35+ en zwanger (worden) Deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door River nl, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

Ik wil er beslist geen schepje bovenop doen mini,maar de kraamhulp is er in eerste instantie voor de baby en moeder en niet voor kinderen die nog naar school moeten:(daar zal je echt iets anders voor moeten regelen hoor;)

Manlief blijft hier 2 weken thuis:D

Ps jullie arme mannen,geen sex:$:$

2. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    #522 Minniemouse1974, 3 sep 2012
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012
    Nee hoor, ze moet ook de taken van moeder overnemen.
    Ik ga gewoon eerst een ander kraamcentrum bellen, de baby verschonen kan ik zelf ook wel.

Mijn man voelt zich echt niet zielig hoor.
    Ik vind het juist zielig als je hoogzwanger bent en nog sex hebt.
    Maar dat is mijn mening.:D

3. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    @Cindy, idd........een kraamhulp is er echt alleen voor moeder en kind.....ook huisdieren verzorgen doen ze niet, valt er ook niet onder. Ze vragen ook altijd of je mantelzorg hebt. Gelukkig is mijn man ook 2 weken vrij zodra ik bevallen ben:D

Nou idd, mijn man voelt zich ook absoluut niet zielig, hij zou nog best willen maar ik wil niet meer en dat respecteert hij ook gewoon. Het komt wel weer hoor;)

4. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Zo zielig is hij nog niet hoor, we proberen nog wel wat, maar of we dit nu echt sex moeten noemen???? Hahaha.

Hier werd wel aangeboden om de hond ook uit te laten door de kraamzorg. En vroeg ze of het de bedoeling was dat er voor de andere dieren ook nog gezorgt moet worden. Overigens is het hier ook zo dat ze alleen bij de eerste thuis komen en bij de tweede doen ze het telefonisch.

5. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Hoe was je laatste werkdag River??
    Lekker gebak gegeten?

Ik kan de overbuurvrouw vragen.En de buurvrouw. En manlief zal zijn tijden nog meer gaan aanpassen. De oudste twee kunnen niet ivm vroeg naar school en laat uit.
    Maar ik zie niet in waarom ze de jongste van 7 niet even lopend naar school kan brengen. Het is maar 5 minuten lopen.
    En dan kan ik zelf wel op de baby passen...
    Ach misschien valt het allemaal wel mee.
    Ik zal ze morgen wel bellen. Maar anders heeft een kraamhulp hier weinig te doen denk ik.
    Hoe zou dat gaan met alleenstaande moeders?

6. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb kraamzorgbureau de Waarden (net als bij Samira) en in de informatiebrochure van hun staat duidelijk dat huisdieren niet onder de zorg vallen. Maar misschien is het bij andere bureau's weer anders hoor;)

@Minnie, het zal vast allemaal wel goed komen hoor. Het is toch al fijn dat ze wat huishoudelijk werk doen:D

7. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Rina
    Ik had graag een zorgeloos weekje willen hebben.
    Maar goed. Morgen maar bellen.
    Ik heb haar niet gevraagd de hond uit te laten.
    Maar een kind uit dit gezin naar school brengen...
    Anders bel ik morgen een ander kraamcentrum.
    De baby en moeder komen op nr 1 voor hun.
    Maar daar hoort ook mijn dochtertje van 7 bij.
    Ik wacht het even af tot morgen.
    Een beetje de wc schoonmaken en het afwasmachine vullen kunnen we zelf wel.
    Het gaat er om dat ik die week kan opknappen. En dat kan niet als alles niet goed geregeld is.

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het helpt Minnie. Ik heb helemaal geen hulp sinds ik uit het ziekenhuis ben. Ik ploeter zelf wat aan en de vk doet de bloeddruk controles.

9. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Nou, als ik net bevallen ben, ga ik echt niet de wc's schoonmaken, strijken e.d.:$:$ Daar is de kraamhulp voor, om ook die dingen uit handen te nemen.

Maar goed, iedereen heeft een andere definitie van hoe haar kraamweek er uit moet zien geloof ik hahaha en ja, jouw situatie is heel anders dan de mijne. Mijn man is na de bevalling 2 weken vrij dus hij doet dan de volledige verzorging van de kids, zodat onze kraamhulp er echt alleen voor mij en de baby is:D Tegen die tijd dat hubbie weer moet werken, kan ik alles wel weer zelf (hoop ik);)

Ik hoop dat je het allemaal goed geregeld krijgt, is toch een geruststelling. Succes er mee!!

10. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ja maar ik ga echt niet elke dag de wc of strijk doen.
    En als zij dat wel doet....vind ik het wel een beetje tijdvulling.
    Ik strijk hooguit 1 x per week.
    Wat is dat nou...vijf minuten heen en vijf minuten terug...
    Nou ja, misschien rookt ze en wil ze maar al te graag ff naar buiten.:D
    Bij de vorige bevalling had ik een fijne kraamhulp die deed niet zo moeilijk.
    Maar die is helaas gestopt.
    Ach ja, we zien wel. Maar als ze alleen maar komt poetsen kan ik beter een werkster nemen....het zou fijn zijn als het een rustig weekje wordt zonder zorgen.
    1 weekje maar...:D

Ik kan ook mijn bevalling uitstellen tot de herfstvakantie, is het probleem opgelost.:)

Crypto...helemaal geen hulp voor jou??
    Jee...

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat jij meer gaat uitkomen op prive kraamhulp Minnie :D. Er zijn gewoon standaarden. Kan me wel voorstellen dat ze niet voor iedereen dat zo ver gaan aanpassen.

