35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dat klopt, daar zijn we ons erg van bewust. En hopelijk geeft het ook moed voor iets “oudere” vrouwen dat er ook kans is dat je niet verminderd vruchtbaar bent.
     
    Mi2017 vindt dit leuk.
  2. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Dat is echt een enorme dooddoener, sorry als ik het zo zeg. Als je al langer bezig bent en de wens ontzettend groot, kún je het niet loslaten. Je bent zo gefixeerd op je lichaam, je weet precies wanneer je eisprong is en welke kwalen bij een naderende menstruatie horen. Dat schakel je niet zomaar even uit. Na 26 rondes via de mmm zwanger geraakt en er is geen ronde voorbij gegaan dat ik er niet mee bezig was.

    Anyway, ik was 37 toen ik zwanger werd via iui, kinderwens kwam pas laat. Nu gezegend met een prachtkind!
     
    Wanda68, Jurielle, Elraange en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Wat dom van alle fertiliteitsartsen dat ze dan niet gewoon een reisje Ibiza voorschrijven. Stuk goedkoper, minder verdrietig en vooral makkelijker dan de vele onderzoeken, behandelingen en medicatie die stellen in de MMM moeten ondergaan:thumup:

    Kortom: wat een onzin, zeg.
     
    Jurielle, Zara75, Pechvogol en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ben 36 jaar oud en nu zwanger van ons 4e kindje.
    Was ronde 2 zwanger maar werd helaas een vmk, daarna meteen weer zwanger, dit ging helaas weer mis, daarna meteen weer zwanger. Nu 15 weken inmiddels.

    Van mijn andere 3 kids was ik ook net zo snel zwanger.
    Ik was zelf wel beetje angstig...dat leeftijd deze keer zou meespelen maar nog steeds net zo vruchtbaar. Enige verschil waren wel de vmk...de gynaecoloog zei dat er wel een iets verhoogde kans was ivm leeftijd maar dat het ook pure pech was.
     
  5. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Ik wil ook nog even reageren op het dikgedrukte deel. Dit is in mijn ogen niet waar. De wens kan evengoed immens zijn als het pas later in je leven komt, misschien nog wel heviger omdat je je dan nog bewuster bent van alles. Bij mij was het op mijn 34e en ik heb nog nooit zo intens ergens naar verlangd. Iets wat niet te koop is, iets wat in het diepst van je hart ligt. De tijd dat je die wens hebt speelt absoluut geen rol.
     
    Jurielle en Pechvogol vinden dit leuk.
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Een paar vrouwen hebben hierop al gereageerd en ik dacht SERIEUS dat dit een grap was, omdat dit wel de nummer 1 stomste opmerking is op dit vlak :roflmao:
    Dit moet je echt nooooooooit meer zeggen ajb Serendipity2.
    En dat van hoe láng je de wens hebt tov hoe graag is ook ontzettende kul!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  7. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ikmoet serendipity wel een beetje bijvallen. Toen wij die maand er niet mee bezig waren wat ovulatietesten etc en ik dacht het komt wanneer het komt en anders gaan we ons leven anders invullen , raakte ik zwanger . Wel spontaan in ronde 3 maar daarvoor een medisch traject in de mmm . Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar je hoort het wel vaker als vrouwen er minder mee bezig zijn ze zwanger raken. Wil niet zeggen dat je dat zo maar opgeeft en dé knop omzet als je heel lang een wens hebt en deze niet vervuld wordt
     
    Jurielle vindt dit leuk.
  8. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Voor elke vrouw bij wie dit gebeurt, staat ook weer een vrouw met het tegenovergestelde: hier 6x zwanger en op de eerste keer na gigantisch veel mee bezig geweest, achteraf gezien kan ik haast wel obsessief zeggen. Daarnaast een van mijn beste vriendinnen die wel in een traject zit, maar een drukke baan, druk sociaal leven, altijd vanalles gepland dus zeer zeker niet alleen maar daarmee bezig. En t lukt voor geen meter. Dus ik geloof niet in de stelling van het loslaten. Zou aangeven dat je het zelf grotendeels in de hand hebt. Oftewel 'je eigen schuld' dat het niet lukt, 'want...'. En dat is gewoon niet zo.
     
  9. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik geloof daar ook niet in. Ik ben een enorme controle freak en kan echt niks loslaten. Zwanger worden vind ik 1 groot drama omdat ik aan niks anders denk en alles probeer zoveel mogelijk onder controle te krijgen. Maar in mijn geval werkt dat helemaal niet tegen me... ik raak makkelijk zwanger. Dus ik frons altijd bij die opmerking. Want ik geloof dat dat enorme bullshit is. En gelukkig maar, want besluiten iets los te laten is in dit soort situaties onmogelijk.
     
