Moeilijk Minnie. Het lijkt er een beetje op alsof iedereen langs elkaar leeft en het allemaal wel goed vind zo. Wat soms kan werken is om alles om te draaien, dus in plaats van te straffen als dingen niet gedaan worden juist in het vooruitzicht stellen wat leuk is als alles wel gedaan wordt. De straf is dan eigelijk dat het leuke niet doorgaat alleen presenteer je het andersom, dus niet als straf maar als beloning.
@River ik ben allang alle stations voorbij. ik weet het gewoon niet meer. en er valt niet te praten met mijn man. die zou op zondag voortaan vrij zijn...jaja..mooi niet. en als hij thuis is kijkt hij tv en verder is het contact 0. en dan is hij wel moe...maar dan nog. dit gaat al heel lang zo. en de kinderen trekken nu naar hun vader, want moeder heeft last van de hormonen. alleen de jongste trekt naar mij. ik weet het echt niet meer hoor ik zit heel de tijd al te janken
net mijn man maar eens gebeld. die komt nu naar huis en wilde eten mee brengen. maar ik heb gezegd dat ik dat eten niet hoef. toen stelde hij voor uit eten te gaan... verder snapt hij mij volgens mij compleet niet. hij zei wel dat ik strenger moest zijn tegen de kinderen, en zeker niet hun klusjes afmaken zoals de tuin vegen. verder vind hij dat ik uit mijn humeur ben...door de hormonen?? toen werd ik weer kwaad en zei dat dat er niks mee te maken heeft maar dat de kinderen maar doen waar ze zelf zin in hebben.... nou ik ben benieuwd wat de avond brengt Vanavond moet hij me ook maar eens zeggen wanneer hij tijd heeft voor de babykamer want daar word ik ook zenuwachtig van. Maar dat laatste is wel een hormonen kwestie...alles moet op tijd klaar zijn...nesteldrang??
Volgens mij snappen veel mannen hun vrouw niet. Tijd om hem dan eens heel goed uit te leggen hoe je in elkaar zit? Maak anders eens een financieel plan waaruit je kan zien of het werkelijk nodig is dat hij alle dagen werkt. kijk of jullie ergens op kunnen besparen waardoor hij minder hoeft te werken etc. Misschien baalt hij wel net zoveel van de hele situatie als jij maar ziet hij geen andere weg omdat jullie anders de rekeningen niet rond krijgen?
@River nou dat klopt precies.. Hij baalt ervan dat de telefoon van 's morgens vroeg tot 's avonds gaat. En dat hij nooit rust heeft. De dagen werkt hij, en de avonden doet hij nog daarbij de verkoop. Hij is ook doodmoe.En voelt zich al weken niet lekker. verder gaf hij aan dat ik een werkster moet nemen. Maar dat weiger ik. Het heeft geen zin dat er een werkster komt op maandag die dan bv 30 euro kost, en de volgende dag is het weer een puinhoop. De kinderen moeten gewoon hun eigen taak doen, en dat moet ik maar boos worden. Leuk is het niet, maar ze zijn gewoon verwend. En zoveel vraag ik niet: hond uitlaten brood halen afwasmachine legen tafel dekken tafel afruimen afwasmachine inruimen. En dat doen ze met z'n tweeen. Dus ieder zo'n 3 klusjes per dag. En verder; jas aan de kapstok/bal in de schuur/tas opruimen/kamer opgeruimd houden.... maar goed, ik verwacht niet dat er morgen iets veranderd..... Dus ik moet echt een schema op gaan stellen. Zucht. Ondertussen zit zoonlief te timmeren op een dure stoel. Ik heb nu 3 keer gezegd dat hij dat in de schuur moet doen, maar hij gaat gewoon door. Ik zal hem eens even duidelijk laten weten dat het nu klaar is.
Waar een goed gesprek al niet goed voor kan zijn he! Ik ben net 2 uur sufgeluld over Michien de Ruiter en de slavenhandel door de blanke bevolking en waarom wij racisten zijn.
Een goed begin, maar je bent er nog niet Minnie. Ik zou echt eens een familiegesprek aangaan en duidelijk je grenzen aangeven. Duidelijk opschrijvenwie wat doet en het ze desnoods latenondertekenen. En anders, gewoon jij je taken niet meer doen. Kijken of ze het leuk vinden als ze meurend naar school moeten omdat mamma de was niet meer doen. Een werkster, waarom als je zoveel hulp om je heen hebt? Dat zou meteen ook een slecht voorbeeld zijn voor de kinderen vind ik dan persoonlijk.
