35 jaar en bang dat het niet meer lukt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Visje, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom aan alle 'oudere' meiden die niet kunnen wachten tot ze zwanger zijn:D

2. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    En natuurlijk aan iedereen die ons hoop kan geven:)

3. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo, ik doe mee!
    gezellig om hier met zn allen verder te kletsen:)

Ik ben sylvia, 34 jaar en ga samen met mijn vriend voor ons eerste kindje.
    We zitten nu in de derde ronde. Ik heb nog niet echt inzicht in mn cyclus omdat ik nog maar kort ben gestopt met de pil, sinds 13 februari. Mijn cyclussen waren 37 dagen en 28 dagen, deze maand nog geen idee. Wel een korte lf van naar 9 dagen tot nu toe. Ik doe aan ovulatietesten.

Ik ben benieuwd naar de andere meiden!

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ik ben 37 en mijn man bijna 38. We waren in ronde 5 zwanger van ons 1e kindje. Kan dus prima bij 35+ :D

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Joehoe!!! Daar zijn we dan!
    Top dat je een clubje hebt gestart visje!😀

Hoe staat jullie man erin eigenlijk? Hier wordt het hopelijk ons derde kindje en manlief is er zeg maar minder aan toe als ik...ziet beren op decweg...financieel...ruimte in huis etc

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Oudje37: proficiat met julllie zwschap!!! Wat fijn dat t vrij snel gelukt is!!😃

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    @visje: hoe oud zijn jouw kids eigenlijk?

8. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Dank je wel Meisje26!

Mijn man zag ook altijd beren op de weg. Pas toen we deze zomer eindelijk een eerste eigen koophuis hadden en hij voor het eerst een vaste baan werd hij relaxter. Maar de financieen komen nog wel eens ter sprake hoor ;)

9. sylvia1981

Hoi,

Ik zie dat jullie allemaal al kinderen hebben. Ben ik hier dan de enige die voor de eerste gaat?:) of heb ik verkeerd gekeken...meen het aan jullie onderschrift te zien.

10. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Nee hoor sylvia. Wij gaan ook voor de eerste.

Begonnen toen ik 34 was. Mijn vriend is 7,5 jaar jonger en wilde eerst nog niet. We zijn al bijna 8 jaar bij elkaar, maar eerst wilde hij een vast contract, nieuw huis ed. Wacht dus al heel lang voor mijn gevoel.
    Inmiddels 35 en in de mmm vanwege onregelmatige late eisprong en te korte lf. De arts denkt dat ik geen eisprong heb of een slechte.
    2 rondes clomid gehad. Werkte niet zoals het hoort. Moet volgende week terug om te bespreken om evt hormonen te gaan spuiten.
    Volgens de artsen speelt mijn leeftijd niet mee. Maar ik ben daar wel heel bang voor.

11. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Hoi hoi, ik ben geen actieve schrijfster. En zeker niet als er al heel veel staat enzo om op te reageren. Dat is geen laksheid, maar heb gewoon geen tijd. Maar mag ik dan af en toe es komen buurten hier bij jullie? Ik ben 40 jaar, heb al 2 kinderen. En we zijn bezig voor ons eerste kindje samen. Manlief reist de wereld rond dus het zwanger worden is moeilijk kwa plannen vruchtbare dagen... Als we het 1x kunnen doen per maand is het al veel bij wijze van spreken. Ik ben dan ook heel bang dat wij nooit een kindje samen kunnen krijgen. Ik bedoel 40 is al oud ivm de % kansen. En manlief is zelfs ouder. Heb wel een stabiele cyclus, dus ik weet m'n ei heus wel...nu nog een goed werkschema van manlief in die periode. De maanden zijn lang, vooral als je het gevoel hebt ojee maar 1x gedaan, zou het? Lang verhaal. Maar blijven dromen mag toch?

Succes allemaal! Groetjes Mitty

12. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meisje, mijn man wil er ook voor gaan net als ik, alleen ik ben wat fanatieker zeg maar. Mijn kids zijn 6 jaar en bijna 4. Eerder konden we er niet aan beginnen vanwege verhuizing en werkloosheid.

Gezellig hoor Mitty als je af en toe komt buurten. Ik heb ook geen tijd om elke dag te schrijven. Wel lastig als je man zoveel weg is.

Jolein klinkt wel hoopgevend als je artsen zeggen dat je leeftijd geen rol speelt. Wat bedoelen ze dan eigenlijk, dat 35 nog jong genoeg is?

