YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat geweldig, super meid!!!!! Wat zullen jullie blij en opgelucht zijn. Ben zo blij voor je Ga haar maar goed vertroetelen en verwennen. Is ze vermagerd of valt het mee? @Cindy, oei indalingsweeen.......ja die kunnen ook pijnlijk zijn.
Goedemorgen dames, Hier redelijk geslapen,vandaag gaat manlief de woonkamer verven gisteren heeft hij de keuken tot half 11 geverfd maar is wel erg mooi geworden! Warm aubergine Ben blij als het klaar is nu pffff Mini hou de kat maar goed binnen nu! River ben je aan het bevallen? Rina ja indalingsweeen zijn iddvervelend,vooral als ik een tijdje gezeten heb en dan opsta is het net alsof ik haar hoofdje iedere x door mijn bekken voel glijden Van mij mag ze komen over 2 weekjes hoor,heb er echt genoeg vanwil mij weer lekker kunnen bewegen,! Maar zal je zien deze zal wel blijven tot 42 weken
Goedemorgen. Nee hoor, gelukkig nog niet bevallen. Gisteren met zijn tweetjes het huis even doorgewerkt aangezien de hulp vakantie heeft. Daarna gerust en toen de intake kraamzorg. Lief heeft afgelopen nacht zijn laatste dienst gewerkt en heeft nu vakantie. Jippie. Hij gaat de eerste week eerst aan de gang bij zijn moeder en daarna mag ik hem klusopdrachten geven. Dit is een extra vakantie omdat hij zoveel uren over heeft van vorig jaar, dus rusten doet hij maar in zijn echte vakantie haha. Kreeg vanmorgen een berichtje van vrienden van ons. Zijn dochter van 18 is afgelopen week 4 weken te vroeg bevallen en vanmorgen mailde ze dat het kindje down heeft. Wat een vreselijk naar begin toch he. Het is volgens mij al moeilijk genoeg om zo jong moeder te worden. Blij dat de poes weer terecht is Minnie. En Cindy lekker een stukje stress kwijt.
Pfff river dat is wel erg heftig voor zo een jong meisje idd dubbel zwaar voir haar! Ik hoop dat ze veel steun aan haar fam. Heeft. Kraamzorg komt hier as woensdag.
Onze vrienden steunen haar in alles. Zelf is ze niet heel intelligent, dus hopelijk redden ze het. Wij dachten dat ze bij de kraamzorg intake ook alles gingen controleren of je alles wel hebt en aan alle eisen voldoet, maar dat is dus helemaal niet zo. Nouja evengoed lekker dat de bovenverdieping ook weer even helemaal schoon is haha.
Ik keek net even op de kalender welke afspraken we volgende week hebben staan. Die week staat echt in het teken van de baby. Maandag laatste werkdag, woensdag verloskundige, donderdagavond uitleg over de bevalling van de verloskundigen, vrijdag 3D echo. We hebben trouwens besloten dat we toch in het ziekenhuis gaan bevallen. LIef is erg bang dat als er iets met de baby niet in orde is we te laat in het ziekenhuis zijn. Kan ik wel dwars blijven maar stel dat het wel zo loopt dan krijg ik natuurlijk de rest van mijn leven aan te horen dat het mijn keuze was dus mijn schuld.
