Goedemiddag! Lieverds, ik ben helaas nog steeds niet bevallen. Heb vanmorgen uitgeslapen en rustig aan gedaan. En ik zit nooit zo vroeg als jullie achter de laptop haha @Crypto, ik weet precies hoe je je voelt wat betreft geen kraamtijd hebben. Dit hebben we met Justin ook mee gemaakt. Justin moest na zijn geboorte ook in het ziekenhuis blijven en werd 3 dagen na zijn geboorte al geopereerd. Wij pendelden dus ook een paar keer heen en weer tussen huis en ziekenhuis. Wij kregen toen geen uitgestelde kraamzorg omdat ik net 1 dingetje miste in mijn zorgverzekeringspakket Alles over de verzorging hebben we toen in het ziekenhuis geleerd. @Minnie, misschien vind je dochter het wel moeilijk om straks weer minder aandacht te krijgen?? Dat hoor je wel vaker. Leuk een groeiecho, veel plezier!! Ik heb hele leuke laarsjes gezien bij de Bristol dus ik zit er aan te denken om straks even naar de Bristol te rijden. Maar ik weet niet of passen nou zo'n goed idee is met die dikkte toeter, weet niet of dat gaat lukken mmmmm Waarom ben ik nou nog niet bevallen??? Heb vanmorgen nog eens mijn ziekenhuistas na gelopen en toch wat kleding voor de baby er uit gehaald, ik had te veel mee. Heb nu 2 pakjes mee, 1 maatje 50 en 1 maatje 56....1 mutsje, 1 rompertje maat 50/56 en een jasje maat 56. Dat lijkt mij wel voldoende toch? Ik hoef toch geen maatje 62 mee te nemen?? Er is toch geen enkele baby die na de geboorte gelijk in 62 zit??
Weer terug van de groeiecho. Verrassende uitslag, kindje is niet echt groot, zit bijna 200 gram onder het verwachte gewicht. Maar aangezien ik ook klein ben was dat op zich wel te verwachten. Verder veel vruchtwater. Ook even gekeken of de navelstreng het nog goed doet, maar die doet zijn werk perfect. Erg lieve gyn. Hij vertelde erg zuinig te zijn op aanstaande moeders van mijn leeftijd, zeker als het om een eerste zwangerschap gaat en hij wil over 2 weken weer een groeicontrole doen als ze dan nog niet geboren is. Ik vertelde hem dat het een rustige baby is, nou daar was hij het niet mee eens. Er werd flink geschopt tijdens de echo en hij was verbaasd dat ik dat niet voelde.
Zo daar ben ik weer. De groeiecho was goed. Urine was goed, en bloeddruk was goed; 100/64. Kindje wordt hooguit 8 pond, dus ik hoef me geen zorgen te maken. Net maar meteen de box opgehaald, was nog een eind rijden zeg. Bleek de box niet inklapbaar te zijn, moesten speciale schroevendraaiers voor zijn. Zal je net zien....maar het is gelukt, ik heb hem. Nu gauw de jongste op halen. En dan.....misschien naar zwemles. Fijn dat bij jou ook alles goed was River
@minnie: denk dat jouw oudste idd teveel heeft en zich niet realiseert hoe bevoorecht ze eigenlijk is. Komt een keer een moment dat ze dat gaart leren. Zal haar tot denken zetten. Niets mis mee. Leven is een groot klaslokaal. Wat vervelend van je familie. Ik kan zeggen dat je je daar niets van aan moet trekken maar Zoiets doet altijd pijn. goeie groeiecho's. Fijn meiden. Geen mini Rina te bekennen nog. Sasya is ook stil. Waar is Sasje? Ik ben geloof ik weer bij. Of ben ik iemand vergeten?