13. sylvia1981

@jolein: dus jullie gaan ook voor de eerste, leuk!
    Alleen jammer dat dat niet op de manier gaat hoe je die in eerste instantie voor ogen had. Hoe merkte je dat je geen goede eisprong had en wanneer ging je ermee naar de dokter?

Ik heb ook nog even een vraag. Misschien dat iemand hier dit ook wel eens gehad heeft of het antwoord weet.
    ik doe iedere maand vanaf cyclysdag 10 ovulatietesten. VOrige maand heb ik daarmee netjes mn eisprong op kunnen sporen.
    nu begon ik deze maand weer op dag 10 met een ovulatietest, en deze gaf een heel licht streepje aan. Ik dacht mooi misschien krijg ik deze maand mijn ei eens wat eerder. Maar gisteren was mijn streepje bijna onzichtbaar en vandaag is hij helemaal weg. Kan dit zomaar? Het lh hoort zich toch juist op te bouwen?
    ik ga denk ik eerst maar weer door met testen. Iemand die dit ook wel eens heeft gehad? Misschien is het wel normaal hoor maar ik ben een leek op dit gebied:)

14. sylvia1981

Lees nu ook pas de andere reacties. Hallo allemaal:) ik raak soms ook een beetje de weg kwijt als er veel geschreven wordt.

15. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste berichtje…...Leuk als ik ook met jullie mag kletsen?
    Over een paar maanden word ik 35 jaar. Wij zijn vanaf juni 2014 serieus bezig voor een tweede kindje. In september kon ons geluk niet op, want in ronde 4 was ik zwanger! Helaas werd bij de eerste echo in november een missed abortion geconstateerd en heb ik een curettage gehad. Ik vond dit emotioneel best zwaar. Vanaf januari zijn we het weer aan het proberen, helaas nog zonder resultaat.

@sylvia1981 ik zou gewoon doorgaan met testen. Afgelopen cyclus had ik ook pas op dag 24 een positieve ovulatietest. LH hoeft zich volgens mij niet op te bouwen, ineens heb je een knaller!

16. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Sylvia: ik merkte dat ik mijn eisprong niet kon vinden. Van cd 10 tm 24 getest. Niet positief. Geen slijm etc. Cd 29 ineens temperatuur omhoog tm cd 35. Ff gaf eisprong aan op cd 28. Ik dacht dat het eenmalig was. Want cyclussen hiervoor en cyclussen vroeger duurde 30-33 dgn. Maand erna doorgetest tm cd 28 geen positieve test en ongesteld op cd 29. Ook geen temp stijging. Naar huisarts gegaan. Maar er was een vervangster die alles volgens de regels wilde doen. Ik werd regelmatig ongesteld dus had ik een normale eisprong zei ze. Geen overgewicht dus geen pcos en geen opvliegers dus geen overgang. Na een jaar kon ik doorverwezen worden, zat toen op een half jaar. Maar omdat ik het er moeilijk mee had, mocht ik 2 maanden later terugkomen als t nog niet gelukt was. Maar ze kon me dan vast feliciteren! Ik stond verbouwereerd buiten.
    Cyclus erna op cd 27 positieve test. Cd 29 temp dip en eisprong. Daarna stijging temp. Na 6 dagen al ongesteld!
    Weer terug naar de huisarts, want ik vertrouwde het echt niet.
    Weer een andere arts. Deze geloofde het verhaal ook niet echt. Maar stuurde me door om me gerust te stellen.
    Gynaecoloog geloofde me eerst ook niet.
    Net als de andere artsen zei hij dat ik bij een regelmatige cyclus n normale eisprong zou hebben. Temperaturen en ovulatietesten waren onbetrouwbaar.
    toch een echo gemaakt, cd 20. En toen zei hij dat ik toch wel eens gelijk kon hebben. Er begon net n eiblaadje te groeien en bms was maar 4mm.
    toen hele cyclus gevolgd.

Bleek dat er bij mij eiblaasjes groeien tot 17-18mm. Maar niet springen. Bms groeit niet mee. Dan krimpen ze in en gaan nieuwe groeien. Tot er 1 wel springt. Cd 34 sprong hij op het laatst. fsh en oestradiol is echter wel goed, progesteron te laag na eisprong.
    Hoe het komt weten ze niet. Lijkt op pcos, maar heb het niet.
    zwemmers van mijn vriend zijn niet supergoed, maar goed genoeg om zonder hulp zwanger mee te worden volgens de arts.
    Rare is dat ik al 10 jaar n gevoel had dat ik geen kinderen kan krijgen.
    Hoop dat het uiteindelijk wel gaat lukken met hormonen spuiten.
    Gynaecoloog zei letterlijk dat ik nog n jong bloempje was aangezien fsh goed was en ik genoeg eiblaasjes aanmaak.

