35+ en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Suezele, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @Chitje welkom in de groep. :)

    @vlinderCN zo herkenbaar dat wachten is echt verschrikkelijk!

    Hier wordt ik ook helemaal gek vh wachten! Ben nu 2 dagen over tijd maar test steeds negatief (ik zie wel heel heel licht iets maar kan ook zijn dat ik wat denk te zien, zo licht is het). Ik word momenteel gek van onzekerheid. Hebben jullie dat ook meegemaakt dat je test geen duidelijk streepje laat zien?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh jemig wat spannend! Kun je hier niet een foto plaatsen? Of zie je het echt niet op de foto.. Ik heb ook wel hele lichte testen maar dat was voor nod. Je zit nu op 16 dpo? En welke test gebruik je?
    Sommige vrouwen maken laat hcg aan maar wil je ook geen valse hoop geven.
    Jee ik hoop het zo voor je!
     
  3. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Jaa vind echt zo spannend. Ik heb geprobeerd op de foto te zetten maar ik krijg het er niet goed op. Ik heb de predictor test gebruikt, maar denk dat ik overmorgen nog keer probeer met clearblue (is wat makkelijker af te lezen met de smileys).
     
  4. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hey Suezele,

    Jaaa, ik snap dat je gek wordt! Even langs de huisarts voor bloedtestje? Temperatuur je? Zo ja, is je temperatuur nog steeds hoog? Andere test proberen? Hier helaas alleen nog maar testen die echt witter dan wit waren :(.
    Heel veel sterkte! Hopelijk is het goed nieuws dat je overtijd bent en duurt het alleen wat langer voor je genoeg hcg hebt.

    Groetjes,
    C.
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Op dit forum zitten wel hele goede tuurders ;). Ik heb hier ook gelezen dat die clearblue pas heel laat reageert, lage gevoeligheid, dus ik zou zelf overmorgen de predictor nog een keer doen (die wordt nu erg goed bevonden hier).
    Merk je helemaal niets of net als elke maand?

    Ik zit nu op 5 dpo en voel wel steekjes en een trekkerig gevoel maar dat had ik dus vorige maand ook:( dacht toen echt dat t raak was. Voorheen (voor zwangerschappen) merkte ik nooit iets tot een paar dagen voor nod. Zucht..
     
  6. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Hey Vlinder,

    5 dpo is nog heel vroeg, dus kan je echt nog niks van zeggen. Geduld enzo. I know, heeeeel moeilijk!

    Groetjes,
    C.
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hihi i know :$
     
  8. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @Chitje ja je wordt er zo onzeker van die witter dan wit testen. Mag ik vragen hoeveel pogingen je gehad hebt?
    Een vriendin van mij (ook 38, wordt bijna 39) is vorig jaar ook gestart met Kid&IUI. Vorige week is ze moeder geworden van een prachtige zoon. Blijf moed en hoop houden; het kan zeker!

    @vlinderCN jaa zo herkenbaar en 2 weken duren dan zo enorm lang:confused:
    Ik ging ook alles vergelijken, zou dit een kwaaltje zijn of zijn... we kunnen onszelf zo gek maken. Maar probeer positief te blijven, wie weet is deze keer raak. Dat je niets /weinig voelt hoeft niets te zeggen. Het kan zijn dat het nog te vroeg is en sommige vrouwen merken helemaal niets van kwaaltjes als ze zwanger zijn. Ik duim voor jullie

    Hier helaas geen goed nieuwd :cry: vanochtend naar wc gegaan en ineens allemaal bloed en niet beetje maar echt enorm veel. Normaal red k 2 uur prima met 1 tampon maar nu moet k om de uur wisselen anders lek ik door. Ook enorm veel last van krampen. Of het is een verlate menstruatie of een vroege miskraam. Ik vermoed het laatste want word normaal altijd ongesteld op NOD (ben normaal nooit over tijd), vanwege het hele lichte streepje op de test en omdat het zo heftig is ineens qua bloed en kramp (wat k normaal ook niet heb). Ik kan wel janken! 3 dagen in spanning geleefd en stiekem toch gehoopt /gedacht op zwangerschap en nu weer met niets zitten:cry:
     
  9. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    @vlinderCN sorry zie dat ik je redactie verkeerd begrepen heb. Je hebt al wel last van krampen.Misschien is het de spanning?

