Mitty: oohh jammer! Inderdaad hopen dat je man deze maand op het goede moment thuis is! Sylvia: bij ons werd na de aanmelding bij gynaecologie eerst een online vragenlijst gestuurd en bloed onderzocht op oestradiol en fsh, dat was goed bij mij. Bij mijn vriend zaadonderzoek. Zaad was goed genoeg om zo zwanger mee te worden, maar was geen turbozaad zei de arts . Hoeveelheid e.d. zat allemaal op het randje. Arts kregen we pas te zien na de onderzoeken. Deze meende dus in eerste instantie dat er dus niks mis was. Maar na echo en progesteronprikken bleek dus van wel. Clomid 50 mg hielp niet veel, eisprong op cd 23 en lf 8. Clomid 100 mg eisprong waarschijnlijk op cd 17 en lf? Op 9 dpo rode spotting, 10dpo ongesteld en bloedverlies tot nu toe. Maar wel dus een positieve test. Weet dus niet of het een ongesteldheid was na lf 9 of lange innestelingsbloeding of vroege miskraam of zelfs een bbz. Vrijdag hoor ik meer. Nog geen ei gespot dus? De andere dames ook nog niet?
Jolein, fijn dat alle waarden goed waren, maar gelukkig hebben ze verder onderzoek gedaan en ook gezien waar het probleem ligt. Ook niet leuk voor een man om te horen dat hij geen superzaad heeft, dat is weer een down voor zn ego. Werd hij daar niet heel onzeker van, en dat hij daardoor meer moeite kreeg met vrijen? Maar ja, voor een vrouw is het evenmin moeilijk om te horen dat er iets niet naar behoren werkt. mitty, wat fijn dat je man een lang weekend naar huis komt. Ik denk dat bij mannen het zaad langer houdbaar/vruchtbaar is dan een eitje bij de vrouw. Dat is toch meer leeftijdsgebonden zeg maar. welterusten allemaal voor straks!
Hoe is het dames?! Hier gaat t wel, al heb ik nog steeds spierwitte ovulatietesten...😓 Heb ik iedere x last van buikkrampen... Ik begin nu wel echt bang te zijn geen eisprong te hebben....maar goed we wachten maar af weer... Of zou ik in de overgang kunnen zijn? Ik heb ook veel last van nachtelijk zweten... Pffff ben dr chaggi van...
Mijn vriend heeft nergens last van. Dat "goed genoeg om zo zwanger van te worden " betekende voor hem dat er niks aan de hand was. En omdat ik altijd al het gevoel had dat er bij mij iets niet klopte, kwam dat ook niet hard aan. Meer als opluchting. meisje: cd 15 is nog niet laat. Kan nog altijd komen. Of hoe lang duurt je cyclus normaal? Nachtelijk zweten is niet goed denk ik. Hoe lang ben je al bezig met zwanger worden? evt kan je huisarts misschien ook bloed laten prikken op fsh en oestradiol als je al langere tijd bezig bent? Fsh stijgt in de overgang en oestradiol daalt. Als dat goed is, is de kans klein dat het al de overgang is. En kun je dus met een geruster hart doorgaan.
Ik zit nu op cyclusdag 22 en nog geen eisprong te bekennen. De testjes zijn ook weer spierwit. Of ik heb de eisprong gemist, of ik heb er geen gehad..hmm nachtelijk zweten kan ook meerdere oorzaken hebben, te warm dekbed, geen goede ventilatie in de kamer, verkoudheid, griepje, etc. Of je in de overgang zit dat is lastig te zeggen, is wel het laatste waar je op zit te wachten en een heel negatief scenario. Meestal begint dat pas na je 50e geloof ik, dus die kans lijkt me wel wat klein. Hoe oud was je moeder toen ze in de overgang zat? Ik ben benieuwd wanneer mijn ongesteldheid zich weer aandient(of hopelijk uitblijft vanwege een zwangerschap)...kan er nu niks over zeggen omdat ik niet weet wanneer mn eisprong is geweest. Dit is nu mn 3e ronde.
meisje26; hoe lang heb je al last van nachtelijk zweten? Vervelend hoor dat je nog geen ovulatie kan vinden, maar cyclusdag 16 is inderdaad niet laat. Sylvia1981; test jij een of twee keer per dag? Mocht het deze maand niet gelukt zijn dan eens proberen om twee keer per dag te testen. Mogelijk heb je een korte lh piek?! Hier geen nieuws, zit ook pas op dag 4. Ik word wel heel moe van de vraag: " En nog geen 2e kindje"? Ik weet ook gewoon niet meer hoe ik daar op moet reageren....tips?
