Ik zou maandag ovitrelle moeten zetten, en dan woensdag IUI. De uren ertussen kloppen wel (al houden ze in ons ziekenhuis 40 uur aan). Vorige keer moest ik toen mijn follikel 16mm was, de dag erna ovitrelle en dan 3 dagen later IUI. Nu moet ik terwijl mijn follikel weer 16 mm is, waarschijnlijk pas 3 dagen later ovitrelle en na 5 dagen IUI. Het zal zoals Chitje aangaf, vast met het weekend te maken hebben. Of ze willen nu beter in de gaten houden hoe snel die follikel groeit?
Ja dat zou ik dan ook denken. Hier doen ze op zaterdag ook echo/iui maar zondags niet. Heb nog altijd t geluk gehad dat ik t weekend niet over hoefde te wachten. 1 x hebben ze... ochtend om 9:00 pregnyl en om 11:15 iui gedaan. En die ronde had ik ook t gevoel van mislukking. Was n ronde met 2 eitjes.
@Mauzy82: dezelfde ochtend?? Dat gaat dan toch nooit goed? @Mangoeste: hmm, gelukkig doen ze bij mij wel IUI's in het weekend. Natuurlijk wel een beetje raar, net alsof je ei niet kan springen op zondag. Het is kennelijk wel zo dat het lichaam van de een de eisprong al in gang zet bij follikels van 16 mm en de ander bij 20 of zelfs nog groter vertelden ze mij afgelopen donderdag. Bij mij zit er zelfs 42 uur tussen ovitrelle en IUI. Heb m'n eisprong net duidelijk gevoeld, zit inderdaad rond de 40-41 uur na de ovitrelle. Dus dat zou goed moeten gaan deze ronde. Duimen dat 1 van 2 (of alletwee) een baby-tje wordt.
Even snelle update tussendoor; gisterenavond dan toch maar getest, hartstikke wit (wat ik al dacht). Niet dat ik snap waarom mijn lijf zo doet maar voor nu laat ik het los en zien we wel hoe het loopt. Nu snel poetsen want straks krijgen we visite van een oud-collega van mijn man, die wij nog niet kennen. Dus dan moet het wel een beetje netjes zijn hier
@Chitje dat was de 2e ronde toen mn lichaam in de 14 dagen klaar was voor eisprong. Toen waren er 2 eitjes van ruim 20mm en moest volgende dag terug komen voor iui. 9:00 pregnyl en 11:15 iui. En toen duurde het nog ruim anderhalve dag voordat ik pijn kreeg en eitjes sprongen. Met verminderde kwaliteit zaad had ik dus al een zeer slecht gevoel. En bleek ook zo te zijn. Idd dan duimen dat het nu 1 of 2 beebjes worden voor je. @SaartjeZ op hoeveel dpo zit je dan nu als ik vragen mag?
Geen idee @Mauzy82 , ik weet alleen dat ik, als ik tel vanaf de eerste dag van de miskraam (die ik volgens de verloskundige als een gewone menstruatie mag tellen, omdat het zo vroeg was), nu op dag 11 van mijn cyclus zit. Alleen geen idee of die weer 21 dagen duurt, zoals voorheen, of langer. Ik hou dan maar 28 dagen aan, dan zien we wel hoe het loopt. Ik weet dus ook niet wanneer mijn eisprong nu is en we willen persé niet gaan testen of temperaturen (dat heeft bij onze 2e zoveel stress opgeleverd dat we dat niet nog eens doen).
Wat jammer @SaartjeZ . Ondanks dat je het dacht, toch wel een teleurstelling. Hopelijk gaat je lijf snel weer gewoon doen en ben je een volgende keer wel zwanger.
Dat hopen wij ook en dat hoop ik voor iedereen hier. Wij zijn nog maar net begonnen en ik heb veel verdriet gehad om deze miskraam. Kan je nagaan hoe dat moet voelen voor jullie, als je al zo lang probeert en nog steeds niet zwanger bent. Dat moet zoveel pijnlijker zijn, maar ik bewonder jullie kracht om door te gaan, om niet op te geven! Ik gun jullie allemaal een prachtig kindje en hoop met jullie mee dat dat snel mag gebeuren (al snap ik van de meer technische kanten met medicatie en terugplaatsingen e.d. niet veel, vandaar dat ik daar niet echt op reageer).
@SaartjeZ ik snap je telleurstelling,is ook echt balen. Ik hoop volgende ronde raak voor jullie en een plakker. K weet zelf niet wat pijnlijker is. Ik denk dat beide k*t zijn. Het niet zwanger raken. En het zwanger raken en als nog verliezen. Ga je dan ook niet aan allerlei andere dingen twijfelen?
Oja, absoluut! Ik twijfel aan vanalles maar dat helpt natuurlijk helemaal niks. Eigenlijk zijn het ook niet echt vergelijkbare dingen he, al doet het allebei ongetwijfeld evenveel pijn, al is dat op een andere manier. We zijn alweer druk aan het proberen, al heb ik geen idee van wanneer mijn eisprong nu zou zijn. Maar dat merken we vanzelf over een paar weken. Of niet...
