35 + en zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door la femme, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hoi dames van 35 jaar en ouder.

Ik ben zwanger van mijn derde wondertje en word heel snel 37 jaar. Deze leeftijd brengt opeens heel veel onzekerheden met zich mee....eigenlijk was ik daar niet mee bezig tot dat ik nu dus toch echt zwanger ben en opeens bijna 37 ben.
    De klap van het ouder worden, komt toch wat harder aan, maar vooral de zorgen om mijn kindje.

Ik mis een topic waar ik, als 35 plusser kan praten met leeftijdgenoten die ook zwanger zijn.
    Het lijkt mij zo fijn om met dames te schrijven, die net als ik, wat ouder zijn. Hoe ervaar je deze zwangerschap, gaan jullie de combinatietest doen en wat doen jullie met welke uitslagen?
    Zijn jullie onzeker en bang dat er misschien iets mis kan zijn etc.

En natuurlijk ook gewoon lekker praten over alles wat een zwangerschap met zich meebrengt. Of het nu de eerste zwangerschap is of de zoveelste.

Wie wil er gezellig meepraten?

Liefs Femme

2. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

er zijn echt wel "'oudjes"hoor :), ikke ben er eentje. maar wat is oud, je bent zou oud als je je voelt.ik ben nu 17 weekjes zwanger en heb al een zoon van 16 jaar :).
    na 13 jaar alleenstaande moeder geweest te zijn, nu alweer 2 jaar gelukkig met een nieuwe lieverd. Beiden nooit getrouwd geweest en 4 november geven we elkaar het jawoord.
    met zijn viertjes gaan we een "nieuw"gezin vormen en kijken en alledrie erg naar uit. spannende tijden of de zwangerschap goed zou gaan maar de combintest was zo goed met de uitslagen dat we geeneens een vruchtwaterpunctie hebben laten doen, tuurlijk het blijft spannend maar we proberen ook te genieten van dit wondertje, want we hadden eigenlijk al niet gedacht dat zwanger worden zou lukken en in 4 maanden was het raak :)

ik ervaar wel dat ik deze zwangerschap heel anders beleef, sta meer stil bij de risico;s e.d

maar...probeer ook te genieten!

gr yvon

3. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Ha La Femme en Blije Yvon,

Ik kom dit cluppie versterken. Ik vroeg me ook al af waar de oudjes zijn?! Er moeten toch mega veel 35+ers zijn die kinderen gaan krijgen? (die zijn blijkbaar niet veel op deze site, jammer)

Gaat het goed met jullie, van harte gefeliciteerd in iedergeval!

Ik ben 38 en word als alles goed gaat moeder van m'n eerste kindje begin april 2012.
    Sterker nog, het is m'n eerste zwangerschap, ongelooflijk hè.
    Het is allemaal nog heel pril, onzeker en soms heel ongeloofwaardig, maar mijn lichamelijke signalen zijn overduidelijk.
    Ik heb er zin an!

Ik durf het nog niet echt aan anderen te vertellen, tegelijkertijd kan ik niet wachten om het aan iedereen te vertellen.
    Ik wil het super graag aan m'n familie laten weten, maar die wonen niet dichtbij en dus vind ik het even moeilijk om een goede smoes te bedenken zodat ik het ze in één keer kan laten weten.
    Wacht ik tot het weekeind en race ik er heen? Of wacht ik tot de eerste echo(pfft nog 2 weken) om ze dan een fotootje te kunnen geven van het lieve wurmpje?
    Dit is slechts een van de vele keuzes die er nog gaan komen ik weet het, maar ja... Het komt ook vast wel goed.

Groetjes Dima

4. JahoO

JahoO Niet meer actief

#4 JahoO, 16 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2011
    Hallo! Wat een leuk onderwerp. Ik lees al een poosje mee op dit forum maar speciaal voor deze topic heb ik me aangemeld.
    Van harte gefeliciteerd dames met de zwangerschap!

Ik ben net als Dima 38 en zwanger van mijn eerste. (dus Dima, in ieder geval 1 iemand die je verhaal niet ongelofelijk vindt ;))
    Ik ben nog net 38 als ik op de geplande datum beval, dat is eind februari. Ik ben vorig jaar getrouwd met mijn man maar we zijn al 11 jaar samen. We zijn met alles gewoon een beetje laat.
    Eigenlijk hadden we ook geen concrete kinderwens maar het lijkt ons toch een mooie aanvulling op ons leven. Ik had gedacht dat zwanger worden wel even zou duren, gezien mijn leeftijd maar het was de 3e keer al raak. Ik viel nog net niet stijl achterover toen ik de zwangerschapstest positief zag uitslaan.

