35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Mangoeste staan jullie inmiddels wel voor ivf intake / startdatum gepland?
    @Suezele en jullie, inmiddels de 2e iui gehad?
     
  2. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Mag ik ook meekletsen in deze groep?

    Mijn man en ik zouden eerst wachten totdat ik mijn diploma heb behaald om dan voor een tweede te gaan. Gisteravond begon hij ineens erover en gaan we nu al los. :D Gelukkig wel al wat verlof op het werk opgenomen om wat meer tijd in mijn scriptie te steken om het af te ronden.

    In maart 2017 heb ik mijn spiraal laten verwijderen en sindsdien heb ik een regelmatige cyclus (26-28 dagen). Verder ben ik bijna 37 jaar en we hebben we een zoon van 6 jaar oud. Ik zit nu op cd 5 en ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan.
     
  3. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Welkom! Spannend! Wat voor opleiding volg je? En hoe lang moet je nog?
     
  4. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Dank je. Ik volg de opleiding HBO rechten deeltijd. Op dit moment moet ik alleen mijn scriptie afronden (gedeelte praktijk, analyse en aanbevelingen) en 1 tentamen maken en dan ben ik klaar. Ik heb mezelf tot eind maart gegeven om het af te ronden maar hoe eerder hoe beter. En ik kan verlof opnemen om zo rustig aan te werken. Na het werk en in de weekend kom ik niet echt aan toe.

    Ik zie dat jij bezig bent voor de 1e, hoe lang al? Sorry, heb nog niet alle pagina's gelezen. :oops:
     
  5. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Ok, dus einde is in zicht. Dat is fijn! Heb zelf 1.5 jaar geleden nog een master afgerond, dus weet wel hoe het is om op oudere leeftijd naast een baan te studeren.

    Geeft niet. Ik ben sinds eind mei echt bezig in die zin dat m'n fertiliteitsbehandeling gestart is. Ik ben alleen, dus afhankelijk van donorzaad. Heb daarvoor een tijd op een wachtlijst gestaan en daarvoor/tegelijkertijd heel veel gedoe gehad met m'n nu ex over dit thema. Dus praktisch juni eerste inseminatie gehad, maar al veel langer op andere manier "bezig", zeker 1.5/2 jaar. Helaas tot zover met nul resultaat.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    @Loeki82 welkom, spannend allemaal. Hoe snel lukte het bij je zoon? Is niet altijd een graadmeter helaas, ook omdat je toen nog stuk jonger was. Maar hoop voor je niet zo'n lange weg als veel hier.
     
  7. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Aardig wat tijd bezig dus. Ik zal voor je duimen.
     
  8. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Dank je. Ik zie dat jij je pril zwanger bent. Gefeliciteerd en dat deze zwangerschap voorspoedig zal verlopen.

    Ik zag inderdaad dat veel dames al lange tijd bezig zijn. Hopelijk brengt 2019 allemaal bolle baby buiken.:thumup:

    Bij mijn zoon was het een grote verrassing daar ik aan de pil was. We waren toen net een half jaar samen. Mijn man zegt nu van ach, straks is het weer zo gebeurd. Maar ik ben nu ouder. We zullen zien hoe het zal gaan.
     
  9. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Welkom @Loeki82 :) hopelijk voor jullie ook snel raak !
    Wat knap zeg een studie naast alles en zeker niet de gemakkelijkste die je volgt. Hopelijk haal je m snel ;)
     
  10. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    @Mauzy82, dank je. Hoop het ook voor jullie. Het is inderdaad pittig een studie naast werk en gezin, maar ik ben er bijna. :)
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.
  11. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Ja en dat laatste stukje schiet niet op natuurlijk duurt het langst meestal he... wanneer heb of krijg je uitsluitsel van de studie ?
     
  12. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    @Chitje : hoe gaat het nu met je ? Een beetje bekomen of meer duidelijkheid in tijd al of ?

    @vlinderCN : hoe gaat het met jou nu ?
     
  13. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ha, nou de dagen gaan echt te langzaam. We gaan vrijdag 930 voor echo en de herinneringen naar MA's komen steeds terug ("Het spijt me..maar ik zie geen hartje meer"). Ik voel me nog steeds niet echt zwanger, af en toe een vlaagje misselijkheid, hoofdpijn en emotioneel maar goed die hcg test heeft uitgewezen dat dat er niets mee te maken hoeft te hebben. Probeer rustig te worden..bedenken dat het is zoals het is maar dan ga ik weer piekeren over wat we dán moeten doen bij weer een miskraam. Niet doen :rolleyes:..nog 1,5 dag..

