@crypto Ik zat in de schuldsanering in de tijd van de gulden. Mijn man werkte alleen, en ik was full-time huismoeder. We hadden 2 kindjes. Maar we hoefden alleen maar 59 gulden per maand voor de bewindvoerder te betalen.De rest van het salaris mochten we houden. In die tijd was alles veel goedkoper als nu. Je had dat dure ziekenfonds niet en je had nog geen internet of dure mobieltjes.Ik had een prepaidje. Als ik nu ooit weer in de schuldsanering kom zal ik het een stuk slechter hebben, het schijnt dat je maar 60 euro huishoudgeld krijgt. Met 3 of 4 kinderen is dat niet te doen. Dus dan hebben we het echt slecht.
Nee, met kinderen krijg je meer hoor. Ik krijg nu 60 euro (officieel zelfs 70 maar ik laat 10 euro opzijleggen voor een opleiding die ik nog betaal). Een vriendin van me krijgt 80 euro per week. Met 2 kinderen. Dus drie personen in totaal. Ik moet zeggen, het is rekenen maar het is wel goed te doen hoor. Ik relativeer maar. Er zijn mensen die het minder goed hebben.
@Crypto Ik vind de schuldsanering een goede regeling. Zeker als de schulden niet meer te overzien zijn. Als ik er ooit nog in terecht zou komen, wat je nooit weet met al die bezuinigingen van tegenwoordig, dan is het te doen als je in een stad woont en op de fiets overal heen kan. Ik wist niet dat je meer krijgt als je meerdere kinderen hebt. Maar goed, na 3 jaar heb je weer een schone lei. Het schijnt dat je in sommige gevallen zelfs je koophuis kan behouden.
@Minnie: Het is inderdaad een heel mooie regeling. Maar het is zuur als je er buiten je eigen schuld inkomt. Nu wil ik niet beweren dat ik zo heilig ben, maar ik had altijd wel alles goed in de hand. Maar goed, ik ben evengoed blij met de kans. Want idd, na drie jaar kan ik gewoon opnieuw beginnen en dat is toch wel heel fijn.
@crypto Ik was zo naief om op mijn 20e te trouwen met mijn huidige man, en nog wel in gemeenschap van goederen.Hij was namelijk failliet. Ik had geen idee wat dat zou betekenen. Nu weet ik er ondertussen alles van.Ondertussen heb ik wel huwelijkse voorwaarden op laten stellen. En dat geeft rust.
Goeiemorgen dames, De ochtend eens nuttig besteedt. Rekeningen betaald, uggh. Ik heb agelopen weekend mijn kast uitgeruimd. Alles wat ik niet meer pas eruit gehaald en tijdelijk ergens anders opgeslagen, en nu is mijn kast wel heel erg leeg. In deze uithoek van Nederland kan ik niet echt slagen voor zwangerschapskleding, en online valt me vooral op dat het allemaal best wel duur is. Ik ga straks eerst lunchen en dan eens nadenken of ik het vanavond ga redden zonder middagdutje. Ik moet vanavond weg tot een uur of 22.30. Maarja volgende week werk ik ook weer avonddiensten tot 23 uur, zal er dus toch iets op moeten verzinnen dat ik dit nog even een paar maanden volhou.
Bekijk bijlage 228447 Afgelopen zaterdag 8 weken zwanger. mijn buik komt nu voorbij mijn borsten. Als je bedenkt dat ik een F CUP heb .......
Hallo dames,eindelijk heb ik iets gevonden waarvan ik denk,het nog meer "oudere" dames met een kinderwens. Zelf ben ik 38 en willen we heel graag nog een kindje. We zijn sinds september proberen zwanger te raken. Klinkt nog niet als heel lang maar zo voelt het wel. Wie is er net als wij al enige tijd bezig..?
@River Heb je nou een foto van mij geplaatst? Hahaha...cup F(me too) enne die buik is net als mijn buik. Ik heb afgelopen vrijdag bij Miss Etam zwangerschapskleding gekocht. Tenminste, van die meerek shirts, nog geen zwangerschappsbroeken, die vond ik zo groot daar... Zo mijn tosti zit er weer in. Vanmorgen nog even teruggegaan naar mijn bedje, dus nu maar weer gaan opruimen....
Lol River! dat is idd een aardige buik al zeg! Wat mooi! Dat wil ik ook. Ik merk wel dat mijn kleren strakker beginnen te zitten en ik opzoek moet snel naar een zwarte broek of 2 voor buitens huis. Thuis draag ik lekker een joggingbroek die voorlopig nog wel mee kan. Welkom Naval!! klets gezellig mee! Dit is ons eerste kindje en bij ronde 9 was het (eindelijk ) raak. Eet smakelijk Mini! Hier ben ik momenteel op de dagverpleging in het amc en krijg ik mijn infuus. Helaas valt internet steeds weg maar ben wel blij dat ik lekker de laptop mee heb. Ben benieuwd wat vriendjelief gaat koken vanavond, waarschijnlijk zal dat wel chinees worden fijne dag meiden
Ik lig in het ziekenhuis, wordt vandaag nog geopereerd. Heb waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hcg was daarom te hoog. Was dus 4 wk terug geen miskraam. Zucht
@Sasya, moet je lang zitten voor je infuus? Tja die buik...... Vermoed dat hij voorlopig niet groter wordt hoor. Dit komt toch voornamelijk door mijn darmen en als die nog verder uitzetten barsten ze. @Sprits, hoop dat je vandaag meer duidelijkheid hebt gekregen.
Ooh sprits, wat moeilijk. Heel veel sterkte!! River, wauw wat een mooie buik! Sasya, succes in het ziekenhuis. Naval, welkom hier, klets gezellig mee! Wij zijn met ronde 23 bezig. Ik ben 44. Heb wel al 2 grote kids. Ik ben lekker vrij vandaag, heb lekker uitgeslapen en ga weinig doen. Alleen even bedenken wat we gaan eten vanvond
@Sprits Jee dat is schrikken!! Had je helemaal geen klachten? Vaak is een bbz erg gevaarlijk. Ik hoop dat ze je vandaag verder kunnen helpen. Heel veeel sterkte!! @Naval Welkom. Bij ons speelt de kinderwens weer vanaf begin 2008. Mijn man heeft 2 keer een vasovasostomie ondergaan(2009 en 2010), beide keren mislukt. Toen zijn we voor Pesa gegaan, die is gelukkig wel gelukt. Wat was ik blij, heb echt gehuild van geluk. Toen 3 keer ICSI. Bij ICSI 3(Januari 2012) was ik zwanger. @sasya Sterkte vandaag! Lang leve internet! Chinees, hmmm, niet verkeerd.
Sprits...... . Jeetje meid wat ongelooflijk kut gewoon . Sorry voor mijn woorden. Hoe is het nu? Ben je thuis? Hoe voel je je? Heel veel sterkte in ieder geval meis. Ik schrijf straks even bij dames maar moest hier even op reageren. Sasya jij ook sterkte overigens!