    Zara75 en Pechvogol vinden dit leuk.
  10. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief



    Uiteraard mag je gewoon je eigen mening erover hebben. Tuurlijk is het makkelijker gezegd dan gedaan maar toch. Ik ken best wat verhalen van mensen die zwanger raakten op het moment dat ze er ff niet mee niet mee bezig waren of juist opgaven. Ik heb even een topic met zo'n onderwerp g
    gevonden http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/teveel-mee-bezig-zijn-minder-kans-om-zwanger-te-worden.544349/

    Dit is wat ik ermee bedoel. Stress is gewoon niet goed..
     
  11. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief

    Misschien dat een positieve mindset ook bijdraagt aan positieve gebeurtenissen in je leven en visa versa. But I still respect your opinion
     
  12. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief


    Daarin moet ik je wel gelijk geven, ik had dat stukje beter weg kunnen laten. Mijn excuses
     
  13. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief


    Nog een negatieve reactie! Mn berichtje was nooit bedoeld om iemand te kwetsen in ieder geval
     
  14. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief


    Ik ben blij een positieve reactie te lezen. Wat jij beschrijft is wat ik ook bedoelde..ik gun het gewoon iedereen zo erg!
     
    meisje1977 vindt dit leuk.
  15. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief


    Dus je bent super gefocused en bijna obsessief bezig met zwanger raken terwijl je gewoon makkelijk zwanger raakt?dan heb je toch geen enkel probleem?
     
  16. Serendipity2

    Serendipity2 Niet meer actief

    Lieve dames zullen we onze focus houden op het verhaal van Suezele, de schrijfster van deze topic? Ze heeft meer aan reacties op haar verhaal dus zet m op!
     
  17. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    @Serendipity2 Als je zelf in deze situatie zit of hebt gezeten denk ik dat je daar echt wel een mening over kunt hebben, omdat je het zelf mee hebt gemaakt. Maar jullie zijn nog niet begonnen, ik denk dan zoiets als: Je kunt gelukkig echt nog niet weten hoe het voelt! Het lijkt zo simpel om het los te laten, maar als je elke dag een spuit met hormonen in je buik moet zetten en om de dag een inwendige echo in het ziekenhuis is dat echt lastig. Ik hoop dat het jou en jullie bespaard blijft begin komend jaar.

    En dat is dan even het laatste wat ik er over wil zeggen :)
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  18. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Ik ben 37, voel me jonger:D, mijn zoon is nu 3,5 week. In ronde 2 ben in zwanger geraakt. Toen ik in de 20 was zwanger geweest, dat is niet goed gegaan.
    Wat me wel opviel is dat overal waar ik was of wat ik las waren er waarschuwingen over slecht zwanger raken na je 35e. Ik kon me daar enorm aan ergeren. Omdat als je jonger bent, ook kans op miskramen hebt. En ook dan heb je hetzelfde verdriet. Als 'oudere' wordt je zo gauw in een hokje gestopt, en ik houd niet van hokjes;).
     
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ben zelf 36 jaar en pas begonnen met mmm met iui. Deze week poging 2. Ook ik loop er tegen aan dat er veel "voor" oordelen zijn omtrent zwangerschappen na 35. Vele zeggen: je bent "al" 36! Weet je wat je op je nek haalt? Zou er niet meer aen beginnen. Dat soort gesprekken ga ik graag aan. Waarom... ik denk of je nou 36 of 26 bent de wens even groot is. En de riciso''s altijd aanwezig zijn van goed gaan of mis gaan. Kwa leeftijd maakt de immense wens niet uit denk ik.
     
    Mammamuis en Sunny37 vinden dit leuk.
  20. Sunny37

    Sunny37 Actief lid

    11 dec 2017
    219
    146
    43
    Vrouw
    Precies, niets van anderen aan trekken. Ik ben zo blij dat ik gewoon lekker míjn eigen gang ben gegaan. Ik ben nu zo gelukkig. Terwijl sommige mensen zeiden, nou al die korte nachten...en je wordt er niet jonger op.... Die mensen kan ik nu uitlachen:roflmao:. Tuurlijk is niet alles rozengeur en maneschijn. Maar wat wel in het leven. We zijn nu gelukkig, omdat we ons eigen beslissingen nemen:)
     
    Suezele vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina