Ik heb (sinds mijn bevalling, daarvoor normaal cd 13) een positieve ov test gehad op dag 16, 15, 17, 16 en 13 (vorige maand dus hoopte dat het weer normaal was geworden) ..dus hij kan morgen of overmorgen nog positief worden maar meestal zijn ze dagen ervoor ook al donkerder en nu superlicht. Ik loop wel al een weekje weer met ontzettende pijn (alsof mn ei gaat springen) en vruchtbaar slijm gehad dagen geleden, erg verwarrend . Ik snap je dilemma heel goed, ten eerste zou ik als je mogelijk zwanger bent niet naar een zika virus land gaan (Heb me er niet in verdiept maar heerst dat nog? Zou overheidssites e.d. goed uitzoeken, meestal valt het wel mee) maar als je al zeker weet dat een ronde niet is gelukt en je gaat dan op reis dan is het in ieder geval niet schadelijk voor zwangerschap. Je mist dan idd wel een ronde..tja dat is een lastige keuze, als je het kunt dan is het wel fijn om er even niet mee bezig te zijn. En mocht je snel zwanger raken, is het maar de vraag wanneer je weer (ver weg) op vakantie kunt (Ik was tot 17weken kotsmisselijk en daarna te moe en nu met kleintje vinden we dat lange vliegen ook niks). Aan de andere kant als je er dan constant aan moet denken dat je maand mist dan is het ook niet relaxed..dat had ik na mijn miskramen (waren we week weg maar kon het totaal niet loslaten).
@vlinderCN : Pff, wat ontzettend frustrerend. Loopt ie helemaal niet op? Hij kan ineens knallen weet ik uit ervaring nu, dus geef de moed niet op! Misschien morgen of de dag daarna. Dat wachten is echt %#$ en dan duurt de tijd zo lang... Afspraak is een dag naar voren gegaan, dus behalve dat de vriendin die mee zou gaan nu niet kan is dat niet zo erg. Even denken of ik nog iemand anders vraag of dat ik zelf ga met m'n lijstje. @Mangoeste : Ben je aan het wachten op IUI? Bij mij in het ziekenhuis behandelen ze niet als je in Zika-gebied geweest bent. Geen idee hoe lang daarna niet, maar dat is dus wel iets om rekening mee te houden. Eerlijk gezegd zou ik zelf het risico ook niet willen lopen als dat niet nodig is. Ik heb er nu ook rekening mee gehouden met plannen van mijn vakantie voor over een paar weken. Europa is ook mooi, die exotische bestemmingen komen wel weer. Ooit... Overigens kan je een lijst met risicolanden vinden op de site van het RIVM. MIsschien ziekenhuis even bellen wat hun beleid is? @MelZoe : van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe ver ben je?
Nou mijn eisprong is gisteravond of vandaag (cd 18), had zaterdagavond een positieve test en vanochtend lichte temp verhoging, hopelijk morgen goede temp verhoging. Dus we kunnen het wachtbankje op. Hoe staat het bij jullie? @Suezele ik kan toch mijn eisprong niet voelen helaas, heb 7 dagen ervoor en paar dagen erna pijn in eierstok en het is nu onregelmatig, vorige maand dag 14 en nu 18 dus moet toch wel ov testen gebruiken. Welke dag zit jij nu? @Mangoeste nog wat besloten ivm een evt reis versus een maand missen? @Chitje jij zit toch (bijna) op je nod nu? Dacht dat ik een week achterliep op jou en jouw cyclus maar 25 dagen is? @MelZoe wat fijn voor je! Ik duim dat het een gezond kindje is. Nog even voor de kritische periode voorbij is.
@vlinderCN : fijn dat je je eisprong gevonden hebt. Nu weer die eeuwigdurende 2 weken wachten.. @Chitje: ben inderdaad ook benieuwd hoe je je voelt en of je binnenkort gaat testen.. Hier besloten dat we toch een keer op vakantie gaan tijdens de behandeling. We zoeken wel naar een bestemming waar geen Zika voorkomt. Eerder zijn we wel naar bestemmingen geweest waar dat weleens voorkomt. Na 2 jaar vergeefse pogingen, hadden we toch behoefte aan een exotische bestemming. Europa in de winter trekt me wat minder. De kans dat het bij ons spontaan lukt is zo klein en de kans op Zika is ook niet heel groot, dus dat risico hebben we eerder bewust wel genomen. Nu we behandelingen met IUI gaan krijgen, is de kans op zwangerschap (hopelijk) wat groter en nemen we het risico niet. Hier overigens nog 2d tot nod, maar totaal geen klachten/verschijnselen.