Ja daarom @SaartjeZ bedoel als het niet lukt twijfel je denkelijk over andere dingen dan wanneer je zwanger bent geweest. Kan me voorstellen dat de vraag komt waarom blijft het niet plakken en ed. Dat zijn vragen die je dan voor de zwamgerchap nog niet hebt. Dat lijkt me ook een enorme web van druk en vraagtekens. En nee mee eens zeker niet te vergelijken. Oehw dan ben ik eens benieuwd over paar weekjes of we een roze test voorbij zien komen !
Ja precies. Ik vraag me nu telkens af of het komt omdat ik was gevallen (stom, onhandig ongelukje, nét niet op mijn buik), of omdat ik te weinig of verkeerd heb gegeten of zelfs omdat ik het te graag wilde, enzovoort... Allemaal onzin natuurlijk maar zet je hoofd maar eens zo gemakkelijk uit. Maar goed, hopelijk lukt het deze keer maar daarvoor moeten we nog tot zeker 9 november wachten, om dat te weten. Nu eerst maar even ontspannen met netflix, voor ik weer ga janken
Nee dat komt daar zeker niet door ocherm dikke digi knuf voor jou ! Maar dat zet je niet uit nee. Maar is jou schuld niet zeker niet. Is wat ze dan zeggen domme pech. Maar raak je niet zo van overtuigd. Begrijp dat wel. Ja lekker netflixen en ontspannen en goed voor jezelf zorgen.
@Mangoeste: ik hoop het heel erg dat dit de ronde nu wordt. @Mauzy82 en @SaartjeZ ik weet niet wat erger is. Niet zwanger worden roept bij mij ook allerlei vragen op. Vindt er geen bevruchting plaats? Of wel, maar nestelt het dan niet? En waarom dan niet? Gaat dat ooit wel gebeuren? Wat is daar dan voor nodig? Geen idee...
Dankjewel, lief van je Tja, domme pech inderdaad, maar 3 van de 6 keer is het gelukkig wél goed gegaan. Daarom misschien makkelijk praten voor mij, ik heb tenslotte 3 gezonde kinderen dus ik ben al enorm rijk. Doet me bijna denken dat ik niet moet 'zeuren' want ik heb niks te klagen. Maar het blijft verdrietig een kindje te verliezen, hoe vroeg in de zwangerschap het ook is. Ik snap je helemaal. Het lijkt me dat jij nog veel meer twijfels en vragen hebt en dat lijkt me zó enorm frustrerend, omdat je de antwoorden niet kunt vinden. Ik weet niet of het een vergelijk kan zijn van wat erger is, want iedereen ervaart het op haar eigen manier en het zijn daarbij ook wel twee heel verschillende dingen. Maar dat het intens verdrietig is wanneer iets dat je zo graag wil, wat zo'n oergevoel is, niet lukt, dat begrijp ik heel goed. Ik leef met je mee (en met alle anderen bij wie het (nog) niet lukt) en hoop voor jullie op een wonder!
@SaartjeZ: helemaal eens hoor. Niet vergelijkbaar en beide verdrietig en geeft beide twijfels. En ik hoef er geen 4 hoor, maar ieder haar ding en ik denk ook niet dat het uitmaakt hoeveel kinderen je al hebt als je die wens eenmaal hebt. Heb ik bij vriendinnen ook wel gezien, de wens voor een 2e, 3e, 4e kan even groot zijn als voor een eerste. Enige verschil is dat je het allemaal al een keer hebt meegemaakt denk ik.
Ja dat klopt, het gevoel is elke keer even intens, dat zit zó diep en het maakt niet uit hoeveel kinderen je al hebt. Ik wilde er ook geen 4 hoor, ik dacht zelfs dat ik met mijn oudste alleen zou blijven en dat vond ik helemaal oke. Maar toen leerde ik mijn man kennen, die zelf nog geen kinderen had en we wilden er al snel heel graag een bij. Daar zou het ook bij blijven maarja, gevoelens kunnen veranderen. En na de 3e wisten we echt zeker dat het klaar was maar dat is ook weer veranderd. Ik heb dus wel afgeleerd om (te vaak) niet of nooit te zeggen
Ik denk dat je niet moet vergelijken..iedereen heeft zijn eigen gevoel ergens bij. Hoe gaat het met jullie op het LF wachtbankje? Ik zit weer op het EI wachtbankje wel even lekker rustig nu en niet al die progesteron klachten (Hoe kan het dat ik hier tot een paar jaar geleden nooit zo'n last van had..). Het is nog wel wennen, slapen in ander huis met boven erg nieuwe lucht door de verbouwing.
@vlinderCN het zal zich wel vreemd aanvoelen denk ik he in een nieuw huis? Is alles toch een beetje vreemd en moet het wennen. Dus ook al weer plaats mogen nemen op t wachtbankje haha k moet nog eventjes geduld hebben en dat duurt zo lang deze ronde. Net als of die niet opschieten wil haha