Ik heb aanstaande vrijdag echo voor 12 weken en tevens nekplooimeting voor de combinatietest. Bloed is al afgenomen met 8 weken. Toen ook een echo gehad. Alles zag er goed uit, een bewegelijke cashewnoot :)
    Wat we met een sombere uitslag doen weten we nog niet. Ik probeer maar niet van het slechtste uit te gaan, al begrijp ik je angsten wel hoor la femme! Ik moet mezelf ook tegenhouden om van echo naar echo te gaan leven.

blije yvon Hoe oud ben jij?

5. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    jahoo,

ik ben 8 augustus 42 geworden

een aantal jaren geleden nooit gedacht nog een kindje te krijgen maar nu met de man van mijn dromen zijn we er toch nog voor gegaan,en het allermooiste dat het nog lukte ook!

En nog zeer goede uitslagen van de combinatie test ook, ze goed dat we hebben afgezien van een vruchtwaterpunctie, dit ozu meer risico met zich meebrengen dan de kans een kindje te krijgen meteen afwijking. het blijft spannend tot het einde maar hebben er alle vertrouwen in.
    mijn eigen vertrouwen is soms een beetje zoek, dan denk ik, zo het hartje het nog doen, maar vandaag is mijn angelsound binnengekomen en ben weer helemaal gerust gesteld :)

6. JahoO

JahoO Niet meer actief

Toch ook nog superjong blije yvon! Ik denk altijd.. Je hebt hele ongezonde 20ers en hele fitte 40ers.
    Ik moet ook oppassen dat ik niet van echo naar echo leef.
    Moet wel zeggen, ik merk erg weinig van het zwanger zijn. Had 6 weken een mega vreetkick, die lijkt nu gelukkig af te nemen (4 kilo erbij inmiddels hahaha). En voel me alsof ik ongesteld moet worden, zo'n vage niet echt pijnlijke maar zeurende kramp. Dus ben me er zo weinig van bewust nog.

Wat is eigenlijk een goede uitslag van zo'n combinatietest? Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarmee ik blij kan/mag zijn.

Niet teveel stressen hoor! Juist nu je ouder bent kun je dit misschien veel bewuster meemaken. Doe dat ook! :)

7. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens degene die de test afnam kon ik mijn uitslagen vergelijken met de risico;s die een 25 jarige zwangere ook zou hebben (25/26 is de beste leeftijd om een kindje te krijgen qua risico's) je krijgt een hele lijst mee met cijfers.
    ik heb de eerste weken medicijnen geslikt voor de misselijkheid maar na 4 weekjes was dat gelukkig over.
    ik vind het super speciaal dat ik dit nu zo anders beleef dan op mijn 26ste. zo bewust met alles, en genieten van dit wondertje wat bij ons gaat komen. daarbij komt ook nog mijn 16jarige knul het helemaal leuk vind, ook dat zijn moeder nu gaat trouwen en mijn vriend inmiddels bij ons inwoont, is allemaal heel geleidelijk gegaan,rekening houdende met hem.

we zijn happy! en kan wel zeggen dat ik dat niet altijd geweest ben

8. JahoO

JahoO Niet meer actief

Een hele blije yvon dus! :)

9. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Ha meiden, leuk JahoO om te lezen dat er nog iemand van mijn leeftijd een eerste kindje gaat krijgen.;)

Ik ben afgelopen febr met mijn vriend gaan samenwonen, we kennen elkaar nog niet zo lang. Ik had daarvoor een vervelend eindigende relatie met iemand die eigenlijk niet aan kinderen durfde te beginnen. Gelukkig was onze kinderwens vanaf ons allereerste echte goede gesprek unaniem het zelfde, ja heel graag.
    Dus k ben nu vanaf de verhuizing gestopt met de pil. Ik dacht ook dat het wel even zou gaan duren allemaal, zeker omdat we nogal eens om de beurt van huis zijn geweest, ik ben op vakantie geweest met m'n zus, met kamp meegegaan van school(mijn werk) en mijn vriend moest een paar maal een week weg voor z'n werk.
    Voor onze vakantie was het eigenlijk wéér zo dat we dan hier en dan daar waren.
    Dus ik ben op vakantie stom verbaast als ik er dan achter kom dat ik zwanger ben.
    Ik dacht nou, na de vakantie gaan we er maar eens wat meer werk van maken, haha.
    Ik heb dus achteraf best wat alcohol gehad en vast allerlei verboden dingen als half rauw vlees enzo en ehh ik was eigenlijk continue in één grote kattenbak; de woestijn van Namibië. Maar goed, zodra ik het wist ben ik met foliumzuur begonnen en gestopt met wijntjes en biertjes. En nu doe ik maar zo gezond mogelijk, alhoewel kroket en broodjes hamburger zijn wel erg lekker hoor na een vakantie alleen maar BBQ en rijst met prutje eten.

Maareh.. wat is de combinatietest, waarvan is het een combinatie???
    Ik ben nooit zo van de statistiekcijfertjes, dat laat ik dan maar aan m'n partner over.
    Ik weet ook niet of ik erg blij wordt van al die kansberekeningen, het zegt immers ook nog niet alles toch.
    Nekplooi meting en vruchtwaterpunctie, nou ik moet me dus nog 'ns flink verdiepen in de literatuur merk ik.
    Ik heb er allemaal wel eens van gehoord, maar tot nu toe sloeg het toch allemaal nog niet op mij.

Blije Yvon, je leventje klinkt nu als een puzzel die op z'n plaats is gevallen. Wat fijn dat je zoon ook zo trots en blij is.
    Wat is een angelsound? Het klinkt als een zeer betoverende muziekdoos ofzo, haha.

Groetjes Dima:)

10. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal

Zit net op het 'randje' om hier mee te kunnen kletsen.
    Ben 35 en ben op mijn 36e verjaardag uitgerekend!!!! Mooi cadeau!
    We hebben al een zoon van bijna 7 dus niemand had bij ons nog een kindje verwacht. Helemaal leuk dus........
    Ben nu 10 wk zwanger en vind het allemaal nog zo onwerkelijk!!!!!!!

Geniet van jullie zwangerschap!!!

Lila

11. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ik had wat problemen met mijn account, oude is nu weggegooid en ik heb hem weer opnieuw kunnen aanmaken met dank aan een aardige mod.
    Heej leuk Lilaatje!! Gefeliciteerd ook met je blijde nieuws!
    Heel gaaf Dima, een leeftijdsgenoot! Ik lees toch zelden dat het dan ook nog de eerste is!

12. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Hier nog zo'n oude taart :D
    Ben 36 en inmiddels 7 maanden zwanger van ons eerste kindje. Ik merk dat ik vanwege 1) mijn leeftijd en 2) overgewicht door iedereen (VK, ziekenhuis, gynaecoloog etc) extra goed in de gaten wordt gehouden. Vind dat allemaal prima. Geeft een lekker veilig gevoel.

En als ik dan praat met jongere aanstaande moeders, dan realiseer ik me maar al te goed dat ik behoorlijk verwend word met al die extra echo's. Waar een gemiddelde zwangere er 2 krijgt, hebben wij er inmiddels al zo'n 10 gehad ;)

13. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    mirella, en jij vind je zelf een ''oude taart" nou dan ben ik wel een bedorven gebakkie hoor met mijn 42 :)

maar ....voel me jonger hoor :)

geniet van het feit dat je de extra echo's krijgt,wij hebben er nu drie gehad en over paar weekjes de 20 weken echo en dan maar afwachten. mijn verloskundige praktijk hefet helaas zelf geen apparatuur ervoor.in februari krijgt ze een nieuwe praktijd en dan wel amar dan hoop ik al bevallen te zijn :)

uitgerekend op 26 januari

14. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hey meiden

Heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik voel me al niet meer zo alleen.

Al heb ik momenteel andere zorgen namelijk dat een hogere leeftijd meer risico's met zich meebrengt.
    Gisteravond helder rood bloedverlies gehad. Daarna in bed gelegen met constant buikpijn. Nu, vandaag ben ik jarig, en heb ik constant pijn in mijn buik en rug, alsof ik ongesteld moet worden.
    Ik vrees het ergste.
    Ik mag rond 17:20 bij de vk langskomen, al kunnen ze ws niet veel voor me betekenen. Ik wil gewoon info over wat er kan gaan komen.

sorry voor mijn nare berichtje.

Liefs Femme

15. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje, das vervelend, sterkte!

laat je vanavond nog even een berichtje achter wat de verloskundige zei?

gr yvonne

16. lilaatje76

lilaatje76 Actief lid

18 mei 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee...la femme.....
    Wat een vervelend bericht.....spannend ook............

Je zult nu al wel terugzijn van de vk............benieuwd wat ze zei.....

17. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Sorry even een kopie vanaf een ander berichtje wat ik geplaatst heb.

Bedankt dat jullie zo hebben meegeleefd. De echo was gewoon goed. Het hartje klopte nog en de baby was ivm vorige week gegroeid. Hij had nu zelfs handjes en voetjes die hij heen en weer bewoog.
    Omdat ik wel vreselijk veel buikpijn had is ze verder gaan zoeken en ze vond een soort afscheiding waar nog een holte is. Dit is ws een holte met bloed. Opzich ligt het voor het kindje niet ongunstig. Ze weet niet wat het precies is. Het zou een extra vruchtje geweest kunnen zijn of ik kan last hebben van maandelijkse ongesteldheid en dan zal dit dus vaker gaan voorkomen, vooral omdat de klachten zo op ongesteldheid lijken.
    We zijn helemaal in love en voel me zo gelukkig. Wat kan een ellendige dag opeens veranderen.
    we liepen samen stil in de regen richting de praktijk en toen we eruit liepen scheen zelfs een beetje de zon.

Sorry voor mijn verontrustend berichtje, maar op dat moment zat ik er zo doorheen.

Liefs Femme

18. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi La femme
    Wat geweldig dat alles goed gaat, echt blij dat te lezen!!
    Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent.
    Hoeveel weken ben je nu?
    Liefs en doe rustig aan

19. Dima

Dima Lid

20 jul 2011
    17
    0
    0
    NULL
    Noord-Limburg
    Ha meiden,

Jeetje ik lees de berichten gewoon netjes op volgorde en ik had er al weer een aantal gemist. Dus ik schrik me te pletter La Femme, maar wat super dat het toch allemaal in orde is.
    Helemaal fijn dat het meteen door een echo gecontroleerd kan worden zeg. Dan zie je het zelf ook echt.
    Was het niet zo dat er bijvoorbeeld een ander vruchtje is afgestoten( tweeling) ???
    Maar zo zie je maar hoe ingewikkeld en complex ons menselijk lichaam is.
    Hopelijk ben je nu wel gerust gesteld en is het hiermee klaar.

Maareh heb je boven de 35 jaar recht op meer echo's dan andere jongere a.s. moeders? Wanneer mag je die echo's laten maken (welke weken)?
    Ik kijk erg uit naar m'n eerste echo, 30 aug!
    Ik heb hier op de site al wat echo's bekeken en pfft, dat valt nog niet mee. En wat een verschillen, inwendig of niet, 3D of tig-D???(krijg je ook zo'n kleuren brilletje als in de bios?)
    Oh help, ik weet dus echt niks he, haha.
    Maar goed het gaat er om of het hartje al actief is, toch?!
    Kunnen ze nog meer zeggen bij zo'n eerste echo over het 3 cm grote wurm-schatje van zo'n 8 wkn?

Groetjes Dima

20. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi Dima,
    Ik krijg geen extra echo's hoor vanwege m'n leeftijd. Wel met 8 weken een echo gehad omdat we op vakantie gingen, en je dan met een wat geruster hart weg kan.
    Die echo zou misschien inwendig worden omdat het vrij vroeg is, vertelde de verloskundige. Maar omdat ik niet zwaarlijvig ben, kon dat gewoon uitwendig en we hadden scherp beeld. Een cashewnootje met stompjes. En die stompjes bewegen ook al, licht schokkerig alsof er af en toe aan touwtjes getrokken wordt :)
    Ook zagen we al een knipperend puntje, het hartje.
    Morgenochtend de 12 weken echo, erg spannend, ik knijp em flink.
    Mijn zus is 2x zwanger geweest, beiden keren een miskraam. De 1e keer zagen ze het op de 12 weken echo dat het niet meer leefde. Terwijl alles heel goed ging, en niets wees op tegenslag. Dus ik ben wel beetje bang. Al was ik dat voor de eerste echo ook al daardoor. Zus heeft overigens nu een geweldige zoon, middels adoptie.

Deel Deze Pagina