35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja zeg dat wel alles in 1 x weg haha zou wat zijn vanmiddag hoop op goed nieuws.
    Ja logisch dat het dubbel voelt. Is ingrijpender maar wat je zegt wel geheel nieuwe hoop :thumup: toch hoop ik gewoon dat je over ruim een week positief test :)

2. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: hoe ging jouw echo?
    Ja dat hoop ik ook heel erg, maar geloven is nog wel een tweede... PMS weer, dan zie ik het soms een beetje somber in...

3. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    @Chitje hoe ging je intake vandaag? Heb je er nu een beter gevoel bij?

4. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Was een goed gesprek. Heel duidelijk dat er geen IUI-optie meer is, dus het is ICSI of niks (of pauze en daarna ICSI). Ze doen ICSI ipv IVF omdat ik donorzaad gebruik en dat meer kans op bevruchting geeft. Ik heb donderdag prikinstructie en uitleg over de medicatie. Als IUI-6 niet gelukt is kan ik wel meteen door. Hij heeft een beetje uitlegd over het traject en bijwerkingen van de hormonen enzo. Is veel naar het ziekenhuis, echo op cd 3 en dan nog 2-3x om te monitoren, 1x voor de punctie en 1x voor de terugplaatsing. Ook een beetje gehad over 1-2 embryo's terugplaatsen, gezien m'n leeftijd mag ik kiezen. Eerst donderdag nog even afwachten, dan weet ik weer iets beter hoe het eruit gaat zien en dan volgende week afwachten voor resultaat IUI-6. Nog wel even spannend dus...

Hoe is het met jou?

5. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Ja kost ook nog hoop tijd he, ga je dat met werk regelen? Na nod of meteen al?

6. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ik heb het op m'n werk al besproken met daarbij de slag om de arm dat ik pas volgende week weet of het ook daadwerkelijk ICSI wordt, maar als het dat wordt heb ik in principe alle vrijheid om naar ziekenhuisafspraken te gaan en thuis te werken of even dagje niet als ik veel last heb van bijwerkingen of m'n hoofd even helemaal niet naar werken staat. Heb met mn leidinggevende afgesproken dat ik in die periode geen werkafspraken plan en per dag kan bekijken hoe het gaat. Heel fijn dat dat kan!

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg! Gelukkig maar, 1 zorg minder..

Chitje vindt dit leuk.
  8. Laragh

Laragh Actief lid

7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Ik heb vandaag een soortgelijk gesprek gehad. Bij ons wordt het IVF. En volgende week donderdag prikinstructie. Wanneer moet jij voor het eerst prikken? Ik op 2 december. Het wordt inderdaad spannend, ik moet allereerst gaan hopen dat ik genoeg goede eitjes ga krijgen.

O ik hoop zo voor jou dat je toch nog positief resultaat krijgt van je laatste IUI. Wat zou dat toch fijn zijn!

9. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ja, heel spannend! Voelt wel dubbel hoor. Ik zie er aan de ene kant heel erg tegenop en aan de andere kant geeft het nieuwe hoop. Mijn NOD is 28-11, dus cd3 en start stimulatie zou dan de 30e zijn. Zit jij nu aan de pil? Of krijg je ook korte traject?

10. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hoe gaat het hier met de dames? Deze topic valt beetje stil jammer genoeg :rolleyes:
    Hierzelf gisteren een goede echo gehad. En cystes zijn weg. Behalve het vochtzakje. Daar word kijkoperatie voor gepland om te kijken wat het echt is. 7 december hebben we daar gesprek over. Verder gaat ronde 6 iui gewoon door. En komende maandag dan een fm echo.

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig meis! Na nod dan die kijkoperatie?
    Hier niet zoveel te melden behalve dadelijk hsg..spannend maar verwacht er qua uitslag niets geks van.
    Ja weet ook niet waarom het niet meer loopt hier :( misschien hebben 35plussers het te druk ;)

12. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Haha Ja laten we het daar op houden dan dat we het te druk hebben :)

Wat is een hsg precies ? Wat doet dat ? En waar is dat voor ? Ben er niet mee bekend:oops:

Ja na NOD zal dan de kijk operatie volgen. En dan hoop ik stiekem dat ze het zo op kunnen lossen.

