Hier ook een pyamadag,heb net de bekleding van de maxicosi gewassen en ziet er weer uit als nieuw Nog wat verzorgingsspulletjes kopen en wij zijn er weer helemaal klaar voor
Hier bestaat de dag weer uit half nederland door crossen.. Het was weer kleine man weekend en die moet vandaag weer terug... Vannacht een ontzettende slechte nacht gehad Ik heb het 3 uur zien worden en ben van narigheid op de bank gaan liggen... En zo ontzettend warm! Als we straks terug zijn dan zal mn batterij aardig leeg zijn en ga ik ook zo goed als niks doen
In 1 stukje stokbrood van 1,5 cm zitten 5 koolhydraten. Vandaar...en 1 stukje stokbrood is wel erg weinig. Gisteren uitgeslapen, was meteen mijn waarde te hoog...'s middags was ook mijn waarde te hoog.. Gisterenavond naar de griek, lekker gebakken mosselen op en suflaki, waarde was keurig! Vanmorgen extra vroeg opgestaan voor de zondag, waarde nuchter was goed,1 boterham met ham op, even terug mijn bed ingegaan, waarde weer te hoog Hier kan ik dus niet meer tegen. Het schommelt veel te veel, terwijl ik amper nog wat bijzonders eet. En ik ben ook best boos dat ik hierin geen hulp krijg van het ziekenhuis. Ze roepen alleen maar dat ik aan de insuline moet, maar ze wachten zelf 15 dagen voor ik naar een dietiste of internist kan gaan. Dit vind ik zacht gezegd erg asociaal. Ik hoop dat Tilburg morgen meteen actie onderneemt. Tot die tijd hou ik me aan mn eigen gemaakte dieet. Maar het is niet meer te doen hoor, steeds op de klok kijken, als je weg moet moet heel de dag aan gepast worden. Zometeen op tijd eten zodat ik voor de bioscoop nog kan prikken. Pfff, ik begin het nu echt zat te worden.:x
@Cindy leuk is dat het als je alles zo ver klaar hebt? Ik heb zo'n zin om te gaan winkelen voor de kleine vandaag. Maar dat gaat helaas niet lukken. Het is zondag. Misschien van de week. Ik moet nog oa een nagelschaartje en een leuk setje kleren. Verder zoek ik nog een goede termoskan voor als we weggaan, dan heb ik heet water bij me voor de flesvoeding. Geen idee waar ze goede verkopen. Nu maar even eten.
Oh zo. Ja klopt. Zitten wel wat kh's in. Ik heb inmiddels een aardig beeld van waar ik wel en niet op reageer. Stokbrood reageer ik niet of nihil op qua suikerwaarde. Dit heb ik aan mijn dietiste voorgelegd en ze vertelde me dat dat ook te maken heeft met hoe het lichaam, of eigenlijk hoe snel het dit opneemt. Ingewikkeld verhaal. Moet me daar eens in verdiepen. Gister had ik een McFlurry. Je zou zeggen daar reageer je op. Nadien waarde 5.9 :S. Ik vind echt dat je moet kijken of je een spoedafspraak kan krijgen met de dietiste Minnie. Wat ik in je andere topic ook al zei, en ik geef daar de langzame gang van zaken in jouw ziekenhuis dus de schuld van, is dat je nu teveel bezig bent met beperken. Terwijl het niet om beperken maar om spreiden gaat. Als ik tenminste die van mij mag geloven. Ik moest dezelfde!! dag nog bij de dietiste komen. 's ochtends had ik de GTT test, 's middags gyn en ik was nog niet thuis of ik moest alweer terug omdat ze me meteen wilden zien. Zowel de diabetesverpleegkundige als de dietiste. Lijkt me toch dat zo'n lange tijd niet goed is. Ze laten jou gewoon maar aanmodderen terwijl je echt die inzichten en hulp nodig hebt. Schofterig vind ik dat. Al helemaal omdat je meteen insuline zou moeten spuiten terwijl een internist nog niet eens naar je gekeken heeft. Ik zat binnen een paar dagen bij de internist, moest vervolgens nog 8 buizen bloed afgeven om de rest van mijn organen te checken INCLUSIEF de insulinereserve. Dat kan namelijk niet met vingerprikjes. Dieet en vervolgens nu pas insuline. Jou kan niemand het kwalijk nemen. Ik vind dat echt een dikke fail van hun kant. DAt je insuline moet spuiten zou ik maar gewoon van uit gaan. Maar ze moeten je verdorie wel helpen en snel ook. In alle eerlijkheid, ik let minder goed op dan jij. Ik heb natuurlijk ook meteen die hulp gehad. Ik heb inmiddels inzicht in waar ik wel of niet op reageer. Maar ik heb ook hele goede begeleiding. Mag bij alles mailen of bellen en krijg altijd snel antwoord terug. Ik zit wel eens op ze te mekkeren maar in alle eerlijkheid, wat betreft hulp en snelheid moet ik ze hier nageven, dat doen ze ontzettend goed. Jij zou allang niet meer zo angstvallig met die prikjes en de tijd bezig moeten zijn. Hun schuld. En die stress zou ik ook op hen verhalen! Maar goed, ik ben geen pro. Dit is gewoon mijn mening. Maar denk dat menigeen het daar wel mee eens zal zijn.
