Toen ik 19 en 17 jaar geleden zwanger was wilde ik veel zoet! Vooral bebogeen, kennen jullie dat? Dat is die mierzoete caramelpasta voor op brood, alleen at ik het niet op brood. Ik lepelde het zo uit de pot, 3 potten per week Aaah, hoe kan het toch dat ik 25 kilo was aangekomen.... Ik heb me voorgenomen dat wanneer ik weer zwanger ben me echt in te houden, hopen dat het lukt. Ik ben ook nooit misselijk geweest. Vandaag mn eisprong, ik voel hem behoorlijk. Helaas heb ik vanavond slaapdienst. Maar hopen dat er nog genoeg zwemmers liggen te wachten...We hebben ons best gedaan. Sasya, Minnie en River, veel succes deze week bij de echo! Wat superspannend! Hoop dat jullie een prachtig beeld krijgen te zien. Fijne dag allemaal! (schijnt bij jullie de zon ook zo mooi?)
@Sasje Ik at graag Bros en M&M's. Dat heb ik deze zwangerschap voor het eerst een keer niet. Gisteren heb ik wel een paar holle paaseieren gegeten, maar ik kon me heel goed beheersen. Ik kwam bij de andere zwangerschappen ook zo'n 19 kilo aan. Daarna wordt het moeilijk om het er weer af te krijgen. Het is hier prachtig weer, ik woon op een pleintje met een speeltuin voor de deur, en het is er vandaag ook erg druk met kinderen. Ik heb weer gestofzuigd, gedweild en de keuken opgeruimd. Nu even tijd voor een kop citroenthee.
Hey meiden Ohhh m&m's daar ben ik 2 avonden misselijk van geweest.... Die pak ik niet meer! het vreemde is dat ik verder helemaal niet misselijk ben. Had even bij mijn moeder nagevraagd maar die was ook niet misselijk en ook niet bij mijn broetje. Wat ik heerlijk vind op het moment is soft ijs..... daar heb ik werkelijk nooit wat aan gevonden en had altijd liever een waterijsje. Ik slik zwanger zijn van de etos en als die op zijn heb ik daviamon mama liggen die waren in de reclame vorige week. Daar zit alles in wat nodig is. Crypto je bent toch niet aan het tekenen he?? Ik las van de week een nieuw spelletje: Drawsomething Is wel grappig dus mocht dat het zijn ik ben: Cayra niet dat ik tekenen kan hoor hahahaha En wordfeut is Zassy mochten jullie ook spelen en het leuk vinden. Beterschap Cindy! Ik hoop dat je snel opknapt. Ik ga duimen voor je Sas, november kindjes zijn ook erg leuk Wat gaan jullie eten? Ik heb nog boerenkool in de vriezer en die ga ik maar opmaken. Laatste worst erbij en dan is het voorlopig weer gedaan met de winterkorst denk ik. Mag wel beginnen zie ik het is 18.15 Fijne avond meiden!!
@cindy: beterschap. Dus dat zou betekenen dat over een week het bij mij ook wat moet gaan afzakken? Ach ik mag op zich niet teveel klagen hoor. Maar ik merk wel dat het wat heviger wordt. En altijd na de middag. 's Ochtends heb ik nergens last van. Ik merk wel dat ik overigens lelijker wodt. Mijn gezicht. Geen puisten ofzo. Maar wit en dan zie je ieder vlekje :S. Wordt tijd voor de zon, dan kan mijn half turkse huidje weer wat kleur krijgen. @ Sasje: JAKKES!! . Nee, daar heb ik vooralsnog geen last van. Hopen dat dat ook zo blijft hihi. @Minnie: Bros had ik van d eweek ook. Maar ik moet bekennen dat ik geen abnormale drang naar zoetigheid heb. Eigenlijk heb ik helemaal geen drang naar iets. Ik moet me dwingen om te eten. Dat zal ongetwijfeld wel veranderen nog @Sasya: kippensoep met stokbrood uit blik hier vandaag. Geen zin om al te moeilijk te doen. Zo. Weer bijgelezen. Wat eten betreft probeer ik wel wat dingen te doen die ik mezelf normaal niet gunde. een keertje per week vis, uiteraard dagelijks fruit en ik koop wat vaker een wat duurder sapje voor mezelf. Tja, ik mag het, ben zwanger tenslotte. Ontbijt is 2 bruine boterhammen met kaas oid. Glas melk lunch zelfde en dan avondeten. DAt is het wel zo'n beetje. Fijne avond allemaal
Ik heb net mexicaanse wraps gemaakt met kidneybonen rode paprika, ui mais en gehakt. En daarna quacumolosaus (hoe schrijf je dat?)en geraspte kaas. Heerlijk! @Crypto hmm kippensoep met stokbrood...zalig!! Ik zie er wat moeier uit als normaal. verder weinig te zien lichamelijk. Maar mijn humeur is nog steeds niet vrolijk, dat vind ik wel erg. Ik ben momenteel een ouwe chagerijn thuis. Vind ik echt verschrikkelijk. Hoe lang moeten we eigenlijk nog foliumzuur slikken?? Sommige zeggen heel de zwangerschap.
