Goede morgen allemaal, Hoe is het nu met je Crypto? Wat zijn jullie plannen vandaag? Ik pas op maandag altijd op mijn nichtjes dus er komt er eentje eten tussen de middag en de ander haal ik vanmiddag van school voor we naar paardrijden gaan. Ben benieuwd hoe ik me voel vanavond aangezien het de laatste dagen overdag wel gaat maar s'avonds ik alleen maar op de bank lig tot het bedtijd is. Net voor de fun nog even een testje gedaan, die was donkerder dan de teststreep Ik zou ook de tandarts bellen vandaag, heb heel vorige week kiespijn gehad en nu is het spontaan verdwenen..... heb het net uitgeprobeerd maar kan zelf eten met die kies. Ik snap er niks van. Allemaal een fijne dag toegewenst Groetjes Sas
Goedenmorgen allemaal, Het gaat ok hoor. Toch even de VK gebeld vanochtend en verhaal uitgelegd. Ook mijn gedachtengang even geuit en daar gaf ze me gelijk in. Toch heeft ze gezegd dat ik me geen zorgen moet maken omdat het net na de ontlasting was en daarna ook meteen weer verdween. Er was geen pijn verder dus het is heel logisch dat dit gewoon van het persen kwam. Even over een vroege echo gehad. Ikzelf voel er niet heel veel voor omdat het enige dat ze kunnen vaststellen is of het hartje klopt. Maar dat is nergens garantie voor. Het kan zo over drie dagen toch misgaan. Ander punt is wat ik al zei. Als het misgaat dan is er niets wat ze kunnen doen. Ze kunnen me geen pil ertegen geven of iets dergelijks. De natuur moet gewoon haar gang gaan. Zeker omdat ik vorige week een keer een beetje bloed had, nu een week later weer maar ietsje meer en beide keren stopten meteen erna. Dan is er in principe geen reden tot zorg. Feit is gewoon dat de eerste 12 weken shaky zijn. Doen we niets aan. Ze vertelde me overigens dat ze het vaak zag met pas zwangere vrouwen. Wij wachten af. @Sasya: mijn ervaring met kiezen is dat pijn nooit spontaan verdwijnt . Maar ik ben bang voor de tandarts dus zodra mijn pijn weg is zeg ik altijd ook meteen mijn afspraak af . Geen plannen hier. Misschien zo even schapjes doen, maar misschien stel ik dat ook even uit tot morgen. Heb vreselijke keelpijn en ben lamlendig dus ik denk dat ik een dagje ga banken. Maar ja, dat doe ik dan ook al een week lol. Bleeegh. Enige wat ik vervelend vind aan zwanger zijn, dat al mijn energie weg lijkt te zijn en ik na 2 stappen al loop te hijgen :/
Ik hoop dat je enigszins gerust gesteld bent, en balen dat je je zo belabberd voelt. Op naar de 12 weken! en ik hoop dat je snel opknapt. Ik heb toch de tandarts even gebeld want door de kiespijn ben ik aan de andere kant gaan kauwen en prompt brak daar een kies af vrijdag en aan die kant moet nog een brug komen waar vorig jaar een kies is getrokken Ik heb geen geluk met mijn gebit helaas, ze gaan vanmiddag even kijken. Hopen dat ik mijn kleine betere tanden krijgt!
Jij hebt al net zo'n geweldig gebit als ik zie ik . Ik ben bang geworden door de schooltandarts. Ik hoefde daar niet heen omdat wij een eigen tandarts hadden maar ze dwongen je destijds toch. Nou, dat heeft me voor de rest van mijn leven getekend Gerustgesteld. Tja, het is mijn eerste keer. Veel is onwetendheid. Elke dag dat ik geen bloed heb is goed maar ik moet niet enge verhalen gaan lezen. Daar ben ik wel weer gevoelig voor. Dan ga je over bloed lezen en zie je de meest horrible verhalen. Op zich ben ik redelijk nuchter. Natuur dwing je niet. Maar de 'mikrouli' is tegelijkertijd wel heel erg gewenst dus we hopen wel dat alles goed blijft gaan.
Jaaa het is vreselijk, wat erg zeg dat ze je dat hebben aangedaan! Ik snap je, en dat het de eerste zwangerschap is maakt alles ook zo onzeker. Ik heb het ook, het is voor mij ook allemaal nieuw en vraag me bij elk dingetje af of het wel klopt. We kunnen alleen proberen geduld te hebben en hopen dat we goed de 12 weken halen. En idd niks gaan lezen hoor dat maakt je nog onzekerder al snap ik dat je wilt weten wat er aan de hand is en waarom.