Bij onbekende/kennisen zou ik het proberen af te doen met humor, kort maar krachtig om meteen weg te kunnen lopen/draaien/gesprek af te kappen. Hoofd in de lucht, en wegwezen. Dan vragen ze ook niet meer denk ik. ~Nee, we hebben een meningsverschil met de ooievaar gehad! ~Een tweede kindje? Nou we zijn druk aan het oefenen! En geef een vette knipoog met zo'n mooie lach, dat ze er van moeten blozen. ~Tweede kindje? Jaaah bedankt! Ik pas net weer in m'n sexy spijkerbroek! (jurkje/bikini etc) Voor wat closer familie of vrienden, zou je een zin in kunnen studeren ( weet nu ook ff niks ben net wakker) die je op elk moment eruit kan knallen ook als je overrompelt wordt door de vraag. Die het gesprek ook gelijk stopt. Maar dan wel aardig natuurlijk, maar dan zo dat ze niet verder vragen. En dan voor de mensen die dicht bij je staan, kan je denk ik wel zeggen van nee nu nog niet maar we hopen gauw? Dan zullen ze zeker het verdriet wel in je ogen zien. En als je het nog niet wil vertellen, tsja dan hoop ik dat er meer meiden komen met tips hier. Ik doe alles altijd af met humor! Echt waar, of ik kaats de bal terug en antwoord met een hele intieme vraag terug, maak niet uit bij wie of welke situatie.
Irritant hè die nieuwsgierige vragen over wanneer er nog een kindje komt. Laat diegene toch zelf met die informatie komen, mensen beseffen niet dat zo'n vraag pijnlijk kan zijn. Mitty, hoe kaats jij die bal terug als mensen daarnaar vragen? Zelf wil ik het nog niet vertellen, dus dan zeg ik 'nee nu nog niet mee bezig'. Maar ik denk dat we binnenkort wel gaan vertellen dat we bezig zijn, dat praat wat makkelijker. Meisje, ik snap dat je je zorgen maakt, maar de overgang zou wel erg vroeg zijn. Ik zou het nog even een paar cyclussen afwachten en als je je nog steeds zorgen maakt naar de huisarts gaan om te laten onderzoeken. Ik zit nu op dag 14 en nog geen ei in zicht. Ik vind het wel positief anders worden mijn cyclussen te kort en nu heeft het ei de tijd om goed te rijpen. Ben vorige keer zwanger geworden met ei op dag 17.
Goedemorgen, hebben jullie vandaag ook koffietijd gekeken? Ik heb maar een klein stukje gezien, maar het ging over vrouwen die graag moeder willen worden maar bij wie het niet lukte en uiteindelijk het medische traject ingingen. Dit gebeurd bij 1 op de 6 vrouwen, daar schrok ik van want dat is best veel! Het werd afgesloten met een lied door een vrouw, ik weet haar naam niet meer, met de titel "eidelijk moeder". Hebben jullie dat ook gezien? Ik werd direct weer overvallen met het gevoel dat het zwanger worden mij vast ook niet gaat lukken en dat ik dan uiteindelijk ook zo'n lang en slopend traject in zou gaan. Eigenlijk is het voor mij nog een beetje vroeg om die angst ervoor te hebben want ik ben nog maar net bezig. Het slaat dus nergens op maar het ging even door mn hoofd. Misschien ook omdat ik net te horen heb gekregen begin dit jaar van de ms, dus het vertrouwen in mn lichaam is een beetje weg. dan ga ik automatisch denken dat mn lichaam defect is, dus dat het zwanger worden vast ook niet meer gaat lukken maar ik weet dat dit doemdenken is. maar goed, in ieder geval we zijn allemaal nog in de running om zwanger te worden worden. Ik ben benieuwd wie er binnenkort nog gaat testen.
