@Suezele wat fijn, gelukkig maar, dan is het hoogstwaarschijnlijk pech tot nu toe met mogelijk een iets verminderde zaadkwaliteit? Hebben jullie nu al paar keer iui gehad? (Kan even niet meer herinneren wie wat deed). Wanneer is je eisprong? Ik heb deze menstruatie weer weinig klachten, dus kijk deze cyclus even aan hoe het gaat. Ik zit nu op cd 5..Dus duurt nog eeuwigheid . Temperaturen is voor mij eigenlijk de beste/vroegste zwangerschapstest (tot nu toe heb ik alleen bij mijn zwangerschappen 37.3 gehaald na 7 dpo) en om zeker te weten dat mijn ei ook gesprongen is /genoeg progesteron wordt aangemaakt. En dacht dat gynaecologen er ook altijd om vroegen als je daar komt na een tijd tevergeefs proberen. Ik hoop zo dat iedereen hier mooie zomerbabys krijgt!
@Suezele: vals positief voor ovulatie kan volgens mij alleen als je hevige griep hebt of iets dergelijks, maar dan kan je zelf natuurlijk ook wel verzinnen dat je temperatuur misschien niet betrouwbaar is. Het gaat erom dat je duidelijk een 2-fase patroon kan zien. Lage temperatuur vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent tot je eisprong en hoger daarna ( dus echt langere tijd verhoogd). Dat zie je bij mij in ieder geval wel heel duidelijk. Het precieze moment van de eisprong is soms moeilijker vast te stellen met temperaturen, omdat je natuurlijk best eens afwijkingen kunt hebben (slecht geslapen, net verkouden of niet lekker rondom je eisprong, of nog 100 andere dingen). Ik voel m'n eisprong ook, rechts beter dan links, maar dubbelcheck het met temperaturen. Klopt meestal wel, soms maakt de app er iets raars van. Fijn dat het onderzoek meeviel en dat het goed is! Gaan ze nu verder kijken? Je bent toch al bijna een jaar bezig... Mijn eigen gevoel klopte, vandaag knetterend positieve ovulatietest, dus morgen inseminatie. Gisteren nog niks. Voel wel al de hele dag steken onderin mijn buik, dus nu een beetje bang dat ie toch vandaag al springt (en dan ben je morgen te laat). Ik heb eigenlijk altijd de dag dat ik zo'n mega-positieve test heb mijn eisprong, maar dan wel altijd een voorloper zeg maar dat je het LH op ziet lopen. Die had ik nu niet. Dus ik hoop dat hij nog even blijft zitten tot morgen. Ik ben echt doodsbang deze ronde. Zo bang dat het weer niet lukt en dat ik weer teleurgesteld word. Ben er echt al dagen van van slag en enorm verdrietig over. Niet is ook geen optie, dan weet ik zeker dat het niet lukt, maar dit is ook echt zo akelig. @vlinderCN: Ja, mooie zomerbaby's!! Dat zou ik voor mijn kindje ook erg leuk vinden. Ben zelf middenin de winter jarig. Niks aan. Iedereen heeft zich net helemaal volgevreten met kerst en is daarna echt niet meer in de feeststemming. Mijn broertje is in de zomer jarig, die kon altijd veel leukere dingen doen voor z'n kinderfeestjes. Succes met wachten, it takes ages, I know...
@Chitje hey wat rot zeg dat je je zo voelt. Eerlijk gezegd vind ik het ook best een beetje tricky met die eisprong. Het is vaak zo dat ze pas 1 tot 2 dagen na knaltest springen maar het kan ook al na een paar uur zijn. (iig binnen 48 uur) ik heb ook het idee dat het bij mij meestal maar iets van 12 uur is. Stel dat je ei vanavond springt dan heb je morgenochtend waarschijnlijk ook nog geen verhoging. Want dat kan ook nog max 24 uur duren dacht ik. Dit had ik vorige cyclus, maar voor mij maakt het niet echt uit of ik nou cd 14 of 15 ei heb gehad maar voor jou lijkt het me cruciaal. Heb je morgenochtend afspraak? Dan zit je sowieso nog wel goed lijkt me. Hè extra stress weer bah. Misschien is het juist wel raak nu je er geen goed gevoel bij hebt. Ik duim voor je!!
Helaas m'n eisprong vannacht gehad, dus ik ben zo bang dat het nu te laat is. Ziekenhuis al gemaild midden in de nacht, maar ja, antwoord komt dan natuurlijk niet.
Half 1. Dat is meer dan 12 uur na... Ga om 8 uur meteen bellen of het niet eerder kan. Desnoods ga ik zitten wachten tot het lab klaar is.
