35+ en zwanger (worden)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door River nl, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop, hoe is het met jou meis?

2. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Crypto
    Dank je wel.
    Zo 1 op een stokje bij de Griek.
    Dat eet ik altijd als ik bij de Griek ben; casis/stokbrood met kruidenboter(heel veel) en suflaki met friet.

Ik ben echt een zeurpiet geworden met eten.
    Ik denk dat als je jong bent er niet zoveel bij stilstaat...?
    En dan komt er ook nog bij dat we vroeger(14 en 12 jaar terug) geen internet hadden.En dit keer hebben we er 3/4 jaar over gedaan om zwanger te worden, dus ben ik erg bang het babytje te verliezen.
    Nu kijk ik op het moment dat ik twijfel op mijn mobieltje op google.
    Mijn man wordt daar gek van.:$
    Maar ik wil geen risico lopen.:)

Migraine....dat is echt verschrikkelijk.
    Het was nu even geleden, maar ik werd gisterenochtend wakker en dacht;wat is dit nu weer?
    Ik was duizelig, en kon niet meer normaal denken. En dan weet ik; Migraine! Dan kan ik niet meer op de woorden komen en gooi ik alle namen door elkaar. De digitale klok snap ik dan niet enz.
    Normaal krijg ik wel eens migraine overdag, en moet ik bijv nog naar huis rijden, dan zie je maar de helft. De andere helft is weg. En ik heb dan vreselijke hoofdpijn. Ik moet echt binnen recordtempo mijn bed in anders wordt het erger en ga ik ook nog eens overgeven.
    Meestal val ik dan in slaap en daarna gaat het weer.
    Maar het is altijd afzien.:x

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Minniemouse: je mag gewoon oregano eten hoor! Dat doen ze in de Mediterrane landen ook gewoon, kan in normale keukenhoeveelheden echt geen kwaad!

Wat kun je beter niet doen
    Soms kan wat je eet en drinkt schadelijk zijn voor je ongeboren kind. Daarom moet je hiermee uitkijken:

Broodbeleg: eet niet meer dan 1 boterham met leverproducten, zoals smeerworst of paté, op een dag om een teveel aan vitamine A te voorkomen;
    Koffie: drink maximaal 4 koppen per dag vanwege de cafeïne. In thee en cola zit ook cafeïne, maar daarvan mag je, als je geen koffie drinkt, maximaal 8 glazen;
    Kaas: eet geen zachte kaas gemaakt van rauwe melk. Harde kaas gemaakt van rauwe melk, zoals Nederlandse boerenkaas, mag wel;
    Vis: vis is heel gezond. Maar neem geen:
    a) voorverpakte kant-en-klare vis uit de koeling zoals gerookte zalm, paling, mosselen (deze producten kunnen wel gegeten worden als ze van te voren verhit worden);
    b) rauwe vis of schaal- en schelpdieren, zoals oesters;
    c) geen roofvissen, zoals zwaardvis, tonijn, haai en koningsmakreel;
    d) geen paling uit de Nederlandse rivieren;
    e) niet meer dan twee keer per week vette vis, vanwege de dioxines.
    Vlees: eet geen rauw vlees (zoals tartaar, carpaccio, halfdoorbakken biefstuk), geen rauwe vleeswaren (zoals filet americain, ossenworst, rosbief, rauwe ham, salami, cervelaat) en geen lever;
    Eieren: eet alleen eieren die hardgekookt of goed doorbakken zijn;
    Drop: beperk je tot een paar dropjes en 1 tot 2 glazen zoethoutthee op een dag;
    Kruidenpreparaten: Neem geen efedra, aloë, sassafras, dong quai, kava kava, absint-alsem, venkel, anijs, komkommerkruid, hoefblad, smeerwortel en boerenwormkruid. Neem niet te veel fenegriek, nigelle, moederkruid, senna, en meidoorn;
    Keukenkruiden: beperk het gebruik van venkel, salie, dragon, anijs, basilicum, pesto en kaneel.
    Rabarber: neem niet te veel rabarber;
    Venkelthee en anijsthee, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby's of om de melkproductie te bevorderen;
    Pimba: gebruik geen pimba ofwel kalebaskalk tegen misselijkheid;
    Alcohol en roken: drink geen alcohol en rook niet, het kan je vruchtbaarheid verminderen en je ongeboren kind schaden.
    Bewaar verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades niet te lang.

4. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hier alles wel goed hoor.Alleen last van beginnende blaasontsteking denk ik,dus heb maar vitamine c en cranberry tabletten gekocht.Hopen dat het zo niet doorzet.
    Gisteren mijn eisprong gehad, 2 dagen later als normaal.Ik zit dus weer op de wachtbank.

5. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @Zogelukkig
    Ik krijg meteen alweer trek in die komkommer stukjes met oregano. Was echt zalig!!
    Maar ik zag op google dat je het niet mag eten als je zwanger bent, maar ik kon niet achterhalen waarom niet.

Bedankt voor je lijst.
    Ik heb zo'n lijstje in de keuken hangen,maar met vis blijft het toch moeilijk.
    Laatst had ik bv garnaaltjes e rivierkreeftjes door de paella gedaan, ik heb er een paar op van ieder. Maar ik had ze wel voorverpakt gekocht bij AH.
    Dan denk ik;mag dit nu wel of niet?

Verder ben ik gestopt met koffie drinken vanaf mijn punctie op 19 januari.
    Ik dronk altijd 1 a 2 bakjes per dag.
    Maar ik ben nu overgestapt op thee. Ik drink bv citroenthee en bosvruchten thee. Ik weet dat koffie wel mag, maar durf het niet zo goed. Bij alles denk ik 3 keer na...

Morgen maar tosti met ham,kaas en ananas eten, dat mag wel. En 's avonds iets van pannenkoeken bakken.
    Voornamelijk met het uit eten gaan loop ik tegen dingen aan die ik niet ken en die ik niet durf te eten zoals bv mosselen. Ik had twee weken terug paling op, en nu las ik; geen paling uit de NL rivieren...tja...dat heb ik niet nagevraagd.:x

6. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Gisteravond voor het eerst echt evengoed misselijk geweest. Mna
    Ief was zo vriendelijk om warme melk temaken en eat crackers. Vanavond alweermisselijk, zit er u echt tegen aan dat ik twijfel of ikhet binnen ga houden. Ik riepvorige weeknoghard datik baalde dat ik niet misselijkwas omdatik gelezen had dathoe misselijker je bent hoe minder kansop een miskraam. Dus eigenlijk moetikhiernu dus blijmee zijn. Volgens mij is mijn spatie ook een beetje misse
    Ijk als ik de tekst teug lees.

7. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    @River
    geniet er nou maar van. voor je het weet is het weer voorbij.:)
    het is maar even hoor. kleine beetjes eten dat helpt.;)

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deel je leed River. Ik ben op het moment ook echt hartstikke misselijk :(.

9. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    #689 Minniemouse1974, 10 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
    Sterkte met de misselijkheid meiden!!

Ik kan weer eens niet slapen..zal er ook wel bij horen..
    Ik lig nu gewoon te piekeren welke kinderwagen ik het beste vind...hij is alleen zooo duur...de Joolz. zucht. Ik vind zelf ijsblauw mooi voor een kinderwagen maar de kinderwagens van 2012 hebben die kleur weer niet...
    Nu vind ik de creme Joolz ook erg mooi. Maar zo duur!! Pfff.
    Iemand tips?

10. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Wij zaten in een traject voor pleegzorg en toen hebben we snel snel wat spullen aangeschaft. Wij zijn toen gaan zoeken naar tweedehands. Ikhebnu boven een xadventure staan in kaki. De kleur is niet geweldig, maar hij heeft maar 45,- gekost en hij rijdt echt geweldigsoepel. Ga hem binnenkort denk ik op marktplaats zetten en zal daar waarschijnlijk ook de volgende vandaag halen.

11. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

goedemorgen dames,

hier ook weer misselijk en heb ook nog eens de griep pfffffffff.
    ik heb ergens gelezen dat het hcg rond de 10 weken op een hoogtepunt zit en daarna weer afzakt,dus dan zal het wel beter gaan;) wat ik ook heb als ik lig erg pijnlijke borsten,als ik dan opsta is het net of er bakstenen inzitten die eruit vallen:D;)

pfff het is wat met dat eten,vroeger was het allemaal niet zo streng vond ik.ik heb toen gewoon drop gegeten en koffie en cola gedronken;) ik vind het wordt altijd erger wat je niet meer mag als je zwanger bent;) of ze dit ook in afrika weten allemaal:cool:
    nog 1,5 week en dan mag ik ook weer voor de echo,ben alweer zenuwachtig:p
    kinderwagen heb ik nog een mooie roze,alleen als dit een jongen wordt is dit niet gepast hhaha dus ik wil ook een andere:)
    rest heb ik nog heel veel van mijn dochter,maarja ook veel roze en rood;) dus ik hoop stiekem wel weer op een meid:)bespaart ons weer geld. ach als het maar gezond is natuurlijk;)

12. zogelukkig

Je mag gewoon koffie/caffeine hoor! Mits je geen liters drinkt.
    In gewone thee (ook met een smaakje) zit ook caffeine.
    Als je echt een theeleut bent, kan je beter rooibos drinken.

Drop weet ik niet. Zit zoethoutwortelextract in, da's weer niet zo goed.

Cola. Glaasje per dag moet kunnen.

Nu jullie zo misselijk zijn en weinig eten: slikken jullie wel een multivitamine met foliumzuur?

13. River nl

River nl Fanatiek lid

3 jul 2011
    1.482
    0
    0
    Noord Holland
    Ik slik een vitaminepreparaat en foliumzuur. Maar ik spuug niet en zorg ervoor dat ik elke dag groente eet en omdat ik geen fruit kan eten i.v.m mijn intolerantie drink ik smooties. Daar heb ik dan wel iets buikpijn van, maar wordt steeds minder.

Ik kreeg van een vriendin een knalroze buggy, maar heb zelf heel sterk het gevoel dat het een jongen wordt.

14. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

hier ook multivitamine met foliumzuur en omega 3.
    tja knalroze buggy is mooi maar idd niet voor een jongen ehehe:p

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook multivit van Kruidvat en nog foliumzuur.

Verder pers ikdagelijks wat sinaasappels. Eet ik fruit en probeer ik 3 x per dag in ieder geval wat te eten.

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    [/QUOTE]

Sasya, River en Minnie deze week!! Spannend meiden!

17. zogelukkig

Ik weet nog goed dat ik destijds tonnen mandarijnen pelde, haha! En ik moest citroenijs, echt bizar hoor! Kreeg ik natuurlijk onwijs het zuur van.

Misselijk ben ik nooit geweest gelukkig!

18. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik neem foliumzuur.
    Verder pers ik 's morgens 2 sinaasappels uit, eet ik een banaan en 2 appels per dag. Lijkt me wel weer genoeg.

Wij hadden vorig jaar al een Joolz gekocht, maar na 2 ICSI pogingen teruggebracht en geld terug gekregen. Was een Limited Ed. van Joolz.
    Nu niet meer te koop natuurlijk. Toevallig staat er 1 op marktplaats, he-le-maal in Friesland. Die mensen willen er minimaal 750 euro voor hebben. Vind ik te duur.
    Ik zit ook wel te denken om een kinderwagen via Marktplaats te kopen, want je gebruikt zo'n duur ding maar 2 jaar en daarna de buggy.
    Maar ik heb nog niks leuks gezien, behalve die ene.En nieuw betaal je al gauw 650 euro voor een Mutsy en 850 voor een Joolz. en dan moet je nog een voetenzak, parasol en tas.:$

Ik heb vannacht weer slecht geslapen, de kat van mijn dochter miauwde de hele nacht...en ze kan niet naar buiten, het is een raskat. En toen ze eindelijk stil was begon onze duitse herder te piepen, die wilde drinken....:(

Inderdaad spannend aanstaande donderdag de echo :)

Vroeger was het inderdaad niet zo streng met eten....
    Maar nu:(

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, krols Minnie?? Zal bij ons ook wel zo gaan beginnen.

Wij proberen veel van mp te krijgen. Waarom niet. Als het er netjes uitziet heb ik er zelf geen problemen mee. Vriend wel maar die begint ook wel wat bij te trekken inmiddels.

Ik heb trouwens een nieuw spelletje op de telefoon ontdekt. Heerlijk om de tijd door te komen dat ik op de bank lig. Geloof wel dat ik per ongeluk van alles verwijderd heb omdat ik het in het begin nog niet snapte maar inmiddels heb ik het door :D. Leuk vermaak. Ik word een beetje gek van het binnenzitten. Te duizelig nog om lang naar buiten te gaan en dat maakt me weer onrustig.

20. Minniemouse1974

14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Ik heb ook de laatste jaren zo'n beetje alles van MP gehaald.
    Het scheelt zo enorm veel!

Ja krols, klopt.
    Van de week maar eens een bezoekje aan de dierenarts brengen.:D

Deel Deze Pagina