Goedemorgen, Ik denk dat het een verstandige keus is om in het ziekenhuis te bevallen River. Bij mij kwam de eerste keer de verloskundige ook net op het nippertje. Verder is het alle drie de keren wel goed gegaan, maar loop alsjeblieft geen onnodig risico. Jeetje wat heftig voor dat meisje van 18. Heeft ze geen testen gehad? En met de 20 weken echo hebben ze ook niks gezien? Is best wel slordig van het ziekenhuis anders. Maar waarschijnlijk was ze bij de verloskundige, en heeft niet zoveel echo's gehad? Je moet er niet aan denken zeg Ik zou ook blij zijn als de kleine er is. Heel gek, ik ben het gewoon zat. Terwijl ik juist nog zo graag zou willen genieten, het is immers de laatste, kan ik echt niet meer genieten. Ik wil haar zien. En straks helemaal als de babykamer af is. We zijn blij dat de kat terug is. Ze was wel een beetje verwilderd, ze wilde nog niet naar binnen denk ik. Mijn dochter vertelde dat ze net achter een hond aan wilde gaan toen ze haar ving. Maandag maar bellen om haar te sterriliseren, dan is het misschien over dat ze steeds wegloopt. Want dit is al de 2e keer dit jaar. Ze zit nu een beetje dromerig voor haar uit te kijken in de keuken. Vannacht heeft ze lekker geslapen op de trap. En aangezien ik weer zo'n 6 keer er uit moest zag ik dat ze heel de nacht geslapen heeft. Ik kreeg weer krampen in mijn kuit vanmorgen. Jeetje, dat is nu de 2e keer. Dat is vervelend zeg. Hier komen ze dinsdag van de kraamzorg. Hopelijk een gesprek aan tafel en geen rondleiding door mijn huis, hahaha, want die moeite kan ik haar besparen. We zijn er nog NIET klaar voor.
Mini down kan je niet zien op echos dat kan alleen met vlokkentest of vwp.helaas. Kraamzorg zal ook wel schrikken als ze hier komt lol Ik neem toch maar het aantal minimale uurtjes,is alleen maar voor mij weer even op weg te helpen
O, ik dacht dat bepaalde kenmerken wel te zien waren?? Ik neem het maximaal aantal uren, want ik verwacht een zware tijd tegemoet te gaan. Niet lichamelijk maar psychisch. Als ik zie hoe rot ik het gehad heb tijdens de zwangerschap en ik totaal geen hulp krijg moet het maar op deze manier.:x
Als ze een uitgebreide 20 weken echo (GUO)had gehad dan hadden ze in elk geval kunnen zien dat het hartje niet goed werkte, en van daaruit kunnen kijken naar andere markers voor down. Maar bij een 18 jarige worden geen extra echo's gedaan, krijg je een combinatietest niet vergoed en omdat op deze leeftijd zelden downkindjes geboren worden, worden ook de vwp en vt niet geadviseerd.
Wij gaan in eerste instantie ook voor de maximale uren hoor Minnie. Maar ons is uitgelegd dat we dit nu nog niet hoeven te beslissen maar dat we een paar dagen na de bevalling daar nog verandering in kunnen aanbrengen als blijkt dat we het allemaal wel redden. Ik krijg 125,- vergoed van de eigen bijdrage, dus bij 49 uur betaal ik 75,-. Dat is het mij wel waard om even geen omkijken te hebben naar alle andere dingen.
Goedemiddag! @Cindy, ik heb dat ook als ik opsta vanuit een stoel dat ik het hoofdje naar beneden voel drukken. Het is een vervelend gevoel maar het doet bij mij geen pijn. @River, lekker dat je man al vakantie heeft. Die van mij moet gewoon blijven werken tot aan de bevalling, daarna heeft hij 2 weken vrij. Wat erg voor zon jong meisje, dat is pittig zeg. Een kindje met down is toch een extra zorg. Fijn dat je een keuze hebt gemaakt waar je gaat bevallen, geeft toch een stukje rust. @Minnie, ik ben ook zo benieuwd naar ons meissie wil zo graag kennis maken met haar. Maar het zwanger zijn ben ik nog niet zat. Het enige is dat ik niet meer zo lekker slaap maar verder heb ik echt nergens last van. Ik hou nu ook geen vocht meer vast, ik denk dat het echt door het warme weer kwam
Ik dacht dat ze het ook aan de stand van de oortjes konden zien? Ik heb express geen vruchtwaterpunctie enz gedaan. Ik heb geen idee wat ik vergoed krijg, maar ik weet dat ik het gewoon nodig heb om te herstellen en dat mijn man hooguit 2 dagen thuis kan zijn ivm de zaak. En verder zou ik niet weten wie mij komt helpen, dus ik ga voor de volledige 100 procent kraamhulp. Daarna moet ik kijken hoe ik het ga doen. Ik wil niet eindigen als het vrouwtje in de film; ''de gelukkige huisvrouw''. Ik weet niet of ik vocht vasthou. Ik weet wel dat ik nog 9 ons moet, en dan zit ik op het gewicht van voor ik zwanger werd... Dus na de bevalling zullen mijn kleren te groot zijn. Dan is er minstens 10-15 kilo af. Pfff.
