35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaartjeZ

SaartjeZ Niet meer actief

Ja daar heb je gelijk in @vlinderCN, iedereen is anders en ervaart en denkt anders.

Ik heb vanochtend toch nog maar eens de verloskundige gebeld, omdat ik kwaaltjes blijf houden. Ze kan er niet veel van zeggen, het jan na een miskraam maar het kan ook zijn dat ik al meteen opnieuw zwanger ben. Of het is iets heel anders maar daarvoor kan ik beter naar de huisarts.
    Ze zei wel dat ik mijn cyclus van voor de miskraam moet aanhouden (dus 21 dagen i.p.v. 28), en ik zit nu op dag 14.
    Dus ik zit nu ook op een wachtbankje :)

2. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @SaartjeZ als je kwaaltjes van een zwangerschap komen zou je toch positief moeten testen? Was de vorige ronde een miskraam? Vroeg? Het kan natuurlijk zijn dat je cyclus daarvan van slag is.

Oh, wat duurt dat wachten weer lang... Ben pas 3 dpo en moet nog zo lang...:(. inmiddels antibioticakuur gekregen voor uitgebreide huidinfectie, dus geen idee hoe dat allemaal, ontstekingen en kuur, mijn kansen beïnvloedt deze maand. Echt niet fit.

3. SaartjeZ

Pfff Pat maakt het wachten nog moeilijker he. Ik weet ook niet hoe dat werkt maar hoop voor jou dat het geen invloed heeft. Rustig aan en goed voor jezelf zorgen, meer kan je nu niet doen.

Ja precies, ik zou dan positief moeten testen maar de laatste test was weer negatief. Ik heb inderdaad een vroege miskraam gehad (4,5 week), een dag na de positieve test. Ik denk dat mijn cyclus op zich weer meteen normaal loopt; als ik kijk naar hoe ik me normaal voel rond de eisprong dan heb ik die waarschijnlijk alweer gehad.

4. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook heel erg, maar heb geen idee... Deze ab mogen iig wel als ik zwanger zou zijn, daar heeft de huisarts nog een hele tijd naar zitten zoeken. En soms zijn de wonderen de wereld nog niet uit en gebeuren dingen op het moment dat je het het minste verwacht.

Op welke cd zit je nu? En wanneer denk je dat je rispeisp geweest is? Het kan normaal zijn, maar kan uiteraard ook wel ontregeld zijn. Je temperatuurt niet he?

5. SaartjeZ

Dat zeg je mooi ja, dat geloof ik zelf ook echt wel zo :)
    Ik heb ook antibiotica gehad toen ik zwanger was van de jongste maar ik hou dat niet binnen. Dus dat had weinig nut :D

Ik zit nu op cd15 en ik denk dat mijn eisprong afgelopen weekend is geweest, zondag gok ik. Dat merk ik omdat ik dan veel meer zin heb (tja... :oops:) en ik zie het aan de verandering van afscheiding. Ik temperatuur inderdaad niet nee.
    Nu heb ik af en toe wat vage krampen en vannacht pijn aan mijn borst (alleen links) toen ik op mijn buik lag. En weer hoofdpijn, wat ik zelden heb en wat vorige ronde ook een teken was. Maar ik ga niet te hard hopen, het kan vanalles zijn :)

6. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Echo niet goed. Vocht in rechter eierstok. Deze ronde gaat gewoon door. Gaat het niet weg. Kijkoperatie optie 1: klipje op ekerstok gezet. Optie 2: verwijdering van de eierstok. Ws volgt nog een HSG. Vocht loopt baarmoeder in en dat willen ze bij ivf niet zien. Vandaag 1 van deze 2 opties. Ivf intake data gaan wij niet halen dus alles word opgeschoven. Ik snap er niets van. Meer dan 30 jaar hebben de eierstokken niets gedaan en nu gaan ze dwars liggen en moet tie mogelijk deruit. Hoe idioot is dat dan ?

7. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: oh meid wat een tegenslag weer! Deze ronde krijg je dus wel gewoon IUI? Gaat dat niet om een clipje op je eileider? Dan kan je de eierstok misschien nog gewoon gebruiken bij ivf en loopt er geen vocht meer in de baarmoeder. Maar ik ben geen arts uiteraard. snap dat je het niet begrijpt. Kan je binnenkort nog een keer terecht om je vragen te stellen? Ik kan me voorstellen dat je te overrompeld was en dat de vragen nu pas komen. Dikke knuffel!

8. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Chitje ja enorme tegenslag en onbegrijpelijk maar relativeert alweer hoor. K laat me niet er onder krijgen.
    Idd dat was het idee met het clipje zodat het niet meer terug loopt. Ze hopen dat het zo nog weg trekt. Maar voor IVF willen ze dit niet en voor optimale kans (en) haalt de gyn hem dan liever weg. Dan met clipje. De IUI gaat gewoon door idd. Dat kwam niet in gevaar als nog. Alleen januari halen we niet met de ivf als dit zo blijft. Ja heb 1001 vragen en die kan ik vrijdag stellen dan weer een echo. Er zijn nu trouwens 5 folikels Links geteld van ongeveer 10 mm. Dus hopelijk stoppen er 3 anders weer staken.

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 oh wat super klote zeg :( die had je niet aan zien komen ... om positief te blijven, ik zie hier wel vaak vrouwen die met 1 eileider (vanwege bbz) gewoon zwanger zijn geworden. Maar dat maakt het niet minder heftig nu natuurlijk.

