Goedemorgen @Chitje dank je wel ! Dat hopen wij ook. Ben alleen bang dat alles wat k nu voel een "spelletje" is. Al ben k er niet helemaal van overtuigd. Nog even geduld ovitrelle is toch net als pregnyl? @vlinderCN vroeg testen doe ik ook meestal. Wil wel weten of er tenminste iets gebeurt of we in elk geval hoop mogen hebben of dat de testen gewoon wit blijven. Dat is bij ons niet het geval.
@vlinderCN: ja dat snap ik. Ik ben alleen zo bang voor de teleurstelling als ik negatief test. Daar kan ik echt van van slag zijn zelfs al kan het nog best te vroeg zijn. En aangezien ik nog nooit positief heb getest is dat best een dingetje. @Mauzy82: ja ovitrelle is hetzelfde als pregnyl, alleen gemaakt in het lab, terwijl pregnyl hcg uit urine van zwangere vrouwen bevat. Werking is volgens mij precies hetzelfde. Dat heb ik deze ronde voor het eerst gehad ivm stress die ovulatietesten en de bijbehorende timing van de IUI me opleverden. 3e poging is waarschijnlijk te laat geweest, omdat die ovulatietest ineens niet goed werkte. Ik vond dat best fijn. Geen gedoe met testen etc. en veel rustiger gevoel over dat de timing wel goed was deze keer.
Ja snap ik @Chitje daarom had ik de afgelopen keer tot nod gewacht (Maar ja die is 11/12 dpo bij mij).
@Chitje elke negatieve testest is een klap 1e 2 x kun je nog redelijk relativeren. Lichaam moet wennen etc.. maar vanaf de 3e x word het teleurstellend en frustrerend. Dan komen de vragen althans bij mij wel. Ja klopt verschil tussen die 2. Had ff gegoogeld word je nu opgevolgd met echo's ? Of nog steeds met ovu testen? Ik hoefde dat meteen al niet en moet bijna elke week 2 x heen voor echo's als t geen 3 x is. Ervaar ik afgelopen ronde ook heel belastend hoor bah. Vooral als je niet de berichten krijgt waar je op hoopt. Ik had het gelezen van de timing bij jou. Dat lijkt me gevoelsmatig nog erger. Een poging waarvan je gevoelsmatig al niet meer 100%achter staat en toch moet wachten.
Je bedoelt aantal negatieve testen per cyclus? Of totaal? Wanneer begin jij met testen dan? Eerst om te kijken of de pregnyl weg is neem ik aan? Tenminste dat heb ik deze keer wel gedaan, maar dat voelt anders, vond ik niet zo moeilijk. Ik heb standaard op cd10 een echo waarbij ze kijken naar de grootte van de follikel en de dikte van bms. Op basis daarvan maken ze dan een inschatting wanneer m'n eisprong ongeveer is. De eerste 3 rondes moest ik dat dan verder zelf monitoren met ovulatietesten en bij een positieve test bellen waarna de dag daarna de IUI was. Die derde poging wil ik echt niet meer aan denken, dat was echt zo verschrikkelijk. Eerst verdriet omdat je weet dat het niet kan eigenlijk. De dag van de inseminatie kon ik echt alleen maar huilen toen. De eerste wachtweek echt een soort vertwijfeling van nu weet ik het helemaal niet meer en de laatste wachtweek toch weer hoop, waarna het verdriet en de teleurstelling des te harder aankomen. Afgelopen ronde daarom dus ovitrelle. Moest toen nog voor 1 extra echo komen, maar ik heb geen lange cyclus, dus mijn eisprong is vrij snel na cd10. Gelukkig groeit het bij mij uit zichzelf allemaal wel goed, dat scheelt. ik kan me voorstellen dat dat voor jou echt anders is en dat dat heel belastend is en dan helemaal met bericht van die zaadcellen erbij. Ik vind die echo's niet zo erg, het is vooral het wachten en de teleurstelling en de stress rondom de timing, omdat je maar 1 poging hebt per maand.
Waarschijnlijk wil gyn het voorschrijven maar alleen om van mijn gezeur af te zijn en ik doe het liever als het ook op advies is dus daar twijfel ik nog beetje over. Doordat ik mijn eisprong met temperaturen moet vaststellen, kan er dag verschil in zitten en heb ook paar keer paar uur bloedverlies gehad en dat het dag erna pas echt doorzet maar ja je bms is dan wel al aan het afbreken. Het varieert tussen 9, 10 en 11 dagen. En de gyn vindt eigenlijk pas vanaf 8 zorgwekkend, terwijl een innesteling ook op dag 10 nog kan dus ik neig naar utro gebruiken.
Ja, zoals verwacht is m'n menstruatie nu echt begonnen. Ben weer niet echt heel verdrietig, maar ben het meer heeel erg beu dat het allemaal zo lang duurt. Ik merk dat ik nu even weinig energie heb om hier te reageren. Ik kruip even in m'n cocon en kom over een week wel weer kijken hoe het met iedereen is. Succes met wachten iedereen. Het wordt echt tijd voor een eerste blijvende zwangerschap in dit groepje.
