@visje: ik heb pas half januari mijn spiraaltje laten verwijderen, eerste onttrekkingsbloeding eind feb gehad, dit was dus de tweede ronde en we zouden nu de derde ronde ingaan. Dus eigenlijk nog maar heel kort! Ik snap heel goed dat je je zo voelt en dat het pijnlijk is als in een keer iedereen om je heen zwanger wordt behalve jullie! In mijn omgeving ook heel veel zwangeren of pas bevallen mensen en ik moet zeggen daardoor word bij mij de wens nog groter eigenlijk. In mijn omgeving weet niemand dat we ermee bezig zijn behalve 1 hele goede vriendin. Bang voor herkenning ben ik dan ook niet zo. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel allemaal heel spannend vind, dalijk drie kids word pittig maar aan de andere kant: de oudste twee zitten al op school dus dat scheelt enorm!
Meisje, ik denk de hele tijd straks wordt het leeftijdsverschil zo groot, maar aan de andere kant, het zal ook wel heerlijk rustig en genieten zijn als de oudsten al op school zitten. Ik hoop dat je morgen positief test!
Ik zit nu op cd 15 en nog geen eisprong te bekennen. Ook de ovulatietesten zijn nog spierwit dit gaat weer een lange cyclus worden. Balen weer... wel heb ik vanmiddag mijn bloed laten testen om te kijken of de schildklierwaarden goed zijn. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen..
Hey Silvia balen zeg maar goed dat je de stap naar de ha hebt gezet! Je wilt toch zsm een positieve ovulatietestt hebben zodat je aan de klus kunt!😉 Hier helaas ook geen nieuws, heb geen tijd om vandaag naar de kruitvat te rennen voor een test en ben stiekem ook bang voor de negatieve uitslag😥 mss heb ik gewoon een kortere cyclus gehad en daardoor zo weinig gemenstrueerd... Ik had nog wel een ovu test liggen, ik dacht mss kan ik dan vast mijn ei gaan opsporen maar ook die bleef spierwit...kan ook niet anders...zou pas aankomend weekend m'n ei moeten hebben
Ja vervelend he meisje, dat wachten. En iedere maand weer een andere cycluslengte en eisprong. Je weet nooit waar je aan toe bent, om moedeloos van te worden soms... de huisarts wil me nog niet naar de gyn sturen, daar vind ze het nog te vroeg voor. Ik moest nog wachten tot juli/augustus. Als ik dan nog cyclus moeilijkheden heb dan gaat ze me proberen door te sturen naar de gyn. Maar ja, die maakt je ook niet zwanger! Geduld..geduld...meer kunnen we er niet aan doen. Verkoudheid/griep of stress kunnen ook voor een latere eisprong zorgen. En ik ben erg verkouden en niet helemaal fit, dus misschien ligt het ook daaraan.. hoe is het verder met jullie?
Aan allemaal, ik ben vreselijk chagerijnig en helemaal niet lekker..dus hou me een beetje koest op de site. Bang dat ik stom reageer of de verkeerde dingen zeg. Omdat ik me niet fit voel ben ik ook down, ga vanavond lekker in m'n flexpak op de bank series kijken even niks. (M'n ovulatie testen zijn wel binnen gekomen vandaag, dus na m'n menstruatie straks ga ik vanaf dag 10 beginnen met testen) Succes allemaal. Lieve groet Mitty.
Sylvia ik hoop dat je snel een normale cyclus krijgt. Ik heb wel eens vitex agnus cactus gebruikt omdat ik zulke lange cyclussen had en dat heeft toen wel geholpen. Ik heb nu wat raars. Ik heb eens terug gekeken en sinds ik bezig ben met zwanger worden zijn mijn cyclussen wat onregelmatig en korter. Normaal zijn ze 27-29 dagen en in de laatste maanden al 2 keer 24 dagen en 1 keer 30 dagen! Komt dat door de spanning? Is dit reden om naar de HA te gaan? Wat denken jullie?
Hey Visje! Wat raar...alhoewel bij mij lijkt t zelfde te gebeuren...eerst 27 en nu laatste keer 25 dagen...wordt steeds korter lijkt t wel! @Mitty: wat rot dat je je zo voelt deze dagen! Maar wel heel spannend voor jou! Je mag bijna testen dus we gaan duimen!!! Hoe gaat t verder dames?
Silvia; wachten duurt vreselijk lang! Elke maand veel ovulatietesten gebruiken, omdat je geen idee hebt wanneer je ovulatie zal zijn. Wanneer verwacht je de uitslag? Visje; ik vind dat ook lastig te beoordelen wat nu een reden is om naar de huisarts te gaan. Hoe waren je cyclussen precies? Mitty; lekker relaxen en hopelijk voel je je morgen een stuk beter! Vandaag zit ik 7 dpo en de temperatuur is al weer aan het zakken. Zaterdag is mijn nod, maar weet eigenlijk al genoeg. Ik heb wel eens gelezen dat je als 35+ na een half jaar proberen al een verwijzing kan krijgen naar de gynaecoloog? Of moet dit ook weer aan allerlei voorwaarden voldoen?
Visje, ik gebruik etos zwanger worden capsules. Daarin zit ook vitex agnus. mitty, wat vervelend dat je zo chagerijnig bent. Is daar een reden toe of gewoon zomaar?
