35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Aah nee @Chitje! Wat ontzettend balen :( ik hoop heel erg dat het de volgende ronde wel raak is, maar wel ‘fijn’ dat de intake vast gepland staat. Mocht het nodig zijn hoef je in elk geval niet onnodig te wachten tussendoor. Maar voor nu is het gewoon klote. Sterkte!

2. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wat rot weer! Zo gewenst en dan zo lang moeten wachten voelt soms echt oneerlijk.

Hier ook geen goed nieuws. Nog geen bloed (maar het voelt alsof het elk moment kan komen) en een witte test..

3. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ik breek eventjes in ( als het mag :rolleyes:)
    Heb in het begin van topic ook mee geschreven. Ik ben 36 en op voor 1e kindje van ons samen. Lopen nu ook in de 4e ronde IUI en zit nu op 7dpo. Moet nog eventjes. Ook hier het vertrouwen weg dat het met IUI gaat lukken. Heb nu ook niet echt vertrouw maar wel geloof.
    Ik word na gelang deze ronde ook ingeschreven voor ivf alleen een wachtlijst van 6 maand. Gelukkig kunnen regelen om tusse tijd met iui op te vangen daar ik anders stil val en zonder hormonen helemaal geen cycli heb.

Het is hoe verder je in de rondes komt hoe zwaarder de telleurstelligen en idd de wanhoop of het ooit nog wel lukt met iui. Zijn der meer hier met lange wachttijden ivf?

4. SaartjeZ

SaartjeZ Niet meer actief

Ooow wat lijkt me dat moeilijk als je zo'n traject in moet en dan telkens teleur wordt gesteld.
    Ik weet niet hoe het voelt maar leef met jullie mee. Ik hoop voor jullie dat het nu wel heel snel mag lukken!!

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.853
    113
    Vrouw
    @Mangoeste oh nee jij ook al:cry: klote meis, dan maar snel ongesteld dan kun je weer verder. Je had gisteren toch nod? Of heb je vaker dag verschil in zitten?
    @Mauzy82 shit dat het bij jou ook nog niet gelukt is! Maar er is nog hoop deze maand toch? En 6mnd wachtlijst:eek: dat is toch niet normaal? Kun je niet ergens anders terecht? En ik neem aan dat je nu op de wachtlijst staat dus dan is het 4 mnd of doen ze dat niet?

Nou dat gaat niet zoals de bedoeling was hier bij 35+:(.
    Ik heb er ook al geen vertrouwen in omdat mijn vriend echt megastress heeft ivm werk en verhuizen en dat zou heel veel invloed hebben op zaad. Maar goed ik ben nog geen eens 1dpo..

6. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel. Ja, het verlangen is zo groot al zo lang en dat maakt het zo verdrietig. Ik wil zo graag dat baby'tje knuffelen.

@Mangoeste : ik hoop dat je het verkeerd voelt, maar vaak weet je het helaas zelf heel goed. Echt zo klote voor je meis.

7. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@vlinderCN ja er is nog hoop deze ronde. Nu pas 7 dpo. Nog een week te gaan. Als deze ronde positief word dan hoef ik niet op de lijst. Als de test negatief is volgende week word ik ingeschreven ivf. Dan hebben we nog 2 rondes IUI van de 6. En daarna mogen we gewoon opvullen tot ivf start. Ja is nog een streek ziekenhuis in de buurt maar die wil ik niet. Geen vertrouwen in. En anders word het erg ver rijden wat niet te combineren is ws.

@de dames die ongi zijn geworden, ik hoop toch snel op positieve testen.

8. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: heel herkenbaar. Ook het wachten valt me steeds zwaarder elke ronde die het langer duurt. Wachten op je eisprong, wachten of het gelukt is. Wachten, wachten en nog eens wachten. Ook je angst is zo herkenbaar. Is het me gegeven om ooit nog moeder te worden? En wat nou als het niet lukt? Wat dan? Die angst is zo immens. Ik moet zeggen dat dat bij mij wel erger was toen ik op de wachtlijst stond voor een donor en ik elke maand de tijdtboelde wegtikken dan nu ik eenmaal bezig ben en er eindelijk wel een kans is, hoe klein ook.
    Waarom ben jij het vertrouwen kwijt dat het met iui gaat lukken? Wel ontzettend klote nog weer 6 maanden wachtlijst. Gelukkig dat je in de tussentijd wel door kunt met IUI. Helemaal niks is nog erger. Gelukkig bij mij geen wachttijd voor IVF, ik kan wel in 1x door. Naar moet dus nog wel 2 iui's doen. Zou nu eigenlijk liever meteen IVF gaan doen als dat toch onvermijdelijk lijkt.

9. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Chitje nou toen we begonnen hadden we 2 milj. Zaadjes opgewerkt. Deze ronde 240.000 opgewerkt het loopt af kwa zaadjes. En gyn zei nog altijd voldoende voor een kans. Maar kwa gevoel weet je gewoon dat de kans steeds kleiner word. En stap je nuchterder de ronde in. Maar ook zo. Voordat ik deze ronde de iui kreeg heb ik eerst 22 dagen menopur moeten spuiten voor uberhaupt een ei van 16mm ! Zo sloom zo traag bijna stagnatie. Dus zegt mn gevoel nu, waarom zou het nu wle lukken bedoel kwam niet eens een ei optijd groot dus ja. Maar idd het hele traject bestaat uit wachten wachten wachten en komt niet verder. Telkens weer van nul punt beginnen is frustrerend. Nu zit ik nog maar in ronde 4. Maar dan nog... dat is wel super dat je in 1x door mag naar ivf ik snap dat van dit zh ook niet. Ik heb umc in Maastricht. Maar goed 6 maand is wel heel lang. Tegen de tijd dat het dan loopt zijn we jaar verder en ouder blegh

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.853
    113
    Vrouw
    Oh wat rot zeg is het bij je partner ook minder aan het worden dus? Dat wist ik niet. Kun je niet naar België? Ik begrijp dat veel vrouwen daar goed geholpen worden. Ik ga zelf i.i.g. zorgverzekering er op uitzoeken denk ik, mocht het nodig zijn.

11. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: ja je staat elke keer weer met lege handen en moet weer helemaal opnieuw beginnen. Kan me voorstellen dat je dan weinig vertrouwen hebt. Bij mij in het ziekenhuis houden ze 1 miljoen beweeglijke zaadcellen aan als minimum voor "een redelijke kans op zwangerschap". Tuurlijk is er met minder een kans, je hebt er tenslotte maar 1 nodig, maar de kans dat die het eitje bereikt is natuurlijk wel kleiner met minder zaadcellen. Heb jij helemaal geen cyclus van jezelf? Dat lijkt me best moeilijk en heftig inderdaad. Waarom heb je geen vertrouwen in het streekziekenhuis (Zuyderland is dat dan?)? België is vanuit Maastricht misschien inderdaad een goede optie? Ja het wordt er allemaal niet beter op. Ook dat gevoel herken ik zo van alle gemiste eisprongen tijdens de wachtlijst. Zo akelig!

12. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@vlinderCN ja bij partner word het helaas ook minder. Kan zijn door griep en omstandigheden maar goed feit blijft feit op moment van gebruik he dus ja. Ja zeker van Genk een optie kunnen worden idd. Moet es informeren. Weet daar echt te weinig van af. Vooral met zorgverzekering en dergelijke.

@Chitje ja klopt is er maar 1 nodig dan hoop ik deze ronde een power zaadje haha maar anders weinig vertrouwen. Nee helemaal geen cyclus zonder hormonen dan ligt alles plat. Is primaire amenerroe met overgang. Dus ja zonder de menopur gebeurt er helemaal niets. Ja Zuyderland is dat idd. Paar keer geweest toen t nog atrium was en is me niet bevallen. Kan nu anders zijn hor maar als t niet hoeft liever niet. Genk in Belgie is dan het dichtste bij. Maar zal moeten informeren hoe het zit met zorgverzekering. Weet ik bar weinig vanaf. En hoe zij dat doen met ivf. Maastricht heeft dat best goed geregeld zo te lezen op internet.

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.853
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 ik weet dat ze in Gent ook paar maanden wachttijd hebben dus uiteindelijk zou je er misschien maar enkele maanden mee op schieten en een hoop gedoe/reistijd meer. Maar Genk weet ik niet. Mijn zeer summiere zorgverzekering zei dat het misschien deels vergoed wordt maar met toestemming en behandelplan etc. Wel gedoe dus. Maar sommige (uitgebreide) vergoeden het gelijk als in NL.

Heb je veel last van al die spuiten/hormonen? Klinkt pittig.

