35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik word a.s. vrijdag 39 :eek: en bezig voor 2e kindje. Op mn 36e 1e poging zwanger en missed abortion, de ronde erna meteen weer zwanger en op 37e dochter gekregen. Nu op mijn 38e 1e poging zwanger en helaas weer missed abortion. Nu op het wachtbankje voor nod...Ik ben wel bang dat de miskramen door mijn leeftijd komen. Ik heb 2 zussen en moeder die allen tussen 29-34 3 kids hebben gekregen met geen enkele miskraam.
    Maar ja mijn oma was 40 bij de eerste en 45 bij de derde en ook geen miskramen dus tja zegt ook niet alles.
    Goed van je dat je al aan de bel hebt getrokken, het is niet gek als het een jaar duurt natuurlijke wijze maar als er nou wel iets is dan ben je er op tijd bij.

    Ondanks dat ik makkelijk zwanger raak(te)(crossed vingers..) houd ik wel precies temp bij en ovulatietesten, misschien dat dat mn kansen heeft vergroot. Het geeft me geen stress maar juist een beetje houvast in iets waar je verder totaal geen controle over hebt.

    Ik leerde mijn partner pas op mn 34e kennen en ook niet direct hevige kinderwens en hij al helemaal niet, was ook best beetje geschrokken dat ik eerste poging zwanger was, toen ik de miskraam kreeg werd mijn kinderwens wel enooorm groot. Ik hoop dat het ons nog een keer gegund is, en vooral ook voor mijn dochtertje die gek is van andere kindjes en babypoppen :(

    Zijn jullie al lang bij elkaar @Suezele ?
     
  2. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Ik heb m ook een ronde gedaan, maar helaas geen succes buiten dat het wel rustgevend was :)
     
  3. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw

    Ja ik leerde mijn partner ook pas laat kennen (33jr). En wilde niet meteen aan kinderen beginnen maar eerst elkaar wat beter kennen. Vandaar dat we nu "pas" bezig zijn.

    Ik hoop echt dat het jullie ook snel lukt! Ik heb inderdaad ook verhalen gehoord van mensen die 40+ zijn en die een prachtig gezond kindje krijgen, dus het kan zeker. Maar ik begrijp je angst helemaal zeker als je al 2 keer een miskraam gehad hebben.
    Ik duim voor je dat deze nod raak is

    Hier helaas dit weekend weer ongesteld geworden :(
    We hebben inmiddels de eerste onderzoeken gehad en inwendig zag alles er goed uit. Dat was al hele opluchting!
    Nu wachten op uitslagen van de bloedonderzoek en sperma....
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bijna 41 hier en na 2 jaar en meerdere miskramen nu ook zwanger. Alle onderzoeken gehad die er waren via mijn fert gyn, ik ben nog kei gezond, maar ga toch langzaam aan richting beginnende overgang. Dat was geen reden om niet zwanger te kunnen worden, maar de kansen nemen af. Wij hebben al 2 mooie gezonde kids, dus een mmm traject wilde we niet. We hadden het eig bijna afgesloten en toen bleek ik zwanger.

    Ik wens je veel suc6 toe en dat het maar snel mag gebeuren voor jullie!
     
    Sunny37 en Suezele vinden dit leuk.
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh balen, nu ronde 8 in dan? Hopelijk snel uitslag. Ik heb nav mijn miskramen bloedonderzoek gehad maar daar is niets uitgekomen, chromosomen onderzoek doen ze hier niet omdat ik al 36 was bij mijn 1e mk (dan is de kans het grootst dat het door leeftijd komt).
    Ik hoop voor je dat het allemaal goed zit en je gewoon binnen paar rondes zwanger raakt, die kans is ook het grootst!
    Nou ja, ik moet nog een weekje wachten tot ik kan testen..Voel wel van alles maar ook al zou ik zwanger zijn kan ik toch niet echt heel blij zijn tot 12 weken helaas..zo'n kwelling.
     
