Superklote zeg dat ze niet mee wilden werken en nu je nu weer geen goede kans hebt ik kan me alleen maar bedenken hoe je je moet voelen. Ik hoop nog steeds dat je sterk ei hebt... Mag ik je ff kaartje eens zien?
Tuurlijk mag je die zien! Het is echt tussen hoop en vertwijfeling deze maand. Word er nu al gek van. En moet nog zoooo lang... Meestal gaat het wel de eerste week en gaat de 2e week pas echt heel graag voorbij. Dat is helaas nu heel anders
Hey ja wat een ellende, ik zit over een kleine week ook weer op het wachtbankje. Ik ben geen super expert en wil ook geen valse hoop opwekken maar ik zou a.h.v. je kaartje ook nog eisprong op dag 13 kunnen denken (evt laat in de nacht van 12 op 13) want je basaal is volgens mij 36.1 (en op dag 6 en 9 ook al uitschieters) en op dag 13 pas 0.2 hoger... ik lees hier op zp veel dat de pijn waarvan je denkt dat het springen ei is, eigenlijk de laatste groeispurt is, maar daar twijfel ik zelf ook altijd over. Dan zou je dus nog best kans hebben maar nogmaals wil je ook geen valse hoop geven. Het is helaas nog even afwachten, ga je eerder testen?
Ik h Ik hoop voor je dat dat de laatste keer wachtbankje is! Ik hoop het zo!! Weet dat het met temperaturen ook lastig is om precies te zeggen wanneer de eisprong geweest is. Heb wel meer kaartjes waar dat niet helemaal duidelijk is. Ook een aantal waar het wel heel duidelijk is en alles klopt zeg maar. Het stomme is dat ik er nu ergens echt niet in geloof, maar toch ook ergens hoop heb en dat is megaverwarrend. Die pijn duurt bij mij meestal wel een paar uur en woensdag echt al vanaf de ochtend. Volgens mij weten ze dat gewoon niet goed. Ik dacht altijd dat het de laatste groeispurt was en dat ie gesprongen is als de pijn weg is. Maar daar hoor je tegenstrijdige dingen over inderdaad. Ik test eigenlijk nooit voor NOD. Met LF van 13 dagen word ik ook altijd ongesteld op de dag dat ik vanuit ziekenhuis mag testen en vaak voel ik het wel aankomen. Of zie ik het aan m'n temperatuur.
@Chitje zo enorm vervelend die onzekerheid. Je kunt er helemaal niets mee tot aan je NOD. Ik hoop zo met je mee dat ze op tijd waren en je een mooie uitslag krijgt op dat staafje. Ik test zelf normaal ook nooit eerder omdat ik eigenlijk altijd op NOD ongesteld wordt. En bij positieve vroege test kan nog regelmatig mis gaan. Ik wil me die vals hoop niet aan doen. Ik werd afgelopen keer al helemaal gek toen test niet heel duidelijk was. Hoeveel IUI behandelingen heb je? Hebben ze vooraf onderzocht of doen ze dat oas als het na aantal behandelingen niet gelukt is? Wij hebben al eea aan onderzoeken gehad: heb een echo gehad om te kijken of baarmoeder, baarmoedermond en eierstokken goed uit zagen. Verder hebben ze naar dikte slijmvlies gekeken en bloed geprikt (kijken of eisprong plaatsgevonden had en hoe mn vruchtbaarheid is/nog niet in overgang zit) . Alles zag er goed uit. Bij mn man hebben ze sperma analyse gedaan. Behalve dat de beweglijkheid wat aan lage kant zit geen afwijkingen. Volgens arts kunnen we zwanger worden via normale weg. Daarom stelde hij voor dat we hsg lieten doen en dan paar maanden afwachten voordat we de behandelingen in gaan. Dus is nu afwachten geblazen. @vlinderCN ik begrijp je bezorgdheid helemaal. Ik heb ook altijd behoorlijk pijn bij ovulatie dus maakte me ook zorgen. De echo liet zien dat alles open was en geen afwijkingen. Het is mogelijk om pijn te voelen zonder dat er iets aan de hand is. Ik hoop zo voor jou dat dat bij jou ook is, maar begrijp je bezorgdheid helemaal! Zeker omdat je binnenkort gaat verhuizen en je moet afwachten hoe ze daar te werk gaan. Wie weet zien zij verder onderzoek wel als volgende stap. En ja we weten allemaal dat teveel er mee bezig zijn niet goed is(meer voor onszelf omdat we ons er gek mee kunnen maken) maar het is zo ontzettend moeilijk om het los te laten als je iets zo graag wilt. Als mensen die er commentaar over hebben ook kunnen zeggen hoe dat je zoiets los moet laten... als het zo makkelijk was zouden we het zo doen. Ik vind het juist prettig om bijv hier mijn ervaringen te delen en jullie ervaringen te lezen. Het geeft mij juist wat rust in mn hoofd.