Ik durf amper meer te reageren hier, omdat het bij jullie zo moeizaam verloopt. Dat vind ik echt heel naar voor jullie! Ik heb vanochtend getest en kreeg een tuurstreepje, met 10 dagen overtijd (of 3, als ik een gemiddelde cyclus van 28 dagen tel, terwijl ik er een van 21 dagen heb). Ik heb alle bekende symptomen, de meest duidelijke dat ik mijn mans mondgeur niet verdraag, maar toch... zo'n licht streepje... Mijn man is nu dan maar een digitale test gaan halen, wie weet is die duidelijker.
He bah ik snap dat je er wat ongevoelig voor wordt zo lang al geen resultaat. Sterkte met weer moed en hoop te verzamelen voor volgende ronde meis!
Voorzichtig gefeliciteerd! Met zo'n onregelmatige cyclus kun je er toch niks van zeggen. Alleen maar fijn toch dat er ook 35plussers zijn bij het meteen lukt. Ik heb wel eens gehoord van een gyn dacht ik dat als je op jongere leeftijd al een kind hebt gehad je makkelijker zwanger wordt later maar ook dat gaat niet voor iedereen op.
Wat een zwaar traject is het toch voor veel van jullie. Ik hoop echt binnenkort goed nieuws van een van jullie te horen hoor! @SaartjeZ, spannend zeg! Wat een korte cyclus heb je normaal eigenlijk. Is je eisprong dan heel vroeg? Ik had bij beide zwangerschappen tuurstreepjes 1 tot 3 dagen overtijd, ik vond dan zo'n digitale test ook wel heel fijn. Ik ben benieuwd wat die zegt! Hier nog geen nieuws. Ik ben nu ongeveer 11 dpo. Ik voel me niet anders dan anders, heb alleen gevoelige tepels (maar misschien heb ik dat anders ook wel, let daar eigenlijk nooit op). Meestal word ik na 12 of 13 dagen weer ongesteld, morgen of donderdag dus. Ik ga niet testen voor die tijd, op zijn vroegst zaterdag.
Mijn cyclus is heel regelmatig geweest de laatste jaren, alleen is er vanaf februari een verschuiving gekomen. Daarvoor was het altijd met volle maan, en dat is veranderd in elke 21 dagen. Daar zou ik dus van op aan moeten kunnen maar ik heb voor de zekerheid een week extra gewacht, want je weet nooit of het weer terug kan gaan naar 28 dagen. Ik weet niet of het makkelijker gaat als je al kinderen hebt maar ik weet wel dat bij mij vitamine B12 een grote rol speelt; op een of andere manier is het makkelijker zwanger worden wanneer ik daar veel van neem (nu moet ik dat sowieso al vanwege jarenlang tekort door opnameproblemen). Ik zeg niet dat dat voor iedereen zo werkt maar bij mij heeft het zeker bijgedragen.
@MaLuc ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe vroeg mijn eisprong is met deze korte cyclus. Omdat mijn man nogal spontaan besloot toch voor een vierde te gaan hebben we ons daar niet echt mee bezig gehouden. We wachten gewoon maar even af wat de digitale test zegt want zo'n tuurstreepje vind ik nog lastig hoor. Vlak voor ik zwanger werd van onze derde had ik dat ook en dat ging vrij snel daarna mis. Dat komt nu helemaal terug, wat me best ongerust maakt. Maar voor nu afwachten, meer kunnen we toch niet doen.
@Chitje bedoelde aan eind elke ronde de definitieve nega test. Ja ik heb net bij kruidvat die voor 5 euro gehaald om van de week eens te kijken hoe het ervoor staat. Maar ik durf dit x voor geen ene meter... wou woensdag/ donderdag eens gaan kijken. Vrijdag is 14 dagen na pregnyl. 15/16 okt is NOD. Wilde ook niet te vroeg. Pffff durf dit keer echt niet. K wil nu al wel kijken maar .... k weet gewoon de hoop hebben van een duidelijk streepje en de werkelijkheid van een witte test. Ondanks vanmorgen over de weg te hebben gehangen. En nog buik klachten heb wel stukje minder maar toch... nog f geduld hebben.
Als ie nu wit is weet je dat de pregnyl uit je lijf is. Lijkt me wel toch na 10/11 dagen? De ovitrelle was er bij mij na een dag of 7 wel uit. Voor een positieve test vanwege zwangerschap is het nog heel vroeg, dus die witte test zegt in dat opzicht nu echt nog helemaal niets. Dus toch vandaag doen en dan een tijdje wachten? Ik snap je angst hoor, heel goed zelfs.
@Chitje ja haha dat klopt maar vorige rondes teste ik ook nog pregnyl op 11 en 12 dpo. Dus is bij mij vrij "laat" eruit lijkt het wel. En 8 dpo is erg vroeg geloof ik. Daarom wacht ik meestal tot na 10 dpo. Ik zal me eens bedenken vandaag haha. Dat scheelt idd als je al een cycli van jezelf hebt bij mij was de snelste groei 13 dagen een ei en gevolgd door iui. Deze ronde leek het niet te willen. @Mangoeste das kak ! Ja soms is de energie even helemaal weg kan ik me wel voorstellen. @SaartjeZ dat klinkt spannend een tuur streepje. Hoop dat de digitale meteen uitsluitsel geeft positief wel te verstaan @MaLuc ook bijna aan testen toe lees ik? Ook spannend dat kleine stukje wachten nog ben es benieuwd mn duimen draaien!