35 jaar en bang dat het niet meer lukt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Visje, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    #21 1980I, 25 apr 2015
    Laatst bewerkt: 25 apr 2015
    Sylvia: Dank je wel voor je bericht. Na de missed abortion is mijn cyclus onregelmatig geworden. Het wisselt tussen de 29-37 dagen. Voor zover ik het zelf heb kunnen beoordelen lijkt mijn lf iets van 10-11 dagen te zijn, ook niet heel lang dus. Ik ben niet heel relax in het zwanger worden…… ik gebruik ovulatietesten en temperaturen doe ik ook. Tot nu toe heb ik altijd wel een :) op mijn testgekregen. Afgelopen cyclus pas op dag 24 dus dit wordt weer een lange cyclus. Op het moment neem ik foliumzuur, maar nog geen andere vitamines.
    Jij bent inderdaad nog niet zo lang gestopt met de pil dus het kan heel goed dat je lichaam even nodig heeft om alles op gang te krijgen. In dit hele proces moeten we heel veel geduld hebben!

Jolein: Fijn dat jij je eigen lichaam zo goed kent en dus de artsen hebt doen verbazen. Ik hoop dat je met de juiste dosering snel een mooie eisprong krijgt. Waarom vond de gynaecoloog ovulatietesten en temperaturen eigenlijk onbetrouwbaar?

Mitty: dat is inderdaad vervelend als je man er zo weinig is, maar als je ei de 19e was dan is de timing volgens mij goed hoor! Ze zeggen dat om de dag vrijen beter is dan elke dag. Heeft je man ook al kinderen?

Fijne avond!

2. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

19801: volgens mij heb je dan best een nette lf. Als hij maar minimaal 11 dagen is heb ik ergens gelezen. Maar er zijn ook genoeg mensen zwanger geworden met een wat kortere lf. (Heb ik ook weer ergens gelezen, haha) ik lees echt heel veel over zwangerschap, eisprong, lf's, etc. Mijn vriend zegt altijd, jij studeert zwangerschapperlogie.

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hallooo dames,

wat een hoop berichten hier! leuk om te lezen...

Ik zit zelf met een vreemde situatie...ik heb 29 maart mijn laatste menstruatie gehad. Ik zou volgens een cyclus van 28 dagen mijn ei rond 7 april gehad hebben. Nu dacht ik afgelopen dinsdag ongesteld te worden, maar heb alleen een heel klein beetje bloedverlies gehad en daarna alleen bruinverlies tot vandaag, nu is alles gstopt en de afgelopen dagen was het bruinverlies minimaal (sorry voor de details). Afgelopen woensdag heb ik een dag gehad waarop ik me nog nooit zo moe heb gevoeld, heb heel de middag in bed gelegen en was niet vooruit te branden...nu eigenlijk geen klachten meer, wat misselijk en verder niks maar dat kan ook door de vroegte komen, ik ben namelijk al aan hetr werk...

Ik word hier zo onzeker van!? Dit lijkt me geen normale cyclus en ik zou willen gewoon normaal ongesteld willen worden en dat niet alles zo vaag is....

weet ook niet wat ik met dit bericht wil bereiken mss gewoon een hart onder de riem.. :-0

4. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    @meisje26: als je je er zo onzeker bij voelt, waarom test je dan niet 'gewoon'? Heb je meer aan dan onze opbeurende woorden ;)

5. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1980: Welkom! Wat vreselijk om een MA mee te maken ik snap dat je niet zo relaxed meer bent. Nadat mijn allereerste zw uitliep op een MK lukte het me ook niet meer om ontspannen te zijn. Het duurde wel 4 maanden tot mijn cyclus weer normaal was. Ik doe ook aan ovutesten en tempen. Ik heb altijd een positieve ovutest en ook een lf van 11 dagen en soms minder. Hoe snel was je zwanger van je eerste?

@jolein ongelooflijk dat je artsen je niet serieus wilde nemen zo zie je maar dat je je niet zomaar moet laten wegsturen. Goed van je.

@sylvia ik ben ook zwangerschappoloog:) Soms baal ik dat de wetenschap eigenlijk nog zo weinig weet. Het blijft toch een wonder....

@Meisje heb je al een zwangerschapstest gedaan?

6. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mitty 1 X is genoeg voor een bevruchting! En 2 dagen voor je ei is op tijd.

7. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik heb dus afgelopen woensdag een test gedaan en die was OMO-wit helaas.....
    Maar ja dat kan ook niet anders als je innesteling dan pas plaatsvindt toch?? daarnaast heb ik niet echt het gevoel dat het hier om een innesteling gaat...