@Suezele jij zit nu ook op het wachtbankje? Vind het wel knap dat jullie niet voor nod testen. Bij mij zijn ze of omo wit of rond 12dpo licht streepje en zwanger. Ik doe het denk ik toch vanaf 9/10dpo om een evt biochemische zwangerschap/vroege miskraam ook te kunnen ontdekken, (maar is nog nooit gebeurd) net als bij jou vorige x. Het is heel naar maar beter dan helemaal niks, ik zit regelmatig in de angst dat het niet goed meer zit en dan zou ik weten dat het nog wel kan. Fijn om te lezen dat het niet perse iets ernstigs hoeft te zijn de pijn. Wat zou de volgende stap zijn, iui? Ik hoop dat de hsg deze maand bij jullie helpt ! Een gyn zei tegen mij dat het bij mij meteen ivf zou worden gezien mijn leeftijd?? Maar dan moeten we wel jaar aan het proberen zijn anders is de kans om natuurlijk zwanger te raken nog groter. Lijkt me dat ze ook eerst hsg en spermacontrole doen (mijn vriend wordt er ook niet jonger op) die onderzoeken wil ik wel over een aantal maanden al, als het dan nog niet gelukt is.
@vlinderCN Ja, ik hoop het ook zo!! Het wachten is echt nog veel moeilijker dan normaal, omdat ik het helemaal niet weet. En ik ben zo bang toch teleurgesteld te worden. Ergens heb ik toch hoop. Al durf ik niet echt te hopen, maar toch is het er wel (al voelt het anders dan de andere maanden), dus ook potentieel teleurstelling. Om gek van te worden! In principe 6 in mijn natuurlijke cyclus, tenzij ze vanuit het ziekenhuis denken dat er eerder ingerepen moet worden/iets anders moet. Wat daarna komt geen idee. Bij mijn vriendin die elders hetzelfde aan het doen is komen daarna nog 6 IUI-behandelingen met hormoonstimulatie. Maar geen idee hoe ze dat in het ziekenhuis waar ik behandeld word doen. Dat is wel iets wat ik ga vragen bij m'n afspraak bij de gyn als deze poging weer niet lukt. Afspraak staat al voor over 2,5 week... Ik hoop dat hij niet door hoeft te gaan, maar durf er ook niet te hard op te hopen. Ik heb al best veel onderzoeken gehad: bloedonderzoek voor hormonen (was allemaal goed en geen vervroegde overgang enzo), HSG (ook goed), super-SOA-test (ook negatief). Dikte van het slijmvlies kijken ze elke cyclus naar als ik op dag 10 moet komen voor een echo. Dat is ook elke keer goed. Dus in principe is er geen reden om te denken dat het niet zou kunnen. Enige factor is natuurlijk wel mijn leeftijd. En ja, als de timing elke keer verkeerd is gebeurt er natuurlijk ook niet zoveel. Op zich fijn dat het moet kunnen. Als het over een paar maanden niet gelukt is klinkt het ook wel alsof IUI in jullie geval zou kunnen helpen. Dat de zwemmers een beetje vooruit geholpen worden zeg maar. Ik hoop voor je dat het niet nodig is en dat je deze maand gewoon een mooie positieve test hebt! @vlinderCN: na je 38e doen ze volgens mij sneller IVF, inderdaad omdat er minder tijd meer is en de kansen met IVF ook afnemen als je ouder wordt. Lijkt me best heftig hoor IVF. Hoop heel erg voor iedereen hier dat dat niet nodig is!
Goedemiddag, Mijn partner en ik proberen nu ook om samen een wondertje ter wereld brengen. Ik gebruik op moment de glow app en mijn vriendin en gaar dochter. Hun cyclus is bijna gelijk aan de mijne. We hebben goed gehobby't afgelopen 2 weken. Het is nu wachten op nod. Volgens glow zou ik as maandag weer ongesteld moeten worden ( hoop het niet) Maar vriendin en dochter zijn het nu al.... Dit is ronde 1 , en al 2 jr geen pil. Ik nu 36 jr jong en hij bijna 38.
