35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja heb ze gespot. Mmm..Nog even afwachten superspannend hoor, zou mooi zijn al de 2e ronde!
     
  2. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja haha alleen ben al 13 dpo en zondag NOD. Dus ik verwacht er niet veel meer van hor. Of moet al een wonder toeslaan. Ja zeker mooi als t zo is.
     
  3. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Hahaha dat het slecht voor je hart is: check. Hier ook regelmatig last van
    Maar jee ontzettend vervelend dat het niet gelukt is. Ookal heb je vermoeden dat t misschien niet gelukt is, het blijft toch ontzettend klote om weer ongesteld te worden! Er blijft altijd dat stemmetje in je achterhoofd misschien dat het toch gelukt is, dat je deze keer niet ongesteld wordt.
    Ik vind knap van je dat je relaxter mee om probeert te gaan. Je hebt helemaal gelijk; resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar dit geldt ook andersom; ook negatieve resultaten in het verleden geven geen garantie in de toekomst. Dus wie weet is het volgende maand raak en heb je een super fijne zwangerschap. Ik gun je het in ieder geval van harte!

    Hier in het begin vd week de uitslagen gekregen en heel eerlijk gezegd wist /weet k nog niet goed hoe k erin moet staan. De uitslagen waren niet helemaal als gehoopt had maar ik vind het lastig om de ernst er van in te schatten omdat de gyneacoloog vrij optimisch bleef.
    Tot zo ver waren mijn uitslagen prima, mijn bloeduitslagen waren ook prima (beter dan gemiddelde van vrouwen van mijn leeftijd). De uitslag van mijn man was semi positief; hij had heel veel zaadcellen en qua vorm ook meer dan voldoende goed, alleen de beweeglijkheid was onder de maat, maar als ik het goed begrepen had, maakte de hoeveelheid en goede vorm wel wat goed ten opzichte vd beweeglijkheid (wordt schijnbaar rekensom op losgelaten?)
    Al met al; er is mogelijkheid om zwanger te worden maar de kans is toch stuk kleiner dan gemiddeld. Gyneacoloog raadde aan om HSG echo te doen om nog te kijken of mijn eileiders niet verstopt zitten. Mooie bijkomstigheid is dat deze echo de kans op zwangerschap verhoogd de +/- 4 daarin opvolgende maanden en als dan nog niet gelukt is over te gaan op IUI.
    Al met al is er stuk duidelijk geworden maar zitten we nog steeds met aardig wat onzekerheden
     
  4. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Super spannend Mauzy. Zou geweldig zijn als het gelukt is!
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik moest even googelen wat hsg echo inhoudt. Had zelf na miskraam waterecho gehad maar das toch wat anders zie ik. Waarom dan toch de hsg als bij jou alles goed is, of dat is het enige wat ze nog moeten uitsluiten? Wel fijn dat ze dat doen en de kans daarmee verhoogt!
    Wanneer krijg je deze, voor de volgende eisprong neem ik aan?
    Kan me voorstellen dat je een beetje onzeker bent, artsen zijn soms niet altijd even duidelijk he. Wel naar dat het bij je partner niet helemaal is zoals je wil.
    Hopelijk gaat het op deze manier snel lukken *fingers crossed*.

    En hier tja afwachten maar weer en moet nog kijken hoe relaxed ik ben als dadelijk eisprong plus wachtbankje weer is :(
    Ik heb de 14e nog belletje met gyn over progesteron uitslag, maar die was in principe goed, ga nog wel wat vragen stellen. Wil ook niet nog een half jaar proberen op goed geluk.
     
  6. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Met 35 plus bedoelen ze dus vanaf 36 jaar dus? Heb je die extra risico's niet als je 35 bent? Beetje domme vraag misschien en snap ook wel dat het niet om 1 jaar of een paar maanden hangt... maar vroeg mij dat af.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Het is een geleidelijk proces, vanaf je 30e neemt je vruchtbaarheid al af en zo wordt dat steeds een beetje minder tot je in de overgang raakt. Ook neemt de kans op miskramen en aandoeningen toe. Maar het is dus niet zo dat er op je 36e een knop omgezet wordt maar artsen moeten ergens mee rekenen.
    Maar genoeg vrouwen die zonder problemen na hun 35e gezonde kinderen baren alleen kansen nemen wel af bij de meeste vrouwen.

    Ik las je verhaal trouwens wat ontzettend heftig, tranen in mijn ogen. Dat je zo niet op een roze wolk mocht zitten na de geboorte van je 2e. Heel veel sterkte, hopelijk snel van de sonde af.
     
