35 jaar en bang dat het niet meer lukt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Visje, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jolein, inderdaad hoopvol dat de clomid lijkt aan te slaan. Nu nog de hormonen erbij en dan helemaal klaar voor een zwangerschap! Ik snap dat jullie wat minder fanatiek zijn met klussen, je houdt er gewoon geen rekening meer mee. Maar hopelijk hoeven jullie niet lang meer door te klussen (voor een baby dan:))

Toen ik 28 was heb ik me 7 maanden na een MK door laten verwijzen door de HA, omdat ik er niet gerust op was dat alles goed werkte. Ik kreeg een doorverwijzing, kreeg geruststelling van de gynaecoloog, en diezelfde maand werd ik zwanger! Hiermee wil ik zeggen dat als je echt een doorverwijzing wilt, je die ook moet kunnen krijgen. Ik denk dat ik over een paar maanden ook een doorverwijzing ga vragen, gewoon om alles even te checken. Ik maak er wel een verhaal van. Als die doorverwijzing betekent dat jij rust in je lijf hebt en daardoor zwanger kan raken is het doel toch bereikt? Gemoedsrust is ook wat waard.

1980: ja er zit wel een zekere regelmaat in, daar heb je gelijk in. Maar een cyclus 24 dagen met een lf van 9 dagen is voor mij niet normaal. Vorig jaar waren mijn cyclussen heel regelmatig 28-29 dagen met lf's van 11 of meer. Maar goed, ik wacht wel even af wat het deze maand gaat worden.

Over je lage temp, ik heb soms dat mijn temp pas daalt op de dag van ongesteldheid, maar ook dat de temp een paar dagen van te voren al daalt. Wat dat betreft geen pijl op te trekken en volgens mij is dat ook niet abnormaal. Hoe lang is jouw lf nu?

2. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Visje: Mijn LF is nu 10 dagen (voorheen 12-13), maar dan neem ik eventueel eerder bruinverlies niet mee. Doe jij dat wel? Stom he dat ik me toch zorgen maak over die dalende temperatuur zoveel dagen voordat de menstruatie doorzet. Wat jij zegt een check-up om te weten dat alles weer functioneert lijkt mij ook erg fijn.

Zullen we "proberen" een lijst te maken van onze nod's? Dan kunnen we ook gemakkelijk zien wie wanneer eventueel kan testen.....

3. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    1980 de eerste dag van je menstruatie is als je rood bloed hebt, dus als het echt doorzet, heb ik me laten vertellen. Ik heb zelf de laatste jaren geen bruinverlies meer.

Lijstje is oké alleen ik ben niet zo goed in het bijhouden;)

4. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    En ik snap dat je je zorgen maakt hoor. Ik let nu ook overal op, bij alles vraag ik me af of het wel normaal is. Terwijl ik ook wel weet dat het niets hoeft te zijn. Ik word gewoon heel onzeker van dat hele zwanger worden-proces:)

5. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Inderdaad visje...je word onzeker van het hele proces. Functioneerd mn lichaam nog wel goed, ben ik niet te oud, onverminderd vruchtbaar,,, etc..
    toen ik bij de huisarts was benoemde ze al dat ik natuurlijk ook de jongste niet meer was (ik voelde me ineens heel oud) en dat je vruchtbaarheid vanaf je 28ste afneemt.dat zijn dan ook niet echt bemoedigende woorden.
    maar ja, op eerdere leeftijd voelde ik me gewoon niet klaar voor een zwangerschap en had ik nog niet de juiste partner dus ja...
    er komt gewoon meer bij kijjen dan dat ik in eerste instantie gedacht had. Toen ik net gestopt was met de pil wou ik mn tampons al weggooien.had toen geen idee nog...
    en als je eenmaal een positieve zwangerschapstest in handen hebt, moet hij ook nog blijven 'plakken'...maar als je dat dan allemaal veilig doorstaan hebt kun je er eindelijk van gaan genieten!:)

6. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff Sylvia dat zijn inderdaad geen bemoedigende woorden. Heeft je HA ook nog iets positiefs gezegd? Zoals zij dat zegt komt het over alsof je er beter maar gelijk mee kunt stoppen.

Ja zwanger worden is inderdaad niet zo makkelijk. Doen we jarenlang ons best om een zwangerschap te voorkomen, en nu kost het zoveel moeite om het niet te voorkomen!

Hier begin ik langzamerhand weer in een positieve mindset te komen. We kunnen weer aan de slag richting mijn ei en dat geeft weer moed. Fijn om iets te kunnen doen, in plaats van lijdzaam afwachten. We hebben er allebei een goed gevoel over, dus wie weet!

7. sylvia1981

Nee, ze heeft er verder niks positiefs meer over gezegd. Ik vond het ook niet echt fijn dat ze dat zei, maar verder vind ik haar altijd heel aardig dus het kwam op mij ook een beetje negatief over. Maar ja, ze benoemt natuurlijk gewoon de feiten.
    fijn dat je weer een beetje gericht aan de slag kan gaan visje. Ik hoop dat ik ook snel richting mijn ei ga.gisteren kon ik niet testen want ik was de hele dag druk.
    Fijne dag alvast meiden!

8. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Bruinverlies telt inderdaad bij de lf, niet menstruatie.
    Ik had dinsdag een beetje rood bloedverlies en zelfs dat telt niet als de start van de menstruatie zei de arts.
    Pas als je tampons of maandverband nodig hebt telt het als dag 1 van een nieuwe cyclus.

1980I: mijn nod is een beetje moeilijk te bepalen met die onregelmatige eisprongen. Zodra mijn eisprong is geweest kan ik dat berekenen. Lastig he?

9. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia: Dat is inderdaad niet leuk om te horen! We weten natuurlijk zelf ook wel dat we niet de jongste meer zijn. Aan de andere kant de arts van Jolein8 maakte zich geen zorgen ten aanzien van haar leeftijd, toch?
    Ik had (gezien mijn leeftijd) ook wel eerder voor een tweede willen gaan, maar ik was er niet aan toe. Onze kleine heeft veel moeite gehad met het doorslapen en ik was dus gewoon op! Zo kun je dan ook niet beginnen aan een zwangerschap vind ik.

Visje: ik hoop dat we snel een punt kunnen zetten achter het zwanger worden proces en dat we onze ervaringen over zwanger zijn kunnen gaan delen. Fijn dat je deze ronde positief bent!

Ik zal een begin maken voor een lijstje……degene die informatie heeft mag de lijst dan aanvullen. Jolein8: zodra je eisprong gespot is zien we je graag op de lijst.

Naam: Nod: Ronde:
    1980I 2 mei 4

10. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja 1980I dat hoop ik ook. Hierbij mijn aanvulling.

Naam: Ronde: Nod:
    1980I 4 2 mei
    Visje 6 20 mei?

Meisje26 al nieuws? En Mitty, hoe gaat het met je?

11. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo is het wat duidelijker:

1980I - ronde 4 - nod 2 mei
    Visje - ronde 6 - nod 20 mei?

12. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Hoi Dames,
    Ik heb vandaag getest en natuurlijk negatief😓 alleen waarom blujf ik dan last van mijn borsten houden en lijken ze groter...en waarom ben ik iedere x misselijk....maar toch blijft er iets aan me knagen dat zegt dit is raar. Eerst een vroegere menstruatie en bijna geen bloedverlies , alleen bruinverlies, vervolgens last van borsten en misselijkheid...maar blijkbaar houdt mijn lichaam me enorm voor de gek want die clearblue test was toch echt geen kruisje op zichtbaar...en dat zou een vroege test moeten xijn..
    Dus nu maar op naar de volgende ronde en vnv lekker een wijntje erbij!

De kids hebben hier nu lekker twee weken vkakantie heerlijk, bij jou ook visje???

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Btw voor de lijst:

Meisje26 ronde 3 nod: 16 mei

14. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    @ Meisje, Ik vind het zo enorm sneu voor je echt balen. Dikke knuff! En geniet nou maar even van je wijntje.

@Sylvia, Goh schrik ervan dat je huisarts zo negatief is, zie nu het laatste half jaar om me heen alleen maar vrouwen boven de 38 die zwanger worden en dat loopt tot aan de 41jaar! Allemaal vrouwen die fit zijn maar gewoon daarvoor door omstandigheden niet zwanger wouden/konden worden en nu ervoor gekozen hebben. Ik was als eerste moeder op m'n 23ste nou geloof me..nu ben ik pas klaar voor een kind en ik heb er al 2! Snap dat hele vroege gedoe ook niet en dan vooral dat oude gedoe niet. Oud oud? 70 is oud! hihihi.

@visje, Hoe gaat het bij jouw?

Hier nog steeds vreemde klachten, ben niet meer sago en de krampen zijn verminderd gelukkig, was zo bang om al ongesteld te worden. Mijn NOD is 3 of 4 Mei en het is de zoveelste ronde pfff.