Sylvia ik heb het niet gezien maar ik herken je angst. Ik ben ook geneigd om te gaan doemdenken, bang dat het nooit meer lukt. Die verhalen over de MMM helpen niet mee. Ik probeer positief te denken. Rationeel gezien is er nog geen reden om je zorgen te maken, ik weet dat ik mijn lichaam de tijd moet geven, dus ik probeer maar gewoon verder te gaan met leven en me niet teveel te laten meeslepen door alle ellende die sommige vrouwen moeten doorstaan om een kind te krijgen. Hoe moeilijk dat soms ook is. Het is gewoon de onzekerheid die ik moeilijk vind. Niet weten waar je aan toe bent. Grrr!! :x Niks voor mij.
Ja he visje. die onzekerheid is killing inderdaad.. je wilt het zo graag en dan het liefst ook nu. Als je maar zou weten dat alles goed functioneerd daar binnenin...dat scheelt al heel wat stress. we houden de moed erin
Wow Mitty wat een reacties! Echt heel direct en duidelijk. Wat betreft dat terug kaatsen heb ik nog wel een slag te slaan, zeker als het over zon gevoelig onderwerp is. In eerste instantie hebben wij het ook aan niemand verteld, maar door de missed abortion wel aan mijn ouders. Misschien komt er straks toch een moment dat we iets duidelijker moeten/willen zijn naar de buitenwereld. Ben nu wel heel nieuwsgierig naar de reactie die je zou geven aan vrienden? Ik heb koffietijd niet gezien, maar ik sta er ook heel wisselend in. Soms denk ik: ik ben eerder zwanger geweest, het lukt vast nog wel en de andere dag denk ik ook het gaat nooit meer gebeuren! Volgens het nod- lijstje voorlopig geen testers, helaas.... NOD-lijst: Meisje26 - ronde 3 - nod 16 mei Visje - ronde 6- nod 20 mei? Mitty- ronde ?- nod 1 juni 1980I - ronde 5- nod 7 juni? Jolein8 - ronde 9/10- nod?? Sylvia1981 ronde 3 - nod ?
In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst.....kreeg ik hier op het forum ook eens als antwoord op mijn vraag of als je eerder zwanger bent geweest, dat een garantie is dat je vruchtbaar bent en dus weer zwanger kunt worden. Ik ben 11 jaar geleden, ik was toen 23, eens zwanger geweest. ik had toen een vriend die 14 jaar ouder was als ik, en vond dat ik de anticonceptie maar moest laten staan. Ik wou een kind, hij ook. Hij had er al 2 uit een vorige relatie. ik was niet lang daarna zwanger, maar kwam er pas achter toen ik al 8 weken zwanger was. uiteindelijk wou mijn 'vriend' het toch niet meer, en moest ik het kind min of meer noodgedwongen met 11 weken weg laten halen, een abortus dus. Het kon nog net, ze doen het tot en met 12 weken. verschrikkelijke situatie, ik sta er nog regelmatig bij stil en denk dan, hoe heb ik zo stom kunnen zijn om zwanger te willen worden van zo'n vent! Afijn, zegt dat dan dat ik nu ook weer vruchtbaar ben? Had ik dus nagevraagd hier op het forum, en dat blijkt dan niet zo te zijn volgens mensen hier.
