35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Hier was de echo opzich goed alleen met meerdere folikels weer spannend. Wel denk ik met 2 folikels van nu 12 mm. Maar zaten ook nog 3 van 10mm. Groeien dus allen vrij geleidelijk op. Moet maandag weer terug om te kijken wat de 3 doen. Wel gesproken erover en op eigen verantwoordelijkheid mocht en laat ik de iui doorgaan met 3 folikels. Mochten het er 4 of meer zijn. Wil ik dit zelf niet graag. Risico is me dan te groot. Bms was 10+mm.

2. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

@Mangoeste : snap het wel hoor. Wou dat ik m'n man ook eerder had ontmoed dan mn 33 en dan nog eerder had geweten dat dit alles mogelijk zou zijn. Ik heb t iedereen verteld die t maar weten wil haha en eerste 4 rondes waren ze vol vragen en dergelijke en nu de laatste 2 rondes hoor ik ze niet eens meer. En voelt t af en toe ook wel eenzaam. Maar goed... ze krijgen vanzelf het nieuw's dat het raak is of weet eens niet.

Fijn dat de andere medicijnen meer folikels geven als 1. Dat voelt gelijk anders hé?

3. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mangoeste : niet te druk maken over wat anderen vinden. Iedereen heeft altijd wel een mening en als je je vriend eerder was tegengekomen was het misschien anders gegaan, misschien ook niet. De omstandigheden moeten ook goed zijn om een kindje te krijgen en die zijn niet voor iedereen op z'n 25e als je het meest vruchtbaar bent het meest ideaal helaas. Zou makkelijk zijn, maar dat geldt voor de meesten van ons niet om wat voor reden dan ook. Lekker laten denken, jij weet wel hoe het voor jou/jullie zit. Ik was ook liever 8 jaar geleden begonnen, maar toen waren de omstandigheden er echt niet naar. Ik heb een kindje nu veel meer te bieden dan toen, dat is ook wat waard. En om maar een positief onderzoek aan te halen: kinderen van oudere moeders zijn emotioneel beter af dan van jonge moeders, omdat oudere moeders vaak relaxter zijn, emotioneel stabieler, beter in hun vel zitten en beter weten wat ze willen. Dus ergens best bizar dat biologisch gezien de beste leeftijd om kinderen te krijgen 10 jaar eerder is dan de emotioneel beste leeftijd. Dus als mensen over je leeftijd beginnen gewoon dit onderzoek erin smijten. Snel uitgepraat dan hoor.

@MaLuc: spannend! Heb je een NIPT gedaan?

Vanochtend voor de uitgangsecho voor ICSI geweest. Zag er allemaal goed uit. Er ligt een goede hoeveelheid eitjes klaar, rechts telde ze er al 18, links was minder goed te zien, dus stopte ze met tellen na 6, omdat het er dus toch sowieso genoeg zijn. Dus ook vanochtend begonnen met gonal f spuiten. Spannende tijd weer. Dinsdag vervolgecho om te kijken hoeveel eitjes er groeien en hoe snel.
    Heb wel een beetje last van depri gevoelens. De teleurstelling van mislukte poging 6 was toch groter dan ik van tevoren had ingeschat. Best een klap van eerlijk gezegd. Nieuws vanochtend was dus wel goed, maar het voelt als falen dat deze behandeling uberhaupt nodig is. Dat m'n lichaam me in de steek laat. Waarom lukt het niet gewoon op een relatief makkelijke manier. En dan speelt er weer van alles door elkaar. Sowieso het gevoel van falen omdat het me niet gelukt is een vent te vinden die met mij kinderen wil en dus dat ik geen pappa heb voor m'n kindje. Het feit dat ik alle beslissingen alleen moet nemen, de teleurstelling steeds alleen moet verwerken. En ook de angst dat het deze maand met deze nieuwe toch wel heftige stap weer niet lukt en dat ik over een paar weken weer zoveel verdriet en teleurstelling moet doormaken. Het is wel genoeg. Ik wil die pijn niet meer. En iedereen die blijft roepen je kansen zijn goed, nog even doorzetten. Probeer het grotere geheel te zien, je moet positief blijven denken. Tja... dat zal, maar het is ook nog steeds niet gelukt en wat heb ik er aan als ik steeds aan het einde van de maand weer moet constateren dat het niet gelukt is.

4. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    Ook spannend weer voor jou! Fijn dat ze goed groeien, dat geeft ook hoop voor je IVF lijkt me. Eigen verantwoordelijkheid om IUI bij 3 follikels te doen? Bij 4 doen ze sowieso niet toch?

5. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Inderdaad ons zh bij 3 al niet! Dus heb beetje gepraat en gevraagd. Maar hun advies blijft toch niet doen. Maar bij 3 wil ik het wel graag doen. Ja geeft enorm hoop richting ivf klopt. Hoop alleen dat het niet nodig is.
    Hoe bevalt het jou zo dit nieuwe traject. Had nog niet alles terug gelezen wou ik morgen doen moet straks werken.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Spannend allemaal, er gebeurt tenminste van alles. Zo benieuwd wat het effect van gonal gaat zijn bij jullie en of je straks een drieling krijgt mauzy:eek: die kans is natuurlijk erg klein maar toch.
    Hier wachtbankje helaas ziek dus stemt nog meer depri dan ik al was. Heb een buikgriepje o.i.d. van mn dochter over gekregen en voel me een vaatdoek. Hoop zo dat het geen invloed heeft.
    @Chitje je kaarten zien er erg goed uit maar maakt het wellicht nog frustrerender waarom het dan niet lukt vooralsnog. En zeker als icsi 1 niet slaagt dan zeggen al die positieve uitslagen ook niets voor je gevoel.

@MaLuc geen misselijkheid? En hoe was je echo? Spannend hè.. ik heb er helaas 2 toch wel traumatische ervaringen aan over gehouden. Maar als het goed is dan is het zooo mooi

7. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Hopelijk kan het doorgaan @Mauzy82!

Echo was goed vanmiddag! En ik ga de NIPT nog doen.

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Ah fijn meis!

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Ik zie dat we naar de 2e pagina zijn gezakt :( jammer want ik vind het wel fijn ook om bij leeftijdgenoten te horen hoe het gaat.
    @Mauzy82 niet zo goed nieuws zie ik.. waren het er meer dan 3 dus? Gemiste poging dus, wat superbalen. Je hebt pas over een aantal maanden ivf denk ik? Ga je tot die tijd niets proberen, hoe is dat voor je?
    @Mangoeste waar zit jij in je cyclus, iui met 2 eitjes gehad??
    @Suezele en bij jou?
    @Chitje spannend, duimen draaien dat ivf meteen succesvol is.

Ik zit op 7 dpo..pff..zo bang dat t weer niet is gelukt. We hebben 1 feb intake ivf en in principe ca. 2 maart starten met korte traject. Hoop heel hard dat het niet nodig is ..

10. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Nou onze ronde is gestaakt. We hadden overstimulatie 11 folikels waarvan zowiezo wz 6 zullen springen. Dus meteen gekozen voor pauze. En deze iui houden we te goed als escape. Vrijdag nog naar de gyn omtrent eileider. En dan zien we wel verder. Eerst eveb lekker genieten van elkaar en gezin en dan volgend jaar er weer vol tegen aan.

Hoe gaat het met een ieder hier ?

JannieT vindt dit leuk.
  11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    He wat shit zeg.. ja dan is de kans op een meerling wel heel groot. Wat bedoel je met escape, wanneer zet je die in? Als je op wachtlijst moet voor de daadwerkelijke start? Fijn dat jullie kunnen genieten van de pauze!

12. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja ik mag bij wachtijden en dergelijke nog een iui gebruiken. Omdat deze ronde geannuleerd is. Ja is heel shit maar we zijn er al overheen. We genieten even lekker van mekaar en gezin en volgend jaar er vol voor gaan.

13. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Nou super nieuws hier :)
    Eileider helemaal in orde. Vochtzakje weg. Volgend jaar maart 2019 in week 12 starten wij met IVF :thumup:
    Tot die tijd nemen wij lekker pauze :)
    Cyclus mag stil liggen. Kan dan meteen beginnen met stimuleren die week.

MaLuc vindt dit leuk.
  14. Chitje

Chitje Fanatiek lid

25 jun 2018
    2.044
    1.146
    113
    Vrouw
    @Mauzy82: dus geen operatie? Dat is zeker goed nieuws! Fijn! Ben je ok met pauze tot maart?

Hier bij echo 17 follikels gezien van boven de cm. Morgen weer een echo en dan waarschijnlijk ook punctie plannen voor maandag of dinsdag. Voel inmiddels wel een beetje spanning onderin m'n buik, maar dat is niet zo gek met al die follikels die ruimte innemen.

Mauzy82 vindt dit leuk.
  15. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Yes ben helemaal oke met de pauze. De gyn gaf aan dat die laatste iui ws niet veel meer gaat brengen en me lijf lekker laten kalmeren. Kon ik me wel in vinden (op dit moment) hahahaha

Wauwie de wauw das een prachtig aantal zeg ! Dat word ws wel een goeie mooie oogst he super. Ja dat je nu druk voelt geloof ik wel ja had ik ook met 11 al pfff... voelt niet prettig maar wel voor een goed doel.

16. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Fijn voor je zo mauzy! En dan ben je ook weer even 4 mnd niet ongesteld toch ivm je amenerrou? Daar kijk ik nu al weer naar uit..9 maanden + de maanden borstvoeding niet ongesteld :)..
    Hier uiterlijk overmorgen d e nk ik duidelijkheid over deze ronde..Maar voel me weer s totaal niet zwanger en tekenen waarvan ik denk dat ongi over paar dagen kan komen. Maar goed houd nog beetje hoop.

@Chitje zo spannend, zal wel mooie opbrengst worden. Duimen draaien.

17. Mangoeste

Mangoeste Actief lid

18 aug 2018
    361
    261
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wat een ontwikkelingen hier. Heel veel succes met de punctie! @Chitje

Hoe is het bij jou @vlinderCN ? Inmiddels al wat meer duidelijkheid? Ga je binnenkort testen of wacht je geduldig af?

@Mauzy82 : wat balen van die overstimulatie. Is er niet nog een kansje dat het op de natuurlijke manier gelukt is of hebben jullie voor/ rond je eisprong geen sex gehad? (Ik snap dat het niet mag bij overstimulatie, maar dat weet je niet altijd al vantevoren). Je klinkt gelukkig wel positief over de pauze en IVF.

Vorige week maandag heb ik de 3e IUI gehad. Ik ga ervan uit dat er 2 follikels gebleven zijn (heb maar 1 echo gehad en toen waren er 2 van 17mm). Bij mij verder geen gekke dingen zoals vorige keer (geen vocht in baarmoeder, geen cystes). Het jammere was nu dat er dit keer veel minder zaadcellen aanwezig waren dan andere keren.
    Nog een week wachten om te zien of het toch gelukt is. (Al heb ik nu al het idee dat ik ongesteld moet worden...ben net zo onredelijk en chagrijnig als ik ben op de dag voor mijn menstruatie)..

18. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.362
    1.839
    113
    Vrouw
    Hier helaas weer niet gelukt ook. Verwacht vandaag of morgen ongesteld. Temp is weer gezakt. Heb er niet veel vertrouwen meer in dat het nog gaat lukken, zelfs niet met ivf straks in maart. Verwacht dat ik dan niet meer dan 7 eitjes overhoud ofzo en de afgelopen 7 eitjes waren blijkbaar ook niet goed:cry: maar das depri me nu aan het woord.

Dat depri onredelijke had ik overigens ook toen ik wel zwanger was dus dat zegt niet alles @Mangoeste ;) maar vaak weet je het zelf wel. Ik heb ook telkens veel zwangerschapskwaaltjes waardoor ik hoop, maar voel me dan toch niet zwanger waardoor ik het eigenlijk wel weet.
    Misschien vind je het vervelend dat Chitje en ik er iets over zeiden maar ik zou echt doorzeuren over ivf of icsi op korte termijn. Zeker als zaadkwaliteit minder is :( . Dat je i.i.g. meteen door kunt na laatste iui...

19. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Ja wij hebben zeker kansje benut en klusverbod genegeerd. Tis gewoon een dusdanige kleine kans dat ik het er wel op durfde wagen. We zien wel komende tijd. Ik gebruik geen utro nu en laten natuur even zn gang gaan.

Ja ben ook positief eigenlijk geheel iui traject al dat verloopt met ups en downs. Maar we zijn dan oook nog maar relatief kort bezig en was het een wonder om te zien wat mijn lichaam deed en doet op de hormonen. Super trots ben k op mn lichaam ongeacht of er baby gaat komen. Wat we wel heel vurig hopen natuurlijk haha.

Wat jammer dat dan de zaadjws weer minder zijn he dat hebben we ook gehad alles perfect behalve zaadjes. Dan lijkennde weken extra lang hor bah. Ongi gevoel wat je beschrijft kan toch ook goed nieuws zijn he van wat ik hier lees en begrijp? Dus wellicht toch gelukt. Ik hoop het heel hard voor je en ga mee duimen.

Hier ook vandaag 3 dpo en nog kleine week wachten op testen of ongi moet zich eerder laten zien daar ik niet weet wat mijn lf doet zonder utro.

20. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Omdat jullie inmiddels een clubje zijn geworden, ga ik dit onderwerp verplaatsen naar 'zwanger worden clubs'.
    @Mauzy82, @vlinderCN, @Mangoeste, @Chitje, @MaLuc, @Laragh Willen jullie de anderen die meekletsen op de hoogte brengen?

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina