Sylvia dat gevoel bleef bij mij tot aan de bevalling. Als je een goede 12 weken echo hebt gehad leef je weer toe naar de 20 weken echo. Dan naar 28 weken (levensvatbaarheid) en dan naar de bevalling. Als moeder ben ik veel minder zorgeloos dan daarvoor. Maar de mooie momenten zijn er ook des te meer. Dus probeer te genieten, garanties heb je nooit, maar de kans dat het goed zit is groter.
Gefeliciteerd Sylvia! Wat is het dan toch snel gegaan bij jou. Ik kan me voorstellen dat het spannend blijft. Je wilt zo graag dat alles goed blijft gaan! Jolein heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je goed nieuws krijgt. Spannend Visje! Hopelijk dat het raak is deze ronde. Hier ben ik aan het afwachten wat mijn cyclus gaat doen. Volgens mijn berekeningen zou ik deze week ongesteld moeten worden. Al weet ik dit verre van zeker aangezien ik geen ovulatie testen doe. Ik heb vandaag ook echt zo'n buikpijn. We wachten af....
jaaa zou ik zeker doen. ik duim voor je meid !!! Bij is de menstruatie vandaag toch echt doorgekomen en is het duidelijk. Teleurgesteld ben ik wel maar ook wel weer blij dat het ondanks mijn iets langere cyclus de menstruatie wel op tijd is maar goed we gaan voor de volgende ronde! Bij jou klinkt het wel goed hoor Visje ben echt benieuwd, duim duim duim
Vanmorgen een echo gehad. Er was een loppend hartje te zien. Het vruchtzakje en dooier waren goed, maar het vruchtje zelf was iets kleiner dan ze verwacht had met 6 1/2 week. Ze zag ook een beetje bloed, waarschijnlijk een kleine hematoom. Ik heb ook alweer 3 dagen bloedverlies, dat kan daarvan komen. Moet nu volgende week terug om te kijken of het goed blijft gaan. Vanwege de clomid is er een grotere kans op een miskraam dan normaal zei ze. Tot 8 weken, daarna zijn de kansen weer gelijk. Dit worden dus spannende weken.
Wauw Jolein in ieder geval gefeliciteerd met het leven! Dat is hoopvol. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan, dit zijn inderdaad hele spannende weken.
Ik zit inmiddels op dag 46 van mijn cyclus. Ik heb in februari mijn Mirena laten verwijderen en werd na 45 dagen voor het eerst ongesteld. Ik heb inmiddels weer getest, maar geen tweede streepje. Zit nu te wachten tot ik eindelijk dan ongesteld word. Ik ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren tot het weer een beetje normaal op gang komt. Ik ben vanmorgen wel begonnen met temperaturen. Ik had niet verwacht dat mijn lijf zo van slag zou zijn door de Mirena! Zijn hier ook meiden die Mirena hebben gehad?
Het hartje klopt! Mijlpaal nummer 1 is al binnen. We blijven voor je hopen en duimen. Wanneer ga je precies terug? Groetjes Mitty.
Visje, wat spannend! Ik hoop voor je dat het raak is.. jolein, wat fijn dat er een vruchtje te zien was en een kloppend hartje. Dat geeft toch iets meer geruststelling, alhoewel je je dan misschien zorgen maakt over een miskraam en het kleinere vruchtje. Het gaat vast goedkomen! Heb vertrouwen. alle andere dames ook heel veel succes, het blijft spannend wie er zwanger is en wie door gaat naar de volgende ronde. Ik was vanochtend ook helemaal gestressed en in tranen. Heb de halve nacht wakker gelegen en alleen maar kunnen doemdenken. Over een miskraam, afwijking, etc. Dit gaat niet de goede kant op en het gepieker moet echt snel stoppen want zo heb ik alleen maar heel veel stress. Ik heb de verloskundige gebeld en die bevestigde dit ook. Komt ook grotendeels door de hormonen, en omdat ik nou eenmaal een doemdenker ben. ik heb een afspraak gemaakt voor een 7 weken echo. Dan hoop ik iets meer gerustgesteld te kunnen worden of er een vruchtje te zien is (en geen windei), en een kloppend hartje. Bah baal echt van mezelf met dat stomme gedoemdenk. Nou dames, allemaal een fijn dagje gewenst en ik duim voor jullie allen dat het raak is!
Jolein: wat ontzettend goed dat er een kloppend hartje te zien is!!! Gefeliciteerd!!!! Super nieuws😃 Visje: ooooh het zal toch niet waar zijn! Haar aub heel snel een testje!!! Silvia: ik ben net alx jij ook een doemdenker, en ik kan wel zeggen dat je dat niet mket doen maar dat doe je toch... Maar hey je bent iig wel zwanger geworden!😃 en dat is toch een goed teken, probeer vooral veel afleiding te zoeken, ook al denk je er veel aan dan toch is het fijn om iets anders om handen te hebben vind ik altijd. Twigs: ik heb ook een mirena gehad, deze heb ik op 22 januari laten verwijderen, eerste menstruatie was bij mij ook pas na 6 weken, daarna hele rare tussentijdse menstruaties gehad waar gedn peil op te trekken viel en. Ook maar een geringe hoeveelheid veelal oud bliedverlies, pas 1,5 wk geleden had ik voor mijn gevoel een echte menstruatie met helder bloedverlies. Mijn cyclussen waren na mirena als volgt: 42-26-23-17 en nu ga ik maar uit van een cyclus van 28 dagen met een nod op 5 juni. Verder gaat t redelijk hier, heb vanichtend nog een ovu testje gedaan maar zowel de controle als de teststreep waren een stuk lichter dus snap er niet veel meer van😐 ik heb wel een afspraak staan bij de gynaecoloog voor volgende week donderdag, dat is erg fijn dat ik al zo snel terecht kan!
Jolein, wat geweldig! Een kloppend hartje, gefeliciteerd! Heel onwerkelijk om te zien, he! Meisje, was de streep op je ovulatietest nog donkerder geworden dan de laatste die je hier op het forum had geplaatst? Fijn dat je al zo snel naar de gynaecoloog mag. Twigs, ik heb geen ervaring met de mirena dus kan je geen advies geven. Sylvia, wat fijn dat je al met 7 weken een echo krijgt. Als ik nog een keer zwanger mag worden wil ik ook zo vroeg en niet pas met 9 weken. Probeer toch een beetje te ontspannen!
sylvia: Ik maak me er niet zo heel druk om,het is alleen zo dat ik nog niet blij durf te zijn. Ik kan er toch niets aan veranderen zei de arts ( en zij ook niet), als het misgaat, gaat het mis. Maar als het mis gaat dan is het meestal omdat er iets mis is met het vruchtje. Deze weken worden alle belangrijke organen gemaakt en daar kan iets mis bij gaan en dan stoot het lichaam het af. Stel je voor dat dit niet zou gebeuren en je de zwangerschap voldraagt en dan blijkt dat er van alles mis is met het hart, longen, hersenen en ze niks kunnen doen of het kindje is niet levensvatbaar. Dan liever dat de natuur nu ingrijpt dan dat je eerst 40 weken zwanger bent. Zo zie ik het. Neemt natuurlijk niet weg dat een miskraam niet leuk is en dat je weer opnieuw moet beginnen met die onzekerheid of het ooit nog eens zal lukken om zwanger te worden. Sterkte ermee! En denk aan positieve dingen. Stress is echt niet goed.
Dankjulliewel voor de bemoedigende woorden jolein dat is inderdaad waar, dat de natuur het zelf afbreekt. Van de ene kant wel goed, maar het lijkt me echt wel erg als dat gebeurd. Je hebt je zo op de zwangerschap verheugd en dan zou het ineens mis gaan, dan moet je weer van voren af aan beginnen. Ik ben ook helemaal niet misselijk, geen last van mn borsten, niks van dat alles. Voel nog niet echt dat is zwanger ben, dat vind ik soms ook wel beangstigend. en zo pieker ik maar door..hadden jullie dat ook in eind vijfde weelweek, dat je nog niet echt symptomen voelde?
Sylvia ik voelde niks bij mijn zwangerschappen de eerste weken. Dat was juist een goed teken, daarvoor een MA gehad met heel veel symptomen. Je kunt er nu geen invloed meer op uitoefenen, behalve wat minder stressen. Ik snap je wel hoor, het is ook lastig het te laten, probeer anders afleiding te zoeken.
Sylvia: ik had eerst ook alleen wat pijn in mijn borsten. Voor de rest niks. Maar vandaag ben ik ineens zo moe en vanaf vanmiddag een soort van misselijkheidsgevoel. Niet echt misselijk, maar meer een gevoel van bleeehhh. Weet niet of het nu begonnen is of dat toevallig een minder dagje is. Wacht dus maar af, kan nog altijd komen. Mitty: ik moet dinsdag terug. En de week erna op maandag naar de verloskundige. Ik moest van de arts de verloskundige afbellen, omdat ik nog even bij haar moest blijven. Maar de verloskundige zei dat we de afspraak konden laten staan. Als volgende week alles goed was, zou ik waarschijnlijk toch naar haar doorverwezen worden en moest ik anders weer een nieuwe afspraak maken. Als er iets niet goed was, kon ik de afspraak altijd nog annuleren.
Visje, jij bent de eerste van de lijst. Test in huis voor morgenvroeg? Nod-lijst: Meisje26 - ronde 4 - nod 5 juni Visje - ronde 6- nod - 21 mei Mitty- ronde ?- nod - 1 juni 1980I - ronde 5- nod - 31 mei Mirya - ronde 2- nod- ? Batwomen- ronde 10- nod ? Zeehond- ronde 1 nod ? Twigs, ronde 1- nod? Jolein8 - ronde 9- zwanger 26 mei echo Sylvia1981 - ronde 3- zwanger