35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Mooi kaartje Molly! En spannend van je vriendin. Hoe is het nu met haar?

2. Hallo dames,

Nee, ik heb jullie niet alweer verlaten, maar heb me een paar dagen suf zitten leren voor mijn examen Arbeidsrecht dat ik gisteren gelukkig met goed resultaat heb afgelegd.

Ik kon Jasmijn gelukkig 2 middagen extra naar het kinderdagverblijf brengen, want zúlke droge kost in je hoofd krijgen met een kruipende en babbelende baby over de vloer, werkt niet echt...
    Gelukkig heb ik een baby die het kinderdagverblijf hélemaal geweldig vindt! Vanaf het moment dat we haar groepje binnenstappen, ziet ze me niet meer staan. En wanneer ik haar ophaal, duurt het soms een flinke poos voordat ze in de gaten heeft dat ik er ben. Maar hééft ze me dan eindelijk in de gaten, dan wil ze meteen naar mama! Ja, ze houdt toch wel een beetje van me... ;)

Ik heb woensdag (tussen de CAO en het ontslagrecht) wel nog even aan Molly gedacht en donderdag (in de auto naar Rotterdam) aan Natas en Inez...

@Molly: Ach, wat triest om ook nog je lieve poes te verleizen. Zou het arme beestje jouw situatie aangevoeld hebben?
    Ik ben ook blij om te lezen dat de curettage lichamelijk gezien is meegevallen. Ik heb ook veel last van lage rugpijn gehad, dus ik denk wel dat het erbij hoort...

@Inez & Natas: Wat een enorme opluchting hè wanneer alles goed blijkt te zijn! En nu shoppen en genieten...

@Natas: Jij hebt een heel kapitaal uitgegeven aan zwangerschapstesten, geloof ik... :) ;) :)

Hier verder niet veel bijzonders, over een paar dagen begin ik weer met de ovulatietesten...

Ronde 4: EDLM 15-12 - EI ? - NOD ?
    33-35-34-

3. Ik wens jullie allemaal heel
    fijne feestdagen en een vruchtbaar,
    liefdevol en gelukkig 2008!

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Renske Féline is om 22.02 uur geboren, weegt 3120 gram en is kerngezond! Mams is erg moe maar maakt het ook goed! Joepie! :D

Zo vreemd, mensen vragen me of ik het met bovenstaand prachtig nieuws niet moeilijk heb. Nee, totaal niet. Als er hier ooit een baby komt dan is dat uit mijn vent en mij, niet uit anderen.

5. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Heel mooi kaarje Molly!

Fijn dat alles goed is met je vriendin en haar baby. Mooie namen, vooral Feline vind ik erg mooi!

6. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Goedemorgen.

Molly, fijn dat het met je vriendiin allemaal goed is gegaan. En wat een prachtige namen heeft de kleine meid meegekregen!

7. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, lief dat je aan ons allemaal hebt gedacht terwijl je bezig was met je examen. Fijn dat het goed is gegaan allemaal!

8. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Hallo allemaal,

Sorry dat ik eventjes uit beeld was, het is zo druk hier.
    Maar....

NATAS EN INEZ, SUPER! Gefeliciteerd allebei!
    Doet me erg goed te horen dat jullie echo's zo goed waren zeg. Natuurlijk alle vertrouwen in, maar het is goed om zo voor de feestdagen gerustgesteld te worden, zeker in julllie geval. Echt heel fijn!

Molly,
    Rottig zeg van Dayla! Maar wel een mooie gedachte dat ze als beschermengeltje voort gaat!
    Goed om te horen dat woensdag alles naar omstandigheden goed verlopen is. Kan me voorstellen dat het weer heel gek is om nu weer een ticker banner te hebben. Ergens ook wel weer spannend misschien?

Anna! oeioei wat spannend. Zou het? Ik duim in ieder geval als een wilde dat het alcoholvrije feestdagen voor je worden ;)

En voor de rest: Hele fijne kerstdagen!

Hier alles prima. Ons dekseltje is nu 5 cm en ik heb zelfs de botjes in de vingertjes gezien op de echo. Ongelofelijk. neusje, oogkasjes, alles zit erop en aan. En hij/zij beweegt heel druk. Zo mooi om te zien.

Wij krijgen maandag, dinsdag en woensdag slapers, dus ik heb het nog erg druk met het hele huis op orde maken en een vrachtwagen vol boodschappen doen. Ben de komende dagen dus weer niet zo heel vaak aanwezig, maar als het ff tussendoor gaat spiek ik wel mee hoor.

Liefs,
    lientje

9. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hey allemaal,

Molly, ik begreep ook pas sinds kort dat de baarmoeder dus een soort van gladde spier is. Een week ongeveer na mijn kijkoperatie ( totaal anders dan jouw curretage) had ik ook een paar dagen onwijs lage ruge pijn. Ik kon niet hoesten, als ik liep voelde ik het heel erg.

Na een paar dagen was het over. Ik heb en had nooit last van rugpijn dus het was geen pretje. Ook niet tijdens de zwangerschap...dus grote kans dat het komt omdat ze daar binnen bezig zijn geweest?

@ Annna, spannend meid...nog een paar dagen en dan testen? En zie ik het goed valt dat in de kerst....dat zou een onzettend mooi kerstkado zijn niet?

@ Natas, wat zal je blij zijn meis...je hebt alweer een horde genomen en hopelijk kan je nu een klein beetje achterover leunen. Kan me je terughoudend heid heel goed voorstellen...ben zelf ook zo.

Hier erg druk geweest de laatste paar dagen: druk en niet zo leuke situatie op het werk. Woensdag offerfeest ( ben moslim) en voorbereidingen treffen voor kerst ( familie van partner is Christen).

En......gisteren de HSG foto gehad, het was best wel spannend ook al had ik van tevoren zoiets van: weet wat de uitslag zal zijn.
    Ik was pas ongesteld geworden en het kon zo zijn dat ik die dag nog een laatste kleine nabloeding had, dan zou het niet doorgaan nl.
    Tot overmaat van ramp had ik vergeten de pijnstillers te halen die heb ik dus om 8:00 gehaald bij de apotheek.
    Mijn man die sliep in Amsterdam vanwege zijn werk en we zouden afspreken bij het ziekenhuis.
    In het ziekenhuis aangekomen bleek hij enorme vertraging op te lopen. Ik bel een vriendin en die kon me wel ophalen zei ze.
    Vervolgens bleek ik nog een klein beetje te bloeden dus ik had zoiets van : wat nu.....

Ik heb niets gezegd, ben gewoon in die stijgbeugels gaan liggen. Had een hele lieve lieve mannelijke arts en radioloog en verpleegkundige.
    Toen begon het hele circus: schoonmaken ( daar lig je dan met je hele hebben en houden en wordt je schoongemaakt in alle hoekjes en gaatjes hahaha.
    Hij kond e baarmoedermond niet vinden, heb een gekantelde baarmoeder.Uiteindelijk gevonden...
    Vervolgens ging hij cupje bevestigen en begon hij met inspuiten van de vloeistof en......... kwam het cupje los zonder dat de vloeistof in de eileiders was gestroomd.
    Hij ging overleggen met zijn meerdere, die kwam er vervolgens bij ( en ik lag nog steeds elegant met mijn benen wijd) en ze gingen samen kijken.
    Ze twijfelden omdat het met de vorm van mijn baarmoeder te maken kon hebben, die was gekanteld en dat kan dus moeilijker gaan dan bij een 'normale' baarmoeder.
    Toen besloten ze een andere optie te proberen en die was PIJNLIJK!
    Maar ondanks alle kracht die de arts zette en de andere optie die ze hadden gebruikt zat het he-le-maal potdicht.
    Wat ik dus eigenlijk al had verwacht en is dus nu bevestigd.
    De officiele uitslag moet ik nog krijgen, maar die heb ik gisteren zelf al gezien en die is off the record ook bevestigd door de arts.

