35 jaar en bang dat het niet meer lukt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Visje, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia ik geloof dat je bij de action goedkope ovulatietesten kunt halen. En anders sensitest.

Oh balen 1980I. Frustrerend zeg. Dikke knuffel voor jou. Hopelijk raak bij 1 jaar.

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Hhmmm dat zou wel kunnen sylvia.

Die maand dat ik geen eisprong had kunnen vinden was ik eerst verkouden en n week later 2 dgn ziekjes met lichte verhoging, keelpijn, spierpijn. En de laatste week ook wat stress omdat ik maar geen positieve test of temp verhoging kreeg.

Maar de artsen zeggen dat als je ongesteld wordt, je per definitie ook een eisprong hebt gehad.

3. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Jolein, dat vind ik wel apart dat de artsen zeggen dat je met een ongesteldheid ook een eisprong gehad zou hebben, het kan toch ook zijn dat je baarmoederslijmvlies afbreekt en dat je daar wat bloed van krijgt. Naar mijn weten hoef je dan niet altijd een eisprong gehad te hebben. Ik heb ook altijd het idee dat ik maar heel licht ongesteld ben. Of dat ook te maken heeft met wel of geen eisprong hebben dat weet ik niet.
    je kan er inderdaad ook behoorlijk gestressed van raken.
    gestressed ben ik sowieso al, omdat ik in januari dit jaar te horen heb gekregen dat ik multiple sclerose heb. Ik heb vorige maand ook een aantal ms klachten gekregen en ben daar nu nog van aan het herstellen. Ik ben ontzettend gestressed hierover omdat ik erg bang ben voor de toekomst met deze ziekte. Het verloop hiervan is niet te voorspellen. Eigenlijk zou ik aan de medicatie moeten, maar omdat ik een zwangerschapswens heb gaat dat niet. Voor mij is het dus extra noodzaak om snel zwanger te worden. Dubbel stress dus. het zit allemaal niet mee helaas.
    volgende week krijg ik de uitskag van de schikdkliertest. Mensen met ms hebben ook nogal eens schildklier problemen. Dit kan zo zijn maar hoeft niet. Ook dit wil ik laten uitsluiten want schikdklierproblemen kunnen de vruchtbaarheid ook negatief beinvloeden. Pfff....lastig allemaal dit...

4. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Sterkte Sylvia. Valt allemaal niet mee zo te lezen.
    En dan niks willen innemen voor je symptomen en pijn, omdat je zwanger wilt worden.
    Slik zelf ook geen medicatie meer (voor een andere aandoening) sinds jan 2014, en dat valt niet mee idd.
    Ik hoop met heel m'n hart dat de uitslagen mee mogen vallen ivm je schildklier. Snap dat je gestressed bent met alles, kan ook niks zinnigs zeggen om je pijn en zorgen weg te nemen. Maar wou je gewoon even laten weten dat ik je bericht had gelezen en je heel veel sterkte te wensen.

5. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat je veel stress hebt. Als je lichaam niet doet wat je wil geeft dat onzekerheid en een gevoel van machteloosheid.
    Heel veel sterkte meis.

6. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia ik snap het wel, maar ik zou me niet te druk maken over je cyclus. Als je pas net gestopt ben met de pil kan het maanden duren voordat je cyclus op gang komt. Geef het even de tijd al begrijp ik dat je voelt dat je die tijd niet hebt.

7. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Oh sylvia. Dat is wel schrikken om zoiets te horen te krijgen. Ik hoop dat je schildklier goed werkt. Sterkte ermee.

En mitty? Al ongesteld? Of een test gedaan?

NOD-lijst:
    Mitty- ronde ? – nod 3 mei
    Meisje26- ronde 3 - nod 16 mei
    Visje - ronde 6 - nod 20 mei?
    1980I - ronde 5 - nod
    jolein8- ronde 9/10- nod ???
    sylvia- ? - ?