    En jij, jij moet nog 5 weken wachten tot de start...misschien ook wel fijn even rust voor je lichaam en geest ik hoop zo dat het dan niet te lang meer duurt!!

    @Laragh hoe gaat het met jou inmiddels??
     
  14. Laragh

    Laragh Actief lid

    7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    @vlinderCN o wow, helemaal gemist, wat geweldig! Tegelijkertijd snap ik je angst zo goed... Pfff aftellen tot vrijdag maar hopelijk een mooie echo.
     
  15. Laragh

    Laragh Actief lid

    7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Even niet op het forum geweest want het was zo met de feestdagen en punctie best zwaar. Het wachtbankje was errug lang en spannend en toen kwam de dag dat ik de test moest doen. Had al 2 weken regelmatig buikkrampen, verder niks maar ook nog geen ongi in zicht dus was hoopvol. En toen was de test negatief. Dat was echt zo balen. Ben er een paar dagen kapot van geweest. Nu weer opgekrabbeld, komende dinsdag gesprek en ik hoop dat we nog een volgende ivf ronde mogen doen.

    Ik had bij de punctie 4 blaasjes, helaas na de punctie maar 2 eitjes (weet niet wat er met de andere 2 is gebeurd helaas) waarvan eentje is bevrucht en is teruggeplaatst. Helaas dus geen reserves, dus bij een volgende ronde is het helaas helemaal opnieuw beginnen...
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel.
    Oh wat verdrietig voor je :cry::cry:verschrikkelijk lijkt me dat hele circus voor niks, hoe ging het prikken je af en reageerde je op de hormonen? Van de 2 eitjes was er ook maar 1 goed bevrucht dus :(? Op zich hoeft er natuurlijk maar 1 goede bij te zitten en veel opbrengst wil ook niet alles zeggen :( Nu dus wachtmaand en evaluatie..spannend.

    Weet even niet meer of jullie nou ook op Düsseldorf of Gent aan het oriënteren waren? Je hoort toch vaak dat ze daar verder zijn, andere dingen proberen en zeker in situaties als die van jou.
    Maar het is wel een eind rijden en daardoor extra belastend dus kan me voorstellen dat je het eerst hier wil proberen.
     
  17. Laragh

    Laragh Actief lid

    7 nov 2018
    236
    202
    43
    Vrouw
    Het prikken ging goed en heb daar ook helemaal geen last van gehad gelukkig. Zelfs geen moodswings ofzo, dus m'n vriend was ook blij, haha. Het duurde alleen allemaal zo lang. Op 2 december begonnen met prikken en pas op 2 januari punctie. Daarom hoop ik ook zo dat het gewoon in NL lukt, want die week voor de punctie heb ik een paar keer echo moeten laten maken om te kijken wanneer de eitjes groot genoeg waren.

    Er was idd maar 1 eitje bevrucht maar die zag er volgens de arts heel goed uit en ik ben het hele traject heel hoopvol en positief geweest. Heeft helaas niet geholpen...

    Ik zag er tegenop om hier weer op zp te schrijven maar ik vind het zo leuk om dan eindelijk goed nieuws te lezen! Ik hoop dat jouw goede voorbeeld leidt tot nog heel veel meer zwangerschappen in dit groepje!
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh gelukkig dat valt dan nog mee:rolleyes: metcdat lange traject duurt het idd wel lang zeg pff.. en elke keer op en neer naar buitenland lijkt me ook vermoeiend, hopelijk volgende keer jij ook goed nieuws. Je ben tenslotte al 2x zwanger geweest dus dan is er best een reële kans dat het lukt.
    Bij mij heeft het uiteindelijk in verhouding niet zo heel lang geduurd, denk dat mijn lichaam ook nog niet helemaal hersteld was van bevalling en miskraam. Maar ja de vraag is nu of ik nog goede kwaliteit eitjes heb of het weer mk wordt.
     
  19. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    @Mauzy82, zeg dat wel! :oops: Daar had ik in nov/dec flink last van. Ik mag in principe het hele schooljaar erover doen maar ik heb de deadline nu gezet op maart. Verder regelmatig stukken aanleveren en de voortgang bespreken.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier?
    Wij hadden vandaag een goede 1e echo met kloppend hartje. Dus weer een stapje dichterbij een gezond kindje...blijft nog wel 4 weekjes spannend.
     
    Mauzy82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina