Hallo allemaal, Ik ben 34 maar volgende maand word ik ook 35. Een vreugdelijk moment zou je zeggen, maar zo voelt het niet. Ik ben al mama van een zoontje die in september 5 wordt. Vorig jaar mei gestopt met de pil en pas in juli ongesteld geworden voor het eerst. Cyclus is rond de 34 dagen soms iets meer soms iets minder. Deze keer heb ik waarschijnijk veel stress want ik zit vandaag op dag . 28 en heb gisteren, denk ik, mijn eisprong gehad. Ook ik ben onzeker en heb het idee dat het dit keer niet gaat lukken terwijl ik de eerste keer gelijk zwanger was, dat maakt het nu nog moeilijker en onmogelijker lijkt het. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de gynaecoloog omdat hij vindt dat ik al oud ben, ik dacht sjonge ik word inderdaad echt oud. De eisprong verloopt goed, aangezien daar onderzoek naar is gedaan. De gyn zei het is nu afwachten tot het een keer raak is, tja dat is nou niet zo makkelijk ..Je zou zeggen ik heb al een kind dus wat zeur ik nou maar ik wil het zooo graag dat ik er heel veel moeite mee heb. Begrijp me niet verkeerd ik ben heel gezegend met een mooie zoontje maar ook voor hem wil ik een broertje of zusje, maar iedere maand die teleurstelling valt mij echt zwaar. Ik hoop voor jullie dat het gauw raak is en de ladies die al zwanger zijn van harte gefeliciteerd!
Hee batwomen. Als jij pas op cd 28 een eisprong hebt en cyclussen van rond de 34 dgn hebt, dan is je lf wel erg kort. Of was hij wel lang genoeg bij controle door de arts? Misschien duurt je cyclus deze keer dan langer. Ik heb van verschillende artsen te horen gekregen dat ik met mijn 35 jaar echt nog niet oud was. Toch raar hoe verschillend artsen daarover denken.
Hoi Batwoman, ik begrijp helemaal hoe je je voelt! ook ik wordt deze maand 35 en ik vind dat helemaal niet erg, ben blij dat ik t word hoor maar tegelijkertijd is er die angst dat mijn eisprong er niet meer is, of niet goed is, mss is de kwaliteit inmiddels dermate slecht dat een goede rijping niet tot stand komt. Daarnaast heb ik nog geen eisprong kunnen ontdekken met ovulatie testen en heb ik nu cyclussen gehad van 26-23-17 dagen, dus t wordt steeds korteer. Echter bij deze menstruatie heb ik pas het idee Echt ongesteld te zijn. De vorige keren heb ik alleen maar bruinverlies gehad. Nu echt meer rood bloedverlies en erg veel klachten ook zoals hoofdpijn, buikpijn en ik voel me een beetje grieperig, klachten die ik vroeger ook vaak had bij een menstruatie. Dus ik hoop dat dit mss pas een eerste echte menstruatie is.... Maar die korte menstruaties kunnen ook komen door een vervroegde overgang, en dat is dus waar ik bang voor ben, heb ook geregeld last van zweten snachts. maar goed we zullen zien. Mijn man zegt dat ik me te snel zorgen maak en dat ik mss nog moet ont-hormonen zeg maar van de mirena die ik 4 maanden geleden heb laten verwijderen. Gelukkig hebben we hier in ons clubje het goede voorbeeld van Jolein!!! Hoe is het verder met de andere dames allemaal??
Batwomen; welkom! Ook ik herken je verhaal goed. Ik word volgende maand ook 35 jaar en sinds vorig jaar juni proberen wij ook een tweede kindje te krijgen. Mijn cyclussen zijn,na de miskraam, lang en onregelmatig. Hiervoor start ik binnenkort met acupunctuur dus ben benieuwd of het effect heeft. Waarom was je in eerste instantie naar de huisarts gegaan? Hoe lang moet je volgens de gyn nu zelf proberen? De huisarts vond je oud, maar vond de gyn dat ook? Wil je ook op de nod-lijst? Zo, ja even zelf je gegevens bijvoegen. Nod-lijst: Meisje26 - ronde 3 - nod 16 mei Visje - ronde 6- nod -21 mei Mitty- ronde ?- nod -1 juni 1980I - ronde 5- nod - 7 juni? Sylvia1981 - ? - ? Mirya - ronde 2 nod ? Jolein8 - ronde 9- ZWANGER Meisje26; nog 2 dagen en dan mag je eindelijk naar de huisarts en je verhaal doen. Mijn man zegt ook alles komt goed, maar ja ik denk dan waar baseer je dat op?
Ik werd door de huisarts verwezen omdat ik een langere cyclus heb en, zoals ik al aangaf vond hij 35 oud, maar gelukkig zag de gynaecoloog dat anders die zei dat ik helemaal niet te oud was! Ik heb toen verschillende echos gehad om te zien of de eisprong goed verloopt en dat was gelukkig wel zo. Ik heb gewoon een iets langere cyclus en daarom toch even voor de zekerheid langs geweest. De gynaecoloog heeft niet aangegeven dat we terug zouden moeten, ze gaat er vanuit dat het spontaan wel zou moeten lukken, en dat hoop ik natuurlijk ook. Ik ben benieuwd maar als het in september nog niet is gelukt denk ik om toch maar verder te gaan met onderzoek, hopelijk komt het niet zo ver!
Ik denk dat ik door stress dit keer een langere cyclus heb. Normaal gesproken heb ik mijn eisprong namelijk de 18e of 19e maar dat is nu even anders. Je gaat je toch druk maken hoe graag ik probeer om het ook niet te doen, ik baal daar wel van. als ik nu nog langere cyclussen creeer worden de kansen natuurlijk nog minder ..
Hier alles rustig, geduldig aan het wachten op ml. En dan gaan we op egg hunting! Ik heb er juist moeite mee dat jullie allemaal met jullie piep jonge 34,35 jaar denken dat jullie te oud zijn. Hoe denk je dan hoe ik me voel met 40 jaar. Heb nu al helemaal het idee dat het echt nooit van z'n leven niet meer lukt. Ik was eerst heel erg positief, vooral omdat er zoveel gezonde zwangeren en goede bevallingen rond ons heen gebeurde tussen de 38 en 43 jaar. Maar nu door op het zp forum te lezen,.. klap ik helemaal dicht. We zullen zien, stomme leeftijd ook! Ik heb me nog nooit zo fit en goed gevoeld als het laatste jaar. Geestelijk en lichamelijk. En dan opeens die cijfers...die je doen laten freaken. Dat het dus gewoon niet meer mag/kan. Daar heb ik juist moeite mee. Even voor alle duidelijkheid, dit is niet op jullie bedoeld hoor, werkelijk waar niet. Gewoon m'n eigen frustratie. Succes allemaal weer deze week. Groetjes Mitty.
Hey Mitty, zoals je zelf al zegt: veel 'oudere' vrouwen in jouw omgeving krijgen nog een baby dus ook voor jou is er zeker een kans!!! Maar feit blijft wel dat voor ons allemaal rond je 35 of 40 ste de vruchtbaarheid is afgenomen en dat t allemaal mss niet meer 124 lukt. Ik laar me ook bang maken af en toe door verhalen die ik lees op google en hier op zp. Maar ik zie ook zat jonge stellen voorbij komen waar het zelfs in de vruchtbare jaren niet lukt om zwanger te worden. Ik denk dan maar zo, ik heb iig twee gezonde kids op de wereld gezet en ben in totaal drie x zwanger geweest dus mijn lichaam weet hoe t moet. Waar ik dan wel weer veel moeite mee heb is als mensen zeggen, maar je hebt al twee gezonde kids, wees blij met wat je hebt. Dat komt op mij over alsof ik ondankbaar ben of zo en dat ik niet moet zeuren, mss is de wens bij mij nvoor een derde nog wel groter als voor een eerste of een tweede. Wie denkt dat id dat voor mij kan beslissen?! Maar goed vandaag lekker genieten vh mooie weer en vnv aan de bbq!
Batwomen welkom! Je verhaal is zo herkenbaar, elke maand dat het niet raak is is gewoon een grote teleurstelling en slaat de onzekerheid toe. Dan ga je er van alles bij bedenken wat er mis zou kunnen zijn. Ik wil het ook zooooo graag en denk soms dat ik het daarmee tegenhoud. Ik ben echt mijn best aan het doen om er 'niet teveel mee bezig te zijn'. Wel een geruststelling dat je gewoon een goede eisprong hebt en dat de gyn ervan uit gaat dat het natuurlijk moet lukken. Hopelijk is het voor jou niet meer nodig om in september terug te gaan voor onderzoek! Meisje, succes morgen bij de ha, ik hoop dat het meevalt. Het kan inderdaad zo zijn dat je lijf tijd nodig heeft. Ik heb zat verhalen gehoord van vrouwen die een jaar bezig zijn geweest voordat hun cyclus normaal werd na de pil, maar ook vrouwen die een maand na het stoppen gelijk zwanger werden, dus volgens mij is het niet gek als je cyclus nog niet regelmatig is. Ach Mitty, dikke knuffel. Ik snap dat je je zo voelt als iedereen hier klaagt over zijn leeftijd. Ik hoor ook genoeg verhalen van vrouwen om me heen die rond de 40 jaar zwanger zijn geworden. Wat ik aan informatie er over kan terugvinden is dat het verschil in vruchtbaarheid tussen oudere en jongere vrouwen is dat het totaal aantal oudere vrouwen dat niet binnen een bepaalde tijd zwanger wordt, niet schrikbarend meer is dan jongere vrouwen. Het duurt alleen langer voordat oudere vrouwen zwanger zijn. De meeste jongere vrouwen doen er gemiddeld een half jaar over, maar de meeste 35+ vrouwen doen er langer over. Maar omdat wij elke maand met die teleurstelling te maken krijgen, worden we onzeker en gaan we bedenken dat we te oud zijn. Alle informatie die je leest over oudere vrouwen op internet en forums helpt daar niet aan mee. Ik vind dit ook echt bangmakerij. Oké je bent minder vruchtbaar als je ouder bent, maar dat betekent niet dat het niet meer lukt. Die nuance mis ik in de informatie. En natuurlijk zijn er vrouwen die jaren bezig zijn of bij wie het niet lukt, maar dat geldt ook voor jongere vrouwen en we moeten die verhalen niet meteen op ons zelf betrekken. Ik denk dat we geduld geduld geduld moeten hebben. Ik kan daar persoonlijk niet goed mee omgaan, ik denk altijd het ergste als het niet snel lukt, raak daardoor een beetje in paniek en denk dan dat ik te oud ben. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Maar ratio en gevoel komen niet helemaal overeen in dit spannende proces van zwanger worden. Onzekerheid brengt ook angst en emoties met zich mee. Dus Mitty, we hebben echt nog wel goede kansen maar we moeten wat langer op het wachtbankje zitten.
