken...heerlijk. Ik ben ook moe. Eerder overspannen denk ik...maar ja, niks aan te doen. Die gebroken nachten, daar knap je ook niet van op he. Vannacht ging E.lise pas om half 3 slapen...ze is zo erg verkouden. Arm meisje.
Ik ben ook af en toe bek af. Nu slaapt Y en had ik er eigenlijk ook bij moeten gaan liggen, maar nu lief weer werkt is dit nu net de tijd waarin ik allerlei dingetjes kan doen. Als ze in de box ligt kan ik de huiskamer niet uit. Maarja dan sla ik dus wel mijn dutje over en dat voel ik best.
Hier hetzelfde Als E.lise slaapt ren ik gauw naar zolder om het wasmachine aan te zetten. Ook net snel het bed verschoond. Nu evenhet flesje en dan weer snel naar school ik heb een nieuw boek maar geen tijd om te lezen. Want savonds ligt E op schoot....
@Minnie, heel herkenbaar hoor. Wij wonen in dit huis al 9 jaar en we hebben er ook de nodige verbouwingen aan gedaan. Nieuwe keuken, nieuwe vloer, vorig jaar de zolder verbouwd .en volgend jaar staat een nieuwe badkamer op de planning. Maar goed, redden jullie het op 1 salaris of moet jij eigenlijk ook buitenshuis werken (ik weet dat je mee helpt in jullie eigen zaak). Een baan in de kinderopvang zal je ook niet meer zo snel zien, er zijn alleen maar kdvs die sluiten. @Minnie, ben je vandaag jarig?? Gefeliciteerd dan!! @River, wij sparen voor de kids, vanaf de geboorte al. Er wordt iedere maand automatisch 15,- euro over gemaakt naar hun spaarrekening. Toen ik nog werkte, spaarden we een hoger bedrag per maand maar dat hebben we dus even tijdelijk verlaagd. Tis ff niet anders. Maar Justin en Samira hebben beide al een leuk bedrag op hun rekening staan Wij gebruiken de kinderbijslag ook gewoon voor de alledaagse dingen. Het wordt op onze betaalrekening gestort. @Minnie, wat sneu dat Elise zo verkouden is Ik heb hier het geluk dat manlief ook heel veel in het huishouden doet en Selena slaapt 's nachts prima, dus ik heb gelukkig geen last van vermoeidheid
Ik zie net dat keradak dakkapellen failliet is. Weer 15 werkelozen erbij. Niet gek ook, er is bijna geen werk meer... En dan heb ik het alleen over dakkapellen. @Rina Natuurlijk redden wij het niet op 1 salaris. Stel dat je met 1 salaris 1700 euro netto verdiend dan is het ''armoede''. Klinkt stom, maar ik heb het al meerdere keren uitgerekend wij hebben dat minstens nodig in de maand als we een huurhuis zouden hebben, en dan GEEN auto. Maar we hebben nu een koophuis en wel een auto.... Als we gaan verhuizen naar een huurhuis zou het ideaal zijn als manlief van maandag tot vrijdag gaat werken en ik bijvoorbeeld de vrijdag, zaterdag en zondag late dienst of nachtdienst. Maar ik heb nog niet gesolliciteerd, we wachten tot januari. Wel hou ik alle huurhuizen goed in de gaten in Roosendaal en Dordrecht. Maar dit huis staat nog niet te koop, dus kan ik nog niet reageren op een huis. Ik denk dat er binnenkort te weinig huurhuizen zijn, want bijna niemand kan nog kopen, en veel moeten het gedwongen verkopen.
@Minnie: hier ook nog gefeliciteerd . Ik heb van de WSNP gehoord dat wij wel mogen sparen voor I. Dat mogen ze niet afnemen. Alleen neem ik liever het zekere voor het onzekere. Dus sparen we gewoon even niet. Kan straks ook nog. REageren doe ik alleen op huizen waar ik ook huursubsidie kan krijgen. Vooral ook voor straks na de WSNP. Dan moeten we het tenslotte ook redden. Alle armoede ten spijt zijn we gelukkig en gezond. Plus een prachtige dochter. Wat willen we nog meer. Makkelijk is het niet maar gezien wat ik heb moeten doormaken is dit echt rijkdom der rijkdommen .
In de box slaapt I ook niet meer. Dus dan kan ik geen eigen dingen doen. Als ze even in de muziekstoel zit wel. Maar ja, daar mag ze niet te lang in. Mevroi heeft honger, en dat weet de rest van de wereld nu ook . Ik ben even fles geven
Ben er wel nog hoor! Alleen moe en druk.S.uade zit in en sprongetje,manlief thuis metmet rugklachten andere dochter ziek en ik ben ook grieperig. Mini gefeliciteerd meid!