35 jaar en oma...

Discussion in 'De lounge' started by Saskia78, May 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zat net het AD te lezen en kwam het volgende artikel tegen:
    lijkt me wel leuk als je oma nog zo jong is
    maar zo jong al kinderen... damned :)

Overigens dat stukje van dat 13jarige meisje dat iom haar moeder het kindje gehouden heeft
    Terwijl "oma" nog een baby van een jaar heeft vind ik wel een heel nette manier om zoiets te regelen.
    (ik sta namelijk achter het meisje haar idee over abortussen.. )

Maar zoals ik hier enige steun en hints vind over wat wel en niet handig is.
    en gewoon lotgenoten zegmaar...
    Vraag ik me af waar je die als 13jarige gaat vinden.

Als die hier zou komen.. word ze waarschijnlijk net zo hard voor idioot uitgemaakt.. ipv daadwerkelijke steun.
    Dat hebben we hier vaker gezien tenslotte.

vind het toch een heftig verhaal zo

2. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

May 7, 2006
    1,167
    0
    0
    zuid holland
    jeetje is inderdaad wel erg jong!

3. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Wow!

Volgens mij is hier ook iemand van 15! Tja ik word ook nog vaak raar aangekeken hier op het forum door mijn leeftijd terwijl in mijn omgeving iedereen heel positief is. We wonen ook samen, heb een vaste baan eigenlijk hetzelfde leven als een 30-jarige! Maar goed het is maar een leeftijd hé

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb wel eens gelezen over een vrouw van 29 die oma was geworden :confused:

Wat leeftijd betreft, ik vind niet dat ik daar een oordeel over mag hebben. Mijn zus was 19 toen ze voor het eerst moeder werd en was daar ook helemaal aan toe en klaar voor.
    Ik daarentegen kreeg die gevoelens pas na mijn 30e. Allebei is prima toch?!

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja als het condoom scheurt en je bent 13.. si het niet echt een weloverwogen beslissing lijkt me

althans.. niet om zwanger te worden

als ik het zo hoor is de wens om zwanger te blijven wel heel overwogen.
    en als ze verder gewoon school kan afmaken en dergelijke.. moet het kunnen toch?
    vind het wel een nette oplossing stiekum.

alleen vraag ik me af hoe de omgeving reageert :)

6. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind 13 jaar wel erg jong om moeder te zijn, maar ik vind abortus nog veel erger!

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Verschil is natuurlijk ook dat wij hier vaak de verhalen te lezen krijgen dat de ouders van zo'n meisje er totaal niet achter staan en het kind bijna uit huis zetten. Dat er onduidelijkheid is over de vader en de vader wil er niets van weten, om over cultuurverschillen nog maar te zwijgen.
    De breezahtaal spat dan ook van het scherm af, dan zie je dus duidelijk een kind, dat een kind krijgt.

Deze "oma" steunt haar dochter door dik en dun, en staat gelukkig achter haar besluit, ziet oplossingen en niet alleen het probleem dat ontstaat met de komst van een kind bij zulke jonge ouders.
    Ze geeft ook aan dat haat dochter al een vrouw aan het worden is, en verstandig is in haar denken.
    Oma heeft dus vertrouwen in haar dochter, das al een hele stap in de goede richting!

Dus dat er mensen hier op het forum erg heftig en afkeurend op zouden reageren..... denk dat dat mee zou vallen.
    Ik sta hellemaal achter de keuze van de oma en ouders, weghalen tis nogal wat hé
    Vaak word daar net zo luchtig over gedaan als het kopen van een zak aardappelen, terwijl het emotioneel heel wat met je kan doen, en als je later spijt krijgt.... geen weg terug.
    Tja je hoopt altijd maar dat het je eigen kinderen nooit overkomt, want wat zou jij doen... ik weet het niet maar je kind de deur wijzen of een abortus aanpraten is natuurlijk veeeeeeeeeele malen eenvoudiger als een echte oplossing zoeken.

*diepe buiging voor deze jonge oma*

8. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mamalieske ik ben het helemaal met je eens!

9. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    Hoewel ik echt voor of tegen een abortus ben zou ik toch proberen om mijn dochter zover te krijgen om het vruchtje weg te laten halen. Hoe cru ook. Persoonlijk vind ik echt dat haar hele jonge onbezorgde jaren weg zijn.

13 jaar vind ik echt te jong. Erg knap hoe oma dit oplost met haar dochter en diens vriendje.

Toen ik 13 jaar was had ik nog niet eens gezoend....