En kan het? Hoop dat je ze kunt overtuigen, ze moeten neem ik aangesteld zin op dit soort ad hoc situaties. Sterkte en succes meis
Ze hebben het overlegd met de arts en het blijft gewoon half 1. Ik geloof er niet in... Zoooo verdrietig.
Nou ja ik ben er gewoon boos over! Voor beide partijen toch fijner als het niet voor niks is . Hoeveel was je temp vanochtend gestegen trouwens? Meteen hoog? Het kan nog wel denk ik, maar kans is wel kleiner, het is geen exacte wetenschap hoe lang jouw ei vruchtbaar is, misschien heb je wel een sterke die stuk langer leeft. Ik blijf voor je duimen dat t goed komt, het kan echt nog wel anders zouden ze het toch wel vervroegen?? Maar nog steeds..heel erg zuur voor je en wat n eikels daar.
Ja, temp was 0.3 hoger. Gaat denk ik nog iets verder omhoog morgen, maar echt geen twijfel mogelijk hoor. En heb het duidelijk gevoeld gisteren. Bovendien echt negatieve ovulatietest vanochtend. 1+1+1=3. Ja het zal nog wel kunnen, maar volgens mij is de kans echt heel heel klein. Weer een maand voor niks. En weer een maand wachten. Ik ga met de gun overleggen over hormoonstimulatie en betere timing. Dit geeft zoveel stress elke maand. En dan heb ik al een regelmatige cyclus. Maar dus maar 1 dag positieve ovulatietest en dat is gek, want dat heb ik normaal niet. Dit geklooi schiet gewoon niet op en kost zoveel energie.
Ze vinden het hier allemaal nog keurig op tijd en niet afwijkend enzo. Kennelijk ziet alles er normaal uit. Mooi helder slijm, baarmoeder die open staat, die ene dag positieve test en daarna meteen weer negatief was ook heel mooi en zoals het hoort te zijn (wat zegt dat dan over de andere maanden?!?). Wat ik er nou van moet denken...?
Dat ben ik helemaal met je eens vlinder!! Dat iedereen hier maar snel fijn nieuws krijgt Ik heb vandaag of morgen mijn ovu volgens de kalender (heb deze week niet getest dus ff afwachten wanneer t gaat gebeuren) Wij gaan het eerst nog paar maandjes op eigen kracht proberen voordat we starten met IUI. Jij temperatuurt ook toch als je nod bijna is? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Oww wat spannend en jee ik snap heel goed dat je hier stress van krijgt!! Wat ontzettend vervelend dat ziekenhuis dan ook niet mee werkt met verzetten vd afspraak. Maar als ik van bovenstaande begrijp zag alles er wel goed uit? Doen ze in het ziekenhuis nog iets van test (bloedprikken oid) om zien of de ovulatie plaats gevonden heeft? Of is het nu afwachten? Iedere maand is kostbaar voor je als je maar 1 poging hebt om zaad te insimineren. Ik leef zo met je mee!! Bij ons stellen is ovulatie ook niet altijd helemaal duidelijk, maar die kunnen wil meerdere keren gemeenschap hebben rond de tijd vd ovu.
@Chitje ze kunnen volgens mij ook niet meer zien of je ei nog 'leeft' toch, ze zien alleen dat de eisprong geweest is.. Of is het een teken dat je baarmoeder nog openstaat dat je nog vruchtbaar bent..? Maar dit is idd te stressvol zo. Moet het nou volgende maand weer zo? Hopelijk sowieso niet natuurlijk. Soms gebeuren dingen als je ze het minst verwacht ..hopen dat dit nu bij jou het geval is. Grote kans op jongetje dan zijn de snelle zwemmers. @Suezele zou fijn zijn als het zonder ziekenhuis kan! Ik temperatuur eigenlijk standaard sinds mijn 1e miskraam. Om inzicht te krijgen en om te weten of mijn eisprong geweest is en vervolgens om te hopen dat de temp hoog blijft ivm zwangerschap.. Het is een beetje een controle op iets waar je totaal geen controle over hebt
Ik heb overigens toch maar gebeld met zknhs, ik word gewoon gestoord van constant trekkend, pijnlijk gevoel aan eierstok en wil endometriose uitgesloten hebben. Nu heb ik nog een 'lijntje' hier en over 7 weken verhuisd en daar niet. Kan meteen morgen terecht, hopelijk een fijne gyn. Sterkte op het wachtbankje allemaal.