Ja, dat wijf kwam regelrecht uit WWII. Wat een kenau. Geen grijntje empathie. Alles deed verschrikkelijk zeer omdat ze gewoon niet voorzichtig deed en je kan je voorstellen, als kind zijnde komt zoiets natuurlijk 10 x harder aan omdat je gewoon geintimideerd bent. Ik probeer zo min mogelijk te lezen. Gister moest ik even omdat ik wilde weten hoe dat zat met dat bloed. We blijven positief . Hoe gaat het bij jou verder?
Crypto: als je zo hard moet persen met poepen dat je bloed krijgt, is dat niet goed hoor! Dat is straks echt niet fijn meer hoor met een dikke buik. Drink je wel voldoende en eet je genoeg vezels? Ga anders aan de probioticapillen! Tandarts: even navragen wanneer je nu wel en niet een behandeling mag. Verdoving mag wel, maar wel zeggen dat je zwanger bent! Als ze echt moeten gaan breken en poeren in het tandvlees stellen ze dat liever uit tot na de bevalling.
Je zou toch denken dat zo een muts weet hoe je met kinder om moet gaan. wat een takkewijf Hier gaat alles wel oke geloof ik, heb nog steeds een wat zeurend achtig krampje in mijn buik, ben moe en ben soms een beetje dizzy. Dan de boobs die nog steeds errug gevoelig zijn maar verder heb ik geen klagen en ben gelukkig ook niet misselijk tot nu toe. Wil het alleen al met iedereen delen en vind het zo moeilijk om mijn mond te houden. Wil al vanaf mijn 22ste ofzo kindjes maar nooit de juiste partner gevonden. Nu ben ik 37 en zo gelukkig dat ik samen met de man van mijn dromen zwanger ben dat ik het wel uit wil gillen hahahhaa En normaal kan ik heel goed een geheimpje bewaren! maar nu....
Thanks meis, ja ik ben een doos en ben het dus vergeten te zeggen.. Maar die afgebroken kies moet ze toch even het scherpe randje vanaf halen dus ik moet toch heen. Ik denk ook niet dat die brug plaatsen nu verstandig is. Ik heb de laaste dagen ook meer last van bloedend tantvlees dus dat moet ik ook even zeggen. Ben wel blij met jullie hoor, zo leer en hoor je toch meteen alles een stuk sneller en je kan lekker je ei kwijt! <3
Oh dat valt mee hoor. Ik hoef niet echt hard te persen. Het is niet abnormaal hard ofzo. Eigenlijk is aan mijn ontlasting weinig veranderd tot zover. Hopen dat dat zo blijft
Ik breek hier even in met een bericht voor Crypto aangezien ik niet meer in ons oude topic kan reageren. Het is niet mijn bedoeling om me bij jullie aan te sluiten, en het verdient vast niet de schoonheidsprijs wat ik nu doe, maar er moet me nog wat van het hart. Waarom ik dit schrijf: Ik zag tot mijn schrik en verdriet dat ons topic opeens gesloten was na flink wat heen en weer geschrijf. Ik was een paar dagen niet online geweest en was beduusd van wat ik las. Ik vind de afloop van ons topic heel akelig. Ik had al eerder willen reageren, maar was te druk en wilde er even voor kunnen gaan zitten. Nu dus .. Jouw onderstaande reactie Crypto daar viel bij mij ook echt in het verkeerde keelgat, omdat ik het zo ongenuanceerd vond (vind): "Allemaal nieuwe mensen hier. Mijn excuses dat ik zo kwam binnenvallen hoor. Hoop niet dat jullie het erg vinden. @Duim: dat is inderdaad heel confronterend. Ik weet niet hoe oud jij bent maar maak je ook niet te druk. Al heb ik hetzelfde gevoeld als jij hoor. Maar dat was vooral omdat je door de maatschappij soms verrekt hard werd ingepeperd dat na je 35ste je kansen al verkeken zijn ." Omdat er al iets over geschreven was door anderen in ons topic en het vervolgens gesloten werd, liet ik het in eerste instantie maar zitten, maar ik wil er zelf eigenlijk ook op reageren, want het zit me persoonlijk niet lekker en de manier waarop ons oude topic nu opeens niet meer bestaat voelt ook katerig. "Ik weet niet hoe oud jij bent maar maak je ook niet te druk. Al heb ik hetzelfde gevoeld als jij hoor." > Heeeeeele gevaarlijke zinnetjes om zomaar (?) op te schrijven. Je zal het vast allesbehalve lullig bedoeld hebben, maar er spreekt wel een behoorlijke onzorgvuldigheid uit, want je wist blijkbaar bar weinig over mijn persoonlijke situatie. Als je die geweten had, had je dit vast niet geschreven. Zoals La Douce al schreef ben ik geen 35 meer. Ik ben onderhand 42 jaar, heb een paar jaar vruchtbaarheidsonderzoeken, behandelingen