Ik heb ook geen koffietijd gekeken, woon namelijk niet in NL. Als het echt zo onbeschoft gevraagd wordt door een vreemde/kennis wanneer er nou eens een babytje komt? ~Zeg ik wel eens, nou als ze in de aanbieding zijn bij de supermarkt ga ik er gelijk om! ~Of als m'n spaarkaart vol is, gaan we er 1tje ophalen. ~ Gauw, ben uitgerekend 30 febr. ~Geen idee, maar hoe gaat het eigenlijk met jouw sexleven? ~Tsja een babytje, ben de laatste x zo vreselijk uitgescheurd en ze moesten zelfs m'n clitoris er weer terug aan hechten, dus voor mij hoeft het nu even niet bedankt. (Schockeert werkelijk waar iedereen haha die gezichten) ~Of ik antwoord, net zo snel als bij jullie de eerste/tweede/derde? komt. ~Waar komen de babytjes eigenlijk vandaan? Kan je me nou het nog eens precies uitleggen aub? etc. Ligt maar net aan mijn bui.
Sylvia: wat erg voor je van die abortus! Het is inderdaad geen garantie, dat krijg je nooit, ook niet als je al 10 kinderen hebt gekregen! Maar het geeft je toch hoop ik wel vertrouwen dat het wel mogelijk is om zwanger te worden als het al eens gelukt is? Hou moed! 1980I: hier zit wel een tester hoor Een week wachten op de volgende bloedtest duurt lang. Heb dus nog 2x een test gedaan. Streepje lijkt op te lopen. Maar durf nog niet te dromen dat ik zwanger ben. Eerst de bloedtest vrijdag afwachten. En dan nog? Waarom heb ik 8 dagen bloedingen gehad? Naast een miskraam kan het ook een hematoom of bbz zijn. Dat kunnen ze pas bij een echo zien. Dus nog meer onzekerheid tot de eerste echo. Hieronder de testen. De onderste is de eerste, die is raar ingedroogd.
Jolein dat is een dikke positieve zwangerschapstest!!! Ik hoop echt voor je dat het geen BBZ is. Misschien een tweeling, waarvan de tweede vruchtzak afgestorven is? Die test is in ieder geval wel hoopgevend! Spannend hoor. Sylvia, eerder zwanger geweest is inderdaad geen garantie voor de toekomst, maar geeft wel aan dat het KAN. Artsen zien dat wel als een positieve factor. En ik denk persoonlijk dat je lichaam beter weet wat ie moet doen als je al eerder zwanger bent geweest in vergelijking met nooit zwanger geweest zijn.
Jolein wat spannend! Ik snap dat je niet te vroeg blij wilt zijn om teleurstelling te voorkomen. ik hoop dat je de uitslag van de bloedtest snel binnen hebt. Wat zal je in spanning zitten! visje, het is bij mij wel 11 jaar geleden. je lichaam is dan wel een stuk jonger natuurlijk. Misschien is de boel nu wat 'uitgedroogt", haha. Maar in eerste instantie natuurlijk wel een beetje hooogevend dat ik al eerder zwanger ben geweest, en dat mn lichaam dan beter weet wat het moet doen. Jolein ik duim voor je dat je toch zwanger bent!
Jemig Jolein! Jij bent echt hartstikke zwanger!!!! Proficiat!!! Ik ga duimen dat t goed blijft gaan!👍 Hier leef ik nog steeds in onzekerheid, ik heb volgende week eenafspraak bij de HA staan...ik wil toch eens kijken of er bijvoorbeeld een bloedtest gedaan kan worden om te kijken of je in de overgang bent...dat nachtelijk zweten heb ik al best een tijdje...weet t eerst aan de medicijnen die ik slik. Ik moet trouwens meteen een uitstrijkje laten maken voor het bevolkingsonderzoek. Sylvia: wat een vreselijk verhaal zeg! Ik zou dat heel erg moeilijk vinden om met 11 weken nog een abortus te laten plegen😒
Haha Mittty je bent op dreef Sylvia wat verdrietig dat jij een abortus hebt moeten meemaken. Ik weet dat successen uit het verleden geen garantie geven, maar ik probeer daar toch hoop uit te halen. Wauw Jolein die is echt wel positief hoor! Je ziet de test zeker oplopen, voorzichtig gefeliciteerd en duimen dat het goed blijft gaan. Fijn voor je meisje dat je een afspraak hebt gemaakt, ik ben benieuwd wat de huisarts voor je kan betekenen.