@vlinderCN yep hier ook weer op het wachtbankje. Schat nog bijna 2 weken tot nod. Door de echo heb ik veel last gehad van krampen dus heb geen idee wanneer precies de ovu plaats gevonden heeft. Wordt echt spannend! Meteen IVF? Je hebt het al gezegd maar ben het even kwijt, wat is je leeftijd? Ja geen idee of dat met je leeftijd te maken heeft dat ze IUI overslaan. Maar ik zou zeker van te voren om onderzoeken vragen. Dan weet je ook zeker dat het nergens anders aan ligt en geeft misschien ook wat rust (tenminste zo ervaarde ik het wel). Willen ze het bij jullie een jaar aankijken omdat jullie al kindje hebben? Of waarom willen ze nog niet verder kijken op dit moment? @Chitje dat geloof ik helemaal. Als ze niet goed timen en dan kan leeftijd ook echt een druk erop leggen. Ondanks dat testen goed zijn voel je toch de druk (tenminste dat heb ik wel) omdat het langer kan duren. (Hoeft niet overigens) wanneer is je NOD? Ik leef zo met je mee, zo kl*te situatie! @Pinkypie welkom bij de groep. Ik moet zeggen dat ik die app ook gebruik. Erg handig om zo alles vast te leggen. Spannend ronde 1!! Wordt het jullie eerste kindje? Heel veel succes, we duimen met je mee dat je ongesteldheid uit blijft volgende week!
@Suezele : ja dat had ik ook. Echt de hele cyclus. Ook echt nog 10 dagen spotting en iets heftiger menstruatie. Irriteert toch een beetje je slijmvlies denk ik. Ja, en ik heb al een heel voortraject van wachtlijsten enzo, waarbij ik elke maand m'n eisprong voelde en wist dat het voor niks was. Daar ben ik maandenlang steeds zo verdrietig om geweest. Afgelopen maand met die zomerstop was echt weer dat all over again. Ja, ik voel die druk ook heel erg. Helemaal omdat ik heel graag 2 kindjes wil (of eigenlijk nog liever 3, maar dat is alleen niet zo realistisch en gezien mijn leeftijd ook niet echt meer) en omdat ik niet weet of ik uberhaupt zwanger kan worden. Als het allemaal goed is, waarom lukt het dan niet? Beetje dat. Mijn NOD is volgens FF volgende week woensdag en als m'n eisprong toch op dag 13 was volgende week donderdag. Duurt dus nog een eeuwigheid. @Pinkypie : welkom! Spannend hoor!
Voor mij is het de 1e wondertje Voor hem de 2e. Hij heeft zoontje van bijna 4 jr. Dit zijn spannende tijden voor iedereen. Mijn vriendin is net ongesteld geweest en haar dochter sinds gisteren... Ik hou voor mijzelf de glowapp aan.
@Pinkypie welkom en hopelijk snel positieve test. Het feit dat je vriendin ongesteld is heeft natuurlijk niets met jouw cyclus te maken. Ieder vrouwenlichaam is anders. Die app is handig voor een richtlijn maar weet niet hoe het bij jou werkt. Zeker als je 'ouder' wordt kan je cyclus veranderen. Ik had meestal rond dag 14 mijn eisprong maar het laatste jaar was dat bijv dag 16, 18, 17, 20, 17 en nu ineens weer 14. Als ik de app had gevolgd met vrijen op vruchtbare dagen dan zou ik kansen gemist hebben. Je kunt je eisprong alleen dmv ov testen of temperaturen ontdekken. Maar als je sowieso 2 weken goed geklust hebt dan zit je wel goed hoor hopen dat het raak is! @Suezele ik ben nog niet zo lang 39, blijkbaar doen veel ziekenhuizen maar ivf tot 41 dus dan moet je op tijd beginnen. Maar ik ga ervan uit/hoop heel erg dat het niet nodig is en twijfel zelfs of ik dat wil. Ik heb eigenlijk altijd gezegd als het niet lukt, het dan niet zo bedoeld is maar ja zoiets kan veranderen als een wens heel sterk wordt. Ik mag wel terugkomen overigens als we half jaar bezig zijn (ik ga ervan uit dat ze dan onderzoeken doen) maar voor ivf staat een jaar zelf proberen.
Ik ben mama geworden op mijn 39ste.. 1e kindje afgelopen december. Meerdere miskramen gehad, hoop verloren, intakes gehad in ziekenhuis.... en op een gegeven moment werd het me teveel. Ben me gaan richten op wat anders en toen was ik ineens zwanger......
@Pinkypie haha, ik heb wel 3 apps om alles bij te houden. Glowapp ken ik niet. Apps zijn maar gemiddeldes hè, ze worden wel beter in voorspellen naarmate je zelf langer gegevens over je cyclus hebt ingevoerd, maar ook dan klopt het heel vaak niet. En ik ben best regelmatig... @Suezele : hoe gaat het met jou op het wachtbankje? @vlinderCN : mag je al bijna op het wachtbankje? Volgens mij doen de meeste ziekenhuizen IVF tot en met 42/43. Sommige iets langer zelfs nog als er een reële kans is (de een is sneller in de overgang dan de ander dus ook op leeftijd zijn de kansen heel verschillend), maar volgens mij krijg je dan niet altijd meer alles vergoed. @Raggy81 : fijn dat er nog hoop is! Ik hoop ook heel erg dat ik op m'n 39e moeder mag worden. 38 gaat sowieso al niet meer lukken...
Hoi meiden, Ben even op vakantie geweest en ga nu weer proberen mee te schrijven (merk dat ik het aan de ene kant fijn vind, maar aan de andere kant ook moeilijk, omdat het schrijven het allemaal nog duidelijker maakt dat het al zo lang niet lukt). @Chitje : ik hoop dat je een sterk eitje hebt (meestal blijven ze 12 uur in leven, maar lees ook wel eens dat het tot 24 uur na de eisprong nog kan). Als je zo'n regelmatige cyclus hebt, is het dan geen idee om de inseminatie bij jou een dag eerder te plannen? Voor de rest nu ook allemaal aftellen tot NOD? Ik zit nu op CD19 (dit keer gelukkig wel een positieve ovu-test gehad en cyclus duurt gelukkig ook weer langer). Succes met wachten iedereen..
@Mangoeste: lekker. Heb je een fijne vakantie gehad? Hoe lang is lang? En was je nou al bij de dokter geweest daarvoor? Sorry hoor, geheugen is soms een beetje een vergiet... Dus je zit weer op het wachtbankje? Wanneer is je NOD? Ik hoop het ook. Lastige is dat ik deze maand niet zo goed weet waarop ik moet/mag hopen. Ik ga alles met de gynaecoloog bespreken. Ik heb eerlijk gezegd weinig idee hoe lang ingevroren en bewerkt zaad blijft leven. Kan me voorstellen dat dat korter is dan bij vers zaad. Ik heb ook wel eens gehoord dat bewerkt zaad doorzwemt je eileiders uit, maar geen idee of dat klopt. Als het allemaal lang genoeg leeft en gewoon op het eitje wacht zou dat voor mij best een fijne optie zijn. Helaas is de afspraak verzet en kan de vriendin die mee zou gaan nu niet
@Mangoeste fijn even lekker eruit! Ik heb een beetje hetzelfde, aan ene kant fijn om hier 'soortgenoten' te hebben maar word er ook mee geconfronteerd en wil/moet het juist wat loslaten want het maakt me telkens depri en ondertussen gaat het leven door. @Chitje ik zit nog steeds het wachtbankje voor mn ei! cd 15 vandaag en gisteren nog vrijwel witte test zucht. Wanneer heb je nu afspraak?
Geef de hoop niet op meiden!! Wij hebben hier ook onverwachts nog een presentje.... echt totaal uit het niets....hoewel .... niet uit het niets natuurlijk,maar jullie snappen wel wat ik bedoel. Dikke knuffel en houd hoop!!
@vlinderCN : op welke dag heb je normaal je ovulatie? Hopelijk laat dat ei niet te lang meer op zich wachten.. @Chitje : Jammer dat je afspraak verschoven is. Op internet zijn er zoveel verschillende verhalen te lezen, maar hopelijk kan je gyn je goed helpen bij het zo goed mogelijk timen van je inseminatie. Ik zit inmiddels op CD20, over 5 dagen zou ik ongesteld moeten worden. (Ik ben niet naar de huisarts geweest vanwege mijn vorige te korte cyclus. Aan de ene kant, omdat ik het meer dan 2 jaar geleden ook eens heb gehad en uit onderzoek kwam toen niks bijzonders. Aan de andere kant, omdat ik geen zin heb in vertraging van het starten met IUI). Deze cyclus dus wel een ovulatie gehad, dus goede hoop dat mijn lichaam nu weer normaal doet.. Hoe doen jullie het eigenlijk met vakanties? Durven jullie naar landen waar ooit dat Zika-virus is geweest? Hier ben ik aan het twijfelen of ik tijdens de IUI-behandelingen nog op vakantie ga (aan de ene kant wil ik graag weg, maar aan de andere kant vind ik het ook jammer om een maand te moeten missen).