Wel vreemd..als je niet beter zou weten zou je denken dat ik zwanger ben, vanochtend bijna flauw gevallen vanmiddag een middagdutje gedaan (doe ik nooit!) en heb een huilbui gehad sjonge jonge. En een honger..zo'n raar lege maag gevoel.
    Anyway. Ik hoop dat het snel 3 of 4 Mei is, en dan komt m'n allerliefste man weer rond de " vruchtbare dagen" naar huis en dan kan hij ook langer blijven 4 dagen! Hij mag het opnemen als m'n ovulatie eraan komt goed he. Dus dat wordt klussen totdat we er bij neervallen ;)

Nog even een vraagje aan alle profs, het beste is om te starten met ovu testen vanaf dag 10 ja? En doe je dat dan meerdere keren per dag? Ik voel altijd m'n ei (dag 13 of 14) en nu wil ik weten of ik het goed voel. En kan iemand mij vertellen hoe die strepen er dan uit moeten zien? Dankjewel.

Groetjes Mitty.

15. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Sylvia: wel raar van die huisarts. De gynaecoloog zei dat ik nog maar een jong bloempje was met 35jr! Sterker nog: de vervangster van mijn huisarts, de duopartner van mijn huisarts en een 2de gynaecoloog zeiden ook allemaal dat ik me echt geen zorgen hoefde te maken om mijn leeftijd! Dat zijn dus al 4 artsen!

Meisje: weet je zeker wanneer je je eisprong hebt gehad? Kan dat bruinverlies geen eisprong geweest zijn? Dan zit je nu in je lf en kunnen de klachten daarvan komen.

Mitty:1 of 2 dagen voor je eisprong is de test dan positief, dwz het 2de streepje is even donker of donkerder dan het controlestreepje. Beginnen op dag 10 is dus goed. T kan zijn dat je dan al een 2de streepje ziet. Bij sommige vrouwen loopt hij op tot de piek. Bij sommige is hij ineens positief uit het niets. Ik test 1x per dag. 2x kan als je zeker wil zijn om je piek niet te missen. Je mag niet met ochtendurine testen.

16. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Kijk daar heb ik wat aan! Hartstikke bedankt Jolein.

17. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    @jolein: nee ik weet niks zeker over mijn eisprong maar heb hoer vroeger voordat ik t spiraaltje heb gehad ook nooit last van gehad iig.... Van bloedingen met de eisprong.

@mitty: ik ben zo benieuwd voor jou!! Al die klachten die je hebt zouden kunnen duiden op een zwschap of je lichaam houdt jou net als die van mij voor de gek!
    Wel een opluchting om te horen dat jouw gynaecoloog zegt dat je met 35 jaar nog hartstikke jong bent😃 dat geeft een mens weer hoop!!!
    Enne op dit moment geniet il heerlijk van een glaasje witte wijn met verse aardbeien erbij...tja je moet er tenslotte toxh wat van maken he!?😊

18. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Nou ik was ook heel benieuwd na al die rare klachten ook al zei m'n verstand wat anders..en was weer zo vroeg wakker dus dacht ik waag een testje. Nou hartstikke wit dus. 11 dpo en negatief. Stom stom stom ik weet het. Ik blijf braaf wachten tot aan m'n menstruatie. Ik voel me zo stom dat ik getest heb. Wist heus wel dat ik niet zwanger kon zijn van maar 1x klussen.
    Dat het weekend maar heel snel voorbij mag gaan!

19. sylvia1981

Ah mitty, wat jammer meid! Dan ben je toch nieuwsgierig inderdaad en ga je toch maar testen. Misschien is het nog te vroeg voor een test...
    toch maar wachten op je menstruatie inderdaad, en als deze uitblijft later maar weer eens testen.

20. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mitty: ik test soms wel twee keer per dag, omdat mijn LH piek best kort kan zijn met het risico dat ik hem ga missen. Dus even uitproberen hoe dit precies voor jou is. Oh wat een ontzettende teleurstelling is dat altijd die witte testen…..bah!

Meisje26: ook voor jou blijft het zo onduidelijk, balen! Drink jij regelmatig een wijntje? Ik vind het ook heerlijk, maar ik lees ook dat het van invloed kan zijn op je vruchtbaarheid. Ik heb dus eigenlijk al maanden geen alcohol gehad.

Lijstje even compleet gemaakt:
    1980I - ronde 4 - nod 2 mei
    Mitty- ronde ? – nod 3 mei
    Meisje26- ronde 3 - nod 16 mei
    Visje - ronde 6 - nod 20 mei?

Deel Deze Pagina