8. sylvia1981

Dankjullie wel dames voor de lieve reacties. Doet me goed om dat te lezen. Het valt inderdaad niet mee om te horen te krijgen dat je chronisch ziek bent. Ik probeer wel positief te blijven en hoop dat ik zo weinig mogelijk last krijg van de ziekte. Gelukkig heb ik geen pijn.
    mitty wat naar ook voor jou dat je voor een andere aandoening ook geen medicijnen kunt slikken. Ik hoop niet voor je dat je daar momenteel veel last van ondervind. Slik jij ook geen medicijnen momenteel vanwege je zwangerschapswens?
    ik hoop voor ons allemaal dat we zo snel mogelijk een positieve test in handen mogen hebben. wat gaat zo'n maand dan traag voorbij he?
    Ik heb ook geen idee of mijn ei al geweest is, nog komt of wanneer ik ongesteld ga worden. Wel heb ik de hele maand getemperatuurd, maar daar is ook geen pijl op te trekken omdat ik grieperig en verkouden ben geweest.
    Nou meiden, jullie allemaal een fijne dag!

9. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    @Jolein. al 3x negatieve zw test, en nog niet ongesteld.

@Syl, Ja voor zwanger wens... :(

Toi toi toi allemaal.

10. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Oh Mitty wat ontzettend spannend en frustrerend!

Pfff Sylvia wat een verhaal! Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden!!!

Jolein: hoe weet je zeker dat je die maand geen eisprong hebt gehad? Of is dat door de gynaecoloog bevestigd? Ik twijfel namelijk ook heel erg of ik überhaupt een eisprong heb aangezien die ovulatietesten bij mij spierwit blijven continu of een heeeeeeeel licht streepje

11. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik weet niet zeker of ik toen geen eisprong gehad had, ik dacht van niet.
    Want de ovulatietesten bleven negatief tot aan mijn menstruatie, er was geen temperstuursstijging en geen waterig of eiwitachtig slijm. menstruatie was ook maar superlicht en duurde 1.5 dag.
    Maar volgens huisarts en vervanger en 2 gynaecologen heb je een eisprong gehad als je ongesteld wordt. Want na de eisprong stijgt je progesteron pas, zodra dit weer zakt word je ongesteld. Zonder progesteronstijging en daling kun je dus niet ongesteld worden.

Fertiliteitsarts zegt trouwens iets anders: in mrt en april had ik wel positieve testen, temp stijging en 7 dagen later ongesteld. En meer slijm rond positieve test. Maar mijn progesteron was te laag, dus geen eisprong volgens haar. Hoe ze het voorafgaande dan kon verklaren vroeg ik. Ze zei dat het dan in ieder geval geen goede eisprong was geweest.

Dmv progesteron in het bloed te meten 7dgn na eisprong kunnen ze dus zien of die geweest is.

12. sylvia1981

Meisje, ik heb deze maand ook dat mn streepjes heel licht blijven of gewoon wit. Ik heb deze maand mijn eisprong niet kunnen vinden. temperaturen is deze maand ook niet gelukt door griep en verkoudheid.ik hoop dat we onze eisprong gauw kunnen vinden. Ik heb nog 4 ovulatietesten en ik test nog even door tot ze op zijn. Ik heb ze nu van sensitest, maar ik hoor ook veel positieve verhalen over die van zwanger&kids dus denk dat ik ze daar maar ga bestellen. Ook gebruik ik conceive plus. Ik doe er fus alles aan, meer kan ik niet doen.
    ik heb trouwens de uitslag van de schildkliertest en alles is goed:)
    de dokter zei ook dat ik in juli maar even een afspraak met haar mag maken om mn cyclus te bekijken. Zo nodig denk ik wel met een verwijzing naar de gynacoloog om te laten checken of alles in orde is. Dit vind ik wel fijn. Normaal gesproken doen ze dat pas na een jaar, maar omdat ik aan de remmende medicatie moet bij mij na een half jaar. Ik hoop natuurlijk voor die tijd al zwanger te zijn.
    jolein, ga jij iedere maand na de gyn om te meten of je een goede eisprong hebt gehad?

13. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Vanaf de start in de MMM, begin feb, moet ik ong. 2x per week naar zkh voor echo's of bloedprikken of afspraak tot ze iets gevonden hebben wat werkt.Als clomid wel werkt, wordt je normaal naar huis gestuurd met 6 mnd clomid om zelf te proberen. Bij spuiten moet je volgens mij wel altijd echo's krijgen.

