35 jaar en 6 rondes bezig. Wie nog meer?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Visje, Apr 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    Hey visje,
    Bij mijn dochter eerste ronde raak, bij mijn zoon eerst een MA en twee currettages en toen ik denk in twee rondes weer zwanger, heel snel dus...
    Ja ik ben zeeeer benieuwd of we een ei gaan vinden, ik heb wel voor mezeld besloten niet de MMM in te willen...

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Mijn lf is maar 6-7 dgn. Vorige ronde clomid was de lf 8, eisprong op cd 23. Progesteron was maar 12.8. (Cyclus zie handtekening onder).
    Dat is onacceptabel met clomid volgens arts. Nu bij dubbele dosis zei arts op cd 13 al dat dit ook niet gaat werken. Slijmvlies blijft nl ook steeds te dun.

Fertiliteitsarts en gynaevoloog willen niet amh checken!
    Ik heb telkens wel meerdere blaasjes die groeien, maar niet springen en weer inkrimpen. Lijkt op pcos, maar daarvoor moet je min 10 blaasjes hebben. Ik had er minder.
    Volgens hen ben ik nog een jong bloempje omdat er genoeg blaasjes groeien.
    Maar kwaliteit is blijkbaar niet goed. Vandaar te korte lf.

Maar waar het nou precies aan ligt weten ze dus niet.
    Ik denk aan de leeftijd.
    Want vroeger had ik zonder pilgebruik n mooie cyclus van 30-32 dagen met normale menstruatie.
    En nu na laatste keer pilgebruik ineens rare cyclus en lichte korte menstruatie.

3. Visje

Visje Actief lid

Jan 19, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is echt heel snel Meisje, ik ben juist bang dat het nu nog langer gaat duren dan de vorige keer en toen deed ik er ook al 8 maanden over. Het liefst ga ik nu al naar de gynaecoloog om de boel te laten checken, al is het alleen maar om voor de geruststelling. Ik heb nu telkens het gevoel dat er van alles mis is met me en dat we voor niets aan het proberen zijn.

Jolein dat is idd een korte LF. Op zich zien jouw cycluslengtes er niet heel onregelmatig uit, maar heb je dan helemaal geen eisprong? En wanneer ben je met de pil gestopt, zou het misschien daarmee te maken kunnen hebben? Wat vervelend dat ze je AMH niet willen checken, waarom niet?Als ze nou maar wisten wat er precies aan de hand is, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

4. kolibri

kolibri Actief lid

Dec 21, 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik snap wat je bedoelt. Ik ben 39 en ik was aanvankelijk ook erg bang dat het nooooit zou gaan lukken. Ik zit in ronde 2 voor een derde kindje. Ik heb onlangs een artikel gelezen wat me erg heeft gerustgesteld. Het is helaas in het Engels maar het is zeker een aanrader!! Het rekent af met allerlei fabels over zwangerschap en leeftijd...

How Long Can You Wait to Have a Baby? - The Atlantic

5. kolibri

kolibri Actief lid

Dec 21, 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    De link naar het artikel is dus die roze zin in mijn vorige bericht

6. kolibri

kolibri Actief lid

Dec 21, 2014
    391
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gezocht naar een actieve club voor 35+ op dit forum maar kan er geen vinden. Weet iemand of die er is?

7. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
  8. Visje

Visje Actief lid

Jan 19, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Kolibri, ja dat artikel ken ik, alleen die heeft ook veel kritiek gekregen. Er zal best een kern van waarheid in zitten, maar feit blijft wel dat leeftijd een rol speelt bij zwangerschapskansen. Ik ben het er wel mee eens dat we bang gemaakt worden, want door alles wat ik lees loop ik voortdurend met de angst dat ik te oud ben om nog binnen een redelijke tijd zwanger te worden.

9. Visje

Visje Actief lid

Jan 19, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gitta, jij bent dus een voorbeeld van hoe het ook kan!

Voor mij is dat helaas niet weggelegd, het lukte me op 30-jarige leeftijd ook pas na 8 maanden en zit nu in de 6de ronde. Ik vind het wel frustrerend, in mijn omgeving zijn net twee zwangeren erbij gekomen, één is 37 en de ander 38. En allebei binnen 3 maanden raak! Dan ga je wel denken, ben ik wel normaal?

10. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Hallo dames.
    mag ik ook even meepraten?
    Ik ben 34 jaar en ook aan het proberen voor ons 1e kindje.
    13 februari gestopt met de pil en na 37 dagen de eerste natuurlijke menstruatie.
    Daarna een cyclus van 28 dagen, eisprong op cd 19 en een lf van maar 9 dagen. Ook telkens maar lichte menstruaties.
    ik maak me soms ook zorgen of het allemaal wel gaat lukken. Hopelijk worden mijn lf's wat langer. Want 9 dagen vind ik wel aan de korte kant. Hopelijk gaat het niet de pcos kant op.
    Maar omdat ik nog maar net bezig ben, probeer ik eerst maar eens positief te denken en we zien wel wanneer het komt. Hopelijk snel, want het klokje tikt maar door...
    mag ik trouwens ook komen praten bij het clubje vvoor de wat oudere dames? Weet niet hoe ik daar kan komen, misschien via een uitnodiging?

11. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    @sylvia1981: volgens mij is er nog geen clubje ☺️ Maar mss kunnen we. Een clubje oprichten?

@Gitta: jouw verhaal geeft me weer enorm veel hoop!😀

@visje: ja ik besef me ook dat we enorm dankbaar mogen zijn dat het toen zo snel ging! Feit is ook dat ik enorme ongeduld ben....pffff wat duurt zo'n cyclus toch lang....en dan is die van mij nig niet eens lang 😳

12. Visje

Visje Actief lid

Jan 19, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia tuurlijk mag je meepraten meid.
    Meisje goed idee om een nieuw clubje te maken. Duurt lang hè zo'n maand. Een cyclus mag van mij ook 2 weken korter zijn. Ik ben ook mega ongeduldig. Misschien moet ik me gaan storten op iets anders waardoor de tijd wat sneller gaat.

13. jolein8

jolein8 Bekend lid

Jan 23, 2015
    569
    9
    18
    Bij kinderwens, zwanger worden clubs is een club 35jr en ouder. Maar volgens mij bestaat die al een tijdje en zijn er al vele zwanger. Een nieuwe club kun je gewoon starten en daar kunnen mensen zelf in reageren. Je hoeft je niet asn te melden. Alleen bij besloten clubs.

sylvia: ik zou het goed in de gaten houden. Ik had de eerste 2 maanden n normale cyclus met iets lichtere menstruatie. Maar daarna ben ik gaan temperaturen en ovulatietesten gaan gebruiken. Toen rare cyclussen met late eisprong en korte lf. En hele lichte menstruatie. En bleek de eisprong dus niet te kloppen.

14. sylvia1981

@jolein: in de gaten houden, denk je dat er iets mis kan zijn dan? Kan het niet nog gewoon van het ontpillen komen? Ik zit nu in ronde 3. Ik heb 2 lichte menstruaties gehad en een lf van 9 dagen. Misschien komt dit nog op gang? Ik ben al zo'n stresskip, haha. Wanneer zou ik me er ongerust over moeten gaan maken?

En een clubje, lijkt me een goed plan! Ik ben erbij..wie gaat het starten?:)

15. Visje

Visje Actief lid

Jan 19, 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je net gestopt ben met de pil lijkt me dat je het even de tijd moet geven voordat je cyclus op gang komt.

Ik zal wel een nieuw topic starten bij de zwanger worden clubs. Zie jullie daar!

16. sylvia1981

Ik schrijf daar verder!

17. simba32

simba32 Bekend lid

Apr 22, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ronde 4 :D