35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Dan maak ik even een lang verhaal kort. Ik werd maar niet ongesteld en op me 18e naar de gyn. Zei niets aan de hand komt goed. 21e nog niet ongesteld, vaginale bloeding gehad die gelukkig goed is afgelopen. Toen pas "de" onderzoeken gehad. Gyn van toen zei je zult nooit geen kinderen krijgen. Punt klaar uit. Met die wetenschap geleefd en ook nooit ongesteld geworden he. Tot ik mn huidige partner ontmoete en deze heeft al een pracht van een zoon. Dus ben toch al beetje mama:rolleyes: wou heel graag nog een kindje. Naar zh gegaan en alles en alles is onderzocht. Ik heb primaire ameneroe en zat al vanaf kinder jaren in overgang schijnbaar. Mijn hypofyse en hypothalamus geven het seintje van de biologische klok niet. Met name de oestrogeen. Toen alles duidelijk was kon ik dus wel zwanger worden maar mbv mmm. Nu gekozen voor menopur en pregnyl en t functioneerd super en ook super waardes.nu alleen heel hard hopen en wensen dat het lukt net als iedereen op t forum.:thumup:
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh das ook wat zeg, heb je ook andere verschijnselen van overgang dan? Maar wat fijn dat het dan zo op te lossen is, want in principe zou er geen reden moeten zijn nu waarom je niet zwanger zou kunnen worden? Gewoon net zoveel kans als mensen zonder ameneroe? En ook niet teveel bijwerkingen van de medicijnen?
     
  3. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Progesteron zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies van de baarmoederwand zich voorbereidt op een goede innesteling van een bevruchte eicel. Ook remt progesteron LH en FSH, om te voorkomen dat er nieuwe eicellen gaan rijpen. Het hormoon maak daarnaast de baarmoedermond ontoegankelijk voor zaadcelletjes. Alles met als doel om een bevruchte eicel de beste kansen te geven.

    Vindt er geen bevruchting plaats, dan gaat het gele lichaam ten gronde, neemt de progesteronaanmaak af en wordt het opgebouwde baarmoederslijmvlies weer afgebroken. Resultaat: je wordt ongesteld.
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  4. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Balen vlinder. Ik had met mijn zwangerschap ik het begin nauwelijks klachten dit itt toen ik niet zwanger was. Dus dat zegt niet alles. Ik hoop dat je snel een mooie test in handen hebt
     
  5. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja toch wel had opvliegers en of altijd steenkoud. Ondergewicht niet aan kunnen komen. En door tekort aan hornoon oestrogeen botontkalking en dat soort dingen. Maar die zijn sinds gebruik menopur helemaal verdwenen alle klachten. Ben bij gekomen nu gezonde bmi. Baarmoeder eierstokken in orde en functioneren prima. Alleen het stukje zwanger worden en blijven ontbreekt nog haha

    Nee er is nu totaal geen reden om niet zwanger te kunnen worden. Hopelijk geluk ook aan onze zijde ergens.

    De eerste ronde heb ik mentaal en fysiek rake klappen gehad ja van de hormonen. Bohh dacht echt even jemig hey dit is niet normaal. Maar reageer goed en vrij snel op de menopur. Ongeacht of er een kindje komt moet ik wel levemslang aan de hormonen. Totdat de overgang echt mag komen.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, dank je meisje1977! Maar dat mijn waarde dinsdag 46 en vandaag 29 is betekent dat ik binnen paar dagen ongesteld word dan toch? Weet jij of dit sowieso waarden zijn aan lage kant voor zwangerschap?
     
  7. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @meisje1977 hey dank je wel voor de uitleg. Dan begrijp ik dat ook weer een heel stuk beter.
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Sorry lopen dingen door elkaar nu..
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nou toch wel pittig zeg..hoop dat je snel zwanger bent!
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  10. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @vlinderCN wat k**te dat het ws niet gelukt is. :( geef de hoop niet op. Het kan zeker dat zeggen de verhalen vd anderen hier wel.
    Dat moment dat je weet dat het niet gelukt is deze maand is zo n rotgevoel. En meerdere keren per maand ovuleren zou echt een oplossing zijn, maar dan krijgen we het ook wel weer heel druk

    Ja eigenlijk heb ik nog nooit eeder getest omdat ik altijd mijn nod afwacht en eigenlijk altijd op of ervoor al ongesteld wordt. Maar wat je zegt zou idd kunnen. Toch eens keer eerder testen als k weer de verschijnselen heb.

    @Mauzy82 jee wat een verhaal! Je gaat er altijd vanuit dat iedereen gewoon ongesteld wordt maar dat is niet vanzelfsprekend. Wel super mooi dat je toch zwanger kan worden op deze manier! Domme vraag wellicht maar wordt je nu wel ongesteld door deze behandeling?
     
  11. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hierboven een link van een duidelijk plaatje. Wat ik weet is dat de waarde rondom / na de eisprong tussen de 40-50 ligt. Ik denk zelf dat je gaat menstrueren
     
  12. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja dat was het aller raarste van mn hele leven de 1e ronde het ongesteld worden. Ik schrok me he le maal kapot :confused: dat daar bloed weg kwam:roflmao: maar idd als ik niet zwanger ben zoals in eerste ronde komt gewoon ongesteldheid ondanks de utro. 1e ronde werd ik 16 dpo ongesteld.
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel, ja denk t ook maar ergens wil ik er dan niet aan geloven en loop ik te googelen en zie ik ergens dat je progesteron ook kan schommelen..maar vind dat zeer onwaarschijnlijk.

    Ben jij nog bezig voor een kindje @meisje1977 ?

    Waar is de IUI trouwens voor @Mauzy82 om je kansen te vergroten?
     
  14. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja klopt daar ik al 36 ben. En idd om de kansen te vergroten. Andere redenen hebben ze me niet gegeven. Wil niet zeggen dat die er niet zijn maar voor zover is dat de reden.
     
  15. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83

    Nee wij laten het bij 1
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Al iets gehoord @Suezele ? En @Mauzy82 wanneer kun je testen?
    Helaas (zeer pijnlijk) ongesteld hier..ben aan het proberen er toch op 1 of andere manier relaxter mee om te gaan want ik word zoo zenuwachtig hiervan en resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor toekomst dus misschien doen we er deze x wel heel lang over voor het raak is en dat zou slecht voor mn hart zijn ;)
     
  17. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Nou hier al paar dagen aan het testen en echt hele mini bijna onzihtbare streepjes. Zondag NOD en weinig tot geen hoop meer. Dus... ik wacht nog eventjes af.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had vorige 3 zwangerschappen op 12 dpo ook ienieminie streepjes ;) dus het kan nog. Heb je foto? Of niet op foto te krijgen?
     
  19. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    #80 Mauzy82, 3 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2018
    Ja heb wel foto staan hier en daar al erop. Onder andere topic. Wachtbankje en predictor early nega en express posi. Zal anders straks even zien of ik ze hier der op krijg. Maar idd bijna niet te zien op foto. Ik zie ze zelf wel haha
     

Deel Deze Pagina