  6. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
     
  7. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Wij gaan nu voor ronde 9. (Ben ff niet online geweest ivm verhuizing)
    Maar het is zeker spannend,maar moeten nog 1,5 week op de uitslag wachten.

    Oww spannend! En zeker als je al vanalles voelt! Ik hoop zo voor jullie dat het goed zit!
    Merkte je bij je vorige zwangerschappen ook vooraf dat je zwanger was? Of wist je het na het testen?
     
  8. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ik hoop voor een ieder dat de droomwens in vervulling mag gaan zonder verdriet en tegenslag. Kom zelf net kijken in deze wereld en wat ik allemaal zie en lees... tjonge wat een inmens respect heb ik voor allen.

    Zit zelf nu op 3 dpo vandaag van (pas) ronde 2 met 2 mooie folikels dit keer. Dus echte kans. Ik schrijf dit even algemeen lukt me niet altijd alle namen te onthouden sorry daarvoor.
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh en extra stress met de verhuizing?! Wij gaan in oktober ook verhuizen, zou dan rond 35 wkn zwanger zijn geweest..pittig leek me maar ja nu niet meer aan de orde.

    De laatste zwangerschap (3e x dan weet je wel een beetje hoe het kan voelen) wist ik een dikke week na eisprong bijna zeker dat het raak was maar je durft het ook niet echt te denken. Ik krijg dan last van droge neus en winderigheid (sorry voor de details) en menstruatie achtig gevoel (maar dat geeft ook angst dat die eraan komt) en mijn temp wordt nog hoger na max 1 week. Ik heb nu die eerste twee symptomen nog niet echt en mijn temp is nog niet een stapje hoger gegaan dus nog heel spannend morgen 7 of 8 dpo. De steekjes kunnen ook van naderende menstruatie zijn:(

    Voor jullie superspannend zeg over 1,5week, houd je ons op de hoogte.
     
  10. samendelen

    18 jun 2018
    21
    31
    13
    Vrouw
    Hallo allemaal.
    Zonder tussenkomst van dokteren op mijn 36ste zwanger geworden van onze 3 kindje.
    ronde 6
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 13 DPO.jpg
      13 DPO.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,7 KB
      Weergaven:
      58
    Suezele en Sunny37 vinden dit leuk.
  11. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Dank je wel Mauzy. Ik hoop dat deze poging voor jullie raak gaat zijn!. :) heel veel succes meid en houd ons op de hoogte als je wilt :)
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  12. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Spannend vlinder CN!! Ik hoop zo voor je dat het raak is en dat het helemaal goed verloopt! Weet je vandaag toevallig al meer?

    Ja verhuizing was best stressen en ik weet dat dat ook niet zo goed is voor het proces, dus ik had er deze ronde al beetje rekening mee gehouden. Maar toch blijft t een domper als je ongesteld wordt.
    Tuurlijk ik houd je zeker op de hoogte. Ik hoor ook graag hoe het met jou gaat dus als je wilt mag je me ook op de hoogte houden :)
     
  13. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Qua syptomen heb ik iedere maand wel klachten gehad die bij zwangerschap (en schijnbaar ook bij menstruatie) zouden kunnen horen( misselijk, pijn in borsten, moe etc.) maar ik ben steeds stipt op NOD of 1 a 2 dagen eerder da NOD ongesteld geworden. Dus ik ben heel benieuwd hoe get voelt qua symptomen als je zwanger bent t schijnt per persoon te verschillen maar verschilt het ook per zwangerschap?
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wat ik hier zo lees, kan het idd echt bij iedereen en elke zwangerschap anders zijn :( toevallig heb ik de afgelopen 2x wel zelfde symptomen (de 1e keer was ik nog niet zo nauwkeurig met opschrijven omdat ik er toen totaal niet vanuit ging dat t ook mis kon gaan lekker naïef). Ik heb bijv. 0,0 nul gevoel/groei in borsten in begin maar dus wel last van bv droge neus en ogen en slaap slechter.
    Ik had vanochtend test gedaan (kon t niet laten terwijl ik weet dat ik nooit voor 10 dpo positief test) hartstikke wit, nu even volhouden tot vrijdag (9/10dpo)