Bedenk trouwens ook dat stress ook een glucoseverhogende factor is. Ik weet meteen als ik ergens stress van heb. Dan gaat mijn suiker ineens van onder de 6 naar een 9 :S.
Ik sluit me aan bij crypto. Getrouwd me een diabeet en hij wordt amper beperkt in de hoeveelheid eten, als hij het maar verspreid. 1 broodje als ontbijt is te weinig. Je baby heeft voeding nodig, en als dan je waarde stijgt, so be it, daar heb je dan straks dus de insuline voor.
Inderdaad. Wat River zegt. Als je waarde stijgt dan is dat helaas zo maar daar is die insuline voor. De waarde gaat sowieso stijgen naarmate je verder vordert in de zwangerschap. Ik verwacht zelfs dat mijn aantal eenheden straks nog wel omhoog gaan. Moet nu maar 2 eh (da's echt heel weinig) spuiten maar dat zal wel iets meer worden denk ik. Ik moet volgens de dietiste nu minimaal 6 boterhammen per dag eten. Brood reageer ik wel op maar ik moet het doen voor de baby. En voor mezelf natuurlijk. Zelfde geldt voor melk. Eerst was een halve liter ok. Nu moet ik naar 3/4 liter per dag. Melk reageer ik wel op. Niet leuk, maar het moet.
Dank jullie wel voor jullie bemoedigende woorden en hulp. Ik zit er echt doorheen. Continu op de klok kijken. Steeds opletten wat je eet. Ik heb nu twee boterhammen met gekookt ei op en mayonaise. Nu weer afwachten wat de waarde is. De diabetesverpleegkundige had een email gestuurd dat ik aan de insuline moet. Maar ik heb in hun 0,0 vertrouwen. Dus ik luister niet naar haar. Ik ga er vanuit dat er morgen afspraken gemaakt worden in Tilburg. Ik vind het niet erg als ik echt moet spuiten. Maar ik wil uitleg over mijn eetpatroon!!! Zo..bofferd een ijsje en dan nog een goede waarde ook!! Ik doe alles voor ons kleintje...echt, maar het is moeilijk als je niet weet wat wel en niet goed is. Ik eet smorgens 1 boterham. waarde nog te hoog.. Smiddags 2 boterhammen.waarde wisselend. Savonds best veel groente/ kip of vis/aardappeltjes. waarde goed. Tussendoor water of koffie, stuk worst en fruit. Vandaag gewoon verdrietig. De zoveelste verdrietige of chagerijnige dag. Niet leuk voor de anderen hier in huis.
Logisch dat je er doorheen zit meis. Zo mag het gewoon ook niet gaan. En die diabetesverpleegkundige, met alle respect maar de manier waarop ze jou zonder enig argument aan de insuline wil hebben dat vind ik echt kant noch wal slaan. Sowieso zou ik eerst de internist willen spreken. Ik ben natuurlijk ook niet ervaren. River kan je ws daar meer over zeggen met haar man. Maar het lijkt me dat je toch eerst even met een internist moet praten. Al is het maar om je gerust te stellen. En dat je geen vertrouwen hebt vind ik ook totaal niet vreemd.Zou ik zo ook niet hebben. Mijn internist zegt: 'als je af en toe eens iets neemt wat minder goed is is niet zo erg. Je moet ook genieten MAAR doe het niet continue en dagelijks. Het gaat hem ook niet om de pieken die af en toe er zijn maar om de nuchtere waarde en of de gemiddelde curves gelijkmatig zijn. En dat zijn ze bij mij en praktisch altijd onder de 6.5. Als je niet weet wat je moet doen is dat heel moeilijk en dat mag ook niemand van je verwachten. Daarom vind ik het ook zo asociaal wat ze daar doen. Zij moeten jou helpen om minder naar de waardes te kijken en meer op je voeding. Dat bedoel ik niet verkeerd hoor. Maar wat ik bedoel is dat aan wat je schrijft ik kan zien dat je heel erg bezig bent met de waardes laaghouden en daardoor minder gaat eten. Dat is HUN schuld! Niet de jouwe. Zij hadden meteen moeten zorgen dat jij goed begeleid werd. Inmiddels wordt jouw hele dag bepaald door de waarde en leef je alleen nog maar naar je volgende waarde. Is die te hoog ben jij verdrietig. Dat vind ik echt schande. Ik zat in de stress hoor, dat heb je gelezen, maar wat jij doormaakt heb ik nog niet eens door moeten maken. En die stress is niet goed voor je beeb. En die verdrietigheid ook niet. Je hebt al genoeg op je bord zonder dit gedoe. En dat zou ik hen ook flink duidelijk maken. Dat je niet naar de diabetesvpk luistert kan ik me ook goed voorstellen. Deed ik ook niet toen ik van haar geen goede argumenten kreeg om insuline te spuiten. Bij mij ging het ook niet om het spuiten, maar ik kreeg maar geen antwoorden op mijn vragen. Ik heb haar toen gemaild en gezegd dat ik de internist wilde spreken. Dat had zij al gedaan zei ze. Ik heb toen nog een laatste mailtje teruggestuurd en daar heb ik letterlijk ingezet 'dat kan wel zijn maar er gaat geen spuit in mijn lijf zolang ik niet met de dokter gesproken heb'. Dokter gesproken, hij heeft me argumenten gegeven waar ik wat mee kon. Hij heeft ook eerlijk gezegd 'ik deel je bezorgdheid maar het is geen reden om niet met die insuline te beginnen en gaf ook aan waarom'. Prima. Vervolgens zei ik tegen hem 'ok, kom maar op dan, we jensen er wel een spuit in'. Waarop de dokter weer in een stuip lag . Uitleg en vertrouwen opbouwen is alles. Je kan niet zomaar zeggen 'hup ga maar spuiten' en al helemaal niet met dat argument 'je moet friet eten' :S. Ben heel benieuwd wat je morgen te horen krijgt. Hoe laat moet je ook weer? En voel je niet schuldig om wat jij voelt! Zij moeten zich schuldig voelen om hoe ze jou laten voelen. Waarschijnlijk als zij op een andere manier waren omgegaan met jou had je totaal geen probleem gehad.