Dus nu door naar IVF.....
    Zo en nu ga ik even een kop thee met honing en citroen maken want ben snipperverkouden.

10. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Dus, Smoeltje, je eileiders zitten dicht?

11. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Smoeltje, Je verhaal is wel heel naar. Maar ook ik begrijp niet helemaal wat er nu precies geconcludeerd is. Je baarmoedermond die niet open wil, of je eileiders, maar daar schrijf je eigenlijk niet veel overr.

De conclusie IVF als optie zou mij ook wel doen schrikken. Dat klinkt zo einde traject en nog maar een paar kansen. Hoewel het natuurlijk ook in 1 keer goed kan gaan he!

Hier baal ik al een beetje voorbarig dat het deze keer vast toch niet gelukt is. Mijn tepels zijn niet meer zo geprikkeld als eerst. Ik hoopte dat het echt door zou zetten en pijn gaan doen. De pijn die ik in mijn borsten had toen ik zwanger was, was echt niet te missen. Bovendien begon deze een week voor mijn NOD. Toen had ik me nog nooit zo verdiept in de symptomen, bovendien leek het me niet dat ik toen al meteen zwanger zou zijn. Dus ik had dat duidelijke signaal nog niet door toen.

Nu weet ik net als iedereen hier, veel van de symtomen en ben ik er op gespitst. OK ik weet ook wel dat de symptomen iedere keer weer anders kunnen zijn en op een ander moment kunnen beginnen. Maar ik heb er niet veel vertrouwen in. Dus baal ik nu al 5 dagen van tevoren. Nou ja, hopelijk komt de klap dan niet zo hard.
    Ik word er ongeduldig van, hoewel dat ook niet realistisch is weet ik.

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Smoeltje, wat een verhaal zeg. Jee, had je dit wel verwacht?

Hier alles rustig. Weer bloed vrij ;) dus wij kunnen ons op gaan maken voor ons oud of nieuwjaarsei.
    Vanavond vieren we mannetje zijn verjaardag. Eigenlijk ben veel te duf. Gisteren te lang in de kroeg blijven hangen.

13. Ellenk

Ellenk VIP lid

O lees net je verhaal nog eens en zie dat je het idd verwacht

14. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Oh hahaha...zie dat ik weer eens vaag heb zitten zwammen....

De eileiders zitten dus dicht is de conclusie.
    Ik had het al wel verwacht gevoelsmatig omdat ik alsmaar niet zwanger werd terwijl ik super vruchtbaar was. Maar goed ik denk: leeftijd etc.

Vervolgens werd er een kijkoperatie uitgevoerd en daaruit bleek dat de eileiders 'waarschijnlijk ondoorgankelijk'' waren. Toen wist ik eigenlijk al hoe laat het was.
    Deze foto was een laatste check zeg maar.

Tsja Annna, ik kan mezelf helemaal gek gaan maken natuurlijk omdat IVF nu de enige optie is. Maar ik ben uberhaupt blij dat er een optie is.
    En aangezien ik geloof ga ik ervan uit: als ik alles er aan gedaan heb wat in mijn macht ligt moet ik het overlaten aan God.
    Ik heb al een zoon en hou onzettend veel van hem, mijn man heeft geen kinderen. En gek genoeg vind ik het erger voor hem mocht het helemaal niet lukken. En andersom heeft hij zoiets van: schat, maak jezelf niet gek...als het niet lukt hebben we gelukkig elkaar en hoef ik je niet te delen met een kleine ettertje ( dat is natuurlijk bedoeld als grap).

Adoptie is voor ons ook uitgesloten: manlief heeft epilepsie en dan ben je bij voorbaat uitgesloten helaas.

15. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Jeetje smoeltje, was een verhaal! Als ik dit soort dingen lees ben ik toch heel dankbaar dat ik gewoon zwanger kan worden, ook al is het misgegaan. Uiteindelijk blijft ons het vervelende voortraject wel bespaard want vergeleken met IVF/ICSI etc is is uitrekenen wanneer er een ei langskomt en klussen kinderspel (letterlijk!)