    Dank je wel voor her uitzoeken vd testen. Vind ik erg fijn!! Heb ze nu niet meer nodig maar wie weet voor de volgende poging. :(
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh wat superklote @Suezele ik had goede hoop voor je maar helaas. Lijkt me idd ook een vmk als je normaal ook niet over tijd bent. Verdrietig voor jullie.
    Het enige positieve eraan is dat het dus waarschijnlijk wel kan lukken, nu hopen op een gezonde plakbaby.
    Binnenkort de hsg dan?

    Ik nog paar dagen wachten tot ik ga testen..eigenlijk nog zeker 3..nagelbijten. nu 6dpo.

    Nou meis geen leuk weekend zo:cry: sterkte
     
  11. Suezele

    Suezele Lid

    24 jun 2018
    76
    3
    8
    Vrouw
    Ja dat is idd positief: we weten dat het wel kan (ben eerder nog niet zo ver gekomen). Het biedt perspectief voor de toekomst;)
    Ja volgende week is de HSG echo maar ff afwachten of t door kan gaan want mag geen bloed meer verliezen op de dag vd test.

    Hahaha erg he dat afwachten! Zou zo fijn zijn als dit maar 1 dag zou zijn ipv 14 dagen!! Is gewoon killing. Test jij altijd voor je NOD?
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh ja kan best langer duren bloedverlies..hmm even afwachten dan maar.

    Ja tegen beter weten in haha. Nee ik heb alle3 de zwangerschappen eigenlijk vanaf 9/10 dpo getest maar elke keer pas 12 dpo licht positief met gevoelige testen. Ik heb nu de predictor daar is iedereen hier zo lyrisch over dus ook maar eens proberen..maar ik houd ook mijn temp bij en die was vandaag ineens lager dus als die niet terug omhoog gaat is het al voorbij :(
     
  13. lavenderblush

    lavenderblush Actief lid

    19 jan 2015
    378
    215
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Suezele,
    Wat naar voor je dat het nu toch mis is gegaan, terwijl je de hoop had op n (goede) zwangerschap.... :(

    Ik wilde nog wel even ingaan op je oorspronkelijke vraag.
    Ik ben inmiddels 41 jaar en was al jaren bezig om zwanger te raken. (vanaf m'n 28e)
    In 2013 uiteindelijk zwanger geraakt, maar na 10 weken een missed abortion helaas. Daarna raakte ik weer heel lang niet zwanger. Na 6x IUI en vervolgens n IVF traject ben ik zwanger geraakt van onze dochter (2017).
    Zo dankbaar dat de medische molen bestaat.
    Vervolgens werd ik 11mnd na de geboorte van ons meisje zomaar spontaan zwanger van ons zoontje (nu 39 weken zwanger)......
    Een wonder.

    Maar ik wil maar zeggen.... Houd moed! Ik dacht echt nooit mama te mogen worden, en kijk nu.

    Sterkte!
     
    Suezele en Sunny37 vinden dit leuk.
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Jeetje wat fijn voor je dat je na zo'n lange tijd (bijna) 2 kindjes hebt. Wat een lijdensweg om zo lang te moeten wachten en alles doorstaan. Gefeliciteerd en succes met laatste loodjes.
     
  15. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hoi allemaal,

    Dit forum is nieuw voor me en ben een beetje zoekende, naar waar ik het best mee mag praten.