  8. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw

    Het is inderdaad om dit nog uit te sluiten ook omdat de ovulatie bij mij altijd pijnlijk is en dat kan een teken zijn. Het schijnt absoluut geen prettig onderzoek te zijn heb ik gehoord:confused:
    Hij moet plaats vinden na je menstruatie, maar voor je eisprong. Heb net mijn eisprong gehad dus wordt eerst nog afwachten en misschien is deze ronde wel gelukt en is het niet meer nodig:)(heb nog geen symptomen maar is dan ook nog 1,5 week tot NOD).

    Wanneer is jouw eisprong? Hebben ze bij jou ook een onderzoek gedaan (je geeft aan dat ze progesteron getest hebben)?
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hmm ik heb ook sinds mijn bevalling erg veel eigroei/sprong pijn (vorige x viel ik bijna flauw) een week lang :( ga ook navragen of zo'n hsg iets voor mij zou kunnen betekenen. Nee lijkt me ook geen pretje, ik ben na de waterecho echt flauw gevallen van de pijn (ben daar erg gevoelig snap nog steeds niet dat ik een bevalling ben doorgekomen ;).

    Hopelijk zit het allemaal goed bij je! Maar nog beter idd als t niet meer nodig is..killing he dat wachtbankje. Ik heb over 8- 10 dgn hopelijk eisprong, net ongesteld geweest.

    Het onderzoek wat ik had was bij herhaalde miskramen poli. Daar is niets uitgekomen (bloedonderzoeken zijn dat eigenlijk alleen) heb een afspraak bij uz in Gent staan eind nov omdat ze daar verder zijn/meer doen qua onderzoek naar miskramen. Ik hoop dat ik de afspraak ook niet nodig heb maar vanwege 4mnd wachtlijst toch alvast maar afspraak gepland.

    Er is geen fertiliteitsonderzoek geweest omdat ik tot nu 1e ronde zwanger werd, nu 3 eisprongen/2 pogingen gepasseerd ( 1e werd cyste) en weer jaar ouder dus wordt ineens toch wel zenuwachtig.
    Ik ga nog wel voorleggen bij gynaecoloog dat ik zo'n pijn heb (huisarts gaf dit ook aan dat ik gyn daarover moest spreken) en mijn lf 9-11 is ipv 14 twee jaar geleden maar ze zullen me waarschijnlijk nog paar maanden laten proberen verwacht ik.
    Succes met wachten @Suezele !
     
  10. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Ha vlinder,

    Heb je nog gesprek met de gyneacoloog gehad over de HSG? Wat zei hij/zij erover?

    Hier is hij inmiddels gepland voor over 2 weken, maar hoop zo dat het niet nodig is! Zit hier inmiddels bijna op nod. Keep my fingers crossed.

    Jij net de eisprong gehad of is hij bijna? Test jij op je eisprong? (Omdat je m ook voelt). Ik heb de eerste paar keren gedaan om het zeker te weten dat datgene wat ik voelde ook echt de eisprong was daarna niet meer gedaan tot deze periode. Merkte dat t me toch wel wat meer rust gaf
     
  11. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Jee wat knap dat je nog geen test hebt gedaan! En de ovu testen laat staan. Geeft idd onrust maar ik wil het gewoon goed in beeld hebben ook omdat mijn lf veel korter is geworden (zonder testen had ik dat niet geweten, bij mij begint de pijn nl. al bijna week van tevoren en is paar dagen heel heftig) ik kan nog steeds niet precies zeggen dus wanneer mij ei gesprongen is (erna heb ik nl. ook nog pijn, het is niet een felle steek ofzo bij mij) alleen door ov testen en temperaturen weet ik de 2 dagen waarin ie moet zijn gesprongen. Moest jij trouwens niet temperaturen van de gyn? Meestal geeft dat toch wel wat basisinfo als je het correct uitvoert.

    De gyn vond hsg niet nodig omdat we wel snel zwanger raakte dus onwaarschijnlijk dat daar probleem zit.
    Ik moet het nog 3 maanden 'aankijken' wat ik al verwachtte. Gisteren of vandaag eisprong gehad dus het grote wachten begint..beetje inpakken en inrichtingsplannen maken dan maar voor nieuwe huis (en een dreumes die veel aandacht wil ;).
    Er niet teveel mee bezig en wachten met testen tot nod lukt mij niet :oops:

    Spannend die hsg, en morgen dus, nog geen verschijnselen (of die je elke maand hebt ;))?
    Ik had 'vroeger' nooit ergens last van maar nu heb ik ook elke maand na ei het idee dat er van alles gebeurd...

