35 jaar en oma...

Discussion in 'De lounge' started by Saskia78, May 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    toen ik 13 was speelde ik nog met barbies en met vriendinnetjes op straat en wist ik niet wat een string was

de tijden zijn veranderd.

maar goed dit meisje en haar moeder gaan er heel goed mee om het is fantastisch om te zien hoe mensen met heel onvoorziene dingen heel volwassen omgaan ook al is het nog een kind

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    mee eens vind het gewoon ook echt te jong
    op die leeftijd had ik nog zin in school en met vrienden omgaan.
    ik was ook 17 toen ik het voor het eerst met mijn ex deed.
    scheeld toch 4 jaar met iemand van 13.

maar ik vind het toch knap van die moeder dat zij haar dochter zo goed steunt maar als het mij dochter was geweest zou ik toch mischien wel overhalen tot abortus ook al ben ik daar optegen ik vind 13 echt nog te jong :oops: als ze nou jaar of 16 is vind ik toch nog wel schele dan zou ik haar echt wel helpen en steunen .
    mocht me 13 jarige dochter echt zeker zijn van haar besluit zal ik het op den duur ook wel blij mee zijn hoor dat wel maar ik zal wel zeggen dat houd in wel je school afmaken en buiten schooltijd voor je kind zorgen en dan niet elke dag bij de oma dumpen :oops:

mischien beetje hard maar zo denk ik dan

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    ik was ook 14 toen ik zwanger raakte en 15 toen mijn zoontje geboren werd

4. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Sorry meid maar dat vind ik echt te jong!
    Zal er verder niet over uitwijden.

jessica

5. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Jeetje 13 jaar is wel heel erg jong, maar ik vind het wel een onwijs goede regeling die getroffen is door allen.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Kijk, dit is denk ik precies wat de TS bedoelde...

Ik ben echt heel verbaasd en boos dat er hier zoveel zeggen dat ze hun dochter een abortus aan willen praten... En even bepalen voor een ander wat te jong is :confused: !

Kijk, ik zal ook geen gat in de lucht springen als mijn 13-jarige dochter (heb ik niet, dit is hypothetisch) zou vertellen dat ze zwanger was, maar ik zou samen naar oplossingen zoeken en haar zeker geen abortus aanpraten. Gedane zaken nemen geen keer en dan moet je er het beste van maken.

7. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    het verbaast mij dat er zovelen zijn die een abortus aan proberen te praten je hebt het toch over een leventje
    geloof me als ik zeg dat ik mijn dochter voorgelicht had ze was aan de pil en condooms kocht ik voor der dat was niet nodig zei ze want ze was niet actief op dat gebied en dat geloofde ik toen ook enorme verassing dat ze toen zwanger bleek en daar staat je dochter dan je kind die een kind krijgt je moet wel harteloos zijn als je die dan weg stuur t of een abortus afdwingt we hebben toen samen om de tafel gezeten en heb steeds gezegd we komen er wel uit wat je ook beslist en ik ontken niet dat ik even heb gehoopt dat ze abortus wou maar ze wou het houden dan kan je als ouder maar 1 ding doen en dat is achter haar staan en haar helpen

ben zo blij dat ik haar zelf ide keuze heb laten maken ons contact is superhecht en ook mijn kleinzoon is mijn alles en mijn dochter is een hele lieve moeder

groetjes een hele trotse oma die 34 was toen haar kleinzoon kwam

8. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn dochter word dit jaar 13. Gelukkig is ze nog niet actief, en zal dit hopelijk ook nog even niet worden ivm sexueel misbruikt tezijn op jonge leeftijd.

Maar mocht ze zwanger raken .. En dan hoop ik dus niet voor haar 30ste :) ... als ze een jaartje of 15/16 dan weet ze wel dat ze het nooit zal weg halen. Ik respecteer haar keuze hierin. Maar ondanks die keuze hoop ik echt dat ze hier nog even mee wacht tot ze een jaartje of 25 is ofzo..

Ik heb een vriendin die is net zo oud als mij, was zelf 16 toen ze haar eerste kindje kreeg. inmiddels is ze al weer bijna 4 jaar Oma. Terwijl ik zelf op 37 jarige leeftijd nog een kleintje kreeg.

Ik zal mijn kinderen NOOIT abortus aan praten of hier toe dwingen. Maar ik zal ze wel vertellen dat ze heel goed moeten oppassen, en ook zeker veilig zullen moeten vrijen.

Gelukkig zijn ze nog geen groot meisje geweest... Maar dit zal denk ik niet zo heel lang meer duren ..

Zoals deze Oma het in dit verhaal heeft gedaan, daar kan ik alleen maar heel veel respect voor hebben.
    Ik hoop dat het mijn meiden niet zal overkomen... maar mocht het gebeuren, dan zal ik het zeker ook op deze manier doen...

9. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Mijn moeder was ook 38 toen ze oma werd, zij was zelf jong zwanger van mij, en ik op mijn 20ste. Ben blij dat ze het heeft mee mogen maken omdat ze ook vroeg gestorven is.

Mijn oudste zoon is vandaag 14 geworden, pfff moet er toch niet aan denken...........

10. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
  11. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Heb ik geschreven dat ik mijn dochter een abortus zou aanpraten :( dacht het niet :)
    Ik zou al vroeg beginnen met haar te praten over dat sex niet zomaar ieds is (sommige meiden doen het voor een brizer :rolleyes: ) maar ieds speciaals tussen twee mensen.
    En hoop haar daar in te kunnen steunen.
    En ik bedoelde alleen maar dat het tegenwoordig zo ontzettend vroeg is, zeg nu zelf 13/14 jaar wat ben je dan nog helemaal.
    Ik speelde met barbies en op straat met vriendinnen.

Het is ook nu zoveel veranderd kijk maar naar de meiden die in de ban raken van lover boy's :)

Gelukkig is mijn kleine meid bijna 2, maar wil haar echt behoeden voor een tienerzw!

jessica

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Mmm was geloof ik niet zo duidelijk sorry Jessica. Ik bedoelde dat Saskia zei dat er veel commentaar komt als hier een jong iemand komt die zwanger is dat ze dan veel commentaar krijgt ipv steun. En jij zegt dat je het te jong vindt. Maar nu begrijp ik dat ik je verkeerd begreep... sorry!

Al of niet abortus aanpraten staat daar los van, ik dacht dat een witregel ertussen wel duidelijk genoeg was. En jou bedoelde ik daar niet mee...

Dus hoop dat je nu begrijpt dat ik het zo niet bedoelde!

Geloof niet dat ik helemaal wakker was op het moment dat ik dat schreef... :oops:

13. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,486
    0
    0
    Spijkenisse
    Geeft niet is je vergeven :) (en bij mij de hormoontjes ;) )

jessica

14. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Mooi weer opgelost ;) :D !

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik snap het ook niet hoor je dochter een abortus laten plegen. ook ik was al heel jong sexueel actief (13) maar dit is waarschijnlijk omdat ik geen sex had uit liefde en durfde ook geen nee te zeggen. ik ben namelijk verkracht op 9 jarige leeftijd en snapte dus niet dat sex gedaan werd uit liefde en ook omdat ik eigenlijk niet wilde maar geen nee durfde te zeggen was ik dus al zo vroeg actief. ook ik had dus zwanger kunenn raken maar gelukkig was ik zo slim om condooms te gebruiken en de pil slikte ik al vanwegen een pijnlijke menstruatie. nee ik heb respect voor de meisjes en omas die samen toe een oplossing komen en zo het kindje opvoeden. het babytje heeft er niet omgevraagt dus waarom abbortus. ik kan ook zeggen dat ik 40 te oud vind vanwegen een groot risico dat je neemt maar zou nooit zeggen neem een abortus, een kindje krijg je en die neem je niet dus ben er blij mee als de tijd er is voor jou is en je moeder mag worden, en of dat nou met je 13 is of 40 wat houdt dat in met wel of geen goede moeder zijn

16. Ik vind het wel heel jong om dan al sexueel actief te zijn pff...

Wel vind ik dat ze en slimme oplossing hebben gevonden, alleen hopen dat het kindje de oma niet als mama gaat zien en dat oma er tegen de tijd dat het zover is, er ook afstand van gaat nemen en niet bv omdat ze er veel van houd en als eigen kindje ziet, het kindje gaat opeisen...

Maar over het feit dat jong oma zijn zoveel voordelen heeft, mijn vader is vandaag 64 geworden, heeft Chronische Bronchitis (COPD), een wat te hoge bloeddruk soms...
    Nou die doet alles...
    Als we naar Sixflags gaan (zoals paar jaar geleden) is hij in elke achtbaan die open is geweest, hij is alleen niet in die bank geweest die dan ook op zijn kop blijft hangen, omdat hij dat niet prettig vind,
    maar elke achtbaan hoe hard of hoe vaak over de kop maakt niet uit hij doet het hoor...

Ook heb hij aantal jaren met ons geskate...

En dat terwijl hij 10 jaar terug niet eens de trap op kon lopen!

17. kieteltje

kieteltje Niet meer actief

Het kan ook andersom: mijn opa is bijna 93 en krijgt deze zomer pas zijn eerste achterkleinkind. Op de leeftijd dat hij voor het eerst vader werd, zijn sommige vrouwen dus al oma... Waanzinnig hoe dat kan verschillen.

Share This Page