Mijn beste vriendin haar moeder was 41 toen ze beviel van haar en haar zus. Zij heeft mij een keer verteld dat ze het soms niet leuk vind dat haar moeder al in de 60 is. Dat is de enige ervaring die ik van iemand heb gehoord... Het kan dus wel, maar persoonlijk (dus: persoonlijk) vind ik vanaf 39 a 40 jaar een beetje te oud. Alleen al vanwege de risico's, maar ook lijkt het mij niets om, wanneer mijn dochter mijn leeftijd is, al in de 60 te zijn. Mijn oma was 22 toen ze moeder werd, mijn moeder was 27 en ik 21. Allemaal twintigers dus. Dus het is hier ook gewoon een beetje een kwestie van gewenning. Maargoed, waarom niet? Als je er dan wel aan toe bent, zou ik het gewoon proberen. Misschien is het wel sneller raak dan je denkt.
Thx voor alle antwoorden! Wat een verschillende antwoorden ook. Wel fijn moet ik zeggen, want de voors-en tegens ben ik goed aan het overdenken. Mijn moeder was 30jaar toen ze mij kreeg (1e kindje), en dat voor TOEN, in die tijd echt extreem laat. Er werd veel over mijn ouders gekletst of het allemaal wel kon kindjes krijgen etc etc. Maar het is gewoon een hele bewuste keuze geweest zoals hun dat fijn vonden. Na mij heeft mijn moeder nog een miskraam gehad, op haar 34e. En op haar 36e (bijna 37) is ze bevallen van mijn broer. Ik zal het wel niet van een vreemde hebben dus.... Ik heb trouwens zelf echt nooit ervaren dat ik 'oude' ouders had. In mijn ogen hetzelfde als de rest van de kindjes waar ik mee opgroeide. Schiet me nog te binnen; Ik had zelf vroeger op de lagere school een 'beste'-vriendinnetje. Die had toen al een zus van 19 jaar. Mijn vriendinnetje was dus een echt nakomelingetje! Die ouders van haar waren toen op de lagere school al bijna 50 en ik kan me herrinneren dat ik dat wel heel oud vond.... Ze zagen er ook echt uit als een opa&oma met grijs haar in een permanentje, en hij een kaal hoofd....