En ja natuuuuurlijk heb ik meer aan jullie opbeurende woorden!!! ;)

8. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje26: Als je een cyclus hebt van 28 dagen dan denk ik dat je eisprong op 11 april is geweest (in het ideale geval). Dan zou je nod op 25 april zijn. Wanneer was je ovulatietest positief?

Visje: Thanx! Bij ons 1e kindje waren we in ronde 5 zwanger, ik was toen 31 jaar. Ik zie mijn temperatuur wel geleidelijk zakken vanaf 8 dpo en dan vraag ik me wel eens af of het progesteron niet te snel daalt voor een innesteling. Hoe verloopt de daling bij jou? En bij de andere dames?

9. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje ik zou nog een keer testen:)

1980 bij mij verschilt het, soms zakt mijn temp pas op de dag van ongesteldheid, soms een paar dagen daarvoor. Nu had ik een gekke korte cyclus van 24 dagen met een lf van 9 dagen. Dat had ik 2 maanden geleden ook al. Ik maak.me gelijk zorgen daar over....Maar volgens kun je best een keer een afwijkende cyclus hebben zonder dat dit abnormaal is.

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    @1980I: ik heb geen ovulatietesten gebruikt deze cyclus, die heb ik in huis liggen voor aankomende cyclus :)

Ik heb daar een clearblue early zw test bij gekregen, mss dat ik die een dezer dagen doe om een zwangerschap uit te sluiten.

Maar naar mijn idee is een innesteling op 11 DPO vrij laat, stel dat ik op 11 april een eisprong heb gehad, deze dient na ongeveer 7 dagen plaats te vinden toch?

pfff verwarrend allemaal

11. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    @Visje: Ja denk je? 2 dagen voor ei? Bij m'n jongste die nu 8 is heb ik er 18 mnd op los geklust dus en toen pas raak.

Ik zie veel dames hier die temperaturen en ovulatie testen gebruiken, ik ga nu voor de allereerste x ovulatie testen gaan gebruiken komende maand. Dan kan ik iig eens kijken of m'n ei toch komt wanneer ik het voel. Want ik heb het idee dat ik net na m'n ei nog na krampen heb, omdat ik het ei echt voelt springen en daarna rommelt het nog na anderhalve dag. Maar omdat ik overal lees dat bij iedereen die krampen betekent voor ei en dan pas springen.
    Dus meer voor mezelf snappie?

Hoe zijn jullie partners? Begrijpen die de gehele cyclus van de vrouw? Zeggen jullie wanneer de vruchtbare periode is? Of is dit te prive om te vragen.
    Groetjes Mitty.

12. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mitty ja hoor sperma blijft gemiddeld 3 dagen leven, dus dan ben je met 2 dagen ruim op tijd. Ovutesten kunnen je wel helpen om meer zicht te krijgen op hoe je cyclus verloopt.
    Mijn man weet niet precies hoe mijn cyclus verloopt maar ik zeg tegen hem wanneer mijn eisprong is en wanneer mijn nod is. Hij houdt er wel rekening mee dat hij op mijn vruchtbare dagen niet heel laat thuiskomt.

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    @visje: wat leuk trouwens jouw kids zijn bijna net zo oud als die van mij, mijn dochter is 7 en mijn zoon 4!

@Mitty: nou ik weet niet of ie precies weet hoe het allemaal werkt bij ons vrouwen, hij weet wel van de eisprong en de innesteling etc. Maar heb niet echt het idee dat hij het allemaal heel boeiend en interessant vindt ;)

14. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Meisje Ja, ik kan er ook over blijven praten en hij heeft er zoveel moeite mee. Hij denkt gewoon simpel: "als we seks hebben moet het een keer lukken." Hij vindt dat ik er veel te veel mee bezig ben. Vandaar dat deze forums zo druk bezocht worden:p

15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Ja zo simpel zijn ze wel he die mannen! Ik ben er ook veels teveel mee bezig....maar eerlijk toegegeven ik BEN er ook veels teveel mee bezig! 😂
    Af en toe word ik ook gek van mezelf!

16. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Bij mij zakt mijn temp pas op de eerste dag van mijn menstruatie, hij zakt dan maar 0,1. Maar ik heb wel n korte lf, ligt misschien daar aan.
    De arts zei dat je niet aan je temperatuur af kan lezen of je progesteron hoog of laag is. Bij mij is hij nl bijna altijd hetzelfde in de lf, een rechte lijn, daarom vroeg ik ernaar.