Mijn man vind mij mooier geworden zegt hij zelf zie ik geen verschilvind me wel dikker lol Foliumzuur moet je nemen tot 12weken dacht ik maar ik neem een multivitamine met alles er in en die blijf ik ook nemen. Misselijk was ik vandaag weer enorm,kan ook door de griep komen ben blij als ik weer meer energie heb en ik heb zin in ijs helaas niet voorradig ga nu film kijken met manlief en dan lekker naar bed
Mijn vent zegt overigens niet dat ik mooi ben :S. Nou moet ik ook wel toegeven dat ik hem dat niet kwalijk kan nemen. Loop gewoon in een slobberbroek en trui. Meestal niet eens een bh aan omdat die momenteel zeer doen aan mijn tieten . Vind mezelf ook niet bepaald charmant op het moment lol.
@crypto mannen... Al loop ik er puntgaaf bij heb ik net mn haar geverfd enz. dan ziet mijn man het nog niet. maar owee als ik grote onderbroeken draag hahaha dat vind hij vre-se-lijk. Laatst had ik er 1 van mijn moeder gehad...nou die ligt keurig in de kast.
Goeiemorgen, ik heb een dramanacht achter de rug. Gisteren gegeten bij vrienden. Verse pasta carbonara en een toetje dat ik niet echt ken. Waren om half 11 thuis en toen heb ik mij meteen in bed gesleept. Een half uur later vreselijk misselijk, uiteindelijk maar naar de wc gegaan, op tijd, want alles kwam eruit. Dat luchte op, maar eenmaal terugin de slaapkamer kreeg ik een vreselijke kramp in mijn onderbuik. Het leken wel weeen. Heel eng, ik stond ze dan ook naast het bed weg te puffen. Op een gegeven moment maar richting wc gegaan en er moest inderdaad iets uit, een berg ontlasting. Jee nog nooit zoveel pijn gehad. Daarna was het over,nog wel iets gevoelig. Snachtswerd ik badend in het zweet wakker, ik had gedroomd, maar zo echt dat ik dacht dat ik in een plas bloed lag en het dus helemaal mis was. Snelnaar de wc, gelukkig niets aan de hand. Vanmorgen werd ik wakker en toen had ik over sex gedroomd, er is dus hoop, ik heb al2 maanden geen zin haha.
@River: wat een klotenacht heb jij gehad! Zou het door het eten komen?Hopenlijk voel je je nu beter! Geen zin in sex? Daar heb ik nooit last van
Voor de zwangerschap had ik daar ook geen last van. De eerste maand deed mijn buik teveel zeer en nu ben ik te moe. Gaat dus vast wel over. ( hoop ik ) er zat heel veel knoflook in het eten, misschien was dat wel het pobleem. Nu ben i, savonds toch al de laatste dagen misseljk, maar die krampen waren nieuw voor mij.
Even heel iets anders. Hebben jullie ook op jullie voorhoofd staan beledig mij? Gisteren liep ik naar auto en kwam een vriendin tegen. Zij had mij 2 weken niet gezien. Jee zegt ze je wordt echt tonnetje rond. Zelfs je bezicht ontploft. Ja dank je, altijd leuk om te horen. Dit ging de rest van de dag bij de verjaardag van andere vrienden ook zo door. Wow heb je wel goed geteld? Je bent al zo mega? Zat iemand aan mijn buik, ter hoogte van mijn maag waarop ik dus antwoorde, als je de baby wilt aaien moet je meer richting mijn kruis hoor, waar je nu aait zit mijn eten.