Anna: inderdaad kunnen je symptomen iedere keer anders zijn dus maak je nog niet te druk. Je borsten gaan vast spontaan pijn doen op het moment dat je twee streepjes ziet!

Ik heb sinds vanmiddag kleine steekjes aan de rechterkant van m'n buik en rond navel. Borsten prikken ook af en toe. Zit pas op dag 9, zou het een vroeg ei kunnen zijn?

16. @Smoeltje: Bevestigd krijgen wat je al wist kan ook rust geven. Nu kun je je gaan instellen op het IVF-traject. En om je een hart onder de riem te steken: Bij mijn collega slaagde de eerste behandeling en bij mijn vriendin de tweede (zij is - net als jij - ook eerder spontaan zwanger geworden, maar ze heeft twee maal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, waardoor ze beide eileiders heeft verloren...)

Zojuist de hele kamer versierd voor de grote dag morgen!

Ronde 4: EDLM 15-12 - EI ? - NOD ?
    33-35-34-

17. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Oh Lola dat lijkt mij ook zo leuk: de eerste verjaardag van je kindje! Wel camera in de aanslag als de kleine de taart met dat ene kaarsje krijgt he!
    En daarna een washandje om de boel weer schoon te krijgen!

Heel veel plezier morgen, geniet ervan want voordat je het weet krijgt ze een brommer!

18. @LMM: Ik kan je vertellen dat mijn gevoelens al een hele week erg dubbel zijn. Aan de ene kant vind ik het geweldig dat ze al zoveel kan, maar aan de andere kant vind ik dat het afgelopen jaar echt véél te snel voorbij is gegaan. Af en toe zou ik haar wel nog even zo klein willen houden...

19. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Lola,

Ja ik had mij al een paar maanden terug op IVF ingesteld wist onbewust dat het niet goed zat daar binnen, ben drie keer eerder spontaan wanger geraakt waarvan een prachtige zoon van 17 het resultaat is.
    En gelukkig zijn er heel veel vrouwen bij wie het direct slaagt, dus dat geeft hoop.

Jij van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je kleintje.
    Geniet heel erg van die kleine want het gaat onzettend hard, voor je het weet heeft ze het over uitgaan en vriendjes en denk je bij je zelf: huh? gisteren kroop je nog hier rond en kreeg je je eerst tandje.

20. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha Smoeltje, jij spreekt uit ervaring geloof ik over het uitgaan en eerste verliefdheden. Lijkt me wel een apparte situatie hoor! Ik kan me het zo moeilijk voorstellen, ik ken ook helemaal niemand die al kinderen heeft van die leeftijd. De oudsten in mijn kennissenkring zijn een jaar of 10.
    Ik heb zelfs veel vrienden die (nog) geen kinderen of zelfs relatie hebben.
    Ik wens je in elk geval een soepelverlopend traject toe.

LMM, wat ik allemaal rond mijn ei voel, daar vertrouw ik helemaal niet op. Voel vanalles, maar wanneer precies. Ik zou zeggen, klussen maar wanneer jullie zin hebben. Uiteindelijk is dat nog de leukste methode.

Lola,
    Gefeliciteerd met je kleine meisje. Jij zit nu vast met een kamer vol visite en een kleine ster die alle aandacht krijgt! :) Voel me al vrolijk woden bij de gedachte.

Hier is mijn vriend echt goed misselijk. Het is niet eerlijk! Ik zou dat toch moeten hebben!?! Nou als het aan mij ligt niet te erg alsjeblieft.
    Ik heb juist weer diarree. Ik ben vrijdag bij vrienden geweest met een zieke baby, virusje. De HA had haar gezegd dat ze waarschijnlijk allemaal elkaar aan zouden steken. Nou, inclusief mij dus.
    Nou fijn dat ik mee mocht delen.
    Verder geen zwangerschapstekenen, dus ik reken er op dat ik wel een wijntje kan drinken met de kerst. En dan op naar het nieuwe jaar!

Share This Page