@Suezele: nee ze hebben geen test meer gedaan om te kijken of m'n eisprong al geweest was. Ook geen echo gemaakt ofzo. Gewoon inseminatie en klaar. Timing moet echt goed zijn, anders heeft het geen zin. Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken. Kon gisteren de hele dag alleen maar huilen. Zo'n slecht gevoel erover. En dat na een maand overslaan vanwege de zomervakantie. Ik hoop zo dat ik niet alleen een IVF-traject in hoef. Ik vind dit echt al megazwaar. Had echt onderschat wat dat met je doet. Is er behalve die hsg meer onderzocht bij jullie? @vlinderCN : goed zo, gewoon uit latrn zoeken als je dat rust geeft. En fijn dat je zo snel terecht kunt. Hoe ging het? Nee, zien je of ei nog leeft kan volgens mij niet. Ik heb als het deze keer weer niet gelukt is sowieso evaluatie bij de gynaecoloog. Afspraak staat over 3 weken. De verpleegkundige zei wel dat ik echt moet bespreken dat dit zoveel stress geeft, misschien zijn er wel dingen die ze daaraan kunnen doen. Komende weken even goed nadenken en opschrijven wat ik allemaal wil vragen en bespreken.
Ach jemig..wat super frustrerend dit voor je Chitje, ik leef met je mee! Maken ze niet eens een echo?? Dat had ik niet verwacht. Ik zit ook te denken wat je eraan kunt doen voor minder stress maar volgens mij is de enige oplossing dat zknhs meer ad hoc meegaat toch? Dat je bij positieve test binnen 12 uur mag komen. Nu weer die ellendige wachtweken (met pms), ik heb nog wel hoop voor je hoor, een kleine kans is een kans... Ik heb mijn laatste bezoek gehad hier mbt mijn pijnklachten. Ze zien geen reden om te denken dat er iets aan de hand is. Op zich fijn en probeer me er maar bij neer te leggen maar blijf onrustig, voor mij is pijn toch een signaal van je lichaam. Ik word zo gestoord van gynaecologen; zeggen dat je er teveel mee bezig bent . Mijn vorige 3 zwangerschappen was ik er net zoveel mee bezig en werd ik gelijk zwanger. En dat je geen ovu testen moet gebruiken, maar ik heb sinds mijn bevalling eisprong op dag 20, 18, 16 of 14 gehad..en met een dreumes die ons snachts wakker houdt is het niet standaard om de dag vrijen ofzo dus niet zo meedenkende van ze. Plus als ik over een paar maanden nog niet zwanger ben dan kan ik meteen netjes al mijn afgelopen cyclussen laten zien, anders krijg je te horen dat je dat eerst 3 maanden bij moet gaan houden. Nou ja.. Ik blijf hopen op allemaal zomerbabietjes hier.
Thanx. Ik weet ook niet waarom ze geen echo hebben gemaakt. Denk dat ze niet zo open staan voor ad hoc. Ze was nu ook al een soort verontschuldigend van we begrijpen het allemaal hier. Je bent alleen en je wordt wakker etc, maar we moeten een soort medische afstand houden. Ze kunnen de eisprong ook opwekken, dan is het duidelijker wanneer die precies te verwachten is. Of ze had het over meer echo's maken ipv ovulatietesten. Maar ik wil sowieso met de gyn gaan praten over een beetje "hulp", dus beetje hyperstimulatie. Ik zit toch al in de medische molen. Weet niet of ze het doen, maar kan het altijd bespreken. Hoop dat de PMS een beetje meevalt, maar vrees het ergste. Voel het nu alweer... Het is echt onzin dat het sneller gaat als je er minder mee bezig bent. Alleen geboelsmatig misschien omdat de tijd sneller gaat als je niet zit te wachten. Maar qua wel/niet zwanger uiteindelijk niet lijkt me! Klinkt als mijn moeder. Ik zou het je zo gunnen als je het wat meer los kunt laten. Hoe dan?!?! Denk dat je vooral moet doen wat jou het meeste helpt op dit moment en het minste stress oplevert. Haha, dat van laten zien zei m'n coach vorig jaar ook. Heb een aantal maanden coaching gehad in de beslissing om het alleen te gaan doen. Hoe dan, wat dan, hoe naast m'n relatie toen nog. Daarom ben ik toen ook gaan temperaturen hoewel m'n ex helemaal niet wilde proberen en er dus ook geen zwangerschap in zat. Weet nu wel goed hoe m'n cyclus in elkaar zit.
Ei door FF ook op dag 12 gezet. Weet dan zelf dat het in de nacht was ivm pijn, maar vrees dus echt kansen verkeken deze ronde. Ze kunnen me bij het ziekenhuis nog meer vertellen...