    Laat je het even weten? hoop heel erg voor je dat je positieve test hebt en die mmm niet nodig hebt!
     
  12. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Wie weet als je straks aan verhuizen bent, dan is de aandacht vaak ergens anders en lukt het soms wel. Moet zeggen dat hier ook niet helemaal zo was, was er stiekem nog best veel mee bezig hahaha.

    Deze keer geen tot weinig verschijnselen; alleen veel afscheiding maar dat hoeft nog niets te betekenen. Ik had evengoed een heel positief gevoel bij deze ronde en Ik kon me niet meer inhouden dus heb vandaag een vroege test gedaan, maar die geeft helaas maar 1 streepje. :cry:Morgen is mn nod. Nog ff afwachten dus maar dit was niet echt een goed teken dus ik vrees ervoor. Maar we zullen zien.

    Jij zit ook weer op het wachtbankje? Ja die 2 weken zijn het ergst want je voelt vanalles maar het kan ook helemaal niets zijn. Ik hoop zo voor je dat het gelukt is!
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh shit... welke test heb je gebruikt? Als het er 1 is die voor nod kan testen dan is het meestal geen goed nieuws. Maar er zijn genoeg vrouwen die pas na nod positief testen (ligt misschien ook aan test)..Ik hoop t nog voor je. En anders hopelijk na de hsg!
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoe is het vandaag @Suezele ? Hopelijk niet ongesteld geworden.
    Ik voel me depri, een soort post miskraam depressie ofzo en het enige wat helpt is zwanger worden. Maar ben bang dat t weer niet raak is..Zucht. Voor ovulatie gaat t wel redelijk met me maar daarna pff..soort 2 weken durende pms:(
     
  15. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hi ladies,

    Mag ik gezellig meekletsen? Ik ben 38 jaar en bezig om middels KID en IUI in m'n natuurlijke cyclus een kindje te krijgen. Soms is de angst dat ik al te laat ben omdat ik al te oud ben zo groot. Helemaal als ik weer net ongesteld ben geworden. Dus hopelijk een beetje tegengeluid en veel positieve testen bij ons "oudere" vrouwen.

    Zo'n n hsg is trouwens geen pretje. Heb ik gehad omdat ze dat standaard doen voordat ze met KID beginnen. Was eigenlijk geen aanwijzing (negatief chlamydia en eigenlijk helemaal geen buikpijn tijdens m'n menstruatie), dus ook allemaal goed. Her is best een pijnlijk onderzoek. Daarna nog wel een dikke week spotting gehad, de eerste dagen behoorlijk. En de conyratsvloeiscon die er weer uitloopt. Getver. Helaasde 2 pogingen daarna niet gelukt. Enige wat ik zeker weet nu is dat alles wel gewoon bij elkaar kan komen.

    Groetjes,
    C.
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hey Chitje, welkom ;) volgens mij heb ik je verhaal gelezen, je partner wilde toch geen kinderen ..of ex inmiddels. Heel verdrietig voor je zeg. Waren jullie al lang samen?
    Wat is het verschil tussen KID en lUI eigenlijk?
    Ik snap je angst helemaal maar kan natuurlijk gewoon nog.
    Ik ken best wat vrouwen die rond deze leeftijd (ook alleen met donorzaad) nog kindje hebben gekregen dus we moeten de moed erin houden! Ik zit op het wachtbankje en word daar nogal depri van, angstig ook:(
     
  17. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hoi Vlinder,

    Ja, dat wachten duurt zoooo lang. Echt wie dit bedacht heeft moet een hekel gehad hebben aan vrouwen. Hoe lang ben jij al aan het proberen?
    Dat depri voelen herken ik wel. Is bij mij in ieder geval ook echt duidelijk gelinkt aan PMS. De laatste dagen voor mijn menstruatie voel ik me altijd neerslagtig. De ene maand meer dan de andere, maar zonder uitzondering. Dan nog een paar dagen verdrietig omdat ik ongesteld ben geworden en daarna gaat het wel weer en voel ik me meestal best goed. De dag van mijn eisprong ben ik ook vaak emotioneel/depri trouwens. Dat is daarna dan een tijdje weg tot de PMS begint.