@River, fijn toch dat het niet zo'n groot kindje is.......op hoeveel wordt het geschat bij de geboorte? Of konden ze daar niets over zeggen. Bij mij gaven 2 vk's elk een andere schatting. Vk1 zei zo rond de 7 a 8 pond en vk2 zei tussen de 5 en 6 pond Dus ik kan hier helemaal niets mee.......ben dus echt benieuwd hoe zwaar dit ukkie is. @Cindy, ik rij idd nog gewoon alleen auto Toevallig is vanmiddag mijn moeder mee gegaan naar de Bristol @Minnie, fijn dat alles goed was. Mooi toch 8 pond, prima gewicht! Fijn dat je de box hebt!! Was nog een gedoe op de parkeerplaats bij Bristol. Ik had mijn auto tussen 2 andere auto's ingepakeerd, zo dat ik er aan beide voldoende ruimte was om uit te stappen. Kom ik met mijn mams terug bij mijn auto, staat er een bus vlakbij langs mijn auto geparkeerd. Ik kon er dus met geen mogelijkheid in Ik dus via de passagierskant proberen, maar dat lukte natuurlijk voor geen meter met mijn dikke buik......ik kon mijn benen er niet indraaien grrrrrrrrrrrr. Gelukkig kwam al snel die man van de bus aan lopen, dus mijn moeder een beetje over de zeik van ja, mijn dochter is hoogzwanger en ze komt niet eens haar auto in. Die man excusus gemaakt......nou ja, toen konden we gelukkig naar huis Mijn moeder zei al, als het vanavond niet gaat beginnen, weet ik het ook niet. Heb mijn gymnastiek weer gehad Oja, ben geslaagd voor korte laarzen, 1 paar antracietgrijze met een hak van ca. 6 cm en 1 paar bruine met gespen en een lage hak Voor Samira een zwarte legging en tuniek met glitters gekocht (setje) en voor Justin een blauwe longsleeve.
Volgende keer keihard op de toeter drukken Rina. Echt aso gedrag om je bus zo te zetten. Ik zag laatst iemand zn auto 10 cm van een andere auto parkeren. Dan denk ik: waar heb je je rijbewijs gehaald?? Bij ons hebben ze het met de wintersport ook gedaan. Ik bleef de toeter indrukken en die man kwam meteen aangerend. Fijn dat je geslaagd bent voor laarsjes. Heb je voorlopig geen koude voeten meer. Ik heb bij prenatal de magnetronsterilisater gekocht en een extra kruik. Papieren bordjes voor de beschuit met muisjes een legging en 3 spuugdoekjes. Toen doorgereden om de vloerbedekking voor de trappen af te rekenen. Dat is duur. pff. Hopelijk hoeft dat de komende 15 jaar niet meer. Volgend weekend een mooi huis!! Joepie!!!!
Het zal waarschijnlijk iets boven de 6 pond worden. 3200\3400. 6 weken geleden was de schatting nog 3500/3700. Maar dan moet ze de rit wel tot het einde uitzitten. We gingen daarna nog even samen lunchen toen zei lief wat als je nu 2 keer per dag een extra bruine boterham neemt? Dus ik verbaasd waarom zou ik dat gaan doen? Het moet door een heel klein gat hoor. Hetvis een gezond gewicht, dat is het belangrijkste.
Vandaag de box zonder balonnen erin, en er kijkt nog steeds geen kat naar om. Morgen gaan we het ze nog iets moeilijker maken, dan zetten we de kinderwagen ook beneden.
Wat een leuke kast heb jij River . Die wil ik ook in mijn toekomstige huis! Gave box. Hier moet de kinderwagen ook naar benee. Wordt wel tijd denk ik.
Dat vind ik nou ook echt een prachtige kast! Jaloerssss hahaha. De kinderwagen blijft nog even boven. Te veel stof. En hij zou alleen maar in de weg staan beneden. Eerst de boxen nog omwisselen...