Hey meiden, @vlinderCN : Fijn dat je eindelijk het tweede wachtbankje kunt. Klinkt misschien stom, maar wachten op je ei is zo mogrmoge nog irritanter dan wachten of het gelukt is. Mijn NOD is donderdag (cyclus van 26 dagen inderdaad) als ik inseminatiedag en normale lengte aanhoud en FF negeer, want die zegt morgen. Vandaag dus 12/13 dpo... @Mangoeste : dan lopen ze ongeveer gelijk. Hier de normale progesteron klachten en wat ik niet ken echt al sinds 6/7 dpo zeurderige en af en toe wat heftiger pijn in m'n liezen. Echt aan de zijkant en niet in het midden en straalt uit naar m'n onderrug. Pff, je kan jezelf zo gek maken. Lastig hè vakantie plannen. Waar gaan jullie nu heen? Ik zit een beetje hetzelfde met gaan skiën. Mag eigenlijk niet als je zwanger bent al snel ivm hoogte boven de 2000 meter volgens mij en na 12 weken ook kans op vallen. Maar als ik nu niet boek betaal ik straks de hoofdprijs of is alles vol. Ik weet nog helemaal niet of het tegen die tijd gelukt is. En wie weet is het wel voorlopig het laatste jaar dat ik dat makkelijk kan doen. Dilemma's... Aan de ene kant wil ik heel graag weten of het gelukt is en aan de andere kant ben ik zo bang voor een negatieve test en bijbehorende teleurstelling en huilbuien dat ik niet durf en liever nog heel even blijf hopen. Pff, af en toe word ik gek van mezelf.
Wat een lastige situatie voor die vakanties van jullie als je afhankelijk bent van de lui. Je moet toch lekker kunnen leven i.p.v. altijd maar in de wacht staan voor het geval je zwanger bent. Maar ja kost ook een hoop geld als je zou moeten cancellen. Misschien een jaar annuleringsverzekering afsluiten? Bij mij zijn er ook dingen die afhangen van een evt zwangerschap of überhaupt nog een kindje kunnen krijgen. Nieuw huis (indeling van de kamers), nieuwe baan (Als ik zwanger ben lig ik er weer even uit van de misselijkheid en dat vind ik ook lullig als je net begonnen bent). Ik probeer maar naar het nu te kijken.. Ik hoop zo dat hier onderhand eens wat positief nieuws komt op dit topic! Morgen of overmorgen...spannend hoor. Ik heb "maar" 10 wachten, dat is dan het voordeel van korte lf.
Ronde 1 niet gelukt. Op naar ronde 2, ik ben wel voor mijzelf aan bijhouden welke klachten ik heb bij tijd vd maand en daarvoor. Wil mijn lichaam beter leren kennen. Ik ben ook aan het minderen met koffie, gezonder leven, fitter worden. Ik heb op internet wel ingelezen op zwangerschap bevordende producten. Zoals teunisolie of zoiets? Doen / gebruiken jullie extra preparaten om zwangerschap te stimuleren?
@vlinderCN : ja, was best lastig om een vakantie te vinden die precies in de goede periode viel. Maar dat is gelukt. Snap je gevoel, alsof een deel van je leven soort on hold staat, terwijl je zo graag verder wilt = zwanger zijn en vanuit daar verder kunnen plannen en doen. Die onzekerheid.... is jouw LF 10 dagen? Succes met wachten weer @Pinkypie : oh wat jammer! Hopelijk meer geluk de 2e ronde! Behalve foliumzuur/multivitamine gebruik ik niks. Let wel op koffie en drink (bijna) geen alcohol. Gezond eten soms wel en soms niet. Symptomen bijhouden kan best wel helpen. Ik ben wel patronen gaan zien, hoewel het ook echt niet elke maand precies hetzelfde is.
@Pinkypie he balen.. Ik denk wel dat het kansen kan vergroten als je gezond leeft; roken, drinken, drugs, caffeine en een te hoog BMI zijn bewezen slechte invloed op je vruchtbaarheid. Teunisbloemolie e.d. zijn niet bewezen en de ene persoon zegt dat het niets helpt en de ander werd zwanger (maar ja waren ze dat ook misschien zonder de olie geworden). Volgens mij baadt het niet schaadt het niet toch. Ik slik ook alleen multivitamine zwanger worden en leef erg gezond. Helaas geen garantie Ik twijfelde nog over tarwekiemolie om mijn lf wat te verlengen maar las ook verhalen dat het cyclus helemaal overhoop haalt dus doe het toch maar niet.