Morgenvroeg om half negen vroeg op dus. Weet zeker dat het vanaf morgen goed komt. Tilburg is een zeer goed zhuis waar ik mij prettig voel en waar ze de tijd voor je nemen. Ik leef idd van waarde naar waarde van eetmoment naar eetmoment. Er komt verder niks zinnigs meer uit mijn handen. En dat kan niet...het huishouden en de zaak gaan ook door. En ik geniet nergens meer van. En mijn krachten raken op ik kan niet meer stilstaan dan is het net of ik instort. Bv bij albert hein aan de kassa....vreselijk.
Net naar de bioscoop geweest Ik lig nu languit in de bank. bekaf. Hebben jullie ook zo'n last van vermoeidheid?? Hier twijfel over het avondeten. Babi pangang bevat niet zoveel koolhydraten. Rijst weer wel. Maar ik heb geen fut om te koken. En op zondag is er geen visboer open hier. Lekkerrr haring.... Mc Donalds zal wel helemaal fout zijn.... Zeker weten:x Zou de was op moeten vouwen. Maar manlief vind dat ik rustig aan moet doen. Hebben jullie nog iets leuks gedaan vandaag ??
Je kan de Caesar Salad van de mac nemen. Of bestel een Mixed Grill bij de turk of een of ander bedrijf dat langsbrengt. Vlees is goed . Ja ik ben ook moe. Vreselijk moe. Ik slaap tot laat in de ochtend en dan slaap ik 's middags zo weer. En dan nog ben ik niet uitgeslapen. Vreselijk. Maar het hoort erbij hoor en lees ik overal. Hier vandaag aardappeltjes met doppers/wortels en een speklapje. Laatste wasje is hier bezig. Die gaat straks even in de droger. Dan moet ik het opvouwen maar dat doe ik morgenochtend wel even. Dan ben ik meestal een uurtje of twee het fitst. Niets bijzonders gedaan hier. Lekker met z'n twee rondgehangen in pyjama in woonkamer en in bed .
Ik vergeet me toch zomaar de glucose te meten voor het eten. Doh ! Nou ja. eerste keer dat me dat overkomt. Niet express gedaan.
Ik heb vanmorgen een kooi verschoond en toen ik de stofzuiger pakte begon mijn heup ineens pijn te doen. Gelukkig belde ons bezoek af, hun kindje had waterpokken, dus ik heb smiddags vooral op de bank gelegen. Niet geslapen, vannacht ook al niet zo goed. Lief heeft de ramen buiten gelapt, ben ik erg blij mee, want het zijn er nogal veel. We gaan zo nog even naar mijn ouders, die gaan morgen voor een week op vakantie.
Hier toch maar zelf gekookt ipv chinees. Manlief kwam helpen want mijn humeur was niet echt best. Sterkte River! 1x is vast niet erg crypto. Ik moet om half 9 weer prikken. :x
Nee denk ook niet. Ben tot nu toe behoorlijk braaf geweest. Tis ook heel wat uitkienen hoor 7 keer per dag. Bah, heb last van mijn banden. Denk dat ons meisje weer een groeispurt doormaakt.
Ik vind 7 x ook wel erg veel! Ik moet 4 x pd Het kost in ieder geval veel tijd en energie. Ik ga de jongste op bed leggen en dan zelf ook douchen en tv kijken.
Ja vind ik ook veel hoor. Ik ga het denk ik ook wat minderen. Jammer voor hen maar je hele dag is bezaaid met vingerprikken. Daarnaast beginnen mijn vingers zo langzamerhand ook beurs te raken en ik gebruik ze al allemaal. Jammer voor hen. Ik moet nou verdorie 3 x 's ochtends, 3 x 's middags en dan nog voor het slapen gaan. Beetje erg overdreven vind ik. Weet alleen niet of het dan beter is om voor eten of na eten te prikken. Denk na persoonlijk want voor tja, dan is ie meestal tochal laag.