Ovulatietesten lopen soms op bij mij, soms ineens positief na dagen geen of heel licht streepje,dag erna is 2de streepje ook weer bijna weg. Kan dus verschillen.

mitty: wel vervelend dat je vriend weg is als je vruchtbaar bent. Zo blijven er minder kansen over.

17. sylvia1981

Jolein: wat een verhaal zeg! En wat naar als artsen je eerst niet serieus nemen, en dan blijkt dat je toch gelijk had. Meestal sturen ze je pas door naar de gyn na een jaar proberen. Ik hoop dat het je wel gaat lukken dmv hormonen spuiten. Hoe gaat dat spuiten in zn werk, injecteer je dat zelf?

ik maak mezelf soms ook een beetje ongerust, mede door m n leeftijd en omdat ik zulke lichte menstruaties heb. En de laatste keer maar een lf van 9 dagen. Eigenlijk was de vorige de ronde pas de eerste echte ronde, na het stoppen met de pil en met (vermoedelijke) eisprong. dus ik moet het ook een eerlijke kans nog geven.
    ik doe ovulatietesten van sensitest en temperatuur iedere ochtend.
    deze maand was ik niet helemaal fit, beetje griepachtige verschijnselen en hooikoorts, dus een beetje schommelende temperaturen.
    verder gebruik ik de etos zwanger worden capsules, visolie, extra foliumzuur, en tarwekiemolie vorige ronde de gehele cyclus en deze ronde wil ik het na mijn eisprong gaan gebruiken. O ja, ik drink ook nog granaatappelsap vanaf cd 10.

En hoe is het verder met jullie, dames? Gebruiken jullie ook nog iets speciaals.
    Hebben jullie een goede cyclus met eisprong en nette lf?

18. sylvia1981

19801: wat naar voor je dat je een missed abortion hebt gehad. Het lijkt mij ook heel moeilijk als je zoiets krijgt. Hopelijk ook snel voor jou een positieve test!
    Doe je ook aan ovulatietesten en temperaturen? Of gewoon op de relaxte manier.

19. sylvia1981

mitty: zeker mag je dromen hebben! En wie weet word het toch nog werkelijkheid!
    Maar wel lastig als je man zo vaak van huis is, die heb je er toch echt bij nodig! Kan hij het niet zo plannen dat hij rond jouw eisprong thuis is? Dat zou misschien wat lastig zijn inderdaad...wel fijn dat je al 2 kinderen hebt, maar de wens voor een kindje van jullie samen bestaat ook, het ligt er ook aan hoe sterk die wens is. Als het voor jouw man ook sterk is, dan zou hij wel concessies moeten doen, dus wel naar huis komen. Hoe sta jij hier in?

20. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Hoi Sylvia,

Ik voel me machteloos soms. Natuurlijk doet hij er alles aan om naar huis te komen. Hij wil net zo graag als ik.Maar zijn werk is altijd zo ver weg, hij zit in de techniek en en werkt via contracten overal. Ook in het weekend. Nu laatst ook 18 April s'avonds gemeenschap gehad, toen moest hij acuut weer weg. (Echt hij kwam naar huis om te puntje puntje puntje hihihi) Maar m'n ei was de 19de of de 20ste. Misschien een ietsje pietsje kans? (1x wat is nou 1x) En weet je wat het is? Manlief denkt dat hij superzaad heeft haha. Dus mijn gestress heeft hij niet. Ik denk in blokjes van 4 weken, en hij kan ook echt niet van z'n werk te lang weg blijven. En dan heb ik deze maand weer zoiets van hup weg een maand! En hij is zoo vreselijk positief en zie de risico's gewoonweg niet. Hij is vreselijk lief enzo dat wel, maar van de lucht wordt je nou eenmaal zwanger he. ( Ook al denkt hij dat ie superman is):D Wat komt dat komt zegt ie dan, en ik voel me eitjes schrompelen per minuut..ik spoor ook niet hoor.. Maar ik wil het gewoon 10x doen haha. Anyway genoeg over mij, deze maand is toch verloren. Lief dat je een berichtje stuurde. Ik ga jullie lekker volgen, dat geeft toch wat afleiding he. Groetjes!!

Deel Deze Pagina