Hallo allemaal, Even een kort berichtje van mij. Ik hoop dat jullie begrijpen dat mijn hoofd even ergens anders is. Het gaat goed met onze kleine meid. Vandaag is ze precies een week en ze doet het super. Komt netjes aan, is lekker wakker en schommelt alleen wat met haar temperatuur maar dat past bij haar leeftijd. Ik ben inmiddels alweer een paar dagen uit het ziekenhuis en hoewel het lichamelijk goed gaat merk ik wel dat het mentaal een klap is. Maar, haar elke dag lekker bij me houden en alles maakt dat weer een stuk makkelijker. Al met al geen klagen en gaat het goed. Ik zal niet veel reageren momenteel omdat we natuurlijk veel heen en weer pendelen maar zal af en toe even proberen langs te komen om te zien hoe het met jullie gaat. Geniet er nog even lekker van! Liefs, Crypto.
Nou nee, daar begrijpen wij dus helemaal niets van Hoe kan je nu meer met je hoofd bij zo'n schattige baby zitten dan bij ons???? Blij te horen dat alles goed gaat.
Logisch dat je wat anders aan je hoofd hebt Crypto. Mooi meisje hebben jullie! Geniet er lekker van en denk eerst even aan jezelf Fijn dat het goed gaat met je dochtertje. Ze is in goede handen! En de eerste tijd zal het inderdaad zwaar zijn. Komt allemaal goed. Sterkte!
Ik heb net het afwasmachine uitgeruimd en gestofzuigd. Ik ben gelijk doodmoe... Pijn in mn enkels ook nog.
Waar ze op letten zijn softmarkers zoals korter neusbeentje, botjes die wat korter zijn in de ledematen, afwijking in het hart enz. Maar dit toont allemaal niet aan of er sprake is van down, geeft alleen een verhoogd risico aan, net zoals bij een combinatietest. Aan de hand van die softmarkers kan je dus alsnog besluiten om over te gaan tot een punktie. Wij hebben de combinatietest gedaan en daar kwam uit dat we geen verhoogd risico hadden op down, Patausyndroom en Edwardssyndroom. Bij de laatste twee zouden we de zwangerschap afgebroken hebben, deze kindjes hebben geen overlevingskans. Bij down hadden we niet afgebroken.
Laten we maar hopen dat we allemaal een gezond kindje krijgen. Als je er eenmaal over gaat piekeren..brrr. Dat is de reden dat ik geen testen heb gedaan. De kans is klein dat er iets mis is. En de spanningen voor de uitslag zijn ontzettend groot.
@Wij hebben ook geen vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen maar wel de combinatietest. Dit is een bloedonderzoek i.c.m. met de nekplooimeting, we hadden geen verhoogd risico dus daarom besloten we van verder onderzoek af te zien. @Crypto, natuurlijk staat je hoofd even niet bij ons maar alleen bij jullie kleine wondertje. Dat is toch ook logisch. Fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie meissie. Geniet er maar lekker van. Hier net lekker tosti kaas met ketchup gegeten.......ik moet eigenlijk nog de wc boven schoonmaken en strijken, maar heb zo geen zin Misschien dat ik straks alleen ff ga strijken en morgen dan maar de wc ga doen pffffff.