    Anyways, wat gek dat je die klachten wel hebt, ook vanaf een week ofzo na je eisprong? kan het zijn dat het snel na innesteling mis gaat, Test je wel eens -ver- voor NOD? Als die klachten van zwangerschap zouden zijn zou je ook al licht positief moeten kunnen testen.

    Ja wat een domper als je dan weer ongesteld wordt, dan moet je weer een hele maand wachten..zo jammer dat je niet gewoon wat meer 'kansen' per maand hebt.
     
  15. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Je leeftijd hoeft geen probleem te zijn.Ik ben ouder dan jij bent en ben in de 4de ronde zwanger geraakt.Ik was ook erg bang dat het niet zou lukken.In mijn familie zijn er zat vrouwen die laat in hun 30 gewoon nog kinderen krijgen.Ik hoop dat het jullie gegund is.
     
    Suezele en Sunny37 vinden dit leuk.
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 veel succes deze ronde! Hoop dat je posi test krijgt.

    Voor mij is het deze ronde gedaan, heb progesteron uitslag en die is gedaald dus volgens mij is dat geen kans meer maar ik wacht nog tot iemand het mij kan bevestigen. Had ook niet echt veel symptomen dus ergens vermoedde ik het wel maar ja die hoop he...
     
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja die hoop is erg idd. Vind het zowiezo erg slopend al zit ik pas in ronde 2. Krijg je nog bevestiging vanuit het zh dan of begrijp ik je verkeerd? Vind echt heel jammer voor je had op positief gehoopt en geduimd.

    Maar jemig... de 2e ronde duurt 1e week al te lang. Zit pas op 6dpo. Voel vanalles maar weet dat het pregnyl/utro is. 12 dpo wou k stiekum kijken haha.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik krijg pas 14e telefoontje van zknhs sus heb op deze site even om bevestiging gevraagd maar kan me niet voorstellen dat ik nog zwanger kan zijn als mijn progesteron waarde gedaald is.
    Wij hebben tot nu toe 'mazzel' gehad dat we wel telkens meteen zwanger waren maar ben bang dat dat nu niet meer zo zal zijn, inmiddels ook al 39 dus de kansen nemen wel drastisch af. Neemt niet weg dat het gewoon wel binnen paar rondes raak kan zijn.
    Ik ben er ook niet voor gemaakt dat wachten en die megaspanning telkens.
    Vind 12 dpo heel netjes als je dat volhoudt ;)
     
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ik ben met de waardes endergelijk helemaal niet op de hoogte:oops: dat is zon wereld in een wereld voor mij :roflmao: maar als ik dus goed berijp als progesteron daalt dan neemt zwangerchap af ?

    Ik moet wel volhouden tot 12 dpo daar ik pregnyl 5000 ie heb gehad en IUI op dezelfde dag. Ga vanuit 10 dagen erna pregnyl er uit is maar neem nog even dag of 2 a 3 een slag om de arm. Ik wist tot mn 35 ste niet dat ik uberhaupt zwanger kon worden dus ja... :| kom echt net kijken. Wil dan teleurstellingen beperken die niet nodig zijn zoals de pregnyl:)
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook geen verstand van ;) maar lijkt me dat het moet stijgen. Is nog in het kader van mijn onderzoek naar miskramen.
    Hoe wist je eigenlijk dat je niet 'gewoon' zwanger kon worden mauzy als je pas in 2e ronde zit nu? (Als je dat niet wilt delen, kan ook natuurlijk)
     

Deel Deze Pagina