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

May 13, 2006
    1,554
    0
    0
    Hahaha, ik ontmoette een aantal jaar geleden een vrouw van mijn leeftijd (we waren beiden 28 ) en zij had een puber naast zich. Ik vroeg wie dat was, ze zei: "M'n dochter"
    :confused: :confused: :confused:
    Die was dus zelf 14 toen ze moeder werd en haar dochter was op dat moment ook 14, enne ... ook zwanger
    :confused: :confused: :confused:

11. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ik kreeg ook op mn 33 te horen dat ik oma werd mijn kleinzoon werd geboren toen ik 34 was

mijn dochter was 15 toen ze zwanger raakte
    al hoewel we allebij heel erg schrokken zijn w e de trotse moeder en oma van een ontzettend lief jongetje ook ik had nog een zoontje van 4 destijds 15 is al heel erg jong maar 13 nog veel meer op alles is wel een oplossing te bedenken ze hebben de eerste jaar ook bij mij in huis gewoond
    nu ben ik 36 oma van een kleinzoon van 2 in augustus word mijn kleindochter geboren en in oktober word ik zelf weer moeder

erg vreemd maar wel heel erg leuk vooral omdat mijn dochter een kei va een moeder is

12. Niet meer actief

Vind het ook erg jong... :confused:

13. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    :confused:
    Toen ik 13 was vond ik Barbie en Ken nog heel spannend....
    :confused:

Ook ik heb mijn ideeën over abortus, maar ik moet wel zeggen dat als het mijn dochter was, ik dan naar alle waarschijnlijkheid mijn principes aan de kant zou zetten en toch zou proberen om haar van een abortus te overtuigen.

Groetjes, Anakin.

14. de aangetrouwde tante van mn vriend is 44 en heeft 5 kinderen en al 3 kleinkinderen...de oudste van de klein kinderen is 5. ze hebben dus allemaal erg jong kinderen gekregen...niet mijn voorkeur maar ja...

15. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    pffff als het bij mijn zoon zou gebeuren is het al over 5 jaar.dan ben ik 32.

maar ik zou mijn kind ook niet dwingen tot een abortus.

vind dat die moeder een goede opvatting heeft.

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0

Zou ik ook proberen Anakin, maar als een meisje dat echt niet wil..... dwingen kan je ze niet. Dan kan je beter een "goede" mama zijn en je kind steunen door dik en dun. Deze "oma" had dus geen betere keuze meer als helpen en een oplossing zoeken. Dat noem ik toch een goed voorbeeld geven aan je dochter, en helaas lezen we hier wel eens andere dingen en dat vaak van meiden die al wat jaartjes ouder zijn.

En ik vond barbie ook nog heel spannend en vroeg me zelfs af waar kimberly (kind van barbie) zo snel vandaan kwam....
    Zoenen deed ik wel met jongens maar verder ..... ik was zo groen als gras (gelukkig)

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder was met jaar 39 voor het eerst oma en nu met haar 41 voor de 2e keer. wij vonden dit al jong haha. ik zou mijn dochter niet een abortus aanpraten maar samen met haar het kindje opvoeden tot ze het zelf kan en haar studie heeft afgerond. hoop natuurlijk dat het niet gebeurd en zal me dochter goed voorlichten maar ja ongelukjes gebeuren ook.

18. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mijn schoonmoeder is ook nog jong oma!

mijn mamma heeft mij ook opgenomen in het huis ben ik heel dankbaar voor (oke ik ben ´al´19 ) maar moet ook nog een studie afmaken.
    en mijn vriend ook!

misschien word ik ook wel vroeg oma hihih
    als mijn kleine man even oud als mij is dan ben ik 38.. (heb misschien dan ook nog een kleintje rond rennen)

ik sta altijd achter de beslissingen van mijn kinderen! natuurlijk zou ik niet meteen blij zijn, en heb ik zo mijn bedenkingen. maar ik zou ze altijd helpen waar dat nodig is

19. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    :confused: 13 :confused:
    Ik speelde toen buiten met vriendinnetjes!

Een goeie tip, beentjes bij elkaar houden, 13 jaar ben je een kind die een kind krijgt :rolleyes:
    Was 18 toen ik voor het eerst met mijn man naar bed ging...
    Ach ja tergenwoordig, nog even zijn ze als ze een jaar of 6 zijn al sexueel actief :)

jessica

20. pekske

pekske Fanatiek lid

Oct 25, 2006
    2,216
    0
    0
    ik ben 35 en mijn dochter word 16, dus alle kansen op vroeg oma te worden.

gelukkig is ze nog niet actief op dat gebied, maar ja je weet nooit he.

mijn moeder was 38 toen ze oma werd.

Share This Page