Ja meisje26 dat vind ik ook vreselijk! Alsof ik die wens dan niet meer mag hebben. Dat kan toch niemand voor mij bepalen. Ik ga toch ook niet zeggen dat je niet meer op vakantie hoeft of een nieuwe auto, omdat je al blij moet zijn met wat je hebt, een dak boven je hoofd en eten, terwijl ze in Afrika honger lijden. Geniet van het weer vandaag!
Oooh dat heb ik ook! Mijn gevoel voor deze is alsof het mijn eerste zou moeten zijn, zo ontzettend sterk is dit gevoel. Omdat ik er gewoon helemaal klaar voor ben. En met de man van mijn dromen ook nog. Zou het zo vreselijk special vinden, heb echt zo'n sterke wens. xxxxx!!!
Dankjewel lief Visje. Heel mooi verwoord. Onzekerheid,Angst, en een achtbaan van emoties idd. Stel je voor dat het nooit meer lukt wat dan? Het is een oergevoel die ik nog nooit zo eerder heb gevoeld gek he. Zo'n sterke wens hebben. Blij dat we elkaar hebben en de onzekerheden kunnen delen, ik bedoel ik heb het er echt met NIEMAND over verder.
@mitty: Ik heb het er alleen over met twee hele goede vriendinnen, en mijn mannetje natuurlijk😉 Verder ook niemands business, maar vind t wel fijn om t hier en met de twee anderen te kunnen delen! Morgen naar de ha, bevolkibgsonderzoek gaat niet door ondat ik ongesteld ben maar de gewone afspraak heb ik laten staan😁😁😁 vind t best eng eigenlijk😳
Zie het maar zo...dan wordt er in ieder geval ff naar je gekeken. Wie weet komt eruit dat je kern gezond bent en niks aan de hand. En dan kan je wat geruster zijn met proberen neemt een stukje onrust weg? Mocht er wel iets zijn, kan je wel wat hulp gebruiken. En dan kan je er gerichter aan werken. Succes hoor, snap dat je het eng vindt. Mag je wel een andere afspraak maken voor na je menstruatie trouwens? xx
En meisje: hoe is het gegaan? Hier alles goed. Nog niet echt last van zwangerschapskwaaltjes. Ook nog geen bloedverlies meer gehad. Hoop dat het allemaal zo blijft. Af en toe beetje trekkerig gevoel in mijn buik. Wanneer begonnen bij julie de kwaaltjes toen jullie zwanger waren?
Nou ik ben naar de ha geweest. Ik heb een. Verwijsbrief voor de gynaecoloog die ik as vrijdag oo kan halen, nooit leuk maar t geeft mss wel zeierheid! Ik voelde me iig wel begrepen en serieus genomen door de ha, daar was ik wel bang voor. Hij vond het toch wel verstandig om te doen aangezien de klachten, de rare cycli en het eventueel afbouwen van mijn medicijnen. jolein: bij mij werden de kwaaltjes met de week meer, ik was voorak misselijk en had last van bandenpijn. Tot een week of 15 toen stagneerde het. Hoe is het met de andere dames???
Meisje26: Fijn dat de huisarts je begrijpt en ook direct actie onderneemt. Heel spannend natuurlijk om naar de gynaecoloog te gaan, ben benieuwd of je snel een afspraak kunt maken. Sterkte! Jolein8: Bij mijn eerste zwangerschap had ik het " ik krijg de griep" gevoel. Warm/koud, pijn aan mijn benen. Ik ben niet misselijk geweest. Maar goed het hebben van wel of geen kwaaltjes zegt niets over het verloop van een zwangerschap, dus maak je geen zorgen als je geen kwaaltjes hebt.
Meisje fijn dat de HA je serieus neemt. Hopelijk kun je snel bij de gyn terecht. Jolein de eerste weken voelde ik eigenlijk niets. Daarna kwam langzamerhand de misselijkheid en ik was zoooo moe. Hier begint de angst weer toe te slaan dat het niks is deze maand. Waarom zou het nu wel raak zijn? Ik durf gewoon geen hoop meer te hebben uit bescherming tegen de grote teleurstelling.