mededeling! denk om teken!

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    hier even een berichtje over teken, als je kind in de bosjes heeft gespeelt check het dan of je weet het niet zeker waar het heeft gespeelt check het kind dan binnen 24 uur is er niet veel aan de hand , maar daarna???
    heeft het een teek maak foto van de tekenbeet en van de teek! en schrijf de datum erbij! heb je bewijs voor de artsen! gr jmm

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

teken zijn altijd erg gevaarlijk maar dat weet inmiddels iedereen wel denk ik.

3. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zijn iidd niet zulke fine beestjes. madam had er vorig jaar 3 waarvan een onopgemerkt en was dus al groot zat midden op dr kopppie in het haar. brr als ik dr weer aan denk........ maar hier zit de tekencheck standaard bij het avondritueel

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Je moet altijd oppassen met teken, maar er zijn er volgens mij op dit moment wel veel. Ik hoor de laatste dagen meerdere mensen erover.
    Wij hebben het vorig jaar gehad na een boswandeling. Onze jongste had een teekje. De HA zei: Noteer de plek van de tekenbeet zo specifiek mogelijk en hou die plek een maand in de gaten. Bij bijzonderheden (bv. een kring) moet je langs de huisarts.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Kan nooit kwaad om daar nog eens extra de aandacht op te vestigen.
    Goeie tip van die foto. Zou ik niet aan gedacht hebben. Hier ook bijna dagelijks een check.

6. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik controleerde eigenlijk nooit :), maar mn vader heeft vorige week diagnose ziekte van lyme gekregen en sindsdien let ik er nu op.
    Het schijnt dat hij al in zijn jeugd gebeten kan zijn en dat het nu pas uitbreekt, maar het kan ook een paar weken geleden zijn. Mn vader was altijd een fitte man en als ik hem nu zie is het net een man van 80 die uit zn stoel probeert te komen. Hij komt om van de spierpijn...zo sneu:(

ps: een kring hoeft niet altijd aanwezig te zijn! sowieso naar de dokter gaan als je vermoed dat er een tekenbeet geweest is.

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Vorig jaar september had ik een tekenbeet op me been. Heel het onderbeen dik en gezwollen. Sterke antibiotica gehad etc.

We zijn vorige week op vakantie geweest en toen we even naar het strand gingen zag ik een teek bij de jongste achter het oor. Gelijk weggehaald en niks aan de hand. Verder ELKE avond voor het douchen alles gecontroleerd of er nog 1 zit o.i.d.

brrr nare beesten... wat voor nut hebben ze eigenlijk in de natuur?

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb nog nooit een teek gehad. Het zit dus ook helemaal niet in mijn systeem eerlijk gezegd. Maar nu spelen mijn kinderen ook niet in het bos of in de bosjes, behalve de keren dat we naar het park gaan. Goed om het dan even in de gaten te houden inderdaad.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vreselijk!
    Ik wil ze daarom iegenlijk geen t shirts aan laten doen buiten enzo...maarja is t niet op je arm dan wel je haar.

Hoe controleren jullie het haar? Net zoals een luizencheck?
    Maar dan moet je weer uitkijken dat de teek niet afbreekt.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

maakt niet uit, bijna de helft van de beten gebeurt in de achtertuin en ze kunnen ook uit bomen op je vallen. (heb ik eens gehad)

ik heb het geluk dat ik ze voel bijten, heb al 4x gehad dat ik een prikje voelde en een teek te pakken had. ze hebben zich dan nog niet vastgezogen en zijn dan makkelijker te verwijderen. Ties controleer ik wel regelmatig.

11. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Teken zijn rare diertjes, brengen veel geouwhoer mee.
    Oud klasgenoot van mij heeft hierdoor ziekte van lyme gehad en is net op het randje van de dood gestaan.. haar organen begonnen uit tevallen.. door zo'n stom beestje.

TIP: teken vallen uit bomen, ze zijn voornamelijk veel in eiken gezien.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Oh ja de teken komen weer. Vorig jaar had mijn zoon 1 in zijn bovenbeen! en ik kreeg het er niet uit dus snel naar de HA gegaan die het meteen er uit heeft gehaald. Gelukkig leefde de teek nog want dat is minder gevaarlijk. wees er idd allert op!

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Maar moest je niet naar de dokter om de teek eruit te halen? Ik wist niet dat je dat zelf mocht doen.

Ik ga straks meteen even controleren, we zijn vanochtend naar het bos geweest.

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb gelukkig zelf nog nooit een teek gehad, terwijl ik toch regelmatig in duin en bos te vinden ben. Hier in de woonwijk zitten er ook enorm veel, dat zie ik aan de hond en de kat. En er spelen hier regelmatig kinderen in de bosjes, brr als ik er aan denk krijg ik gelijk de kriebels. Vind het zulke smerige beesten.
    Als Thirza straks de buitenspeel leeftijd krijgt, moet ik de controle ook maar bij het avondritueel gaan doen.

Deel Deze Pagina