en twee operaties aan mijn eileiders (die nu definitief afgesloten zijn) achter de rug. Mijn partner en ik staan nu voor een belangrijke en moeilijke beslissing, namelijk of we nog 1 keer een ICSI-poging gaan doen (die zowel fysiek maar vooral psychisch behoorlijk belastend is en ons ruim 4000 euro zal gaan kosten), waarbij de slagingskans voor een gezonde zwangerschap en een kindje ongeveer 10% zal zijn. Onze allerlaatste kans .. Alternatief: definitief loslaten van het proberen te vervullen van mijn grote kinderwens, nooit moeder en/of oma zullen worden. Kortom, dit wonder wat zo bij het leven hoort nooit meemaken dus. En daarmee wordt de keuze voor mijn partner dan ook gemaakt. Hij kan in principe nog vader worden, maar niet in relatie met mij. Hij moet zich het vaderschap voor altijd ontzeggen als hij bij me wil blijven. Geen eenvoudige vragen en keuzes .. Waar moest ik me nou precies niet te druk over maken? En op wat voor een manier heb jij "hetzelfde gevoeld"?? Deze uitspraken vielen bovenop een zeer onbevangen, maar in mijn ogen ook totaal onafgestemde manier van binnenkomen in ons topic. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal van jullie vanuit enthousiasme en grote blijdschap vanwege jullie zwangerschappen uitgelaten met elkaar verder wilden uitwisselen, maar dat gebeurde op een plek waar een totaal andere sfeer hing en geschiedenis lag en dat viel ons, mij nogal rauw op ons/mijn dak. De topic-titel nodigde inderdaad uit om je aan te sluiten qua precies passende doelgroep, helemaal mee eens, maar dan nog zou ik (en dat heb ik destijds eerst een hele poos gedaan) eerst terug- en meelezen voordat je jezelf inbrengt. Het is dan moeilijk verwelkomen van 'nieuw leven', als het op deze manier gaat. Jammer dat ons topic geen zachte dood mocht sterven. Dit moest me nog van het hart. Mijn excuses dat ik het niet eerder gedaan heb, maar ik wilde ook niet snel even wat ongenuanceerd terugbekken. Ik breek weer uit en wens jullie 35+vrouwen hier veel genieten van jullie zwanger zijn (of hopelijk worden) en hopelijk straks allen een gezond kindje. Het is een mooi wonder, zeker in deze leeftijdsfase, en ik zou (had) er ook met hart en ziel aan willen proeven.
Blij dat je je verhaal hebt kunnen doen. Ik ga er verder niet op in omdat ik van mening ben dat ik niets verkeerds gezegd heb. Als jij het wel zo voelt dan is dat jammer, maar niet iets waar ik mij rot over hoef te voelen. Het ga je goed. Ik vind het jammer en onnodig dat je hiermee ons topic bezoedelt maar het zij zo.
Cindy: gaat alles goed daar aan die kant? Zo meiden. Ik heb geprobeerd even te tukken maar dat is helaas niet gelukt. Was niet moe genoeg. Dus maar even lekker tv gekeken. Ik vraag me trouwens af hoe het met Dromertje gaat. Het is stil aan jouw kant
Laat ik me verleiden tot 1 reactie: Dus eigenlijk zeg je hiermee: 'iedereen is hier welkom maar we moeten wel allemaal in dezelfde stemming zijn als jullie en rekening met ons houden'. Die 'plek' zoals jij dat noemt had je dan een andere naam moeten geven, dan was IK er niet zo maar binnen komen vallen en hadden jullie met elkaar kunnen kletsen over jullie verdriet. Dan was jullie topic ook niet 'bezoedeld' geweest. Mijn opmerking ging slechts over leeftijd. Dat jij/jullie daar totaal iets anders maakten is dat dan mijn schuld? Denk het niet. Hier houdt het voor mij op. Dit is echt mijn laatste reactie hierover. Voor alle anderen in dit topic, als jullie het hele verhaal willen weten (want dat wordt, omdat ik beslist geen zin heb om publiekelijk hier een ruzie van te gaan maken) pm mij en ik vertel je mijn kant van het verhaal wel even. Da's geen probleem. Nogmaals Duimelot, het ga je goed, ik hoop dat je je gram verder gehaald hebt en geef je het advies mee om een volgend topic een correcte en passende naam te geven. Groet, Crypto
Ik heb vandaag gewerkt. Ben net thuis, en redelijkmoe. Maar ook een beetje in shock want ik kreeg vanmiddg mijn jas bijna niet meer dicht. Die jas heb ik 3 weken geleden gekocht en iets ruimer omdat ik wel rekening hield met een iets boller buikje maar niet met een mega bult. Het wordt zo wel erg moeilijk om het stil te houden.