Fijne Queensday allemaal! Hier geen bijzonderheden. We hebben de box besteld en ik heb de kraamzorg geregeld. Ik ga nu nog even lekker in het zonnetje zitten en straks lekker BBQen bij mijn broer.
Geen konningingendag hier voor mij. Vanmorgen de benedenverdieping schoongemaakt en de ramen aan de binnenkant van de keuken gelapt. Maar daarvoor moest ik op het aanrecht op mijn knieen zitten. Is niet goed bevallen en mijn rug en stuitje doen nu au. Nu klaarmaken om te gaan werken tot 23 uur. Maar goed,des te eerder is het vrijdag en tijd voor de3 volgende echo!
Daar zit ik dan op mijn werk mij te vervelen terwijl ik van buiten allemaal gezellige geluiden hoor. er zijn bijna geen clienten in huis. Dacht even in de zon op het dakterras te gaan zitten, maar een aantal hebben het heen en weer en dan moet ik toch een eind lopen om de deur weer open te doen, geen succes dus. Leek mij een mooi moment om lief zijn rooster van 2013 eens in kaart te brengen en te kijken of ons idee om twee verdieners te blijven zonder gebruik te maken van een opvang ook werkelijkheid kan worden. Ik heb 2 maanden geroosterd en kom uit met mijn uren. Joepieeee!!!! Dit was even uit het losse handje, ik zie nu wel dat ik mijzelf iets teveel avonddiensten heb gegeven maar kan nog wel ietsje schuiven. Dus ik heb er een goed gevoel over. Ik ben van plan om na mijn verlof meteen vakantie te nemen zodat ik tot 1 februari thuis kan blijven bij de baby. Dan neemt manlief februari en maart vrij, (hij is een jaar ziek geweest en heeft dus nog heel veel vakantiedagen staan)en ga ik in april waarschijnlijk 2 dagen in de maand ouderschapsverlof opnemen waardoor ik nog maar 3 dagen per week hoef te werken. Nu werk ik de ene week 3 dagen de andere 4 dagen. Zo, dat geeft rust.
Oh dat is fijn River! Toch lekker te weten niet? Ondanks dat ik momenteel werkloos ben denk ik over dat soort dingen ook na. Het is onze persoonlijke keuze ons kindje niet naar de opvang te brengen. Dat betekent dat een van ons dus thuis moet blijven. Ikzelf had het volgende in gedachte: zolang ik niet werk kan mijn vriend blijven werken. Maar er kan een mogelijkheid voorbijkomen dat ik een baan kan krijgen waar ik meer verdien dan hem. In dat geval zouden we het om kunnen draaien. Hij huisvader, ik werken. Alhoewel hij daar nog niet zoveel voor voelt, blijft een traditionele Griek natuurlijk . Andere mogelijkheid is dat ik er straks thuiswerk bij zou doen. Dan kan ik werken en voor de kleine zorgen. In ieder geval hoe we het doen doen we het, maar het staat voor ons toch wel vast dat er een iemand thuis is bij de kleine. Zo zijn wij beiden zelf ook opgevoed en dat hebben we als heel erg positief ervaren. Ok, rijk zullen we niet worden. Maar dat nemen we dan graag voor lief.
Ja ik zie mij ook niet een baby naar een opvang brengen. Gelukkig werken we beiden onregelmatig en maak ik op onze afdeling het rooster. Zo kan ik dus zelf bepalen wanneer ik werk en is er hier ook altijd iemand thuis. En misschien ga ik wel wat minder uur werken uiteindelijk, maar dat zien we later wel weer.
Hartstikke fijn hoor. Gelijk heb je. Zo. Ik ben terug van de suup en meteen even bij Wibra langsgegaan voor babykleerhangers. Tja..... dan hangt daar zoveel leuk spul. Toch even tussen lopen neuzen en toch met wat leuke setjes thuisgekomen . Kon het niet laten. Een leuk paars setje. Broekje met rokje en shirtje. Een mooi wit broekje etc. Alleen bedacht ik me. Wij bevallen in oktober, niet alles moet korte mouw zijn natuurlijk . En dat is nog wel even zoeken hoor .
Lekker River. Eerlijk gezegd kom ik erachter dat dat heel handig is. Ik heb, zoals je weet, heel veel spulletjes van mijn buuf gekregen en die ben ik nu allemaal aan het sorteren en wassen. Tjonge, de droger werd voorheen amper gebruikt maar draait ineens overuren. Nu is het wel veel tegelijk natuurlijk maar ik schat zo in dat dat straks met de kleine toch wel heel handig gaat zijn. Wel fijn trouwens. Van mijn buuf alles voor het kraamgedeelte ook. Navelverbandjes, 5 kruiken, kruikenzakken, hydrofiele luiers (Waarvan Crypto dus dacht dat dat echt luiers waren ) enz. enz. Zalig gewoon.
Onze droger hield er 2 jaar geleden mee op en ik gebruikte hem eigenlijk alleen voor de handdoeken. Dus nooit de moeite genomen om een nieuwe te kopen. Maar nu was ik tijdelijk ook voor mijn ouders en merk ik dat ik eigelijk met regen ( en dat doet het hier helaas vaak) de vele was amper droog krijg. Dus tja dan moet ik er toch maar weer aan geloven. Lekker hoor dat je zoveel spullen hebt gekregen. Ik ben jaloers haha. Ik moet nog zoveel kopen, dat ik het steeds maar uitstel.