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Baarmoeder röntgenfoto om te kijken of je eileiders goed toegankelijk zijn. Daarvoor spuiten ze vloeistof in je bm wat nogal pijnlijk kan zijn. De eendenbek alleen al weer :(

14. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ahh okay dank je wel! Wist ik niet.
    Dan hoop ik voor je dat je goeie uitslag krijgt! Ja die "piep" eendenbek ja vind dat ook een rot ding. Heel veel succes vandaag :)

15. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: ja, waar is iedereen?? Ook wel spannend een kijkoperatie! Nou ja hopelijk hoeft het niet want ben je de komende ronde gewoon zwanger!

@vlinderCN: succes straks! Tja, die eendenbek... Nou ja, het is maar even en gewoon heel hard in de hand van je vriend knijpen;).

Hoe is het met de rest?

16. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoi,

Ben inmiddels weer terug van vakantie (was heel erg fijn om even in een andere wereld te zijn), maar helaas nog niet veel positiefs nieuws hier te lezen.

@vlinderCN : viel de hsg mee?

@Chitje en @Laragh : Spannend dat er voor jullie volgende stappen staan gepland. Aan de ene kant wel ingrijpender dan IUI, maar het lijkt me toch ook wel fijn om een grotere kans te krijgen op deze manier.

@Mauzy82 : wat fijn dat die cystes weg zijn. Hopelijk belooft dat veel goeds voor deze ronde.

Hier ben ik alweer ongesteld geworden (op dag 23). Mijn cyclus wordt steeds korter, waardoor ik het gevoel krijg dat het helemaal niet meer gaat lukken.
    Nog 4 keer IUI voor de boeg. Morgen alweer de eerste echo (zou eigenlijk op zondag moeten, maar dan is het ziekenhuis dicht). Nu valt het precies op een zaterdag dat ik moet werken. Moet proberen me hier minder schuldig over te gaan voelen, maar valt niet mee.

Op welk punt hebben jullie de omgeving verteld dat zwanger worden niet makkelijk gaat/ dat jullie in een traject zitten? Hier weten een aantal mensen het wel, maar de meesten niet, terwijl het misschien wel zou schelen als ze zouden weten waarom ik de laatste tijd wat minder vrolijk ben.

17. SaartjeZ

SaartjeZ Niet meer actief

Ik reageer ook niet veel meer, voornamelijk omdat jullie moeilijker zwanger worden en dat is iets waar ik niets van weet. Wil niet zeggen dat ik niet meeleef maar jullie kunnen er met elkaar over praten en daar kom ik liever niet tussen.

Het gaat hier verder zijn gangetje; deze maand een ronde overgeslagen vanwege verkeerde B12 met folaat (ipv foliumzuur), waar ik veel last van had. Ik wist niet dat dat zulke bijwerkingen kon geven maar nu heb ik de juiste en gaat het langzaam weer beter. Dus volgende ronde maar weer, we hebben geen haast.

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.368
    1.841
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn @Mangoeste, heb je het een beetje naast je kunnen leggen of er toch nog wel veel mee bezig? Volgens mijn gyn verandert je cyclus als je ouder wordt soms, wil niet zeggen dat het meteen slecht teken is hoor maar is gewoon een feit dat richting de 40 (weet niet meer hoe jij bent, 36? Dan heb je nog 2 jaar, vanaf 38 gaat het vrij hard) de eerste tekenen van overgang starten, kan het nog zeker 10 jaar duren en kun je nog prima zwanger worden. Zijn jullie er al uit of jullie na 4x iui meteen door willen met ivf? 1330 hsg trouwens

19. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Mangoeste : wat fijn he als je even je hoofd leeg kan maken op vakantie. Rven ergens anders wanen. We hopen wel ja dat deze laatste ronde de "rake" ronde is net voor ivf aan. Maar ben er al bang voor en moet nog starten haha
    Ik vertel iedereen die het weten wil en vraagt. Ik schaam mij er persoonlijk niet voor daar iedereen al weet dat ik normaal een kinderen zou kunnen krijgen. Mijn werk weet het ook en hopen net als ik dat er gauw een thuiszorg baby komt haha.

@SaartjeZ : oei dat klinkt niet fijn iets krijgen wat verkeerd is. Is het nu weer helemaal goed met je dan ? En kun je nu weer verder ?

20. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Deel Deze Pagina