Ben bang dat het voorbij is deze maand. 13/14 dpo en temperatuur begint te dalen. Om moedeloos van te worden soms. Als ik vandaag ongesteld word klopte m'n gevoel dat de timing van de IUI niet goed was. Als het morgen pas komt is het gewoon pech denk ik. Die onzekerheid.... Dan weer wachten op m'n eisprong en geklooi met die tests. Waarschijnlijk nu nog meer stress over de timing. Ik heb er nu al zin in. Wel dan volgende week afspraak met de gyn. Niet roken en geen drugs zijn echt no brainers. Over alcohol zijn de meningen hier op het forum nogal verdeeld heb ik al gemerkt. Ieder z'n eigen daarin...
Ah nee! Jee wat super k*t weer..he gadver Chitje had zo'n goede hoop wat dat betreft kun je er qua temp en symptomen toch echt niks van zeggen. Nog wel even spannend of je dan vandaag of morgen ongesteld wordt want indien vandaag is de 'poging' (eigenlijk niet eens dus) voor niks geweest door te late inseminatie..dat is wel erg zuur. Leef met je mee en hopelijk snel oplossingen bij gyn. Ik zit eraan te denken om te stoppen met tempen, word er erg zenuwachtig van. Nu bijv op dpo 2 is mijn temp pas 37 en dat heb ik afgelopen 8 cyclussen nog nooit gehad (minimaal 37.1-37.3 normaal), ga ik me zorgen maken of het wel goede eisprong is. Heb ook nog veel stekende pijn aan eierstok (eisprong is wel zeker geweest anders was ie niet boven 36.9 uitgekomen) Maar omdat ik in november in Gent die afspraak heb wil ik eigenlijk ook mijn cyclussen sinds miskraam kunnen laten zien. Misschien dat zij er nog iets aan kunnen zien. Wat zouden jullie doen?
@vlinderCN, ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig wordt van het temperaturen, maar ik denk dat ik met het oog op die afspraak in Gent er toch mee door zou gaan. He, lastig! Ik lees hier af en toe mee, maar had nog niet gepost, omdat ik toch een beetje het gevoel heb hier niet bij te horen. Ik ben 37 jaar en wil heel graag nog een derde kindje. Ik ben twee keer makkelijk zwanger geworden en heb verder helemaal geen ervaring met temperaturen, ovulatietesten of vruchtbaarheidsbehandelingen. Vandaar dat ik nog niet eerder gepost heb. Ik ben toch een beetje bang dat het nu vanwege mijn leeftijd wat moeilijker kan zijn, maar goed, dat weet ik nog helemaal niet natuurlijk. Ook twijfelt mijn man nog een beetje, die zou het liefst nog een jaar wachten, maar dat zie ik op mijn leeftijd eigenlijk niet zitten. Ik hoop in elk geval op veel gezonde zwangerschappen in dit topic!
Ja, ik wacht het even af, maar m'n gevoel zegt heel erg vandaag. Denk ook niet laat maar komen, dan kan ik tenminste verder. Nu eerst wachten op ongi. Pff... Het is al zoveel wachten..vind het soms echt moeilijk om weer moed te verzamelen om weer een maand te wachten. Eerst op m'n eisprong, dan of het gelukt is. Echt, waarom. Overigens had mm vriendin precies hetzelfde deze maand. Zelf gevoel dat haar eisprong in de avond/nacht was en dus de IUI te laat. Bij het ziekenhuis (ander ziekenhuis) precies hetzelfde verhaal. Ze kunnen me wat, echt. Boos op m'n ex ook weer. En gewoon verdrietig dat ik weer/nog steeds met lege handen sta. En ik wil het zoooo graag. @vlinderCN : ik snap je dilemma. Zou me er niet te druk om maken als ik jou was. Mijn temperatuur is ook niet elke maand even hoog. Hangt volgens mij ook af van hoe warm het in je omgeving is (nu toch echt een stukje kouder dan de afgelopen maanden), hoe je geslapen hebt, je dekbed, tijdstip, uren slaap enz. Het zegt echt nog niet zoveel op 2dpo, als je maar een goede stijging gezien hebt. Wie weet stijgt hij nog wel verder door. Was je ei een beetje later. En 37 haal ik überhaupt nooit (36.6/36.65 meestal maar). Hoe lang nog voor je in Gent terecht kunt?
Hoi, Het is geen vruchtbaarheidsbehandelingen topic hoor. Dus wees welkom als je graag mee wilt schrijven. Ik zou ook zeker geen jaar meer wachten als ik jou was. Kan alleen uit eigen ervaring spreken uiteraard, maar de leefrijdsdrle wordt nou eenmaal steeds groter en de stress daardoor ook. Mannen hebben dat (helaas) niet, maar hij moet toch ook zien dat de kansen echt snel afnemen na je 35e. Ik zou zeggen ga er voor! Groetjes, C.