En ja het wachten is zo frustrerend maar onvermijdelijk alleen wel heel zuur als er maanden voorbij gaan waarin er niks gebeurt. Mijn partner ook even duidelijk moeten maken dat het maar 1 kans p.m. is en dat werk maar even moet wachten. Maar ja hij moet ook maar presteren :rolleyes:

14. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@vlinderCN ja dat is ook zo. Dat presteren is ook niet altijd een pretje dat besef ik me ook ja. Zeker bij zoals mijn man zegt "klinische" handeling tussendoor :oops: snap het ook wel hor daar niet van. Ja kwa reistijd valt het mee naar Genk in elk geval 40km vanaf hier. Maar wachttijden schieten niet op. Daar win ik weinig mee. Dan denk ik maar gewoon vertrouwd blijven zitten en geduld hebben:confused: als of we dat nog hebben haha met al dat gewacht :eek: mijn zorgverzekering is basis en aanvullend voor hier meer dan genoeg maar voor daar geen idee.

Vorige rondes weinig last hormonen deze ronde moest 22 dagen spuiten voor 1 ei van 16mm dus nee deze ronde is alles behalve fijn. Daarbij heb ik nu fysieke klachten die me hinderen in mn werk. T zal allemaal nog progesteron zijn en pregnyl. Alhoewel na 9 dagen maar goed we gaan het zien.

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.853
    113
    Vrouw
    Springt ie dan met 16mm? Of gebruik je daar ook iets voor om het te laten springen? Klinkt toch nog hoopvol hoor, nog even afwachten!

Ja kan me voorstellen voor je partner, ook geen pretje :(

16. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Nee daar moet ik pregnyl voor spuiten. Krijgt tie nog een groei spurt en na 36 tot 38 uur springt tie. En de iui vind dan ook plaats. Ja ik vind het ook best hoopvol. Maar moet nog dikke week wachten haha en die is altijd het ergst en het langste. En door alle bomen zie ik het bos niet meer welke zwangerschaps testen ik het beste kan kopen. Behalve dan de predictor. Die haal k zowiezo wel maar voor die tijd. Welke gebruiken jullie als ik vragen mag?

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.853
    113
    Vrouw
    Nou ik duim nog voor je! Ik moet nog 12 dagen wachten :rolleyes:.

Ik had vorige cyclus op 12 dpo savonds een lichte test en op 15 dpo redelijk zichtbaar express en early predictor (maakt echt geen verschik) terwijl het een biochemische zwangerschap was. Werd 2 dagen later als normaal ongesteld. En die is bij op=op shop niet duur.
    Daarvoor gebruikte ik altijd van die Chinese dipsticks via eBay ook prima. Hangt af van gevoeligheid (predictor is 10 miu en die kun je daar ook bestellen). Zou zelf niet zo snel Kruidvat of action kopen na wat ik hier gelezen heb.

18. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Nee action word het zowiezo niet zelf nare ervaringen mee. Ja wou idd kruidvat pakken om te kijken of pregnyl eruit is en dan door testen met predictor. Voor op is op moet ik naar Maastricht rijden haha is niet erg hebben we wat te doen;) denk dat ik dat maar doe. Kruidvat voor pregnyl en door testen met predictor.

Och ! Das dan toch ook schrikken? Een streepje krijgen en als nog ongi worden. Heb je eerst hoop en twijfel en dan als nog een domper... nog 12 dagen wachten en testen ? Ook spannend... ik ga duimen. Wil het liefst met 10 dpo testen maar zit met de pregnyl. En wil geen toren hoge hoop voor 1 dag en volgende dag weg. Niet op die manier.

19. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: ik snap het. Ik duim voor je dat 1 van die IUI pogingen toch iets gaat opleveren! Liefst de huidige uiteraard.

@vlinderCN: nu tenminste weer wachten of het gelukt is ipv op je eisprong. Dat is toch hoopvoller. Ik duim voor je!

Hier echt nog nooit zoveel bloed verloren als vandaag. Meestal zijn m'n menstruaties niet zo heftig en ook niet zo lang, maar zoals dit heb ik nog nooit meegemaakt:(. Ga nu toch weer twijfelen of er toch iets geweest is en het vmk is. Maar ja niet getest, dus zal het nooit weten. Ook geen idee of dat kan met lf die ineens een dag korter is (ook voor het eerst). Of de ovitrelle, maar dat heb ik ook nergens gelezen. Pff, die onzekerheid:cry:

20. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.386
    1.853
    113
    Vrouw
    Ondanks dat het zuur is dat het alsnog mis gaat vind ik het daarom toch wel fijn om vroeger te testen. Beter iets dan niets en dan heb je een verklaring. Ik hoor het vaker dat je ook eerder ongesteld kunt worden bij mislukte innestelingspoging.
    Je had wel snel hoge temp ook toch?

Deel Deze Pagina