@River: mensen(helaas ook vriendinnen) kunnen zo tactloos zijn!Je bent zwanger,mag je alsjeblieft wat dikker worden? Ik vind het zowiezo irritant als mensen aan je buik zitten,wel een goeie wat je haar antwoorde!! Geniet maar lekker van het zwanger zijn,ook van het dikker worden! Je kan er beter uitzien als hollands welvaren als dat ze 9 maanden lang niks aan je zien toch
pfffffffff hahahaha moest er wel om lachen hehehe sorry je verteld het ook zo leuk tjee zeg je had idd wel goed gereageerd zeg ik geloof ik had mij al omgedraaid en was naar huis gegaan,ik kan er echt niet tegen en begin dan te huilen gelukkig heeft het hier nog niemand gezegdalleen mijn zoon zegt mijn kont is een pokertafel maarja van hem kan ik het hebben wat een nacht had je,misschien waren het darmkolieken? heb ik ook 1 x gehad in de vorige zwschap. dromen over sex?? volgens mij moet je er toch maar weer eens aan toegeven hier geen last van,manlief wilt minstens 1x per dag hj zegt ik ben zo lekker zacht geworden en mijn borsten kan hij helemaal niet vanaf blijven ik krijg gelukkig wel bijna iedere dag gezegd hoe sexy hij mij vind zeg ik jaja wat ben ik sexy in jou pyama,zegt hij jij bent altijd sexy maakt niks uit wat je wel of niet aanhebt vond ik dan toch wel lief
Wat een sterke reactie: you go girl!! Ach; mensen dachten dat ik al met amper 7 maanden ging bevallen. Maar ze moeten niet aan me gaan zitten. Ik heb een keer een man van middelbare leeftijd in de supermarkt in zijn kruis geaaid, die wist niet hoe die het had! Zeker onbekenden moeten van je lijf afblijven! Ik heb nog nooit een vriendin over d'r buik geaaid, het idee! Ik denk dat het eten gewoon te vet was, of het ei uit de carbonara niet goed verhit (dat roer je er op het laatst snel door). Vind het ook niet zo handig zoiets te serveren aan een zwangere hoor!
Het ei hebben ze extra lang verhit, zodat dit geen kwaad kon. Maar nu je het hebt over vet. Er zaten spekkies door, en die zijn natuurlijk vet. En ik reageer heel erg op vet nu. Van de week een patatje gegeten en die viel ook niet super goed, wn de vissticks vorige week waren ook niet echt goed uitgelekt en daar had ik ook meteen kramp van.
Goede middag! River wat vervelend zeg, ik weet maar al te goed hoe je je voelt. Pasta carbonara is mijn favoriete eten maar ik durf het niet te maken nu. Ik gooi altijd overal knoflook in alleen niet hierin, dat hoort ook niet want het haalt de smaak van het gerecht weg. Maargoed aan die boodschap heb je ook niks na zo een nacht en ik hoop dat je je nu beter voelt? Wat lief Cindy! heerlijk he als dat tegen je gezegd word!! Sex, tsja we vrijen nu zo een 2x per week en dan spat het er wel vanaf Ik heb niet zo een zin maar vriendlief weet me gelukkig dan wel goed in de stemming te brengen en ik vind dat ik ook aan zijn behoeftes tegemoed moet komen al zeurt hij nooit. Morgen eerste echo en ik ben nerveus, heb er heel erg naar toe geleefd en nu ben ik bang. Heb echt zoiets van als het hartje maar klopt en als alles nou maar oke is. Is het me echt gegund dit kindje waar we zo vreselijk blij mee zijn? Erg he? normaal ben ik zo nuchter maar daar is over dit onderwerp niks over terug te vinden. Gelukkig een drukke dag vandaag, zo nog even de was en stofzuigen en straks de meiden uit school halen en dan naar paardrijden. Als hun moeder er is ga ik naar mijn mams waar ik lekker kan aanschuiven aangezien mijn vriend avonddienst heeft. Als ik dan thuis kom is het al tegen 9 uur Fijne dag meiden Liefs Sas
Tja dat wil ik ook wel, maar savonds ben ik kapot, en smorgens heeft manlief geen zin. Darmkolieken, tja zou goed kunnen. Ik heb zoiets nog nooit gehad en hoop het ook nooit meer te krijgen. Was zo bang ik een miskraam kreeg.
@Sas, het voelt nog wat gevoelig, maar voelt verder wel goed. Ik herken je gevoel over de echo. Ik mag donderdag. En ben daar ook best nerveus over. Ik heb het gevoel dat het donderdag alles of niets is. Of er klopt een hartje of alles is ineens over. Ik ben ook een erg nuchter persoon, en dit hoort dan ook helemaal niet bij me.