Nop. Geen hulp. Kost me momenteel meer energie dan dat het oplevert dus ik modder zelf maar wat aan. Ook niet goed want ben wel heel erg uitgeput. Maar ja, tis even niet anders. Nog even en mijn schoonmams komt.

12. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij hadden bij Samira een super kraamhulp, deed dagelijks het sanitair schoonmaken, dus boven en beneden, stofzuigen/dweilen en strijken e.d. Daarnaast natuurlijk de baby verzorgen, bij mij de controles doen e.d. Zij kwam echt wel haar dag door hoor:D Dus ik verwacht dat het nu ook ongeveer wel zo zou gaan.

Ook doet de kraamhulp aan het einde van de dag haar administratie en vult ze ook het kraamboek in:D

13. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48

Dat zei manlief ook al; ''bel maar een particuliere hulp.''

Ik vraag echt niet veel, wat kan mij de wc nou schelen, boodschappen hoeft ze niet te doen, en ook geen hond uitlaten of kattenbak verschonen.
    Alleen even mijn dochtertje naar school brengen.
    Vind ze hartstikke leuk, voor haar is het ook spannend.

Maar goed, anders weet ik heus wel dat ze mee mag met de overbuurvrouw, en dat mijn buurvrouw het maar al te graag doet.
    Maar jeetje, het is lopend te doen, aan het eind van de straat.
    En ik zag bij andere kraamcentra dat ze het wel doen.
    Dus ik begrijp het probleem niet zo.

Pas je op dat je jezelf niet tekort doet Crypto?
    Je zit in een periode waar de traantjes waarschijnlijk af en toe losbarsten.
    En dan is het wel fijn dat er iemand de boel voor je opruimt, even voor je kookt enz.
    Hoe lang duurt het nog voor je schoonmoeder komt?

14. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    #534 Rinajusase, 3 sep 2012
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012
    Nou, mij kan de wc wel heel wat schelen:D, die moet gewoon schoon zijn, het is iets wat dagelijks wordt gebruikt;) Ik vind het dus fijn dat de kraamhulp dat soort dingen uit handen neemt:D Dat je gewoon ff niet aan je huishouden hoeft te denken maar alleen aan je pasgeboren wondertje, heerlijk!!

@Minnie, wilde je kraamzorgbureau dan niet je dochtertje naar school brengen en van school halen??

Ik hoop dat je het krijgt hoe je het hebben wil......ik ben ook niet veeleisend, wij hebben hier gewoon het standaardpakket en dat is prima voor ons. Ik denk net als Crypto dat jij op prive kraamhulp gaat uitkomen.

15. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ach, morgen zal ik denken; waar maakte ik me druk om.
    Volgens mij had ik gewoon een onaardig mens aan de telefoon.
    Ik heb namelijk nog nooit moeite gehad met een kraamhulp.
    En anders komt er OF een oplossing, OF mijn dochtertje blijft thuis.
    Makkelijk zat.
    Maar tegen die tijd zijn er mensen zat die willen helpen.
    Personeel, buurvrouw, overbuurvrouwtjes, manlief die later naar zijn werk gaat.
    Ik ben het niet gewend mijn dochtertje uit te besteden aan een ander, dus ik moet nu even schakelen.Ik heb nooit een oppas, ik ben er zelf altijd.

Zo veeleisend ben ik niet, maar wel erg emotioneel, zeker als het om mijn kinderen gaat, ik ben op dat moment niet in staat haar naar school te brengen, en dat zit me dwars. Dat doet me erg pijn.
    Zo zie je maar....moeders mogen niet ziek zijn.;)

16. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    @Minnie, het gaat helemaal goed komen......komt tijd, komt raad!!:D

En nu ga ik lekker mijn bed in, ik moet morgenochtend de kids naar school brengen want manlief heeft vroege dienst;)

Welterusten!!:)

17. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Slaap lekker Rina!

Ik duik ook zo mn bedje in.

18. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Goedemorgen,
    Gisteren dus de laatste dag op het werk. Ik heb alleen nog 2 uurtjes thuis werken op de planning staan voor donderdag en dan ben ik echt vrij. Het was een vergadermiddag en ik ben halverwege weggegaan. Kon de lange zit niet meer aan. Dan merk je dat het goed is dat mijn verlof ingaat.

Gisteravond voelde ik me helemaal niet fijn. Ik was af en toe wat duizelig. Ging op een gegeven moment even buiten zitten voor wat frisse lucht en toen bewoog de hele wereld even. Duurde al met al een half uurtje en toen was het ook weer over.

Vandaag worden de laatste logepapegaaien opgehaald. Straks dus even stofzuigen. Lief is naar zijn moeder voor zijn schilderklus daar en als hij terug komt zal hij nog even dweilen. Dan ben ik klaar voor het bezoek.

19. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Goedemorgen

@River
    Hopelijk krijg je het de komende weken wat rustiger.
    Geen werk, geen logees.En als je vaker duizelig bent zal ik wel even bellen.
    Ik weet ook niet wat het kan zijn.

Ik ga vanmiddag naar het ziekenhuis voor de rondleiding.

20. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb morgen een afspraak met de verloskundige, dus kan het daar meteen bespreken. Gisteren wel mijn bloeddruk even gemeten en die was 65/120 dus dat is mooi. Had ook een erg rustige baby tot 15 uur. Ik had nog helemaal niets gevoeld en rond 14 uur dacht ik nog als ik om 16 uur nog niets heb gevoeld ga ik even bellen. Maar rond 15 uur werd er een salsalesje gegeven in mijn buik. Ook savonds was de baby weer goed aanwezig. Misschien heeft het wel te maken met het indalen dat de baby misschien tegen een ader aandrukte ofzo?

Deel Deze Pagina