Dank dames, mijn man glimt ervan. Die kast hebben we 16 jaar geleden gekocht bij leen bakker. Zag er niet uit, heel goedkoop grenen. Stond ook niet bij de andere grenen meubeltjes. Dus toen hebben we nieuwe handgrepen gekocht, er zaten van die simpele ronde op van hout en is hij wit geschilderd. Vorige week heeft lief hem weer helemaal opnieuw gepimpt.
*rent naar de Leen, laadt grenen kast in en rijdt naar Riverman* Ik vind hem echt prachtig. Wow. En dat zeg ik niet heel snel met meubels hoor.
@Minnie, ik weet niet of het had geholpen de toeter in te drukken. Het was bij een winkelcentrum. Maar idd ontzettend aso om je bus zo dicht op een auto neer te knallen:x Leuk dat je geslaagd bent bij de Prenatal. Vloerbedekking is idd duur, daar verkijkt een mens zich gauw op. @River, dat is een mooi gewicht ..Samira was 3320 gram dus ook net boven de 6 pond. Hopelijk is mijn beebje ook weer tussen de 5 en 6 pond. Mooi die witte box bij de witte meubels. Dat jullie kat(ten) er niet naar talen ..hier wel hoor, als ze de kans krijgen, springen ze in de box .hij staat nu gelukkig zo bomvol dat het bijna onmogelijk is voor ze om er in te springen Hier staat de kinderwagen al weken in de gang, heb er ook al een rondje mee in de tuin gereden hahaha Kan niet wachten om er mee te gaan rijden met beebje er in
Mijn katten zijn redelijk opgevoed in huis moet ik zeggen. Ze mogen bijvoorbeeld niet op het zitgedeelte van de bank liggen. Op de leuning of op schoot, en dat hadden ze binnen een week door, ondanks dat ze 8 jaar oud zijn. Ik heb in de gang geen ruimte voor de kinderwagen, dus die komt hier in de huiskamer te staan.
Riverman zegt kom maar op. Tot die tijd heeft hij weer een nieuwe klus verzonnen, hij gaat de deuren in de gang ook nog ff verven
Dan heb jij mazzel met je katten.......onze katten zijn niet op te voeden en doen helaas waar ze zelf zin in hebben. Komen die van jou ook niet op het aanrecht?? Vast wel als je niet thuis bent, of zitten ze dan opgesloten in een andere ruimte? Onze kattenbak staat nu overdags in de gang en 's avonds gaat ie de woonkamer in omdat de katten daar 's nachts verblijven. Maar als de baby er is, gaat de kattenbak naar de voorzolder....nadeel is alleen dat we dan 's avonds de kamerdeur open moeten laten staan, anders kunnen ze niet bij de bak. Ook moeten we dan met gesloten slaapkamerdeuren gaan slapen, anders gaan ze onze slaapkamers op Ze zullen vast aan de slaapkamerdeuren gaan krabben! Kortom, ik weet het niet............hoe doen jullie dat toch?? Hoe los je dit op??
Mijn katten hebben hun eten boven op de overloop staan, anders eet onze hond het op. Hond zit snachts in de gang en die deur staat dus op een kier met een haakje. Onze keuken heeft dubbele deuren die gaan dicht als wij weg gaan (zijn wij thuis staan die open en komen ze niet op het aanrecht) anders opent de hond de deuren en lades en vreet hij alles op. (alleen de katten zijn hier opgevoed haha) Als er iets is wat ze van ons niet mogen leren we ze dat af met de plantenspuit in de aanslag. Soms is dat een kwestie van een lange adem, maar op zich is het ze vaak snel duidelijk.
Onze kat slaapt eerst bij C.harlotte op de kamer. Als ze om een uur of 4/5 begint te miauwen dan laat ze de kat los. Die gaat dan naar zolder of op de trap of gang liggen. Ze mag niet naar de woonkamer/keuken want dan worden de honden wakker, en springt ze op de aanrecht. Zou je niet ergens een extra deur kunnen plaatsen? Of een kattenbench voor de nacht?