    Gezien mijn leeftijd hoor ik hier thuis. Ben 37 jaar en inmiddels bezig met ronde 25. Nooit eerder zwanger geweest.

    Hoop dat er snel iemand is met positief nieuws.

    @Suezele : bij mij viel de HSG reuze mee...had het erger verwacht. Het was niet fijn, maar het duurt gelukkig niet lang. (Wel handig om wat maandverband mee te nemen voor na afloop).

    groetjes Mangoeste
     
  16. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi Mangoeste, welkom ;) wat een geduld moet je al hebben voor je grote wens. Heel rot voor jullie. Ik neem aan dat jullie in de mmm zitten? Of blijven jullie het zelf proberen? Waar zit je in je cyclus?
    Hier afwachten 7 dpo nu:confused: ben dus veel te vinden hier voor afleiding
     
  17. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @vlinderCN : die laatste dagen voor je NOD duren inderdaad altijd veel te lang. Was je temp weer bijgetrokken?

    Wij zitten (nog) niet echt in de mmm, maar staan wel op de wachtlijst voor IUI. Daar leef ik nu maar een beetje naar toe. Hoe langer het duurt, hoe minder hoop ik hou..

    Had liever al eerder medische hulp gehad, maar huisarts vond dat we het ondanks mijn leeftijd toch een jaar zelf moesten proberen. Daarna wachtlijst voor OFO, en nu wachtlijst IUI.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    #118 vlinderCN, 19 aug 2018
    Laatst bewerkt: 19 aug 2018
    Ja niet helemaal maar ik zag dat het bij mijn 2e zwangerschap ook zo ging dus ik heb nog hoop, moet ie morgen wel echt weer hoog zijn...

    Jee wat vervelend dat je zo lang moest wachten, zeker als bekent is dat er wachtlijsten zijn. Mijn huisarts gaf aan vanaf 35 na een half jaar proberen doorverwijzen (ivm wachtlijsten ook) maar daar staan ze allemaal anders in en ligt ook aan hoe pusherig je zelf bent denk ik ;).
    Wat is OFO als ik vragen mag? En zijn alle andere onderzoeken ook gedaan en niets uitgekomen dus?
    Edit: heb de afkorting even opgezocht, ben wel benieuwd wat ze dan allemaal kunnen onderzoeken.
     
  19. Mangoeste

    Mangoeste Actief lid

    18 aug 2018
    359
    260
    63
    Vrouw
    Nederland
    @vlinderCN : zal duimen dat je temp morgen weer hoog is.

    Mijn huisarts wilde zich perse aan een bepaalde richtlijn houden, waarbij er na 1 jaar pas doorverwezen kon worden. Achteraf gezien zou ik het nu ook anders aangepakt hebben. (Of een andere huisarts zoeken die meewerkender is of stiekem aangegeven hebben dat ik al 12 maanden bezig was ipv 8 op het moment dat ik hulp zocht).

    OFO staat voor orienterend fertiliteitsonderzoek (anamnese, echo, bloedonderzoek, sperma-onderzoek en HSG). Bij ons kwam er niks bijzonders uit.
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Vervelend zeg, kostbare tijd. Maar ja het is niet anders. Hoe lang zijn de wachttijden voor iui? In principe is dat toch alleen dat ze dan het zaad hoog in de baarmoeder brengen, geen hormonen oid. Hoeveel hoger zijn je kansen dan?

    Ik denk dat ik niet eens hoef te testen, das het voordeel van temperaturen (En nadeel dat je snel geen hoop meer hebt en weer in de put zit). Het kan nog wel maar bij mijn laatste 2 zwangerschappen was mijn temp altijd 37.3/4 vanaf 7 dpo en nu 8 dpo niet verder omhoog gegaan dan 37.2 na dip op 6 dpo. Maar ik slaap ook erg slecht dus kan er niet helemaal op vertrouwen.

    Hoe gaat het met jou @Suezele ?
     

Deel Deze Pagina