Weet je crypto staken helpt niet. je moet de dagen erna de schade inhalen... Dan is het niet meer te overzien. Ik heb het al een keer gedaan. Zou je net zien dat je dan onverwachts visite krijgt.. Ik heb wel een foto gemaakt van de puinhoop in haar kamer. Leuk om op facebook te zetten hahaha. Laat ze er maar niet achter komen dat ik foto's gemaak heb! Ik zet ze niet op facebook hoor maar wel leuk om te laten zien aan haarzelf. Ik heb net de oudste opgehaald die moest tot 22.00 uur werken. Ik heb onderweg naar huis uitgelegd dat ze meer moest gaan doen. Dat was meteen een chagerijnig gezicht. Maar later zei ze dat als ik elke dag een lijstje zou maken dat ze het dan wel zou doen... Nu is ze zelfs uit haar eigen de kattenbak verschonen. Hopelijk komen we zo een stapje verder. Ze heeft vakantie tot september dus ze kan makkelijk helpen. Ik zit soms 8 uur op kantoor per dag. Niet omdat ik dat leuk vind maar omdat dat moet. Dan is het fijn om te weten dat als je in de keuken komt dat alles er dan netjes uitziet. Ik hoefde dat vroeger allemaal niet maar ik woonde alleen met mijn moeder. Hier wonen we met 5 mensen 2 honden en 1 kat. En een eigen bedrijf. Ze krijgen alles, eigen laptop, eigen lcd tv, twee luxe vakanties per jaar. geld voor de film,kapper, haarverf, nieuwe kleren, dus zo slecht hebben ze het echt niet. Ik benieuwd hoe het morgen gaat!
nou mini is niet niks wat je meemaakt momenteel maar ik denk toch echt wel dat je te "goed'' bent voor je kids ik herken het wel hoor ik doe ook het liefste altijd alles zelf maar genoeg is genoeg hoor! en je kan en mag echt wel van je kids verwachten dat ze hun steentje bijdragen in het huishouden! ze zijn oud en wijs genoeg hoor. zoniet gewoon het zakgeld schrappen enz.... ik zou echt UITFLIPPEN!!!! en als dat hier gebeurd nou dan weten ze echt wel genoeg en idd van je man verwachten dat hij zich wat meer met jullie kinderen bemoeit en niet alleen maar met werk bezig is!:x zooo grrrrrrrrrr frustratie is eruit hahahaha maar ik weet dondersgoed hoe het voelt mini ik heb er tenslotte ook 3en een man (kind) hier verder niet zoveel nieuws,behalve toen ik op de weegschaal stond vanmorgen dat er alweer 2 kg bij was:x pfff waar moet dat heen???
Maar wat ik me vannacht afvroeg he Minnie (tja, ik maak me dan toch zorgen om je , sorry) ga jij uberhaupt met je kids in discussie dan? Ik heb geen recht van praten want wat weet ik nou. Maar ik denk dat als ik een beetje op mijn mams lijk, en tot nu toe doe ik dat in heel veel dingen (en daar was ze dan altijd wel goed in ) ik precies zou doen wat zij zou doen. 'Ga je je kamer nu even opruimen'? 'nee, bla bla, want zus en zo' 'Uhm, leek het er op dat het discutabel was? In dat geval heb je het verkeerd begrepen, opruimen die kamer, nu en anders ga je ook niet uit/spelen/tv kijken/gamen, vul maar in'. Ik zou echt die hele discussie niet eens aangaan. Je gaat dat doen. Waarom? Omdat we dat zo hebben afgesproken. Klaar. Laat ze maar mokkend hun ding doen. Kan jou dat schelen. En als ze klaar zijn vraag je vriendelijk of ze voor zwangere mamma een lekker kopje thee willen zetten. En uiteraard een bedankje kan geen kwaad.
En geldt inderdaad ook voor manlief. Komop, blijkbaar hebben jullie het niet heel erg slecht en kan die ene dag nu, en straks als je de 7 maanden gepasseerd bent 2 best even van de financien af. En dat heeft niets met verwennen te maken hoor. Dat is gewoon je grens trekken en op je strepen staan. En dat mag verdorie. Of ze nou wel of niet alles krijgen. Ons kind zal met de opa's en oma's vast niets te kort komen maar van ons zal het wat soberder zijn. We hebben nu gewoon niet alles. Daar moet het mee leren leven. Ben ik ook groot mee geworden. Maar toch, ondanks dat ga ik me niet schuldig voelen als ik het al spelenderwijs leer mamma te helpen. En dat wordt hoe ouder ze wordt ook hoe meer. Maar daar ga ik geen discussies over aan. Je gaat dat gewoon even voor mamma doen. Eerst een beetje eigenrommel opruimen. Gezamenlijk natuurlijk want het zal te klein zijn. Maar hoe ouder het wordt hoe zelfstandiger. Je grenzen trekken meid, want zo kun jij niet eens fijn ontspannen van je zwangerschap genieten en van wat ik weet is stress een absolute no bij zwanger zijn.