    Klopt, mijn inmiddels ex-vriend wilde geen kinderen. Of in ieder geval niet op dat moment met mij. Wist uberhaupt nog niet wat hij wilde in het leven. Ook niet qua werk, wonen etc. Tja... Het mag wel een keer als je 2e helft 30 bent, maar ja...
    We waren bijna 2 jaar samen uiteindelijk. Iets minder dan een jaar toen ik voor het eerst over samenwonen, kinderen enz. begon. Hoewel hij in eerste instantie positief reageerde, als in dat wil ik ook wel (op termijn) is het daarna is het eigenlijk vooral bergafwaarts gegaan. Zo erg dat ik naast de relatie dus een traject ben gestart om alleen een kindje te krijgen. Sommige mensen snappen dat niet, maar ik kreeg niets van mijn ex op dat gebied. Helemaal niets. Geen termijn, geen goed gesprek, geen begrip, geen ik snap dat je haast hebt vanwege je leeftijd. Alleen ik wil het niet, ik ben er niet aan toe etc. Anyway, ik ben blij dat ik het gedaan heb zo, want dit was hem anders ook niet geworden en dan had ik nu nog een jaar op de wachtlijst moeten staan. Voor mijn gevoel heb ik al een jaar verspeeld van de betere kansen die ik nog heb. Dat heeft me ook heel veel verdriet gedaan. Elke maand weer met mijn eisprong weten dat het voor niks is. Dat er niks gebeurt. Dat is echt vreselijk. Dat wens ik werkelijk niemand toe.
    KID staat voor kunstmatige inseminatie met donorzaad, maar zegt verder niets over hoe dat gebeurt. Dat dan gewoon zoals "normaal" dus in de vagina in de buurt van de baarmoedermond. Dat kan ook middels IUI (intra-uterine inseminatie). Dan brengen ze het zaad direct in de baarmoeder, dus dichterbij het doel zeg maar. Dat is ook iets beter voor de kansen, omdat de eerste horde van de baarmoedermond al genomen is. Maar goed, kans is nog steeds maar iets van 10-15% per maand en hoe ouder je bent hoe minder uiteraard.

    Hoe lang moet je nog wachten? Fingers crossed dat het raak is!

    Groetjes,
    C.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Haha ja verschrikkelijk die pms, ik had dat nooit en sinds mijn bevalling heel erg en zeker nu we zwanger willen worden is het vanaf eisprong tot menstr. drama. Erg herkenbaar, na paar dagen verdriet van menstr gaat het idd ook best goed..
    Ik heb daarbij ook erg de angst als het wel raak is dat het dan weer mis gaat, ik weet ook niet of ik dan nog wel wil blijven proberen, vind het zo'n heftige ervaring. Daarnaast ben ik dan ook weer een stuk ouder.

    Sinds februari willen we brusje, meteen zwanger, missed abortion en waarschijnlijk vrij snel ei maar had nog bloedverlies dus toen mochten we niet proberen, is ook cyste geworden, dus qua tijd telt die ronde voor mij mee maar niet als poging. Nu 3e officiële poging, zit pas 3 dpo dus duurt nog heuuul lang:(.

    Wat ontzettend naar hoe het met je ex is gegaan, kan me helemaal voorstellen dat het ook voelt als een jaar teveel verspilt door hem. Hij was het blijkbaar niet voor je:cry: mijn vriend wilde in eerste instantie ook niet. Ben er na 1 jaar over begonnen, toen heb ik het 3 mnd laten rusten, toen kwam er al soort opening van zijn kant, 3 mnd later weer etc maar was bij hem wel duidelijk dat er opening zat en zijn redenen heb ik weg kunnen nemen.

    Wat ik niet snap is de wachtlijst, je kunt tegenwoordig toch 'gewoon' online Deens zaad bestellen, of ben ik nou te kort door de bocht, iedereen heeft natuurlijk zijn wensen en eisen. Lijkt me ook een hele moeilijke beslissing. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen, nu hopen dat het niet te lang duurt. Heb je steun uit je directe omgeving? Er zijn best veel 35+ vrouwen die dit doen, aangezien er ook gewoon heel veel single vrouwen zijn in die categorie.

    Ik ga zo al slapen en hoop dat ik 12 dpo wakker wordt;)
     
  19. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hi Vlinder,

    Oef, dat duurt inderdaad nog heeeeel lang. Zou zo fijn zijn als je die 2 weken over kon slaan. Of even via een luikje in je buik kijken wat er gebeurt. Maar helaas... Hopelijk word je na deze lange wachtweken beloond met een positieve test en eentje die blijft zitten ook daarna. Dan was het het allemaal waard.
    Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een heftige ervaring is met veel verdriet en ook daardoor minder vertrouwen in je eigen lichaam of in dat het goedkomt ofzo. Weet daar verder niet echt iets van, maar kan me wel een voorstelling maken van de emotionele rollercoaster die dat is. Maar kennelijk heeft je kinderwens het tot nu toe toch gewonnen van je angst om weer te beginnen? Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Sorry, je zal het vast allemaal in eerdere posts al verteld hebben. En wat is het verschil tussen een miskraam en een missed abortion?

