Net bij mijn schoonfamilie gegeten en erachter gekomen dat er aan manlief zijn kant twee tweelingen zitten. Een oom van hem heeft een tweeling en een verre nicht ook.
@River: dus al last van zwangerschapshumeur? . Dan ben ik niet de enige. Die van mij heeft het echt af en toe te verduren. Nou snapt die ook helemaal niets van zwangere vrouwen hoor. Dat ze het af en toe fijn vinden als ie ze eens een kop thee brengt. Of gewoon eens vraagt hoe het gaat. Volgens mij wist ie niet eens hoe een zwangerschapstest ging . Bij hen doen ze dat alleen maar bij de dokter blijkbaar rofl. Maar goed, staat tegenover dat ie me de hele dag doodknuffelt dus eigenlijk mag ik niet teveel klagen. Ik zei het toch? Zou maar zo een tweeling kunnen zijn @ Sasje: Tuurlijk mag dat. Hasseke gezellig. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Vertel eens wat meer over jezelf? Ik ben Crypto. 38 jaar en zwanger van onze eerste. Ik begrijp dat jij al een kindje of kindjes hebt? Ja nieuwsgierig zijn wij niet hoor
Gezellig! Nou ik ben dus 44 en heb al 2 grote kinderen van 17 en 19. In 2006 gescheiden van hun vader, in 2008 een hele grote lieverd tegengekomen waar ik in 2009 mee getrouwd ben. Hij heeft nog geen kinderen. We hopen zo dat we samen ook nog een kindje krijgen. In november 2010 een miskraam gehad bij 8 weken. Pffff heftig. En sindsdien niet meer zwanger geweest. Gelukkig geloof ik in wonderen!! Wel bij de gyneacoloog geweest, maar die doet niets meer. Heel bemoedigend om te zien dat er hier toch verschillende zwangere meiden zijn. Gefeliciteerd zwangeren!
Welkom Sasje!! Gezellig! Duimen voor je dat je wens snel in vervulling mag gaan na de nare tijd! Over zwangere en een humeur gesproken, de mijne draaid zich gewoon om en zegt ja je bent zwanger! ggrrrrr
@Sasje: leuk hoor. Voor mij wordt het de eerste. Sasje: ik heb enorme bewondering voor je positiviteit. Wonderen bestaan hoor. Daar heb ik meerdere malen getuige van mogen zijn in mijn leven . Zo, morgen ladies. Ik heb redelijk maar laat geslapen. En ik werd vanochtend zowaar misselijk wakker . Vandaag komt de meneer van Bosch om de vaatwasser te repareren. Die doet al twee weken niets meer. En ik kan zeggen, met de hand afwassen is niet mijn ding . Verder weinig plannen vandaag. Ondanks dat ik goed geslapen heb ben ik moe. Daar moet ik echt aan wennen hoor, dat ik gewoon soms moe wakker word en dat ik na 5 stappen echt sta te hijgen als een oud paard. Nou verder weinig te melden.
Hoe denken jullie eigenlijk over het feit dat wij 'ouder' zwanger zijn/worden? Zelf geloof ik niet zo in 'ik moet jong zwanger zijn'. Tenzij dat een wens is natuurlijk. Ik heb mezelf nooit willen dwingen omdat ik ouder werd. Ik vond het veel belangrijker dat ik er klaar voor was. En mijn onderbewuste blijkbaar ook. Bij mijn twee exen wilde ik namelijk nooit kinderen. Echt nooit. Trouwen enzo wilde ik ook niet. Toen ik in 2007 mijn huidige partner tegen het lijf liep begon dat naarmate wij groeiden ook te groeien. Toen woonde hij nog in Griekenland en ja, dan is het niet handig. Ook niet omdat je elkaar nog niet zo goed kent op zo'n afstand. Nu woont ie sinds 2010 hier en nu is het dan zover. Ok, ik ben 38 maar in zoveel landen maakt leeftijd geen bal uit. En zo denk ik er ook over. Nu ben ik er klaar voor. En ondanks dat we het financieel de komende drie jaar krap hebben, is mijn leven geen chaos meer en hebben we overvloed aan liefde en aandacht. Wellicht geen stoere nike'jes voor de kleine. Maar het zal het aan niets ontbreken. Mijn motto in deze: leeftijd is slechts een nummer en als God had gewild dat we allemaal voor ons 30ste een kind hadden gehad dan had ie vast wel de overgang naar voren gehaald . Maar goed, nogmaals, dit is mijn denkwijze hierover. Iedereen denkt daar weer anders over.
Welkom hier! Ik ben ook al 42 jaar,heb 4 kids(uit een vorig huwelijk).Ik heb ook nu een hele lieve man leren kennen die nog geen kids heeft en dat wel heel graag wil.We zijn nu 10 maanden bezig met zwanger worden.Twee keer zwanger geweest,maar allebei de keren helaas een miskraam geworden.De laatste was een tweeling.Heel heftig ook. Dames,ik heb volgende week donderdag een Hysteroscopie.Gaan ze in de baarmoeder kijken.En vanmorgen helaas ongesteld geworden
Welkom Sasje. Tja ouder en zwanger worden...... Op mijn 26ste kochten wij een huis en dacht ik zo nu ben ik klaar om een gezin te stichten. Helaas kreeg ik chronische hoofdpijn en besloten we dat een kind in ons leven teveel rekening daarmee zou moeten houden. 4 jaar geleden werd een vriendin van mij zwanger, zij was 41 en ik heb mij wel eens afgevraagd van jee waar begint ze nog aan. En toen verdween mijn hoofdpijn........ik heb toen manlief begon over toch een kindje heel lang geroepen "ik ben te oud!!" uiteindelijk naar een preconceptiespreekuur gegaan zodat hij dit ook kon horen uit de mond van iemand die er verstand van had en die zei ga ervoor haha. Maar ik vind het niet ideaal, ik vind dat ik mijn baby aan extra risico,s blootstel door op deze leeftijd nog zwanger te worden. Verstandelijk vind ik wel dat ik een streepje voor heb op een 23 jarige. Mijn leven is op orde, mijn relatie is al bijna 22 jaar stabiel etc.
Zo vannacht geslapen van 22:30 tot 3:15. Ik ga mij zo aankleden en mijn zus ophalen om op verjaardag te gaan bij mijn andere zus. Vanmiddag waarschijnlijk een tukkie doen, en verder niets.
Groter risico op miskraam, groter risico op afwijkingen in de chromosomen . Grotere kans op meerlingen en daardoor kans op vroeggeboorte etc.
Oh zo. Ik begrijp wat je bedoelt. Ja, daarin heb je gelijk. Anderzijds ben ik echt iemand die gelooft in dat het lot bepaalt. Met andere woorden, stel er zou iets niet goed zijn, dan heeft dat zo moeten zijn. Dan was dat ook op jongere leeftijd gebeurd. Ik weet, ik ben daarin echt een muts maar ik geloof echt in het lot.
morgen dames ,wat kletsen jullie al veel zeg heb net mijn ogen open welkom sasje en je bent niet oud hoor,ik weet hier niet wie het was en ze was zelfs al oma en wilde dus nog een beebje gewoon proberen.ikben trouwens ook al 41 en dit is mijn 4e. de eerste 2 van mijn ex en die zijn ook al 18 en 14 jaar. mijn 3e is nu 2 en heb ik op 38jarige leeftijd gekregen en nu dus zwanger van nr 4 crypto, financieel hebben we het ook niet breed hoor,maar idd veel liefde te geven! en nike's zijn niet alles hoor river ,ja de risico's zijn er natuurlijk wel maar daar heb je genoeg onderzoeken voor als je wilt natuurlijk hoop balen dat je ongi bent geworden! sasya tja humeur hoort erbij zeg ik maar hier verder wel misselijk en brandende tepels nog 2 daagjes tot de echo ben benieuwd
TWee dagen? Ga jij op zaterdag voor de echo dan Cindy? Spannend! Ben zo benieuwd! Onze jeugd was ook arm. Maar ik zou het zo weer hetzelfde over willen doen. Daarom ben ik ook totaal niet bang voor financieel gemis. Ik heb beide kanten gezien. Een zoontje van een kennis van ons kreeg elke maand voor zo'n 600 gulden kleding. Dure kleding. Maar liefde? Aandacht? Nope. Wij liepen er netjes bij maar niet in dure kleding maar oh wat hebben wij veel liefde gehad en aandacht. Ik ben er groot mee geworden en zou geen moment iets anders willen doen. Vind het alleen soms jammer da tmijn moeder zich daarover wel schuldig voelt. Terwijl dat echt niet nodig is want ik heb de liefste mamma van de hele wereld.