Ik heb ook weinig te melden vandaag. Niet dat ik ooitwel iets interessants heb lol . Straks naar de internist en dan hoor ik wel of ik moet spuiten of niet. Begon vanochtend (en de dagen hiervoor ook trouwens) met een mooie 5.3. Beschuitje gegeten. Zo even hondjes uitlaten en dan straks weer even meten. Ik bedenk me overigens wel dat ik al sinds afgelopen woensdag niet meer naar de wc ben geweest :O. Serieus, als iemand mij ooit nog durft te zeggen 'veel vezels eten en water drinken dat is goed voor de stoelgang', dan krijgt hij of zij er een veur. Want bij mij helpt dat dus geen reet . En ik eet me suf aan de vezels en drink meerdan genoeg op een dag.
Pfff, wat een horken van mannen hebben jullie zeg!:x Heb gewoon meelij met jullie! Dat wordt dus geen verwendag voor hun a.s. zondag? Ik vind het ook wel erg dat jouw kinderen zo weinig willen doen in het huishouden Minnie, maar misschien zijn ze het niet gewend? Maar ze zien nu toch wel dat je het wat zwaarder hebt? Ik vind het eerlijk gezegd getuigen van weinig respect als ze hun kont tegen de krib gooien. Ik deed dat vroeger gewoon, hoeveel werk is dat nou: even je kamer opruimen? Verder hoefden wij alleen te helpen met tafel dekken en afruimen en afdrogen en de beestenhokken verschonen. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit een scene over heb gemaakt en zelfs mijn ventje van net 3 ruimt gewoon zijn speelgoed of jas op als ik dat vraag (als hij dat al niet uit zichzelf gedaan heeft).
Sinds 4 dagen niet meer naar de wc geweest? San zal je wel buikpijn hebben nu of niet? Neem een slok olijfolie. Serieus! Het gaat niet alleen vocht en vezels, maar ook om vet en beweging. Probioticapreparaten werken ook heel goed. Succes bij de internist!
Morge, heb je al lijnzaad geprobeert Crypto? Door de yoghurt wil dat nog wel eens helpen. Ik moet straks ff een gesprekje hebben op mijn werk. Ik moet volgende week een dag BHVen maar zie dat niet zitten. Smorgens ehbo, reanimeren gaat hem al niet worden, hartmassage kost mij me rug, en ik kan never mond op mond geven want zo diep kom ik niet meer ongestraft. En dan smiddags brand. Moet mij dan omkleden, daar heb ik hulp bij nodig met de schoenen. En het theoriedeel is 2 x een uur zitten op houten stoelen, dus weer dag rug.
Lijnzaad nog niet. Zal ik eens proberen RIver. Thanks voor de tip. Lijkt me verstandig dat je die BHV inderdaad even overslaat. Pffff, mijn Duitse schone heeft een bloedende doos. Nou weet ik waarom ze zo vervelend is de laatste weken . Ze wou gister al uit de tuin glippen en toen had ik al een zwaar vermoeden .
Zou ik ook afzeggen, mag vast wel? Ik was op het eind ook erg groot, maar bij 20 weken zag je net wat. Dat 'brand' herken ik nog wel; ochtendje winkelen of baby park en tsjakka, autch! Maar geen last van het bekken?
Een bloedende doos mis ik dus absoluut niet haha. Ja bhv overslaan lijkt mij ook beter het nadeel is alleen dat hij dan verloopt en ik het opnieuw moet gaan doen in 2 dagen. Ik zit te wachten op een telefoontje, lief heeft voor morgen vrij gevraagd en wil dan met de babykamer beginnen. Zo eerst maar eens in de kleren en make up hijsen.
o ja, over de babykamer. Wij zijn bezig met een tijdelijke kamer. Omdat we toch bezig zijn met een ander huis. Ik voel er niet veel voor om te gaan investeren in een kamer terwijl we misschien over een paar maanden een huis zouden hebben. Dus nu hebben we een klein kamertje dat we hier hebben mooigemaakt en zover klaargemaakt. Geen verf, behang zit ook niet overal even vast maar dat is dan maar zo. Ze slaapt sowieso de eerste tijd bij ons op de kamer. Eenmaal verhuisd krijgt ze een prachtige kamer .