1980, balen dat je temp nu al zakt. Dat is wel al snel, kan het geen innestelingsdip zijn, of daalt je temp altijd een paar dagen van te voren? Ik heb ook gelezen dat je met 35+ eerder doorverwezen mag worden, maar mijn HA zei dat we eerst een jaar moesten proberen als er geen duidelijke redenen voor een doorverwijzing zijn. Maar je kunt het proberen. Mijn cyclussen waren 30-27-24-27-24. De laatste maanden veel korter dan normaal voor mij
Geen idee waarom ik zo chago ben, ik heb al dagen zulke vreselijke krampen in m'n buik en onderrug, moe, hoofdpijn bleeeh! Heb het gevoel alsof ik echt ieder moment ongesteld kan worden. Ik werd er vanochtend vroeg gewoon wakker van. Nou als dat zo is, is m'n cyclus van slag!
Balen zeg Mitty! Maar wie weet zijn het voortekenen van een eventuele zw Schap😀 ben je overigens van plan eerder te gaan testen als op je nod??
Ik kom hoop brengen! Meiden! Vorig jaar februari (ik was 35 en een half) gestopt met de pil (na 18 jaar non-stop pilgebruik). Ons moppie is nu ruim 4 maanden!
Mitty, dat kunnen twee dingen betekenen. Of je wordt ongesteld, of je bent misschien wel zwanger. Ik duim voor je! RoIn dat is echt supersnel gegaan bij jou, dat geeft inderdaad hoop. Dank je! Hier gaan de dagen zo langzaam. Volgende week pas mijn ei. Mijn man vind me te ongeduldig, maar het lukt me echt niet om er anders in te zitten.
Ik herken dat wel hoor, de dagen gaan zo langzaam dan net voor je ei... het is ook geen ongeduld eigenlijk maar onzekerheid denk ik. Wanneer krijg ik m, doen we het op het goede moment, en dan die onzekere two week wait. Bleeeehhh!!! Succes!! Denk helemaal niet aan testen momenteel, ben zo opgeblazen als een paasei en heb het gevoel elk moment zo ongesteld als een damdoorbraak te worden. (Wel te vroeg dan maar ja)
Ik dacht ook dat je met 35 jr of ouder al na een half jaar doorverwezen kon worden naar de gynaecoloog. Helaas dus niet waar: pas na 1 jaar proberen zonder zwanger te worden. Als je wel een keer zwanger bent geweest, ook al was het een miskraam, dan sturen ze je vaak nog eens weg voor een paar maanden. Aangezien je dan bewezen hebt dat je wel zwanger kan worden. Of er moet echt wat aan de hand zijn, bijv. erg korte of lange cyclus, pco kenmerken etc. Maar een cyclus van 22-35 dgn beschouwen ze als normaal. En 1980I al ongesteld geworden of nog niet? Succes Mitty, vervelend dat je je zo voelt. Hier na 100mg Clomid goede progesteronwaardes van 25 en 34! Maar onduidelijk wanneer mijn eisprong is geweest, arts denkt nl 4 dagen eerder dan ik denk. Maar ik had toen geen waterig slijm, dichte bmm en geen temp dip en op de dag dat ik denk dat ik een eisprong gehad heb wel! Nu lf van 9 dagen met rode spotting op 9 DPO. Wel dus 2 dagen langer dan zonder Clomid. Ik ga over op hormonen spuiten. Arts vroeg nog of ik een ronde rust wilde of nogmaals Clomid 100m wilde proberen. Ik had zoiets van: nee, ik ben al 35, ik wil door, ik wil niet nog langer wachten tot er iets gevonden wordt wat wel werkt, Moet overmorgen beginnen met gonal f. Ben benieuwd of mijn lf dan langer wordt. Eerst was hij 6-7 dagen, geen kans op een zwangerschap dus. Met Clomid 8-9 dagen, toch nog een beetje kort om een goede innesteling te kunnen krijgen. Ik vind de dagen tot de eisprong ook lang duren, maar dat komt ook omdat hij onregelmatig is en pas laat komt. Ik weet gewoon niet wanneer ik hem kan verwachten en dus klussen we maar door. Inmiddels minder fanatiek dan 10 maanden geleden Beetje klusmoe.
Visje: als ik je rijtje zo bekijk lijkt er toch regelmaat in te zitten, met de 30 als uitschieter! Ik denk niet dat dit een innestelingsdip is, want vanochtend was de temp weer 0,3 lager. Voor de miskraam daalde mijn temperatuur pas op 11-12 dpo. Eigenlijk is dat dus wel enorm veranderd. Misschien dat ik komende maand toch eens ga informeren bij de huisarts. Het gaat mij met name dan om de LF die toch korter is. Na een half jaar zou je toch verwachten dat je lichaam weer is hersteld? Roin: dat is snel gegaan zeg, geweldig! Jolein 8: Super dat jij een duidelijke eisprong hebt gehad en dat je lf dus ook langer aan het worden is. Hoopvol! Volgt de gynaecoloog de groei van je eitje niet? Dat zou wel handig zijn met vrijen. Hier nog geen menstruatie gezien, maar dat vind ik juist zo vreemd. Temperatuur laag zoals voor de eisprong, maar nog geen menstruatie
Ik heb is teruggelezen en zie dat de meeste van jullie toch al een poosje bezig zijn. Heel erg vervelend meiden! Ik wil jullie heel veel succes wensen. Het is toch maar een voorrecht als het zo snel lukken mag hè? Ik ben me daar terdege van bewust.