    Het stomme is dat ik nog steeds het gevoel heb dat hij het wel is voor mij. Dat maakt het nog extra verdrietig. Hij is de eerste met wie ik het allemaal zou willen. Trouwen, kinderen alles. Helemaal trouwen hoeft van mij echt niet zo, maar met hem had ik het wel gewild. Geloof me, ik heb alles geprobeerd. Ruimte geven. Het er niet over hebben. Het er wel over hebben. Verdriet wel laten zien, niet laten zien. Ik heb heel lang gehoopt dat als puntje bij paaltje zou komen hij toch wakker zou worden en zou bedenken dat hij niet wilde dat ik een kind van een ander zou krijgen.Of dat iemand in zijn omgeving zou zeggen, he gast dat laat je toch niet gebeuren. Maar dat is dus helaas niet gebeurd. Dat was voor hem het moment om zijn spullen te pakken. Maar ook weer niet echt definitief. Nou ja, het is best ingewikkeld allemaal. Ik snap vooral gewoon niet waarom het zo moeilijk moet. Waarom hij niet in kan zien dat hij zich laat leiden door zijn eigen angst voor dat het fout gaat met de relatie of dat zijn leven dan zo verandert. Hij zegt van niet, maar uit alle gesprekken is me echt heel duidelijk geworden dat dit er onder zit. Maar ook dat hij dat dus zelf niet inziet. Of misschien wel inziet, maar het ontkent. Zelfde effect. Hoe oud was jij toen je je vriend tegenkwam? En hoe oud was hij toen?

    Niet helemaal te kort door de bocht hoor. Ook daar zit uiteraard wel een voortraject aan waar ze onderzoeken doen etc. Daar ben ik in eerste instantie mee begonnen. Onderzoeken gehad. Gesprek met maatschappelijk werk. De hele mikmak. Tegen de tijd dat ik daar groen licht had wist ik ook dat ik 3 maanden later aan de beurt was voor een Nederlandse donor. Uiteraard dan ook weer onderzoeken enz. Heb een beetje op mijn strepen gestaan, waardoor dat daarna geen 3-4 maanden nog duurde zoals ze in eerste instantie zeiden, maar nog een maand ongeveer. Ik vond het uiteindelijk al gaandeweg heel veel fijner om een Nederlandse donor te hebben dan een Deense. Nog los van het prijskaartje, 1000 euro per poging ongeveer voor een Deense donor en 200 voor een Nederlandse, zag ik het totaal niet voor me voor het kind. Een Deense donor moet in Nederland wel aan het quotum voldoen, maar mag in het buitenland dan wel weer daar ook het quotum vullen. In theorie kan het dus dat een Deense donor 100+ kinderen verwekt. Hoe moet dat dat als mijn kind ooit op zoek wil naar zijn/haar vader en achterin de rij aan moet sluiten bij iemand die dat in zijn studententijd gedaan heeft omdat hij er geld voor kreeg? En dan is er een taalbarrière. Ik weet niet, ik heb hier een veel beter gevoel bij, ook al heb je veel minder/niets te kiezen.
    Ik heb gelukkig een vriendin die met hetzelfde bezig is, ook met een Nederlandse donor (wel in een andere kliniek) en ongeveer gelijk loopt. Dat is heel fijn.

    Nu wachten op mijn menstruatie zodat ik me kan aanmelden voor de volgende ronde. Afgelopen maand moest ik overslaan vanwege de zomervakantie. Ook heel heel vreselijk. Ik heb er zo hard om gehuild. Weer een maand voor niks. En alsof dat niet al erg genoeg is ook nog extra vroeg en extra heftig PMS deze maand. Ik heb echt al 1,5 week zulke pijnlijke borsten. Normaal begint dat een week voordat ik ongesteld word langzaamaan en de laatste dagen echt heel pijnlijk. Waarom?

    Succes met het wachten en we slepen je er doorheen.

    Groetjes,
    C.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Mauzy82 hey wat goed dat er zoveel eitjes zijn! Was dat vorige maanden ook?
    @Suezele ben benieuwd hoe t met je gaat.
    @Chitje ik stuur je een persoonlijk bericht anders worden het zo van die enorm lange verhalen hier in het topic ;)
     

Deel Deze Pagina