Ja ik ben echt een bofkont. En mijn buuf heeft ook nog een enorm stoere smaak dus heel veel kleertjes zijn gewoon zo vreselijk leuk. Neemt niet weg dat ik af en toe ook zelf wat wil kopen. Die pret moet er ook zijn natuurlijk. Maar het feit dat alle dingen die eigenlijk noodzaak zijn maar niet perse leuk die heb ik nu zoals die kruiken enzo. Scheelt toch een hoop weer.
Jee wat is het hier rustig aan het worden. Ik ben geslaagd voor een wasdroger, alleen hadden ze hem niet op voorraad dus nog een dag of 10 wachten.
Oh gefeliciteerd meid! Lekker. HEt is inderdaad wel erg rustig hier. Hoe is het met Hoop? En Marleen hoe is het met jou?
Goede morgen dames, Hoe gaat het bij jullie? Morgen geslachtsbepaling River. Spannend hoor! heb je zelf een idee/vermoeden wat het is? Hier een drukke week weer maar daardoor is hij ook zo weer om Vandaag komt gezellig een vriendin langs en blijft een nachtje slapen. Vriendjelief moet werken dus we kunnen lekker bijkleppen. Verder gaat alles goed op de obstipatie na.... de eerste fles roosvicee laxo is dan ook leeg.... Hoop dat alles goed is met iedereen met deze stilte hier. Liefs Sas
Ja leuk! Tja voorgevoel..... Ik heb 50% kans he haha. Ik had in het begin van de zwangerschap heel erg een gevoel dat het een jongetje is. Maar dat gevoel is nu weg. Ik heb ook geen voorkeur dus dat scheelt. Gelukkig moet ik vandaag weer werken tot 23 uur, dus ik hoef geen duimen te draaien tot morgenmiddag.
@River: oh spannend. Tijd gaat hard. Voor we het weten liggen we in het ziekenhuis te hijgen en te schelden . Hoe laat moet je? @Sasya: obstipatie. Hier ook last van (gehad). Wat een drama is dat zeg . En ik at me suf aan vezels en dronk liters water dus iedereen die zegt je moet vezels eten en veel drinken daar kon ik echt pisnijdig om worden. Hielp namelijk echt geen reet. Ik heb van de week mijn vriend gevraagd of hij teleurgesteld was dat het geen jongetje was . Ja, was hij in eerste instantie wel. Griek he. Jongetjes zetten het geslacht voort. Maar dat was maar even zei hij. Nu is ie ook dolgelukkig met een meisje. Jullie vandaag nog plannen? Behalve werken dan. Ik benijd je niet hoor. Hier weinig te melden. Behalve dat ik even een lijstje moet maken zodat ik straks schapjes kan doen. Ik ben even tot moederdag heel zuinig aan het doen. We willen graag mijn moeder een dagje mee op stap nemen dus daar moet even heel veel voor wijken. Zin in. Mijn moeder verdient het zo.
Ja crypto het is echt heel vervelend, en idd dat vele water drinken ga je allen maar nog meer van naar de wc.... Vezels eet ik altijd al goed en na veel laxo ga ik uiteindelijk wel. Ik denk als je diep in elke man's hart kijkt dat ze allemaal wel een jongen leuk vinden. Als het maar gezond is zegt mijn lief en als hij voorkeur mag uitspreken zou hij een jongen wel leuk vinden zegt hij. Mij maakt het dus echt totaal niet uit. Ik ben aan het poetsen thuis, nahja ik was bij de laptop aangekomen en die is schoon en aan en zit hier alweer een half uur stil Tijd om verder te gaan. Straks vriend wegbrengen maar met dit bagger weer maar moet eerst nog eten verzinnen voor vanavond voor mij en een vriendin. Gister al patat gegeten met die kinderen dus moet iets makkelijks en snels verzinnen..... heb totaal geen idee of ergens trek in. Dat worden rondjes in de supermarkt.
Ik moet om 13:15. Ik ga nu mijn huiskamer maar eens stofzuigen en dweilen en dan douchen. Voor manlief maakt het geslacht ook niet uit gelukkig. Het enige puntje is dat we echt geen enkele jongensnaam leuk vinden, dus dan is een meisje misschien wel handiger, maarja dan moeten we gewoon even harder zoeken.
Hello ladies Ik ben er ook weer ff een paar dagen weer puber "mogen" zijn BAHAHAHAHA!!! Gelukkig vandaag nog een dag vrij, ben kapot!! (ging 20+ jaar geleden een stuk makkelijker ) @river spannend morgen!
Ooh Draakje! Ik wist dat ik mensen vergat . Hoe is het? Gut, had mijn mams aan de telefoon. Die is een hele babykamer aan het inrichten zowat . Heeft een box gekocht, een kamertje voor de baby die ze dan kan delen met de kleine van mijn broertje. Geweldig. Had ik niet van mijn moeder verwacht maar wat leeft die mee zeg.