Mitty: pijn bij je eisprong is meestal de groei van een eiblaasje, dus daarna springt je ei pas. Springen is ook een groot woord, want het vliesje rond het blaasje lost langzaam op en dan loopt de vloeistof en eitje eruit. Het springt dus ook niet in 1 keer, het duurt een tijdje.
    En om de dag klussen in de dagen voor de eisprong geeft je de meeste kans. Klussen op de dag van de eisprong betekent vaak minder kans dan in de dagen ervoor klussen. De zwemmers moeten nl al klaar liggen in de eileider om een eitje te kunnen bevruchten.

17. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    @ Jolein:Eerst voel ik ongeveer 1 dag voor ei wat weeig, dan de andere dag een keiharde steek, daarna anderhalve dag mesntruatie gevoel. Zo gaat het al vanaf januari 2014.
    Bedankt voor je berichtje, ik zal dus komende maand zien hoe het verloopt met ovulatie testen.

@Meisje: Ik ook!! Zo erg mee bezig, we hadden een "stop" dec,jan,febr omdat ik paniek had om te stoppen toen ik 40 was, tis toch not done...( volgens de buitenwereld een babytje te krijgen) Maar in Maart hadden we allebei zoiets van, zullen we het tot mijn 41 ste wagen? Ik ben zo bang dat ik hoop blijf houden en het toch niet lukt, zeker niet omdat mijn man amper thuis is/was. De wens is zo sterk, we zijn er zo vreselijk klaar voor. En het toeval bestaat dat er 5 (5!) vrouwen in mijn directe en indirecte vriendenkring op hun 40ste of 41ste wel in die tijd dat wij bezig zijn, toch ook bevallen zijn van kern gezonde kindjes. Toen was het gauw duidelijk dat wij echt nog willen doorgaan.

@ visje: Hoe ver ben jij momenteel in je cyclus? En ik zag dat je in de 6de ronde bent. Ik zou wel veel meer willen kletsen maar ben gewoon bang voor herkenning, en hou enorm van m'n privacy ook dus ja. Schrijf dus openbaar niet zo veel over m'n persoonlijk leventje. ( Maar m'n cyclus mag iedereen weten haha ;) )

18. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meisje26: Een innesteling op 11 dpo is inderdaad laat. Je zou dan de 18e verwachten. Of je eisprong is deze maand later geweest…..helaas afwachten of toch nog een keer een test doen. Ben benieuwd!?

Milly: Mijn man weet ook niet precies hoe mijn cyclus verloopt, maar ik vertel hem wel als mijn ovulatietest positief is.

Jolein: Dank je wel voor je uitleg over progesteron, geeft hopelijk iets meer rust.

@all: Ik ben er ook veel mee bezig. De datum dat ik eigenlijk zou moeten bevallen komt ook dichterbij, ik had zo gehoopt dat ik dan weer zwanger zou zijn. Inmiddels hebben ook een aantal bekende mij ingehaald met een tweede kindje dus dat is ook wel frustrerend.

19. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    goedemorgen dames,
    even een update, nog steeds helemaal geen bloeding meer iig vandaag...
    Ik ga morgen of wo een testje wagen mocht ik nog steeds niks zien.

Ik heb het idee dat mijn borsten er anders uitzien, voller en donkerdere tepels en tepelhof. Verder een bol en vol gevoel in mijn buik...
    Maar wie weet denk ik me dat allemaal in omdat ik het zo graag wil!

Hoe gaat het met jullie allemaal op deze Koningsdag? Nog leuke plannen? hier helaas weer werken vandaag :(

20. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mitty wat goed dat jullie zo voor jullie wens gegaan zijn. Het is toch ook jullie leven, laat de buitenwereld maar denken. Maar ik snap je angst, het is gewoon je allergrootste wens en dat gaat gepaard met de angst dat die niet gaat uitkomen.
    Ik wil ook niet herkend worden, maar niemand weet dat we bezig zijn, dus ik denk niet dat het opvalt.
    Ik zit nu op dag 5 van mijn cyclus, bezig om mezelf op te laden en er weer positief tegenaan te gaan... Pff wat gaat de tijd toch langzaam...

Wel pijnlijk, in de laatste weken heb ik gehoord dat 2 vriendinnen, 1 collega, en 2 kennissen zwanger zijn geworden in de afgelopen maanden. Precies de maanden waarin wij ook bezig waren. Wat is dat toch confronterend. Wat doen we toch fout? Of is het pure pech?

Spannend Meisje26! Hoe lang zijn jullie al bezig eigenlijk?

Deel Deze Pagina