14. sylvia1981

2x per week is wel vaak, jolein! En wordt dat allemaal vergoed door het ziekfonds of moet je het zelf betalen? En de medicijnen die je nu gebruikt, zijn die om een eisprong op te wekken of om je lf te verlengen?

15. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Volgens arts wordt alles vergoed valt onder basisverzekering. Maar gaat wel eerst van eigen risico af.
    Clomid was om een betere eerdere eisprong te krijgen. Arts dacht dat lf dat ook lander zou worden. Medicijnen om lf te verlengen zoals utrogestan en pregnyl zou ik pas krijgen als lf met spuiten ook niet langer werd.
    Het verschilt per ziekenhuis hoe ze handelen. Sommige krijgen wel utrogestan. Bij andere zkh zeggen ze zelfs dat een korte lf niks uitmaakt. Kun je evengoed zwanger mee worden zeggen ze.
    in nederland is nog niet veel onderzoek gedaan naar luteale insufficiency. In buitenland meer.

16. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Update: ONGESTELD!!

Op naar de volgende ronde..
    NOD: 1 Juni.

28,28,28,28,28,28,28,28,29,28,28,(dec,jan,feb niet),26,26,28.

17. 1980I

1980I Actief lid

25 apr 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Sylvia dat is erg heftig. Logisch dat je dan stress ervaart. Wat fijn dat de uitslag van de schildkliertest goed is! Gelukkig denk de huisarts met je mee en mag je eerder terug komen.

NOD-lijst:

Meisje26 - ronde 3 - nod 16 mei
    Visje - ronde 6- nod 20 mei?
    Mitty- ronde ?- nod 1 juni
    1980I - ronde 5- nod 7 juni?
    Jolein8 - ronde 9/10- nod??
    Sylvia1981 - ? - ?

18. sylvia1981

Jolein, heb je het idee dat de medicijnen een beetje aanslaan? Dat je nu wel een regelmatige eisprong en een langere lf hebt? Wat dat betreft is het wel fijn dat ze je daar in het ziekenhuis mee hebben kunnen helpen, maar uiteraard kunnen zij je ook niet zwanger maken. Is het zaad van je man ook al getest of is dat niet nodig?
    Mitty, uiteindelijk toch ongesteld geworden. Wel jammer dat je toch nog niet zwanger bent, maar in ieder geval weer het begin van een nieuwe cyclus.
    ik hoop dat je man nu wel een beetje op tijd thuis is als je deze maand je eisprong weer krijgt.
    1908, ja ik ben ook blij dat de uitslag goed is. Staat dat iig niet in de weg om zwanger te worden. En ik ben ook blij dat de huisarts met me meedenkt. Dit is overigens dezelfde huisarts die zei dat ik met 34 jaar ook de jongste niet meer ben:) doet ze toch nog iets goed door me eerder te willen helpen.

19. Visje

Visje Actief lid

19 jan 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sylvia gelukkig dat in ieder geval je schildklierwaardes goed zijn. Fijn ook dat je eerder mag terugkomen als het nodig is.

Mitty balen zeg. Volgende ronde maar weer. Je hebt wel een super regelmatige cyclus, dat zie je niet vaak!

20. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    Bedankt voor jullie steun, zit overigens niet aan de fles wijn, maar aan een kop thee met amandelmelk. En iets lekkers! Had het echt helemaal gehad deze cyclus serieus waar. Rare vreemde klachten dit keer, nooit gevoeld.
    Manlief komt een lang weekend thuis net voor de eisprong yes! Dan heb ik het idee toch wat meer kansen te hebben.
    En dus beginnen met ovulatie testen, kijken of het inderdaad allemaal verloopt zoals ik voel. Schrok eerst een beetje van die 26 dagen opeens, maar als ik bij jullie zo eens kijk? Heb ik niks te zeggen. Ben wel zooooo bang dat het gewoon nooit lukt, m'n man is echt veel ouder, maar geloof dat sperma wel een eindje doorgaat he kwa leeftijd. Hij heeft kinderen die al groot zijn uit een vorige relatie. Dus dat geeft hoop.
    Ik ga weer ff een paar dagen offline.
    Succes allemaal.

Lieve groet Mitty.

Deel Deze Pagina