Dank je @Chitje. Hij voelt die druk absoluut niet helaas, ook omdat de wens bij hem minder groot is dan bij mij denk ik (en hij is 4,5 jaar jonger dan ik). En hij is ontzettend positief ingesteld, heel fijn natuurlijk, maar soms ook wel een nadeel. Hij gaat er vanuit dat zodra wij er echt voor gaan, ik binnen een maand of 3 wel zwanger ben. Natuurlijk is dat mogelijk, maar de kans is toch best groot dat het wat langer duurt. Maar goed, daar zullen we het nog wel goed over hebben Hier deze maand een heel klein kansje, maar ik denk dat het al te laat is (al weet ik natuurlijk niet precies wanneer mijn eisprong was). Ik zou zaterdag ongesteld moeten worden, maar de afgelopen maanden was het vaak 1 of 2 dagen eerder al. Ik wacht dus af. Erg weinig verstand van temperaturen hoor, maar als je temperatuur daalt betekent dat dat je ongesteld gaat worden?
@MaLuc : heel herkenbaar. Mijn ex snapt het nog steeds niet volgens mij. Terwijl je echt niet zomaar aan zo'n traject alleen begint. Dat doe je echt alleen als je het echt wilt zeg maar. Hij heeft zelfs meerdere malen gezegd dat ik nog jaren de tijd heb en toch nog makkelijk op mijn 40e een kind kan krijgen. Kan me daar nog steeds kwaad over maken. Mannen. Het kan dat je in 1x zwanger bent, maar de kans wordt gewoon steeds kleiner dat dat lukt en dat het überhaupt nog lukt en groter dat het langer duurt of niet meer lukt. Met temperaturen werkt het zo dat je tijdens je menstruatie en voor je eisprong een lage temperatuur hebt (rectaal gemeten, op dezelfde tijd, voordat je uit bed bent gekomen/iets hebt gedaan) en door de progesteron die door het gekk lichaam na de eisprong aangemaakt wordt stijgt je temperatuur 0.2/0.3 graden. Die blijft hoog tot het gele lichaam afsterft en je menstruatie begint. Als je zwanger bent blijft onder invloed van hcg het gele lichaam leven tot de placenta progesteron gaat maken en blijft je temperatuur dus hoog.
@MaLuc tuurlijk kun je meeschrijven en ik zou idd ook niet te lang wachten als je er zelf uit bent en je man er niet negatief tegenover staat (mannen komen vaak wat later mee . Ik zou niet perse meteen aan temperaturen beginnen (wel ov testen anders ben je echt heel erg aan het gokken) omdat het dus best stress oplevert. En je weet het niet misschien ben je meteen zwanger (ik was op mijn 36e 2x in eerste ronde zwanger en op mijn 38e ook -2 miskramen- Helaas nu ronde 4/5 dus kan ook gedaan zijn met dat geluk en ben nu ook al 39)
@Chitje, echt wel balen van je ex, helemaal als jullie relatie verder wel fijn was, maar dit is zo belangrijk voor je! Lijkt me best heftig om het hele traject alleen te moeten doen, maar wel heel begrijpelijk. Wat dat betreft is mijn situatie natuurlijk heel anders, ik heb al twee gezonde kinderen. Mocht mijn man nou echt zeker weten geen derde meer willen, dan blijft het hierbij voor ons. Dat zou ik echt wel even moeten verwerken, maar denk niet dat het invloed zal hebben op onze relatie. Bedankt voor de uitleg van het temperaturen. @vlinderCN, ik zal inderdaad nog maar niet beginnen met temperaturen en met ovulatietesten wacht ik ook nog even. Als het na een paar maanden nog niet raak is, kijk ik wel verder. Wat verdrietig, die miskramen!
Snap wat je bedoelt met moed verzamelen om verder te gaan, wil soms het bijltje erbij neergooien maar ja er zit helaas niets anders op dan maar door blijven gaan en proberen ernaast leuk te leven (maar ja dat is van dat geneuzel wat mensen vaak roepen die zelf al kinderen hebben). Je hebt alle onderzoeken gehad en ziet er allemaal goed uit dus er is geen reden om aan te nemen dat je niet binnen jaar zwanger bent maar snap die schreeuw "Ik wil nu een kind!" maar al te goed. Plus dan moet het natuurlijk wel een echte poging zijn. Toevallig dat die vriendin dat ook had, is zij ook alleen? Ja valt mij ook op dat ik zo hoge tempen heb, basaal is 36.7. Toen ik zwanger was zat ik tegen koorts aan haha met 37.4. Ik denk dat Ik pas gerust gesteld ben als ik een hsg heb gehad maar denk niet dat ik dat hier nog voor elkaar krijg voor 6 pogingen. 22 nov in Gent.