35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suezele

Suezele Lid

24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Ja gelukkig voel ik me ook positiever nu en heb ik het een plekje kunnen geven. Ik merkte dat ik het zo moeilijk vond te accepteren dat na jaar proberen het eindelijk keer raak is en dan toch mis gaat. Meteen ging door mn hoofd, dadelijk duurt weer zo lang of is de volgende weer miskraam. Ipv te denken ik kan zwanger raken (dit is het bewijs) en de volgende keer gaat het vast lukken werd ik alleen maar een soort van doemdenker.

Maar gelukkig gaat het nu goed en voel ik me weer positief. Hahaha ja zou zo maar kunnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niets voel, dus wordt echt afwachten.

Hoe gaat het met jou Vlinder? Ben je gestart in het andere ziekenhuis? Wat zeiden ze/wat is het plan?
    (Sorry ik had over de 150 ongelezen berichten hier, dus ben beetje overladen met info en weet niet meer precies hoe en wat:D)

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    Ja dat had/Heb ik ook vaak dat doemdenken :( nou ik duim voor je dat het snel weer lukt met een plakker deze keer.

Haha geeft niet hoor, is idd een beetje (te)veel bijlezen ;) We gaan vrijdag voor het eerst naar (nieuwe) zknhs voor fertiliteitsgesprek omdat het dan half jaar is sinds laatste zwangerschap (de vroege miskraam of biochemische van 2 cyclussen geleden tel ik niet mee). Even afwachten wat hun beleid is en wat ze überhaupt kunnen/willen doen.

3. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ik moet om 16:30 voor de echo. Rij nu naar het zh. Nog even geduld haha

Chitje vindt dit leuk.
  4. Suezele

Suezele Lid

24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @vlinderCN spannend!! Ik ben heel benieuwd wat ze zeggen. Wat zou jij het liefste zien dat wat er uit het gesprek gaat komen/wat ze gaan doen?

@Mauzy82 heel veel succes gewenst bij de echo.

Mauzy82 vindt dit leuk.
  5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    Ik wil vooral een 'plan van aanpak' ik hoop dat ivf niet nodig is en ik twijfel of ik die weg überhaupt in wil slaan omdat het me zo heftig lijkt. Aan andere kant wil ik zo graag een brusje voor mijn dochter dat ik mn grens wel verleg denk ik. Maar dan wil ik niet pas in maart starten met onderzoeken.
    Hoe gaan jullie het nu doen mocht je niet zwanger zijn deze en komende ronde?

6. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Yes !!! Morgenavond tussen 23:00/00:00 pregnyl. En donderdag om 11:30 de IUI :D

vlinderCN en Suezele vinden dit leuk.
  7. Suezele

Suezele Lid

24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Dat kan ik me helemaal voorstellen. Van wat ik hoor en lees, is het een zwaar traject (ivf). We zouden na de volgende ronde mogen starten met IUI, maar we twijfelen ook dat ook meteen doen of dat we zelf nog even doorproberen. Als ik het hier zo lees is is het een pittig traject en ik stel het eigenlijk het liefste nog eveb uit.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    Ja snap ik dat je nog zelf wilt proberen zeker nu het 2x wel raak was. Misschien nog paar maanden aankijken? (Maar ik duim dat het sowieso nu al raak is).
    Dat willen wij ook maar vind het fijn dat wel echt alles onderzocht is en er een soort tijdlijn is voor volgende stap.
    Wordt het zaad eigenlijk nog op meerdere momenten gecheckt? Hoor wel eens dat het 3 mnd een heel ander beeld kan geven namelijk. Mocht dat namelijk een slechtere uitkomst geven dan misschien voor iui gaan?

9. Suezele

Suezele Lid

24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Helaas, vanochtend de rode zee weer gezien, dus wordt zowyzo de volgende poging nog..
    Nee, bij ons hebben ze maar 1 x getest, maar ik moet zeggen dat dat wel een goede is. Eens aankaarten als we weer gesprek bij gyneacoloog hebben.

10. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Suezele : ahhh bah dat is balen weer :( nu op naar de volgende ronde ? Of begrijp ik goed dat jebeerst wat onderzoeken wilt?

11. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Suezele: balen dat het niet gelukt is deze maand!! Maar wat goed dat je het zo een plekje hebt kunnen geven. Ik hoop zo dat komende maand jouw maand wordt!

Hier 11 dpo en omowitte test. Geloof er niet meer in dat het gelukt is deze ronde. Heb nog 1 IUI te gaan dan en daarna IVF, start hopelijk in december. Heb wel geprobeerd de afspraak met de gyn zo te plannen. Maar had vorige maand ineens een cyclus van 25 dagen ipv 26 (door de ovitrelle??), als dat nog 2x zo is wordt het wel spannend of ik dan niet alweer op cd2 die afspraak heb ipv 13 dpo of cd1 zoals ik gepland had.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    Ah meis, dat is shit:cry: heel verdrietig..hoe lang was deze cyclus nu (Of wanneer was je miskraam)? Maar ik zou goede moed houden voor komende ronde, vaak is het toch na miskraam dat je eerst weer menstruatie gehad moet hebben voor je lichaam weer klaar is. Ik duim voor je.

13. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Chitje : Dat is ook balen :( op 11 dpo spierwit testen. Dan houd het vertrouwen bij mij ook altijd wel op. Wil dan altijd al stoppen met utro en door...

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.375
    1.850
    113
    Vrouw
    En toch..Ik heb alledrie de zwangerschappen pas op 12 of 13 dpo een tuurstreepje gezien met extra gevoelige testen. Ik had wel goede hoop daarvoor door hoge temp en klachten (achteraf gezien door progesteron en dus niet hcg wat ik dacht). Maar om een grotere 'teleurstelling' te voorkomen zou ik me ook instellen op volgende ronde :cry:

15. Suezele

Suezele Lid

24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @Mauzy82 we gaan de volgende periode nog zelf proberen. Daarna zouden we mogen starten met IUI, maar daar twijfelen we nog over of we meteen doen of nog wat langer zelf proberen.
    Het moet een keer lukken :thumup: maar ik had er niet aan gedacht dat zaadkwaliteit kan verschillen dus wellicht dat nog keer laten checken voordat we besluit nemen.

@Chitje oww nee, ook geen goed nieuws voor jou :( ik hoop zo voor je dat de volgende poging een voltreffer is en je het ivf traject niet in hoeft. Ik kan me voorstellen dat je soms ook de hoop verliest. Zijn ze in het ziekenhuis wel meedenkend/meewerkend?

16. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hier vanmorgen de iui gehad rond half 12. Buikpijn begint te komen. Dus mooie timing denk ik. Heel positief deze ronde zaadjes nu ruim 1.2 miljoen goede kwaliteit! Dus biedt perspectief deze ronde. Heeft de griep toch invloed gehad denk ik afgelopen ronde op de zaadjes. Ze beginnen weer te klimmen in elk geval. Nu weer 2 weken bibberen haha

Suezele vindt dit leuk.
  17. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: spannend!! Fijn dat het allemaal goed eruit ziet!

@Suezele: ja soms vraag ik me af of ik ooit een positieve test mag/ga krijgen:cry:. Het moet zoveel moeite om elke keer weer opnieuw te beginnen vanaf nul, maar weer met minder vertrouwen dan de keer ervoor.
    Jawel hoor. Ik heb een fijne gynaecoloog en ze doen echt wel hun best om het zo goed en prettig mogelijk te doen.

18. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Voelt zich wel beter aan deze ronde. Had wel net op wc dat ik dacht dat de zaadjes deruit kwamen maar dat kan toch niet of wel? Hoop het niet in elk geval.

19. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Nee hoor, met IUI zit het zo hoog dat dat in principe niet kan. Is ook maar een kleine hoeveelheid hè. Wat wel kan is dat je baarmoedermond extra slijm produceert, omdat die geprikkeld is door de IUI. Dus misschien heb je dat gevoeld.

20. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Dat dacht ik al wel. Hebben met iui weer tangetje op de baarmoeder mond moeten zetten was weer es niet zo gemakkelijk dus ook beetje bloed verlies. En vreselijke buikpijn ben net op bed gaan liggen ff. Denk laatste groeispurt en de sprong van t ei. Maar wel dank stelt me toch wat meer gerust als ik dacht.

Deel Deze Pagina