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    @SaartjeZ helaas komen die klachten op deze termijn van de progesteron. Hoop op succes deze ronde voor je. Bij mij klopt die 'zin' nooit haha, ik heb meestal het meest zin rondom mijn menstruatie:rolleyes: lekker handig en heel vreemd. Rondom ei heb ik vaak veel pijn.

@Mangoeste vandaag lui gegad of loop ik alweer achter? Hoe was de laatste echo?

@Chitje wordt het al minder? Moet je 2 wkn ab slikken?

11. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Het was de shock opzich even die je doet dribbelen. 30 jaar doen die gekke stokken het niet en nu moeten ze wat doen en gaat het nog eventjes fout. Ja zeker met 1 eierstok nog prima kans zei de arts ook. Hopelijk lost het zich zelf nog op.

12. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: dus het hangt af van of je IVF moet gaan doen wat ze gaan doen? Of is afwachten ook nog een optie? Pff, kan me de stress wel voorstellen. Fijn dat je de moed niet opgeeft. Waren je follikels allemaal 10mm? Pas vanaf 14 mm ofzo blijven ze ook echt doorgroeien, daarvoor is het twijfelachtig en kunnen ze zomaar weer verdwijnen.

@vlinderCN: al een beetje uitgepakt en uit de troep?
    Ik heb een kuur van 10 dagen gekregen. Als het dan niet over is wordt het dermatoloog:confused:. Nu misselijk van die pillen, heel irritant in je LF al is 4 dpo echt te vroeg natuurlijk.

13. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Chitje : De iui's gaan nu gewoon door ondanks de eileider. Mocht iui nu niet lukken word het IVF maar als het IVF word word hij weg gehaald de eierstok. Tenzij binnen paar dagen het vocht verdwijnt. Echter 1 vraag al: als vocht terug loopt baarmoeder in word toch innesteling bemoeilijkt? Wat voor nut heeft iui dan nu nog ?

Ja linker kant zaten 5 folikels van 10 mm dus kijken wie mee doet en wie niet. Tis even twijfelachtig. De arts sprak op een manier dat we al in de IVF traject zaten waardoor ik t gevoel kreeg/heb dat iui dus nu gewoonweg zinloos is. En dat was tie niet met mij eens. Wij hopen dat het vocht wegtrekt van zich zelf. En dat eierstok kan blijven. Ik heb na deze ronde nog 1 iui te gaan. Voordat IVF word officieel. Wachttijd ertussen mochten we vullen met iui als we wouden.

14. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ok, helder. Misschien dat het moeilijker is om in te nestelen, maar misschien niet onmogelijk? Ik heb er geen verstand van, maar lijkt me niet dat ze IUI doen als dat totaal geen zin zou hebben. Ze hebben ongetwijfeld gekkere dingen meegemaakt daar;). En een kans is een kans, hoe klein ook. Maar goed om te vragen vrijdag en je twijfels uit te spreken.

15. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hij gaf wel meteen aan dat ivf meer kansen biedt. Tis gewoon afwachten weer... en ja helemaal mee eens een kans is een kans hoe klein ook en moet je dankbaar voor zijn en zijn we ook. En ja dit is geen probleem maar een hindernis en die kun je oplossen dus zie t nog positief allemaal.

16. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Dat IVF meer kansen biedt is sowieso zo, daarom doen ze dat op een gegeven moment. 10% bij IUI per poging en 20-30% bij IVF. Dus het is logisch dat ie dat zegt!

17. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Oke ja ik heb echt geen idee hoe dat met statistieken zit :oops: maar word ik wel wat vrolijker van hoor haha wist niet eens 10% bij iui das wel relatief lager dan IVF zeg.

18. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    #658 Mangoeste, 25 okt 2018
    Laatst bewerkt: 25 okt 2018
    @vlinderCN : Gisteren heb ik inderdaad de IUI gehad, dus nu begint het lange wachten weer. Volgende ronde gaan we op vakantie, dus dan slaan we een ronde over. Als het goed is, nu 1,5 maand even gaan ziekenhuis meer..
    Hoe is het bij jou? Alweer wat opgeknapt? Nu wachten op ovulatie nog zeker?

@Mauzy82 : Het zit je ook echt niet mee zeg. Komt dat vocht bij je eierstok door de medicijnen? Zou het dan niet vanzelf ook weg kunnen trekken?
    Hoop dat de echo morgen meevalt. (Deze cyclus had ik opeens vocht in m'n baarmoeder. Een paar dagen later was het weer verdwenen. Bij jou is het natuurlijk een heel andere situatie, maar ik zal duimen dat je die eierstok gewoon kunt behouden).

@Chitje : slaat de antibiotica-kuur al aan?

19. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Mangoeste : Ja we weten het zelf niet waar het vocht vandaan komt eigenlijk. Ja wellicht trekt het nog weg. Hopelijk komende dagen/weken. Of het van de hormonen spuiten komt heb ik ook geen idee van. Ik hoop morgen dat het iets minder is dan woensdag.

Dan begint nu het wachtbankje weer voor je ? Hopelijk op een positief test over 2 weken ;)

20. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mangoeste: hopelijk hoef je helemaal niet over te slaan, maar ben je lekker zwanger op vakantie.
    De ab lijken nu vooral m'n darmen van slag te maken en ik ben er met vlagen misselijk van en maagpijn. Ontsteking is nog niet echt minder zo op het oog. Best hardnekkige bacterie kennelijk.

@Mauzy82: ben je nog door aan het spuiten? Morgen weer echo?

De ovitrelle is zo goed als uit m'n lichaam, dus nu weer verder afwachten... Duurt lango_O

Deel Deze Pagina